Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Focusrite Scarlett 6i6


T0mi11

Kérdés

Sziasztok. Új vagyok itt, akarom mondani nagyon régi. Csak újra regisztráltam. Úgy 10 éve Bátya néven voltam fent még a régi fórumon. Vettem most egy 6i6 kártyát, és az zavar, hogy a felvevő szoftverekben csak a "vonalbemenet"-et lehet beállítani rögzítendő csatornaként. Holott én tetszőleges csatornát szeretnék kiválasztani, de egyelőre legalább, hogy tudjak felvenni gépről, Akár winamp, akár youtube, bármi, amit a gépen játszok le. Már az "1800-as években" is volt olyan opció, hogy "minden felvétele", most pedig 2013-ban csak ezt a "vonalbemenetet" tudom kijelölni, pedig már több órát tököltem vele. E-muhoz vagyok szokva, az átkos patchmix-en mindent ki tudtam jelölni, amit csak akartam. Sound Forge-val és AVS Audio Recorderrel próbáltam.

Minden segítséget előre is köszönök.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 52
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

...ez gondolom azért van, mert a a windowsban is csak a vonalbemenet van...

 

Nem. A lényeg éppen az hogy a Windows egy valamilyen generic driveren keresztül éri el a hangkártyát (ami csak bizonyos funkciókat lát), viszont a zeneszerkesztő szoftverben neked a kártya saját ASIO driverét kell használnod.

Link to comment
Share on other sites

Először arra gondoltam, hogy aki egy jól hangzó tesztben leírja azt hogy " Windows Home Professional x64", attól tovább már nem is érdemes olvasni semmmit.

Ugyanis

1. Olyan, hogy Home Professional NINCS. Vagy Home (Premium), vagy Professional

2. Melyik windows? Vista? 7? 8?

De aztán olvastam tovább, hátha csak az első lépés volt egy kicsit botladozó......

- Mi az, hogy nincs mixer? A MixControllt feltelepítette a jóember? Ja, hogy a Presonuson van egy MIXER gomb... Hát ez biztos nagyon-nagyon fontos...

- A fellelhető fényképek alapján mindkét hangkártyán pontosan ugyanaz a kombinált NEUTRIK csatlakozó van... ehhez képest az egyiknél olcsó műanyag szar, a másiknál profi...

- A használati útmutatóban világosan leírták a következőt: "Set the LINE/INST switch next to the socket to INST if you are connecting a musical instrument (a guitar in the example) via an ordinary 2-pole (TS) guitar jack, or to LINE if you are connecting a line level source such as the balanced output of a stage piano via a 3-pole (TRS) jack. Note the Combo connector accepts both TRS and TS types of jack plug." Lehet, hogy a jóember össze-vissza kábelezett?

Az elmúlt időszakban volt alkalmam fülügyre venni egy PreSonus 1818VSL-t, és nem voltam tőle hanyatt dőlve. Nem tűnt jobbnak, mint az "elavult" M-Audio FireWire Audiophile. A FocusRite 6i6 (na jó, ez nem a 2i2) nagyságrendekkel jobban teljesít, mint az M-Audio (és a PreSonus). Félreértés ne essék, nem rossz a PreSonus, de (nekem) a 6i6 sokkal jobbnak tűnik.

Link to comment
Share on other sites

Azt szeretném, hogy KÉSÉS nélkül fel tudjak venni egy sztereó sávra éneket és winampról lejátszott zenét Sound Forge 10-zel úgy, hogy közben késés nélkül tudjam lehallgatni (ez az egyszerű művelet talán túl nagy elvárás lenne?). Ezt jelenleg úgy próbálom, hogy a mix control-ban az Analog In 1-be vagyok kötve egy mikrofonnal, amit természetesen csak az egyik oldali sávra rak ki (szeretném, ha mindkét sávra rákerülne késés nélkül, ja és az asiot hiába állítgatom legalacsonyabbra, nem jelent semmit). Nem tudom megoldani, hogy a DAW1-en ne szóljon az ének, hanem csak a zene. Mert most az van, hogy szól egyszer az Analog In1-en, ÉS késleltetve szól a DAW 1-en és még jobban késlelteve a DAW2-n is (itt miért szól, ide nem is küldöm????). Kész katyvasz az egész. És ez ugyanúgy késleltetve szólal meg, ha kihúzom az RCA-t a digit kimenetből. A Sound Forge-ban a felvétel SPDIF-re van állítva (közben hátul össze van kötve a digit ki és bemenet). Patchmixen ezt egyszerűen úgy lehetett megoldani, hogy beraktam egy inzertet a mixbe és már vette is késleltetés nélkül a SF. És mindez 2003-as technológia. 2013-ban ezt miért nem lehet megcsinálni??? Jogos a felháborodásom, vagy jogos??? Kérem, hogy segítsen valamelyik Scarlett eladó, vagy kenő vágó tulajdonos mert nem sokára kislányom születik és nincs időm kísérletezgetni tovább, és a hajam is erősen kopik. És továbbra sem tudom a fülesben csak a jobb oldalt hallgatni. :( Kész vagyok:S

