Zenészkollegám, VAZO a korg.blog.hu hasábjain már korábban írt egy kis tesztet a KORG microSTATION nevű minihajójáról "Ne kütyüzzél! Zenélj!" címmel. Akkor arra utalt a címmel, hogy a számítógép fejlődésének és az egyre nagyobb számban elterjedő szoftverszintetizátoroknak köszönhetően a zenélés egyre inkább eltolódik a számítógépek irányába, és biza a zenélést felváltotta a "kütyüzés". Való igaz, a szoftverek nem foglalnak helyet a szobában és szinte bármi elérhető ingyen..., de valahogy mégsem
Bizonyára többen próbáltak már Android tableten zenélni. Azóta már rájöhettek, hogy próbálkozni lehet, de sosem lesz az igazi. Ha igazán örömmel és megelégedéssel, nem utolsó sorban tényleg használható produktumokkal szeretnénk tableten zenélni, akkor kénytelenek vagyunk iPad-re nyergelni. Aki Androidos rendszerből érkezik az iOS-re, az több falba is ütközhet. Az első és egyben legnagyobb eltérés, hogy míg Androidon a teljes fájlstruktúrát áttekinthetjük és uralhatjuk, addig iOS-en gyakorlatila
Bizonyára többen próbáltak már Android tableten zenélni. Azóta már rájöhettek, hogy próbálkozni lehet, de sosem lesz az igazi. Ha igazán örömmel és megelégedéssel, nem utolsó sorban tényleg használható produktumokkal szeretnénk tableten zenélni, akkor kénytelenek vagyunk iPad-re nyergelni. Aki Androidos rendszerből érkezik az iOS-re, az több falba is ütközhet. Az első és egyben legnagyobb eltérés, hogy míg Androidon a teljes fájlstruktúrát áttekinthetjük és uralhatjuk, addig iOS-en gyakorlatil
A KORG az Electribe sorozattal már 1999-ben megteremtett egyfajta Live-Act érát, vagy a már meglévőt emelte magasabb szintre, kinek hogy tetszik. Aki igazán ráérzett a munkafolyamat ízére, egészen újszerű eszközökkel gazdagodhatott, aki viszont nem tudta értékelni az effajta technokrata duc-duc stílust, az messze elkerülte. Én ez utóbbiak közé tartoztam… nem értékeltem sokra a dobgépes pár ütem körbe-körbe lábdob-lábcin és basszus-bugyogás stílust. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Demo CD-ken, az
A KORG az Electribe sorozattal már 1999-ben megteremtett egyfajta Live-Act érát, vagy a már meglévőt emelte magasabb szintre, kinek hogy tetszik. Aki igazán ráérzett a munkafolyamat ízére, egészen újszerű eszközökkel gazdagodhatott, aki viszont nem tudta értékelni az effajta technokrata duc-duc stílust, az messze elkerülte. Én ez utóbbiak közé tartoztam… nem értékeltem sokra a dobgépes pár ütem körbe-körbe lábdob-lábcin és basszus-bugyogás stílust. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Demo CD-ken, az
Erről a hangszerről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Természetesen az árára tekintve látható, hogy nem sorolhatjuk egy Nord Stage vagy egy Hammond SK-1 helyére, de abszolút befér a sorba. A VR-09 egyik erőssége a Supernatural orgona emuláció, amit lehet ízlelgetni, lehet fenntartással kezelni, főleg öreg Hammondos oldalról, de szerintem az egyik legjobb módja, hogy az ember dögös, könnyű és jó hangú orgonát toljon a színpadra. Tud többféle orgona modellt, jól kezelhető, tökéletesen uralh
Erről a hangszerről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Természetesen az árára tekintve látható, hogy nem sorolhatjuk egy Nord Stage vagy egy Hammond SK-1 helyére, de abszolút befér a sorba. A VR-09 egyik erőssége a Supernatural orgona emuláció, amit lehet ízlelgetni, lehet fenntartással kezelni, főleg öreg Hammondos oldalról, de szerintem az egyik legjobb módja, hogy az ember dögös, könnyű és jó hangú orgonát toljon a színpadra. Tud többféle orgona modellt, jól kezelhető, tökéletesen ural
Hosszú évekig csak a KORG hangszerekre esküdtem… a KORG-nak ismertem és szerettem a működését, a hangját, a lehetőségeit, a KURZWEIL pedig egy elérhetetlen, ismeretlen, professzionális szintet jelentett nekem mindig. Évekig ugyanazzal a hangszerrel komponáltam otthon, amivel aztán a koncerteken is zenéltem. Négy éve jutottam hozzá első KURZWEIL hangszeremhez, akkor értettem meg, és akkor vált bennem először ketté, hogy mit jelent otthoni hobbi hangszert tartani és mit jelent jól kigondolt perfor
