Jump to content
Ménemszól.hu

Behringer Moogerfooger Klón


lassanmondom

Recommended Posts

Az örök Behringer vita.

Mi a véleményetek a Behringer Moogerfooger klónról?

https://www.synthanatomy.com/2023/02/behringer-bm-102-a-clone-of-the-moog-moogerfooger-mf-102-ring-modulator.html

- instantget,

- befogott orral get, vagy

- fúj beringer ignore?

Az tény hogy a Moogerfoogerek a használtpiacon horrorisztikus árakért mennek.

35D8E59F-745D-43D2-A39E-0427D8EC9E6B.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Érdekes helyzet ez, mert egyrészről azt várná az ember, hogy ma egy 25/50 éves technológia labdába sem rúghatna, hiszen gondoljunk csak az autóiparra: ki akarna ma nagy tömegben VW bogarat gyártani és eladni - az akkori kor "szolgáltatásaival" (tehát se klíma, se szervó, se mindenféle asszisztensek, se navigáció... semmi)? Ki venne meg egy ma gyártott VW bogarat mondjuk 1 millióért? (Egy kicsit sántít, mert nem is kapna engedélyt a közlekedésre, ha az akkori műszaki színvonalat képviselné. De tegyük fel...)
Viszont elvileg bárki megtehetné, hiszen már lejárt a szabadalmi védettsége. 
A gyógyszerek esetén is van egy bizonyos szabadalmi védettség, és utána ki-ki szabadon gyárthat saját gyógyszert ugyanazzal a hatóanyaggal fillérekért - mert nem kell kifizetnie sem a szabadalmi sem a K+F költségeket. Meg is teszik.

Namármost a fentiekhez képest érdekes, hogy egy 25/50 éves "kütyü" a mai napig kelendő, sőt, a tömegek számára nagyszerű dolog, hogy akkoriban (meg még ma is talán) emblematikus produktumok "fillérekért" kerülhetnek a "csóró" (nem John Bon Jovi jövedelmi szintű) zenészek kezeügyébe. 

Alapvetően azt mondom, hogy ha nincs szabadalmi védettség, és nem sért semmilyen törvényt, akkor majd "A piac" dönt. Kell neki, vagy nem.

Az más kérdés, amikor nyilvánvalóan mai, friss termékeket klónoz... pl. Arturia keystep... Arra meg ott a bíróság, a szabadalmi hivatal... stb.

Az meg egy harmadik kérdés, hogy milyen műszaki színvonalon gyártja? Gagyi, szétesős, hamar tönkremenő, vagy kiváló, tartós, elnyűhetetlen darabok lesznek?

Erről jut eszembe: Ha jól tudom, annak idején a Rubik kockára nem kértek nemzetközi szabadalmat, ezért boldog-boldogtalan gyártotta úgy, hogy Rubik Ernőnek közvetlenül egy fillér haszna sem származott a nemzetközi sikerből. 

Link to comment
Share on other sites

Az eredeti MoogerFoogerek is hidegen hagytak, ezzel is ugyanez a helyzet.

Bendi: Én azt látom, hogy pár (föleg zenei) szempontból nemhogy fejlettebbek a mai termékek, hanem limitáltabbak, de cserébe sokkal olcsóbbak. Pl. az Electribe 2 kifejezett visszalépés volt a régiekhez képest, mindenki a bedroom producereket célózza meg és mióta kukázták a DSP chipeket azóta szinte minden digitális hangszer monotribal nevetségesen kevés polifóniával.

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Mangonel:

Az eredeti MoogerFoogerek is hidegen hagytak, ezzel is ugyanez a helyzet.

Bendi: Én azt látom, hogy pár (föleg zenei) szempontból nemhogy fejlettebbek a mai termékek, hanem limitáltabbak, de cserébe sokkal olcsóbbak. Pl. az Electribe 2 kifejezett visszalépés volt a régiekhez képest, mindenki a bedroom producereket célózza meg és mióta kukázták a DSP chipeket azóta szinte minden digitális hangszer monotribal nevetségesen kevés polifóniával.

Bizony, ez így van. Azt látom pl. hogy nincsenek "célszerszámok". Nincs olyan, hogy hangmodul. Ami van, az részben hangmodul, de belepakolnak még kétszázcsillió dolgot, ami nem kell, mert van belőle már másik. Pl.: gyárt-e ma bárki olyan - megfizethető !! - hangmodult, ami csak hangmodul? Nincs. Ami van, abban van x lépéses step sequencer is, meg recorder is meg még talán kávédaráló is, de cserébe monotimbrális, vagy max 2 (a négy már nagyon-nagyon ritka - mpc-101, de az meg drága), és minimál polifóniával rendelkezik. 