Link to comment
Share on other sites

Recsegés megoldva, 24 bitre kellett állítani a felvételt a SF-ben. Most azt kérdezném, hogy a MixControlban hogyan lehet 16 bitre állítani? Valamint 85 dB a jel/zaj viszony, ez a rossz RCA kábeltől lehet? Kicsit sokallom...

 

De miért akarsz egy 24 bites kártyát 16 biten használni? Amúgy kipróbáltam és a SPDIF-es visszaloopolás fázisfordítás után tökéletes csendet eredményez, tehát tényleg veszteség nélkül lehet vele loopolni. Sima MediaMarktos Hama kábelt használtam. Egyedül a delay kompenzációt felejtettem el, ezért kezzel kellett egymáshoz igazítani a két sávot (Cubase AI).

Link to comment
Share on other sites

Most tételezzük fel, hogy gitáros vagyok.. hogy a fenébe gitározok rá valamire és veszem fel ha én azt egy sávra szeretném????????

 

Erre mi a "use case"? Számítógépes felvételnél pont az az előny hogy kvázi végtelen sávra tudsz felvenni és utólag non-destruktív módon szerkeszteni. Ha egyből ráveszel egy már meglévő sávra akkor mit csinálsz például akkor ha félrefogsz egy hangot?

Link to comment
Share on other sites

 Mert most az van, hogy szól egyszer az Analog In1-en, ÉS késleltetve szól a DAW 1-en és még jobban késlelteve a DAW2-n is (itt miért szól, ide nem is küldöm????). Kész katyvasz az egész.

 

Szerintem duplán monitorozol. Egyszer a Scarlett kirakja a bemeneten fogadott jelet a fülesre késés nélkül (direct monitoring) és (de ez csak tipp) az SF-ben a felvételi sávon beállítva hogy az is kimenjen a monitor kimenetre. Ez a második nyilván annyit késik amennyit a számítógéped hozzáad.

De továbbra is azt mondom hogy túlbonyolítod a dolgot. Egyszerűen húzd be a zenei alapot egy sávra és énekelj rá egy külön sávra és csinálj egy mixdown-t.

Link to comment
Share on other sites

És továbbra sem tudom a fülesben csak a jobb oldalt hallgatni. :(

 

Erre szerintem egyszerű a megoldás: az Analog 1/2 bemenetnél van egy "sztereo" jel (egy fél Audi logo), arra kattintva tudod állítani hogy az 1/2 input egy sztereo vagy két független mono csatorna legyen. Ha azt átállítod akkor mindkét oldalon hallanod kell a mono jelet.

Link to comment
Share on other sites

Erről a cikkről mi a véleményetek? Eléggé lehúzza a Scarlettet. Valamit elronthatott felvételnél?

http://varadibass.com/?p=299

 

Ilyen hangkártyát akartam venni, de most elbizonytalanodtam.

 

Szerintem lehet hogy kicsomagolás közben ráeshetett a szerző lábára a kártya és emiatt utálta meg. Pl a pottogás dolog nekem új, bár az is igaz hogy a bekapcsolás nálam így néz ki: hangfalak off, hagerőpotik letekerve, gép bebootol, hangfal on, hangerőpoti fel... visszafelé hangerőpoti le, hangfal off, gép off.

 

Most kipróbáltam hogy menet közben ki-/bedugtam a tápkábelét és nem mondom hogy nem lehet hallani mikor indul és áll le a kártya, de a hangfal nagyobbat pattan amikor azt kapcsolom ki...

