DeMarco Létrehozva January 21, 2015 Share Létrehozva January 21, 2015 http://www.origo.hu/kultura/20150120-bemutattak-a-magyar-csodazongorat.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
kib Válaszolta January 21, 2015 Share Válaszolta January 21, 2015 http://index.hu/napirajz/2015/01/21/tuning/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
xinu Válaszolta January 21, 2015 Share Válaszolta January 21, 2015 Komoróczki István elárulta, hogy a Bogányi-zongora egyedi ára körülbelül 200 ezer euró (csaknem 64 millió forint) lesz, de ez az ár egy nagyobb megrendelésnél persze csökkenhet. Ezzel szemben: Clavia Nord Piano 2 HP ára 741 900 Ft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bendi Válaszolta January 21, 2015 Share Válaszolta January 21, 2015 Egyrészt azért ne hasonlítsuk már egy (bármilyen!) sample alapú digitális zongorához. Egy Veyront vagy Maybachot sem hasonlítunk egy Opel Corsához... Na jó, egy VW Passathoz... Ez egy "hagyományos" hangverseny zongora, teljesen új anyagokat kísérleteztek ki, egy elég nagy stáb több éves munkájával. Egy Steinway ára is 80-100 ezer USD körül van, és ott már nincs "fejlesztési költség", "csak" gyártják a zongorákat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta January 21, 2015 Szerző Share Válaszolta January 21, 2015 A szép az benne hogy Bogányira én is most figyelek fel jobban. Azt nyilatkozta, kb 20 éve szólalt meg a fejében egy eszményi zongorahang mint álomkép és most szól a színpadon is! Zseniális hogy egy nem hangszerész ezt át tudta ültetni a mérnökök kezemunkájába, akárcsak hajdanán Liszt. (írtam egy veretesebb hírbejegyzést nem egy link meg egy kép lett volna, csak kijelentkeztetett alatta a fórum és elszállt, hogy csessze meg...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
upstream Válaszolta January 21, 2015 Share Válaszolta January 21, 2015 Érdekes ez a zongora. Mondjuk nem értem a sajtót mert már vagy egy éve próbálkoztak hypolni, akkor szó is esett arról is hogy érdekes egybeesés hogy a Peugeot is akkoriban mutatta be a kísértetiesen hasonló zongoráját ami Piano fo Pleyel nevet kapta azt hiszem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta January 21, 2015 Share Válaszolta January 21, 2015 Komoróczki István elárulta, hogy a Bogányi-zongora egyedi ára körülbelül 200 ezer euró (csaknem 64 millió forint) lesz, de ez az ár egy nagyobb megrendelésnél persze csökkenhet. Ezzel szemben: Clavia Nord Piano 2 HP ára 741 900 Ft. :-D Egy tábla csoki még olcsóbb sőt még egy nagy adag Szamos marcipán is jóval olcsóbb. :-D Mondhatnánk azt is: Bakfitty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta January 21, 2015 Share Válaszolta January 21, 2015 Érdekes ez a zongora. Mondjuk nem értem a sajtót mert már vagy egy éve próbálkoztak hypolni, akkor szó is esett arról is hogy érdekes egybeesés hogy a Peugeot is akkoriban mutatta be a kísértetiesen hasonló zongoráját ami Piano fo Pleyel nevet kapta azt hiszem.. Akkor talán emiatt halasztották el a bemutatót. A hangja talán szebb, mint a klasszikus zongorák, de írtó ronda. Persze Bogányiéknak csak a hang számít, de akkor is... én nem bírnám elviselni a nappalimban (ha lenne már sajátom). :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta January 22, 2015 Szerző Share Válaszolta January 22, 2015 Tetsuo "A zongora alakja is fontos változáson esett át, ami egyrészt az akusztikát javította, másrészt egy spirituális üzenetet is hordoz, kifejezve, hogy a zene valójában lelki utazás." - Bogányi Ezzel nálam értelmet nyert, a merészen izgalmas formavilága. Tetszik hogy formabontó és nem konzervatívan sablonons, asztalszerű. Minden ízében újat mutat szvsz. A hangja meg brilliáns volt este, ahogy a két fellépő művész más-más egyéniségét és stílusát különféle tonalitással tükrözte amit nem lehet mérnökien beletervezni. Végre egy igazi magyar bravúr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta January 22, 2015 Szerző Share Válaszolta January 22, 2015 Érdekességként, a Bogányival ellentétben csak a színtisztán design zongorák nem ritkák különböző gyártók összedolgozásában. Az ellenfél Playel-Peugeot modell: http://www.carbodydesign.com/2012/10/pleyel-piano-concept-by-peugeot-design-lab/ https://player.vimeo.com/video/58993813 A Bösendorfer-Audi modell: http://www.boesendorfer.com/en/audi.html Blüthner: http://www.tuvie.com/timeless-design-poul-henningsen-grand-piano/ Steinway stb. http://welovepianos.com/MUSEUM.