Van egy Pyramid sequencerem, kellene mellé két 16 timbrés hangmodul, hogy ne kellejen két 30 kilós szintit csak azért cipelni mindenhova, hogy azt hajtsa meg a Pyramid. Ha lenne egy mpc-101 méretű kis kütyü, amiben nincs step sequencer meg minden egyéb anyja kínja, de 16 timbrés lenne, és mondjuk 128 polifon - és nem 5.000 dollár !!! - , már rohannék is megvenni. (Vagy turkál az ember a használtpiacon... aztán vagy szerencséje van, vagy mellényúl...)

Ami a másik nyűgöm: ok, induljunk el Volca felől. B....ák meg, EGYIK SEM TUD MIDI THRU-t !!! (Vagy nem találtam sehol infót erről, akkor meg az a kérdés, miért is nincs?) Pedig akkor meg lehetne azt csinálni, hogy ok, 4-6-8 akármennyi akármilyen Volcát összehuzalozok, mindegyiket más-más midi portra paraméterezem, és akkor esetleg lehet valami értelmeset összehozni. Mennyibe kerülne ezeket a MIDI THRU képességgel felruházni? Hány csillió dollárt kellenne fizetni érte? A Roland JD-08-as tudja a midi thru-t 160.000-ért! Az MPS-101 tudja 200.000-ért. A Volcák nem tudják pártízezerért? 

Szóval ez a mai "hangszeripar" elég ... khm ... nem professzionális irányba húzott el. (Illetve a professzionális vonal meg megfizethetetlen. De bakker, ez olyan, mintha azt mondaná az autóipar, hogy a közönséges autókba nem tesznek első féket, de helyette kapsz színes tükröket meg nyolc utastér lámpát... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 órája írta Bendi:

...

Itt azert zenerol van szo, ahol sokkal erosebbek az erzelmek es kotodesek, mint egy kocsi eseteben. Ennek ellenere sokan gyujtenek, vagy almodoznak klasszikus kocsikat/rol, es nemelyik modellbol ujonnan is gyartanak replikakat.

4 órája írta Bendi:

Bizony, ez így van. Azt látom pl. hogy nincsenek "célszerszámok". Nincs olyan, hogy hangmodul. Ami van, az részben hangmodul, de belepakolnak még kétszázcsillió dolgot, ami nem kell, mert van belőle már másik. Pl.: gyárt-e ma bárki olyan - megfizethető !! - hangmodult, ami csak hangmodul? Nincs. Ami van, abban van x lépéses step sequencer is, meg recorder is meg még talán kávédaráló is, de cserébe monotimbrális, vagy max 2 (a négy már nagyon-nagyon ritka - mpc-101, de az meg drága), és minimál polifóniával rendelkezik.

Hat, a 16 multis, kelloen magas polifoniafoku hangmodulok mindig is nagyjabol 1500USD korul voltak, most is, integra-7 peldaul. 10 eve nem kellett lecserelni, mert minek? Megfizetheto? Hat... jopar uveget vissza kell vinni, hogy osszejojjon ra. :) 

Neked szerintem annyira bejonne, hogy a szolora valo moog-on kivul minden mas HW-t eladnal.

De emlitenem a JV-1080-ast is. Mar egy ideje megyeget felfele az ara, de 3-400 erka kornyeken azert meg meg lehet csipni jo allapotu peldanyokat. Igaz, oreg vassal torodni kell, es meg ugy is megdogolhet, szal ...

A helyzet az, hogy a hangmodul fejlesztes nem nagyon eri meg senkinek a szoftverek es a futtatni kepes vasak elterjedesevel, igy egy ideje mar nem nagyon versenyzik senki a roland-dal. Annak idejen azert volt nagyon fasza, mert ha volt melle egy atarid, vagy akar c64-ed, akkor is komplett produkciot tudtal letenni az asztalra viszonylag megfizetheto aron. Erre ma mar ott van az, hogy olyan geped ugyis van, ami meghajt eleg szoftvert, veszel egy olcso interfeszt, ahhoz kapsz valami DAW-ot, meg par mas cuccot, telepitesz meg par ingyen szoftvert, oszt jonapot, mar elorebb vagy, mint egy 1080-cal meg egy atarival.

Az egesz hangmodulosdi roland talalmany volt, es szerintem hagyomanyorzesbol mindig lesz hangmoduljuk. Az integra-7 meg gyartasban van (ha jol tudom, mindenesetre mindenhol kapni ujonnan), es ha megszunik a gyartasa, biztos lesz helyette valami, valamennyit fejlesztett, de ugyanaz: hangmodul/hangbank nagy polifoniaval, maxmidi multi-val, orultkomplex szintezissel, beepitett effektekkel, sot, integra ota surround-dal, ha epp az kellene.