Link to comment
Share on other sites

De miért akarsz egy 24 bites kártyát 16 biten használni? Amúgy kipróbáltam és a SPDIF-es visszaloopolás fázisfordítás után tökéletes csendet eredményez, tehát tényleg veszteség nélkül lehet vele loopolni. Sima MediaMarktos Hama kábelt használtam. Egyedül a delay kompenzációt felejtettem el, ezért kezzel kellett egymáshoz igazítani a két sávot (Cubase AI).

Visszaloopolás és fázisfordítás? Fázist hogy lehet fordítani a mixcontrolban?

Link to comment
Share on other sites

Szerintem duplán monitorozol. Egyszer a Scarlett kirakja a bemeneten fogadott jelet a fülesre késés nélkül (direct monitoring) és (de ez csak tipp) az SF-ben a felvételi sávon beállítva hogy az is kimenjen a monitor kimenetre. Ez a második nyilván annyit késik amennyit a számítógéped hozzáad.

De továbbra is azt mondom hogy túlbonyolítod a dolgot. Egyszerűen húzd be a zenei alapot egy sávra és énekelj rá egy külön sávra és csinálj egy mixdown-t.

 

Ez a dolog teljesen jó addig, amíg nem próbálok közben zenét is betenni. A DAW1-en szól csak az ének, persze ezzel együtt szól a saját sávján és az SPDIF-en is rendesen duál monóban. azt az egyet nem értem, hogy miért küldi ki ráadásaul késleltetve a DAW-ra is a mikrofon sávot, amikor én nem küldöm oda sehonnan???

Link to comment
Share on other sites

Visszaloopolás és fázisfordítás? Fázist hogy lehet fordítani a mixcontrolban?

 

Sehogy, bocs, nem voltam egyértelmű. A fázisfordítást Cubase-ben csináltam, mert így volt a legegyszerűbb megnézni hogy bitre ugyanaz-e a két felvétel.

 

 

 

...azt az egyet nem értem, hogy miért küldi ki ráadásaul késleltetve a DAW-ra is a mikrofon sávot, amikor én nem küldöm oda sehonnan???

 

Ha nem az SF küldi oda akkor passz. Ha élőben látnám akkor lehet hogy egyértelmű lenne, de így csak tippelni tudok :(

 

Rendszeresen lefagyogat a hanglejátszás is. Nem lehet, hogy összeakad az egész trutymó? Mert a Winamp gondolom Windows hangdriveren futna, a SF-ben pedig a saját USB 2.0-s driverét használom??

 

Nem kellene, bár konkrétan Winamp-al nem próbáltam mert amit ott le tudok játszani azt be is tudom húzni a Cubase-be, viszont online lejátszott zenéket (Firefox böngésző) szoktam így felvenni.

Link to comment
Share on other sites

A MixControl panelen minden egyes kimenethez meg lehet határozni, hogy mi menjen az adott kimenetre.

Pl. a fejhallgató bal csatornájára rá tudod csatlakoztatni a Line IN 1-et, vagy a Mic In 1-et, vagy az S/PDIF in 1-et, vagy bármelyik (virtuális) DAW csatornát, vagy magának a mixnek a bal vagy jobb csatornáját. Ugyanígy a fejhallgató jobb csatornájára is.

A patchmixszel összehasonlítva a MixControl sokkal-sokkal "értelmesebb és kezelhetőbb". (Szerintem)

A négy kükön MIX fülön más-más mixet tudsz beálltani, és ezt a más-más mixet külön-külön kiküldheted más-más kimeneten. Az egyes MIX lapokon beállíthatod, hogy mi "jöjjön be", beállíthatod az arányokat.

Tehát pl. a mix 1 lapon az éneket és a gitárt kiemeled, a többi sávot lejjebb veszed. Ezzel szemben a Mix2 lapon pont mondjuk a basszust és a dobot emeled ki.

A MIX1-et kiküldöd a gitárosnak, a MIX2-t pedig (mondjuk a fejhallgató kimeneten) az énekesnek...

Ezek szerint ha jól értem, és a próbálkozásaimból is ez tűnik ki a fülesbe nem lehet sztereó jelet keverni? Nekem minden esetre nem sikerül. Szerintem jobb és bal oldal egyaránt megkapja a jobb és bal oldal jelét, nem tudtam szétválasztani. Ha igen, hogy kell??