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta January 22, 2015 Szerző Share Válaszolta January 22, 2015 Más megközelítéssel, a Jankó Pál féle klaviatúra játéktechnikailag ad változást a zongoristának. Nagyobb az átfogható hangköz, keskenyebb kézterpesztés, kromatikus glissandó lehetősége. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ákos Ambrus Válaszolta January 22, 2015 Share Válaszolta January 22, 2015 Cziffra György valamikor 1959-ben Torinóban tartott egy hihetetlen szólókoncertet. A közönséget egyáltalán nem foglalkoztatta az, hogy milyen zongorán játszott... :) Szerencsére nem csak legenda, íme a koncert: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6lDKJrMt5PUQkKaJolNBMmSa-QrHBV5V Nem hiszem, hogy ezt a zenei tudást és játéktechnikát pótolhatja a húdedizájnos hosszanzengő "modern" zongora... Kétlem, hogy bármilyen különleges karrier előtt állna a csodazongoránk, hisz Íme, csak a mai kísérletekből a top10: http://raemag.com/10-most-unusual-piano-designs/ .... Ezzel szemben az "elavult" zongorák, pl. a ( 60 millió körüli) Böhsendorfer Imperial http://youtu.be/FUImgTqgm_4 Nyikolaj Luganszkijtól halljuk Rachmanyinov b-moll szonátáját), vagy a "sztenderd"-nek tekintett hasonló árú Stenway D-274 modellje (ez nagyon sok hangversenyterem koncertzonorája) jelentik igazából A zongorát. Persze a hangszerre kényes (vagy a hangszergyárak által támogatott) zongoraművészek mindig mindenhova a saját hangszerüket viszik Ha valakinek saját zongorája van, persze fel is tuningoltatja (Vladimir Horowitz koncerthangszere, mely "tuningolása" az egyik legirigyeltebb volt pl. mennyit érhet ma?!?!? ) Mivel turbózzák fel ezeket a hangszereket? Pl. nem mindegy, hogy ugyanolyan lenyomással a szélső hangfekvésekben mekkorát üt a kalapács (ezt ki lehet súlyozni, könnyebbre cserélni, stb.... Még a legdrágább modelleket is érdemes tovább csíszoltatni beavatott zongoraszakértőkkel) Így készül a zongi: (a titkos tuningokról nem találtam anyagot, úgylátszik tényleg titkosak, de pl. Alfred Brendel az egyik könyvében említést tesz róla...) Végezetül egy (szó szerinti) hangverseny, a zongoramániások egyik "G-pontja", Rachmanyinov III. Zongoraversenye I. tételének rettegett kadenciája, abból is 14 féle interpretáció összehasonlítása. Tűz-víz különbség, hiszen van egy könnyebb ossia verziója - maga a szerző is ezt vette fel anno lemezre - a "nehezebbik" viszont jól mutatja, hogy a zongora csak egy fogyóeszköz, kb. a teniszütő szintjén. A tudás, a muzsika, a szívet csavaró, lelket egekbe röpítő hangzás és tudás az előadóművészek kezében van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta January 22, 2015 Szerző Share Válaszolta January 22, 2015 Részben igazad van Valerio, néha nem minden a hangszer, de itt nem gondolnám hogy Bogányi nem lenne a végsőkig maximalista, márpedig a világot körülkoncertezve jó pár elitt helyen fellépve, megfelelő számú zongora "kipróbálásán" túl, sosem tetszett neki amit a hangszerek adtak. Ez hívta életre ezt az új tervet. Sokan Liszt utódjának tekintik egyébként, és maga Liszt is aktívan beleszólt a zongorák fejlesztésébe. Egyszóval tudják, tudták ők hogy mit csinálnak, nem kell félteni hogy pont a zeneiség és tehettség hiányozna náluk! Egyébként laikus műkedvelőként én sem vagyok hasra esve a Steinwayektől, inkább Bösendorfer párti vagyok. Fazziolit még nem hallottam élőben, arra is kíváncsi lennék! Egy újabb méltó cikk: http://fidelio.hu/klasszikus/interju/felterkepezni_a_hangokat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ákos Ambrus Válaszolta January 22, 2015 Share Válaszolta January 22, 2015 "Liszt utódja"..... Semmilyen szempontból sem. (Bocs, ez nem szubjektív.) Liszt egy új zenei stílushoz, az éppen elszárnyaló romantikához csíszoltatta a hangszert, ma szó sincs ilyen igényről (sem a zeneszerzők, sem