Hosszú évekig csak a KORG hangszerekre esküdtem… a KORG-nak ismertem és szerettem a működését, a hangját, a lehetőségeit, a KURZWEIL pedig egy elérhetetlen, ismeretlen, professzionális szintet jelentett nekem mindig. Évekig ugyanazzal a hangszerrel komponáltam otthon, amivel aztán a koncerteken is zenéltem. Négy éve jutottam hozzá első KURZWEIL hangszeremhez, akkor értettem meg, és akkor vált bennem először ketté, hogy mit jelent otthoni hobbi hangszert tartani és mit jelent jól kigondolt perfor
Hosszú évekig csak a KORG hangszerekre esküdtem… a KORG-nak ismertem és szerettem a működését, a hangját, a lehetőségeit, a KURZWEIL pedig egy elérhetetlen, ismeretlen, professzionális szintet jelentett nekem mindig. Évekig ugyanazzal a hangszerrel komponáltam otthon, amivel aztán a koncerteken is zenéltem. Négy éve jutottam hozzá első KURZWEIL hangszeremhez, akkor értettem meg, és akkor vált bennem először ketté, hogy mit jelent otthoni hobbi hangszert tartani és mit jelent jól kigondolt perfor
Ezzel az írásommal tartoztam az ördögnek. Két évvel ezelőtt ugyanis a Korg Krome tesztem írásakor kipróbáltam a Yamaha MOX6-ot is, de akkor egy kicsit lehúztam a járgány kezelhetőségét. Két év elteltével midőn újabb hangzásokat, újabb, ispiráló munkakörnyezetet kerestem, úgy hozta a sors, hogy épp egy Yamaha MOX6 kötött ki nálam. Egy kicsit elmélyültebb ismerkedés után rájöttem, hogy egy igen jól használható kis hangszer ez a MOX. Lássuk először is, hogy mit írtam róla annó: "…alapve
Ezzel az írásommal tartoztam az ördögnek. Két évvel ezelőtt ugyanis a Korg Krome tesztem írásakor kipróbáltam a Yamaha MOX6-ot is, de akkor egy kicsit lehúztam a járgány kezelhetőségét. Két év elteltével midőn újabb hangzásokat, újabb, ispiráló munkakörnyezetet kerestem, úgy hozta a sors, hogy épp egy Yamaha MOX6 kötött ki nálam. Egy kicsit elmélyültebb ismerkedés után rájöttem, hogy egy igen jól használható kis hangszer ez a MOX. Lássuk először is, hogy mit írtam róla annó: "…alapv
Ezzel az írásommal tartoztam az ördögnek. Két évvel ezelőtt ugyanis a Korg Krome tesztem írásakor kipróbáltam a Yamaha MOX6-ot is, de akkor egy kicsit lehúztam a járgány kezelhetőségét. Két év elteltével midőn újabb hangzásokat, újabb, ispiráló munkakörnyezetet kerestem, úgy hozta a sors, hogy épp egy Yamaha MOX6 kötött ki nálam. Egy kicsit elmélyültebb ismerkedés után rájöttem, hogy egy igen jól használható kis hangszer ez a MOX. Lássuk először is, hogy mit írtam róla annó: "
A régi honlapomat megszüntettem az eredeti formájában. Helyette megtartottam egy tematikus oldalt a szintimániákus bemutatók számára. Szinti-mánia oldalam ezentúl karöltve a Szinti-mánia blogommal. http://www.szintimania.ingyenweb.hu/ https://synthimania.blog.hu/2014/01/03/a_szintimania_folytatodik_2014-ben_is' rel="nofollow external">
A régi honlapomat megszüntettem az eredeti formájában. Helyette megtartottam egy tematikus oldalt a szintimániákus bemutatók számára. Szinti-mánia oldalam ezentúl karöltve a Szinti-mánia blogommal. http://synthimania.blog.hu/2014/01/03/a_szintimania_folytatodik_2014-ben_is'>
A régi honlapomat megszüntettem az eredeti formájában. Helyette megtartottam egy tematikus oldalt a szintimániákus bemutatók számára. Szinti-mánia oldalam ezentúl karöltve a Szinti-mánia blogommal. http://www.szintimania.ingyenweb.hu Forrás: http://synthimania.blog.hu/
Mire lehet még jó egy gitárhangoló kontakt mikrofonja? Például triggerelhetünk vele elektromos dobot, legyen az hardveres, vagy szoftveres. A KORG CM-200 kontakt mikrofon azthiszem a világ legolcsóbb KORG emblémás hangkütyüje, aminek használata képes legalább annyi örömet okozni, mint egy több tízezres berendezésé. Az örömöm akkor lehetne a legteljesebb, ha a kis kütyüt egy KORG iWavedrum nevű applikációval tudnám bemutatni, de úgy látszik egyelőre ez is csak az én agyamból pattant ki