Vaze, lassan jutalekot kene kernem a roland-tol... :D

5 órája írta Bendi:

de 16 timbrés lenne, és mondjuk 128 polifon - és nem 5.000 dollár !!! - , már rohannék is megvenni. (Vagy turkál az ember a használtpiacon... aztán vagy szerencséje van, vagy mellényúl...)

A fentiek akkor jo hir, igaz? :) Nem 5000. 

5 órája írta Bendi:

Az MPS-101 tudja 200.000-ért. A Volcák nem tudják pártízezerért?

Itt a valasz, majd a kerdes.

De egy ilyennel pl, ami monotimbral cuccok hajtasahoz amugy is nelkulozhetetlen:

https://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Kenton-Thru-12/art-SYN0006640-000?campaign=GShopping/NL&ProgramUUID=IXDAqJarERAAAAFlFwJyjI9B&gclid=EAIaIQobChMImY6ThvCm_QIVJI1oCR1_uAEmEAQYByABEgLGSPD_BwE

Szoval egy ilyennel megoldhato a volca-k "lancba fuzese", ha nem a belso seq-t hasznalod, mert akkor meg sync in-out, oszt csa.

5 órája írta Bendi:

Szóval ez a mai "hangszeripar" elég ... khm ... nem professzionális irányba húzott el.

Hehe... Casio SK-1? Casio VL-1? A profi hasznalja, ami van, es amit kell. Ha egy szoget kell beutni, akkor egy kalapacs lesz az. A profi megtalalja az eszkozt, mint ahogy meg is talaljak.

Egy integra-t tenyleg probalj valahogy kiprobalni (1-2 het javallott)...

 

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta Bendi:

Érdekes helyzet ez, mert egyrészről azt várná az ember, hogy ma egy 25/50 éves technológia labdába sem rúghatna, hiszen gondoljunk csak az autóiparra: ki akarna ma nagy tömegben VW bogarat gyártani és eladni - az akkori kor "szolgáltatásaival" (tehát se klíma, se szervó, se mindenféle asszisztensek, se navigáció... semmi)? Ki venne meg egy ma gyártott VW bogarat mondjuk 1 millióért? (Egy kicsit sántít, mert nem is kapna engedélyt a közlekedésre, ha az akkori műszaki színvonalat képviselné. De tegyük fel...)
Viszont elvileg bárki megtehetné, hiszen már lejárt a szabadalmi védettsége. 
A gyógyszerek esetén is van egy bizonyos szabadalmi védettség, és utána ki-ki szabadon gyárthat saját gyógyszert ugyanazzal a hatóanyaggal fillérekért - mert nem kell kifizetnie sem a szabadalmi sem a K+F költségeket. Meg is teszik.

Namármost a fentiekhez képest érdekes, hogy egy 25/50 éves "kütyü" a mai napig kelendő, sőt, a tömegek számára nagyszerű dolog, hogy akkoriban (meg még ma is talán) emblematikus produktumok "fillérekért" kerülhetnek a "csóró" (nem John Bon Jovi jövedelmi szintű) zenészek kezeügyébe. 

Alapvetően azt mondom, hogy ha nincs szabadalmi védettség, és nem sért semmilyen törvényt, akkor majd "A piac" dönt. Kell neki, vagy nem.

Az más kérdés, amikor nyilvánvalóan mai, friss termékeket klónoz... pl. Arturia keystep... Arra meg ott a bíróság, a szabadalmi hivatal... stb.

Az meg egy harmadik kérdés, hogy milyen műszaki színvonalon gyártja? Gagyi, szétesős, hamar tönkremenő, vagy kiváló, tartós, elnyűhetetlen darabok lesznek?

Erről jut eszembe: Ha jól tudom, annak idején a Rubik kockára nem kértek nemzetközi szabadalmat, ezért boldog-boldogtalan gyártotta úgy, hogy Rubik Ernőnek közvetlenül egy fillér haszna sem származott a nemzetközi sikerből. 

Pont ez az, a piac döntsön, azt gyártsanak amit az emberek akarnak, amíg ez nem Arturia Keystep copy szint, addig ezt el kell fogadni és kielégíteni. Látjuk ezt öltözetben, gasztronómiában is. Autó más kérdés, mert azt az állam rommászabályozza, ezért a veterán őrület mellett nincs igazán új-régi kínálat. Ami korunkban kicsit hiányos, az az új ötletek, mint pl. A Microfreak vagy az Elektronok, 1010, néhány Korg, vagy a Behringer extrém ellentéte, a Teenage Engineering - látható hogy a portabilitás az új innováció. Bár nekem a Roland ACB-je is bejön.

Behringer build qualityre kíváncsi lennék, mert bóvlitól kezdve a jó véleményekig mindent hallottam, de szét még nem szedtem, nem is értenék hozzá.