az előadóművészek részéről). Élete végén az idős Liszt Ferenc már egészen más irányban kutatott (miközben a XX. századi zene csírái sejlettek fel kései műveiben) - éspedig a "piano-organ", azaz az éteri hangzásvilág irányában (ha lenne belőle valami normális anyag online, sajna csak ez: http://infovilag.hu/hir-28363-piano_orgue_ujra_megszolalt_liszt_kulonl.html ). Szóval lehet akármilyen dizájn, akármilyen csicsa, a zongora műfajának aranykora véglegesen lezárult. Még az avantgarde kimozdíthatta volna a hangszert "dermedt" állapotából, mert ütögetni, pengetni, timpaniverővel-hegedűvonóval-teniszlabdával stb. sokat játszottak rajta, ráadásul a 12 fokú hangrendszer is "elavulttá vált" - mármint akkor, de annyira rétegműfajjá változott a komolyzene, hogy nem volt értelme ebbe invesztálni. Egy kis "közönségcsalogató" zene: Ezt szerintem nem engedné egyik hangversenyterem sem a féltett hangszerén előadni: Ez is hangszerújítás, persze más műfajokhoz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
gygaabor Válaszolta January 22, 2015 Share Válaszolta January 22, 2015 Ahogyan olvasok róla, a lényeges fejlesztés az a rezonáns anyaga, ami lucfenyő helyett kompozit, ami közel sem olyan érzékeny mint a hagyományos rezonáns. Ennek a fejlesztésnek ésszerű, hiszen valószínűleg turnézni akar vele. A mérete kisebb mint a hagyományos koncertzongora, ahogy nézem 250 cm alatt lehet. Ez elvileg nem kedvezne a hangtulajdonságoknak, de valóban lehet hogy az új rezonánssal más dimenziók nyíltak meg. Beszéljen belőlem a konzervatív zongorakészítő, de nekem egy gyönyörű, sűrű és egyenes erezetű, fényesre lakkozott fenyőrezonáns látványa mindig szebb látvány marad. Mindenesetre nagyon figyelemreméltó hogy meg merték lépni ezt a kompozit-dolgot, bátraké a szerencse. A külsö pedig nem újdonság, régóta csinálnak csodabogár zongorákat, sőt menő divattervezők is belenyúltak már formatervezésbe, mint pl. Lagerfeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KillerFox Válaszolta January 22, 2015 Share Válaszolta January 22, 2015 ^Valóban szebb ha fából készül, viszont sokkal több probléma van vele. Fizikai behatások, hőmérséklet ingadozás, páratartalom. Eléggé kényes anyag. A hangzást meg úgyis letudják koppintani a kompozit cuccal is ha nagyon akarják, de nem is feltétlenül szükséges. (mit meg nem adnék egy karbon nyakas/nyakmerevítős gitárért ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta January 22, 2015 Share Válaszolta January 22, 2015 Más megközelítéssel, a Jankó Pál féle klaviatúra játéktechnikailag ad változást a zongoristának. Nagyobb az átfogható hangköz, keskenyebb kézterpesztés, kromatikus glissandó lehetősége. www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1421828030&x-yt-cl=84411374&v=cK4REjqGc9wAz a szegény zongora nem erre a mulatós-zenére termett! :-) A fentiekkel egyetértek. Bogányi hozzáállása maximálisan tetszik, csak nekem szubjektíve ilyen környezetben a csillogós műanyag annyira nem bejövős. Majd megszokom. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta January 22, 2015 Share Válaszolta January 22, 2015 Cziffra György valamikor... Ebben az esetben - úgy tűnik - a dizájn másodlagos, míg az általad linkelt top 10-es listánál az az első. A lényeg az, milyennek találják majd az elismert kritikusok, zenészek... a szakma a hangját. Szerintem nekik CSAK a hangzás a léyneg. Én bátorkodtam belekötni a látványba - mert bevallom - akkora különbséget nem is hallok egy-egy márkánál, hogy felismerném. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta January 23, 2015 Share Válaszolta January 23, 2015 http://www.boganyi-piano.com/cd/sound-beyond-time/Nem traktál minket a zeneszámok címével. Ha tudod, tudod; ha nem, nem. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ákos Ambrus Válaszolta January 23, 2015 Share Válaszolta January 23, 2015 A vicc kedvéért: lehet az akusztikus zongora és a digitális zongora hátrányait egyesíteni, és eladható terméket csinálni belőle? (mondjuk lélegzetelállító a dizájn... mármint a zongoráé.... ) http://youtu.be/SviI1LuXj7s Link to comment Share on other sites More sharing options...