Link to comment
Share on other sites

A következő a helyzet. Nem veszünk fel, csak lehallgatunk. Analog 1-be van kötve a mikrofon, fejemen a füles. Beszélek. Analog 1 monósítva van, jelet kapja 2 oldalon a mix rendesen, ahogy kell. Viszont a DAW1 és DAW 2 (sztereó sáv) DAW1-e is kapja a mikrofon jelét. Miért kapja az meg, amikor én semmivel nem küldöm oda? És miért csak a DAW1, miért nem kapja meg a DAW2 is? Ráadásul DAW1 késlelteve kapja a jelet! Így ha a mute gomb ezen a csatornán nincs benyomva, akkor a fülesembe úgy jön a jel, hogy megjön egyszer a dual monó jel késleltetés nélkül mindkét oldalon, és rájön még a DAW1-ből a késleltetett jel, így egy visszhangos katyvasz lesz az egész. A lehallgatós rész a következőképpen néz ki: Mix 1 L  küldve a Monitor Out 1-nek, Mix 1 R a Monitor 2-nek. JOBB és BAL füles OFF állásban. SPDIF OUT 1-2 is OFF. A furcsa: Szól a füles mindkét oldala. Miért szól? Ha zenét hallgatok a DAW1-DAW 2-n (itt ugye bal oldal DAW1,jobb oldal DAW2), akkor a füles NEM sztereóban szól, hanem jobb oldalon is hallom a jobb-bal csatornát és bal oldalon is hallom a jobb-balt. Eddig még csak véletlenül sem sikerült olyan beállítást találnom, ahol igazi sztereóban tudnám hallgatni a fülest. Továbbmegyünk. Ha a Monitor Out 1 és 2 OFF, akkor a középső sorban, azaz a füles sorában akármit állítok be a fülesnek NEM SZÓL! MÉNEMSZÓL??? És még nem vettünk fel semmit, csak lehallgatunk(nánk). Hozzáteszem, a 2.1-es E-MU monitor rendszer normálisan működik, azaz sztereóban szól, ahogy kell. A füles a Jóistennek nem akar sztereóban szólni. Ötletek??? Valamint időnként lefagy a DAW rész. Ilyenkor azt csinálja, hogy minden megy tovább, a mikrofon működik, a füles/monitor szól, csak eltűnik a jel a DAW1-2-ről, és ha zenét indítok winamppal, akkor bizony a winamp nem indul el, csak "sentereg" a kivezérlésjelzője. Hangkártya ki és bekapcs, és megy rendesen. Ha normális?

Link to comment
Share on other sites

Szerintem valamit nagyon "összedrótoztál".

A DAW1 az ugye az audio felvevő/lejátszó programod 1-es audio csatornája. Ha a programban beállítod, hogy az a sáv aktív legyen, és az Analog 1 az ő bemenete, akkor teljesen normális, hogy az a sáv meg fogja kapni a mikrofon jelét. Mert hogy TE mondtad neki, hogy a DAW1 kapja meg a mikrofon jelét. Namármost, ha a MixControlban a fejhallgató kienetre csatlakoztatod a DAW1-et, akkor bizony ott szólni fog a mikrofon, lásd fent.

A WinAmp valószínűleg azért fagyasztja meg a dolgokat, mert kizárólagosan szeretné használni a hangkártyát. Nálam a Cubase, Logic Pro X, Ableton Live mind szépen együttműködik a MixControllal.

Én a helyedben a következpt csinálnám: Mindent kihúznék a hangkártyából, beállítanám a MixControllon a fizikai 1. és 2. sávra (bal oldalon, felső régióban) a DAW1 és DAW2 sávokat, majd a fejhallgatóra kiküldeném a bal oldalra a DAW1-et, jobb oldalra a DAW2-t.

Azért azt én megvizsgálnám, hogy a WinAmp rendben kezeli-e a DAW1 és DAW2 sávokat? Nem lehet, hogy ő "mixel össze" mindent? (A WinAmpot amikor még régen használtam, elég nagy katyvasz volt. Csili-vili, de egy rakás szar...)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem valamit nagyon "összedrótoztál".

A DAW1 az ugye az audio felvevő/lejátszó programod 1-es audio csatornája. Ha a programban beállítod, hogy az a sáv aktív legyen, és az Analog 1 az ő bemenete, akkor teljesen normális, hogy az a sáv meg fogja kapni a mikrofon jelét. Mert hogy TE mondtad neki, hogy a DAW1 kapja meg a mikrofon jelét. Namármost, ha a MixControlban a fejhallgató kienetre csatlakoztatod a DAW1-et, akkor bizony ott szólni fog a mikrofon, lásd fent.