Mire lehet még jó egy gitárhangoló kontakt mikrofonja? Például triggerelhetünk vele elektromos dobot, legyen az hardveres, vagy szoftveres. A KORG CM-200 kontakt mikrofon azthiszem a világ legolcsóbb KORG emblémás hangkütyüje, aminek használata képes legalább annyi örömet okozni, mint egy több tízezres berendezésé. Az örömöm akkor lehetne a legteljesebb, ha a kis kütyüt egy KORG iWavedrum nevű applikációval tudnám bemutatni, de úgy látszik egyelőre ez is csak az én agyamból pattant ki
Mire lehet még jó egy gitárhangoló kontakt mikrofonja? Például triggerelhetünk vele elektromos dobot, legyen az hardveres, vagy szoftveres. A KORG CM-200 kontakt mikrofon azthiszem a világ legolcsóbb KORG emblémás hangkütyüje, aminek használata képes legalább annyi örömet okozni, mint egy több tízezres berendezésé. Az örömöm akkor lehetne a legteljesebb, ha a kis kütyüt egy KORG iWavedrum nevű applikációval tudnám bemutatni, de úgy látszik egyelőre ez is csak az én agyamból p
Amióta hozzám került a Waldorf Rocket, azóta tervezem egy demo-zene felvételét amiben teljes egészében a Rocket szerepel. A dolog pikantériája, hogy a Rocket egy monofónikus hangszer, tehát ha multitimbrális, polifónikus zenét szeretnék belőle kicsalni, akkor több sávban kell audióban rögzíteni a hangját. Az egyszerűség kedvéért egy régi zeném, az "Úton" c. MIDI fájlját vettem elő, hogy "Rocket-esítsem". Az első probléma amivel szembe találja magát az ember, hogy mivel a Rocket egy monofón ha
Amióta hozzám került a Waldorf Rocket, azóta tervezem egy demo-zene felvételét amiben teljes egészében a Rocket szerepel. A dolog pikantériája, hogy a Rocket egy monofónikus hangszer, tehát ha multitimbrális, polifónikus zenét szeretnék belőle kicsalni, akkor több sávban kell audióban rögzíteni a hangját. Az egyszerűség kedvéért egy régi zeném, az "Úton" c. MIDI fájlját vettem elő, hogy "Rocket-esítsem". Az első probléma amivel szembe találja magát az ember, hogy mivel a Rocket egy monofón ha
Amióta hozzám került a Waldorf Rocket, azóta tervezem egy demo-zene felvételét amiben teljes egészében a Rocket szerepel. A dolog pikantériája, hogy a Rocket egy monofónikus hangszer, tehát ha multitimbrális, polifónikus zenét szeretnék belőle kicsalni, akkor több sávban kell audióban rögzíteni a hangját. Az egyszerűség kedvéért egy régi zeném, az "Úton" c. MIDI fájlját vettem elő, hogy "Rocket-esítsem". Az első probléma amivel szembe találja magát az ember, hogy mivel a Rocket egy monofó
Egy réges-régi tervemet sikerült megvalósítani. Még 2010-ben vásároltam meg az első kis KORG Monotron zseb-analóg szintit és tulajdonképpen azóta tervezgetem, hogy a hangját samplerbe felvéve alkotok valami hallgathatót. Hiszen a Korg Monotron monofónikus ribbon zsebszintetizátorral a ribbon szalag beviteli eszköz miatt elég nehézkes a zeneírás, ezért főleg effektezésre, szűrésre és zajkeltésre szokták használni. Az interneten fellelhető videókban épp ezért zömében csak zajongásra és a hall
Egy réges-régi tervemet sikerült megvalósítani. Még 2010-ben vásároltam meg az első kis KORG Monotron zseb-analóg szintit és tulajdonképpen azóta tervezgetem, hogy a hangját samplerbe felvéve alkotok valami hallgathatót. Hiszen a Korg Monotron monofónikus ribbon zsebszintetizátorral a ribbon szalag beviteli eszköz miatt elég nehézkes a zeneírás, ezért főleg effektezésre, szűrésre és zajkeltésre szokták használni. Az interneten fellelhető videókban épp ezért zömében csak zajongásra és a hall
Egy réges-régi tervemet sikerült megvalósítani. Még 2010-ben vásároltam meg az első kis KORG Monotron zseb-analóg szintit és tulajdonképpen azóta tervezgetem, hogy a hangját samplerbe felvéve alkotok valami hallgathatót. Hiszen a Korg Monotron monofónikus ribbon zsebszintetizátorral a ribbon szalag beviteli eszköz miatt elég nehézkes a zeneírás, ezért főleg effektezésre, szűrésre és zajkeltésre szokták használni. Az interneten fellelhető videókban épp ezért zömében csak zajongásra és a hal