ANOka Válaszolta January 25, 2015 Share Válaszolta January 25, 2015 Ha már itt ennyit beszélünk erről a hangszerről, azt még senki sem írta meg, hogy miben nyújt hangzásban mást/többet ez az új zongora? Egyáltalán a különbség át jöhet Youtube videókon/hangfelvételeken keresztül? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta January 25, 2015 Szerző Share Válaszolta January 25, 2015 youtube a minőség mércéje??? Ez itt már nem arról szól, hanem hogy élőben mit nyújt!Hát nem árt a cikkeket sem elolvasni, de az új kompozit rezonánstól tisztább, áttettszőbb, egyenesebb és felhangdúsabb, hosszabb lecsengésűek a hangjai, kisebb hangszertesttel tudnak nagyobb hangerőt biztosítani, hogy akár egy szimfizenekaron is át tudjon szólni. Ezenkívül spirituális tartalomban is túlmegy az eddigi zongorákon, pont ez volt vele Bogányi terve. A tv közvetítés során is átjött a hangbeli felsőbbrendűsége a többivel szemben, persze ne úgy képzeld hogy a zongorához képest valami teljesen eddig hallhatatlant tapasztalhatsz. Itt már a nüanszokról van szó, mintegy pl. a studios berkekben is a top end cuccok közt mi a különbség, vagy a hi-fiben. Van értelme, de nem mindenki tudja és akarja megfizetni. Pont itt 60-70 millióért ez nem az aluljárós "zenészek" hangszere lesz, kiemelkedő nemzetküzi hangversenytermekbe szánják. Tulajdonképp ez egy Rolls-Royce csak épp magyar! Hangfelvétel (igaz csak m4a 128kbps): http://www.boganyi-piano.com/cd/sound-beyond-time/Amúgy be kell sétállni a Zeneakadémiára és mindenki eldöntheti hogy szól. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ákos Ambrus Válaszolta January 25, 2015 Share Válaszolta January 25, 2015 "Nincs rossz zongora, csak rossz zongorista!" Szjatoszlav Richter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta January 25, 2015 Share Válaszolta January 25, 2015 "Nincs rossz zongora, csak rossz zongorista!" Szjatoszlav Richter Ennyi erővel azt is mondhatnád, nincs rossz plug-in, csak rossz zenész. :-D Természetesen nem igaz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gygaabor Válaszolta January 26, 2015 Share Válaszolta January 26, 2015 Engem az érdekel igazán, hogy a rövidebb hossz által miképpen változtak meg a húrozat tulajdonságai. Ha egy húrozatot rövidítünk, akkor már vastagítani is kell azt és ezáltal nagyobb mértékben zavar be az inharmonicitás (felhageltolódás), azaz a temperatúrát is jobban szét kell húzni basszusban és diszkantban. A hangversenyzongoráknál nem csak a hangerő miatt van a 3 méter közeli hossz, hanem főleg emiatt is, vagyis hogy ne legyen hamiskás a tiszta hangolású vonósokhoz képest. A kompozit egyértelműen tökéletes anyag a hurcoláshoz, nem kér enni. Hogy felhangokban gazdagabb-e mint a luc, arra előre biztosan nem vennék mérget. Pontosabban, a tiszta, átütő hangzás nem egyenlő a felhanggazdagsággal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.