A WinAmp valószínűleg azért fagyasztja meg a dolgokat, mert kizárólagosan szeretné használni a hangkártyát. Nálam a Cubase, Logic Pro X, Ableton Live mind szépen együttműködik a MixControllal.

Én a helyedben a következpt csinálnám: Mindent kihúznék a hangkártyából, beállítanám a MixControllon a fizikai 1. és 2. sávra (bal oldalon, felső régióban) a DAW1 és DAW2 sávokat, majd a fejhallgatóra kiküldeném a bal oldalra a DAW1-et, jobb oldalra a DAW2-t.

Azért azt én megvizsgálnám, hogy a WinAmp rendben kezeli-e a DAW1 és DAW2 sávokat? Nem lehet, hogy ő "mixel össze" mindent? (A WinAmpot amikor még régen használtam, elég nagy katyvasz volt. Csili-vili, de egy rakás szar...)

"A DAW1 az ugye az audio felvevő/lejátszó programod 1-es audio csatornája. Ha a programban beállítod, hogy az a sáv aktív legyen, és az Analog 1 az ő bemenete, akkor teljesen normális, hogy az a sáv meg fogja kapni a mikrofon jelét. Mert hogy TE mondtad neki, hogy a DAW1 kapja meg a mikrofon jelét. "

Ezzel az a probléma, hogy semmiféle felvevő program nincs bekapcsolva és ki van iktatva a in out spdif is. És ennek ellenére kapja meg a mikrofon jelét a DAW1.

Most pl. NSO video nézés közben állt meg a cucc... hangkártya kikapcs, majd be és jó.. De ezt nem szabadna csinálnia egy ilyen komoly cuccnak:S

 

Link to comment
Share on other sites

Azért azt én megvizsgálnám, hogy a WinAmp rendben kezeli-e a DAW1 és DAW2 sávokat? Nem lehet, hogy ő "mixel össze" mindent? (A WinAmpot amikor még régen használtam, elég nagy katyvasz volt. Csili-vili, de egy rakás szar...)

 

Nem kellene neki gondot okozni. Bár konkrét tapasztalatom nekem is csak az AIMP-al van: ha a Windowsos driver van neki beállítva akkor megfér szépen bármilyen más alkalmazással, viszont ha az ASIO drivert állítom be, akkor semmi másnak nem enged hozzáférést a hangkártyához. Néha ez kifejezetten előny.

Link to comment
Share on other sites

A MixControllban mindenhoil ahol DAW1-et látsz, állítsd át OFF-ra. Szerintem kínjában teszi oda a Mic jelét a MixControll, mert hogy nincs DAW1, viszont azt valahova "delegáltad"...

Illetve: DAW1.nek tekint minden olyan audio programot, ami éppen fut - szerintem. Tehát ha egy video lejátszó fut, aminek van hang kimenete, akkor azt fogja DAW1-nek tekinteni.

Én kezdésnek (a MIX1 fülön) minden tracket OFF-ra állítanék. Az Audio In 1be bedugnám a mikrofont, az Audio In 2-be pedig valami hangszert... majd az 1-es és 2-es trackre ratenném az Audio IN 1-et ill. Audio IN 2-t. Ezután a fejhallgató bal csatornájára a MIX1 bal csatornáját, a jobb csatornájára a MIX1 jobb csatornáját tenném ki.

Link to comment
Share on other sites

Ez a probléma is megoldódott, ki kellett némítani a windows keverőjén a vonalbemenetet, így nem adja a vissza a daw1-re a jelet, viszont a mixcontrolban szól. A 84 dB-ers jel/zaj viszony viszont maradt akár spdifen veszek fel, akár analógba a mikrofonról, vagy a winampról is. Erre mi lehet a gyógyír?

Link to comment
Share on other sites

Most már ki merem jelenteni, hogy az én hangkártyám egy kalap sz@r.  5 perces videót nem lehet vele végignézni, egyszerűen elhallgat, és/vagy lefagy a kép is. Most már két gépen próbáltam, Toshiba laptopon Win7 Home, és asztalin Win7 Professional alatt. Bent a boltban azt mondták, hogy nem jól van a Windows feltelepítve, vmi hiányzik. Mindkét gép most van feltelepítve, a laptopnak a gyári telepítőjét használtam, legutóbb 95 frissítést rakott fel, azelőtt 160-at. Tehát elvileg mindent rárakhatott, amit kell. A hangkártya mégis rossz.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...