Jump to content
  • 0

Énektanuláshoz keverőerősítő és hangfal méretezése


Guest loszmenem

Kérdés

Guest loszmenem
Létrehozva

Sziasztok!

 

Egy ismerősöm olyan problémával áll szemben, hogy begyakorolt pár dalt erősítés nélkül de mikrofonnal és kontroll hangfallal teljesen más technikát igényel számára ezért be kell szereznie egy keverőerősítőt meg egy pár hangfalat. De talán egy hangfal is elég. Mivel a minőség nem annyira számít pláne, hogy minél kevesebb pénzből szeretné megúszni, Behringer-t vagy Phonic-ot ajánlottam neki. Csak abban nem tudok neki tanácsot adni, hogy mekkora teljesítmény kell neki. A nappalija kb. 5x4-es lehet, de mivel panelban lakik szerintem nem ott fog gyakorolni. Ez a legalja, de nem tudom 100W elég e:

http://www.behringer.com/EN/Products/PMP530M.aspx

http://www.phonic.com/en/powerpod-410.html

 

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Válaszolta

Mi használunk vezetékest és vezeték nélkülit, kondenzátorosat és dinamikusat. Nem késik semelyik sem. Legalább is nem érzékelhető, tök realtime. Persze ha bizonyos fizikai számításokat végzünk akkor lehetnek különböző adatok, hogy minek mekkora a késése, de ez olyan minimális, hogy nem lehet észrevenni. Kb ahhoz tudnám hasonlítani mikor a szobában felkapcsolod a lámpát, szemre azonnal működik, bár van egy minimális késés. Nagyon jó vezeték nélküli rendszerek vannak már. Vásárlásnál figyelni kell, hogy milyen rádio frekin dolgozik a cucc, mert bizonyos típusok ilyen olyan 3G-s és egyéb dolgok miatt ami ezeknek a mikrofonoknak a határ frekvenciáján dolgozik, egyszerűen kiüti a mikrofont azaz nem tud megszólalni, meg a vevő is jelez össze vissza még kikapcsolt mikrofonnál is. Nagy szabadságot ad egy jó vezeték nélküli szett, hogy közelebb kerülhessen az ember a közönséghez és kényelmesebben mozogjon a színpadon, de azért vannak szituációk ahová én inkább vezetékes megoldást szoktam alkalmazni. 

Válaszolta

Van késése a dinamikus mikrofonnak a kondissal szemben és van a vezetéknélkülinek a vezetékessel szemben. Ezek milyen nagyságrendűek? Ha egy dinamikus vezetékes mikrofont összehasonlítok egy kondis vezetéknélkülivel akkor az lehet egyenlő kábé?

Nincsen.

Késéssel kizárólag a digitális technikában kell számolni, de ott is csak milliszekundumokat.

Guest loszmenem
Válaszolta

Van késése a dinamikus mikrofonnak a kondissal szemben és van a vezetéknélkülinek a vezetékessel szemben. Ezek milyen nagyságrendűek? Ha egy dinamikus vezetékes mikrofont összehasonlítok egy kondis vezetéknélkülivel akkor az lehet egyenlő kábé?

Válaszolta

Egyet értek A/D-al!

 

A legjobb megoldás a fülmonitor, mivel védve vagy a külső zajoktól és részletesen hallod magad és egy elegánsabb koncerten sem üvölt a színpad a sok hangos monitortól, ami nem egy hátrány a mikrofonozásnál és árban is kb kijön annyiból mint egy normálisabb aktív hangfal. Nekünk Audio Technika fülmonitorunk van, vannak jobbak is, viszont a vevőjének van egy +aux bemenete ahová akár egy kis metronómot vagy valami más forrást lehet csatlakoztatni függetlenül a monitorpulttól!

Válaszolta

Én énekesként saját énekcuccról és monitor mixerről gondoskodnék. Bár tudom, hogy ez itthon nem gyakorlat, de azt kívánom, legyen. Ma az előadás sikerén múlik kb. minden, hogy mit tudsz színpadon, ergó kizárt dolog, hogy külső tényezőre bízzam azt, hogy mit kapok a fülembe. De a fülmonitor is kaphatja ugyanazt a hangot, mint amit a lábmonitor kap - végszükség esetén, szóval nem kell lemondani arról, hogy hallod a zenekart. 

Válaszolta

Én is azt a módszert tartom professzionálisnak. Itt arról volt szó, hogy egy tehetségkutató műsorba hívták és gyakorolgatta a dalait amiben segítettem neki. Tegnap kipróbáltuk úgy ahogy szerintünk ott elő kell adnia. Hát borzasztó volt. Ahogy láttam az élő műsorban már a versenyzők is fülmonitort használnak. Azt is meg kell tanulnia.