Szerkesztette lassanmondom
Link to comment
Share on other sites

16 órája írta Bendi:

ma egy 25/50 éves technológia labdába sem rúghatna, hiszen gondoljunk csak az autóiparra: ki akarna ma nagy tömegben VW bogarat gyártani és eladni ... Ki venne meg egy ma gyártott VW bogarat mondjuk 1 millióért?

Jó az autós hasonlat, én is így látom.

Ennek ellenére az audio ipar ennek pont az ellenkezője. Itt továbbra is az 50-60-70 évvel ezelőtti mai viszonylatban nézve kezdetleges, megbízhatatlan és halandó zenész számára megfizethetetlen eszközök számítanak etalonnak és stúdió sztendernek (pl. vintage Outboard).

Szerkesztette AudioWorks Hangtechnika
Link to comment
Share on other sites

Nem tudom miről beszélgettek? Ez egy N+1. soha a büdös életben nem vagy csak 5 év múlva kapható termék, senkit sem fog érdekelni 2030-ban.


Százezrek várták tűkön ülve az RD-9-t. A TD-3 sikerét is bőven túlszárnyalhatták volna, de mire a boltba került, mindenki lemondta az előrendelését, vett valami mást és rájött, hogy jobban is járt.  Sőt, mivel mindenki vett valami mást, így a 20 éven át tartó 909 divat is elmúlt. Jó ha a Rythm Wolfot megverte eladásban XD 
Komolytalan, lapozzuk. 

Szerkesztette Kilobeat
Link to comment
Share on other sites

8 órája írta Kilobeat:

Nem tudom miről beszélgettek? Ez egy N+1. soha a büdös életben nem vagy csak 5 év múlva kapható termék, senkit sem fog érdekelni 2030-ban.


Százezrek várták tűkön ülve az RD-9-t. A TD-3 sikerét is bőven túlszárnyalhatták volna, de mire a boltba került, mindenki lemondta az előrendelését, vett valami mást és rájött, hogy jobban is járt.  Sőt, mivel mindenki vett valami mást, így a 20 éven át tartó 909 divat is elmúlt. Jó ha a Rythm Wolfot megverte eladásban XD 
Komolytalan, lapozzuk. 

Azért nézz rá a Reverb vagy a Thomann eladási listájára, egyáltalán nem annyira gyászos a helyzet, mint ahogy te leírtad az RD-9 kapcsán. A másik dolog, hogy egy dobgép hangját ki tudod samplerrel vagy bármilyen sample alapú dobgéppel váltani, a MoogerFooger pedálok azért nem ennyire kiválthatók.

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta Mangonel:

Azért nézz rá a Reverb vagy a Thomann eladási listájára, egyáltalán nem annyira gyászos a helyzet, mint ahogy te leírtad az RD-9 kapcsán. A másik dolog, hogy egy dobgép hangját ki tudod samplerrel vagy bármilyen sample alapú dobgéppel váltani, a MoogerFooger pedálok azért nem ennyire kiválthatók.

Abszolút értelemben nem gyászos, de a várakozásokhoz és a TD-3-hoz képest fényévek. A TD-3 külön színenként volt az első három helyen minden listán, 4. valami más Behri, 5. a piros volt... 

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta Kilobeat:

Abszolút értelemben nem gyászos, de a várakozásokhoz és a TD-3-hoz képest fényévek. A TD-3 külön színenként volt az első három helyen minden listán, 4. valami más Behri, 5. a piros volt... 

Annak ellenere, hogy nem egy kategoria a ketto, a TD-3 tenyleg nagyobbat szolt, valszeg azert is, mert nem harangoztak be elore, es varattak a nepet... no es persze filleres joszag. Es az is igaz, hogy:

12 órája írta Mangonel:

A másik dolog, hogy egy dobgép hangját ki tudod samplerrel vagy bármilyen sample alapú dobgéppel váltani, a MoogerFooger pedálok azért nem ennyire kiválthatók.

Phaser, Drive, Delay... ebben a sorrendben kerem.

Nemtom miert a ringmod-ot vettek elore...

Link to comment
Share on other sites

Igen, nehéz versenyezni a TD-3-al amikor egy zacskó pisztácia áráért hozzávágják az emberhez. Plusz az acid hangzás meg az acid techno általában nagyon pörög mostanság, az RD-9 ideje akkor jön el majd amikor a népek megunják a búskomor berlin technot és nekiállnak eurodancere ekizni ravelni. :)

Amúgy phaser meg delay gondolom amiatt jön később, mert a CoolAudio (a Behringer chipgyártó részlege) egy időben leállt a BBD chippek gyártásával. Az Erica Synths is ilyet használt a Bassline DB-01-ben és nekik is beszállítót kellett váltaniuk emiatt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...