Jump to content
Ménemszól.hu

rootkiller

Recommended Posts

Mostanában igen elterjedtek a futó popzenei produkciók környékén a Sennheiser termékek, sok produkció (Punnany Massif, Fish, Wellhello, Halott Pénz, Alvin és a Mókusok, stb.) hangmérnöke hozza a saját Sennheiser mikrofonjait buliba.

A Sennheiser számára készített egy anyagot az Akvárium klubban Rikk Dávid (Akvárium klub, Soerii & Poolek, Cloud9+, Fish) és Lugosi Dani (Wellhello), amin Gerendás Dani (The Biebers, Margarat Island) dobol.

Sennheiser Drum Session I
Sennheiser Drum Session II

A következő mikrofonok szerepelnek:

  • lábdob bent: e901
  • lábdob kint: e902
  • pergő felül: MD441/e904/e609
  • pergő alul: e904/e606
  • lábcin, stack: e614
  • 10"/12"/14" tamok: MD421/e904
  • 16" tam: MD421/e904/e902
  • overhead: e914
  • room: MK4
Link to comment
Share on other sites

Most jutottam el oda hogy leírjam a véleményem.

Számomra a fő különbséget a pergőhangzás jelenti. Amikor a 904-606 páros megszólalt annak az érzése fogott el hogy egy elektromos dob pergőjét hallom. Alapvetően a 904 egy tomokra tervezett mikrofon, a 905-öt szánták kifejezetten pergőre, egyszer össze is futottam vele, elkezdtem tekergetni az EQ-t, majd mikor nem jutottam nekem tetsző eredményre felraktam az elsőként kezem ügyébe került Audix i5-öt, felraktam, betoltam és készen voltam. Nekem a 609 felül egyébként túl rideg, van nekem is, hasonlítottam is össze más mikrofonokkal, alul viszont kiváló, középútnak érzem egy kismembrános kondi és egy SM57 között. A lényeg hogy mikor a 441-606 páros szól akkor megvan minden ami kell: nyitottság, a teltség és az attack is, viszont ebben oroszlánrészt vállal alul a 606, mert a 904-el párosítva gyengébbnek érzem.

Lábdobon önmagában se a 901 se a 902 nem volt meggyőző. A 901 - hozzáteszem nem tudom mi van EQzva, gondolom csak némi muszáj kategóriás mélyközép vágás volt - eléggé semmilyen. A 902 viszont hasonlít az általam nem preferált Audix D6-ra bár nem annyira cuppogós. Együtt viszont jó a kettő, úgy komplett a sztori, persze nem azt a lábdobsoundot hozza amit én szeretek.

Tomokon tök jó a 904 meg a 902 is a 16"-oson, viszont hallatszik hogy a mikrofon "butább" mint az ide stúdió standardnak számító 421. Ez azt jelenti hogy megcsináltabb a sound ami élőben gyorsabb beállást tesz lehetővé jó teljesítmény mellett, viszont a 421-ből meg azt gondolom hogy ha elpöcsölsz vele olyan soundot tekersz amilyet akarsz. Egyszer még nagyon kezdő koromban az akváriumban - amit akkor még gödörnek hívtak - felrakattam tamokra cápákat, arra emlékszem csak hogy nagyon sok cin jött belőle.

A lábcinen és a stacken lévő 614-et, valamint az overheadnek használt 914-et nem kell ragozni: jók, színpadra hibátlanok. Amit én hozzáfűznék hogy A/B overheadnál én pergő-lábdob tengelyre rakom fel a mikrofonokat egy kábellel a pergőközépre mért egyenlő távolságban. A terem mikrofonnak használt MK4-ekből szinte nem derül ki viszont semmi, valami nagyon minimális különbséget hallani ha az ember nagyon odafigyel.

Az én setupom ezekből a következő:

  • Kick out: e902
  • Kick in: e901
  • Snare top: MD441 (biztos hogy 7x annyit ér mint a nem véletlenül standard SM57?)
  • Snare bottom: e606
  • Hats/Stack: e614
  • Toms: MD421
  • Overhead: e914
  • Room: MK4

Ami még érdekes lett volna szerintem az pergőn alulra egy e614, valamint overhead párnak MKH 8040.

Azt nem szabad kihagyni, hogy jelen tesztben egy kitűnő dobos dobol egy magas minőségű dobon, kitűnő cintányérokkal, és a terem is rendben van, összességében kitűnő munkát végeztek a srácok, jó a koncepció mert magából a videóból is sok minden kiderül, bár érdekes akkor lesz igazán a dolog, ha hozzá lehet netán majd férni a nyers sávokhoz.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...