A fülmonitor használtatát meg kell szokni és tanulni. Egyetértek A/D-val, hogy ez a legjobb megoldás. Ha kész zenei alapra kell énekelni, viszonylag egyszerű a helyzet. Zenekarban már nehezebb használni, mert nem sok használható hang jön kívülről. Ebből következik, hogy a hangszerek és énekes (ek) arányát pontosan be kell lőni. Ez a mai fesztivál-színpados világban nehezen kivitelezhető. 

Guest loszmenem
Válaszolta

 

Oké, van egy "válasz" gomb, ami rögtön beidéz. A kérdésedre: igen, más technika. Én abba a táborba tartozom, aki a színpadon a személyi monitort részesíti előnyben. A döntött PA monitor és ennek a funkciója ugyanaz. Viszont a fülmonitornak nagyon sok előnye van:

 

  1. otthon ugyanolyan vagy hasonló körülmények között gyakorolhatsz, mint amire színpadon számítasz
  2. a fülmonitor véd a külső rettenetes hangerőtől, halláskárosodás kockázat csökkentő
  3. precízebben hallod magad benne
  4. jelentősen csökkenti a gerjedés kockázatát, ergó kevésbé függsz attól, ki áll, vagy mi van a pult mögött.

 

Én is azt a módszert tartom professzionálisnak. Itt arról volt szó, hogy egy tehetségkutató műsorba hívták és gyakorolgatta a dalait amiben segítettem neki. Tegnap kipróbáltuk úgy ahogy szerintünk ott elő kell adnia. Hát borzasztó volt. Ahogy láttam az élő műsorban már a versenyzők is fülmonitort használnak. Azt is meg kell tanulnia.

Válaszolta

Igen A/D.

Oké, van egy "válasz" gomb, ami rögtön beidéz. A kérdésedre: igen, más technika. Én abba a táborba tartozom, aki a színpadon a személyi monitort részesíti előnyben. A döntött PA monitor és ennek a funkciója ugyanaz. Viszont a fülmonitornak nagyon sok előnye van:

 

  1. otthon ugyanolyan vagy hasonló körülmények között gyakorolhatsz, mint amire színpadon számítasz
  2. a fülmonitor véd a külső rettenetes hangerőtől, halláskárosodás kockázat csökkentő
  3. precízebben hallod magad benne
  4. jelentősen csökkenti a gerjedés kockázatát, ergó kevésbé függsz attól, ki áll, vagy mi van a pult mögött.
Guest loszmenem
Válaszolta

Az nem megint egy másik technika?

Válaszolta

Aktív hangfalból nem rossz megoldás pl 1 db Mackie SRM450, viszonylag egész tűrhető a minősége, kisebb koncertekre lehet vinni saját monitornak stb.  Ha kicsit nagyobb keret volna rá akkor érdemes kipróbálni a QSC K sorozatát, nagyon picike, könnyű elegáns és félelmetes milyen minőségre képes. Ebből a márkából a K8 vagy K10 tökéletesen megfelel erre a célra és kisebb klubbokban is egy elég jó minőségű hangosítást meg lehet vele oldani. Mikrofon egy kényes pont, mivel kinek mi áll jobban a hangjának. Hangosításnál a sztenderd a Shure SM58 és Shure beta58 mikrofonok. Szerintem ilyesmiben kellene gondolkodni, mivel a legtöbb hangosításnál úgy is ezek lesznek kitéve a színpadra! És jó ezeknek a modelleknek hozzászokni a tulajdonságaihoz, hogy mi áll neki jól és hogyan kell vele dinamikázni. Ezeknek az új áruk 40-60ezer között megy a legdrágább helyeken, de használtan elég baráti áron beszerezhetőek! Használtnál figyeljünk arra, hogy meg legyenek a papírjai és, hogy rendes márkakereskedőtől származzon, mivel rengeteg kínai kamu is bekerült az országba, aminek elég gyatra hangja van! Szerintem azért itt fontos, hogy jó minőségben monitorozza az ember magát, még akkor is ha kicsit drágább a jobb! 

Válaszolta

Konkrét javaslatom: Roland CM-30

Dinamikus mikrofonnal működik.

 

Nem állítom, hogy ez a legolcsóbb megoldás, de a "Behringer szerű" cuccoknál jelentősen szebb, tisztább hangot ad! A teljesítménye pedig bőven elég erre a célra.

Válaszolta

100W nem kell egy szobába.

A fele is sok.

Bármilyen kis aktív hangfallal megoldható, nem szükséges külön keverő erősítő.

pl: DB K70

40eFt körül van, újonnan. Ennél létezik sokkal olcsóbb, kevésbé ismert gyártóktól.

Arra kell figyelni, hogy legyen mikrofon bemenet rajta.

Persze nem árt egy mikrofont is beszerezni :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...