Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Logic probléma (?)


Helix

Kérdés

Üdv!

Lett egy új gép és vele új rendszer és Logic 9.1.4. Felraktam az összes plugint amit az eddigi projectekhez használtam. A problémám az,hogy a project betöltésnél néhány plugint nemtalál,ugyanakkor betöltés után pár sávra viszont betölti a kérdéses dolgot. WTF…?

Egy projecten belül van főleg gáz, de ez már egy igencsak előrehaladott muzsika és rengeteg sáv beoffolt. Volna valakinek vmi ötlete rá? Hálám örökké üldözné...

Előre is köszi!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Már próbáltam az AU Managerrel és meg is talál mindent. De néhány sávnál akkor is át van húzva az a plugin ami a mellette lévőben pl. normálisan működik....

Nagyon bosszant a dolog. Várom a további ötleteket.

Köszi!

Link to comment
Share on other sites

De néhány sávnál akkor is át van húzva az a plugin ami a mellette lévőben pl. normálisan működik....

szerintem arról lehet szó, hogy a plugint updatelték, és már nem találja meg a régi sessionben.

mely pluginről van szó?

Link to comment
Share on other sites

szerintem arról lehet szó, hogy a plugint updatelték, és már nem találja meg a régi sessionben.

De akkor miért nem az összes sávon tiltja le, miért csak néhányon?

Amúgy a Sylenth, Discovery Pro és Phoscyonnal csinálja ezt.

Link to comment
Share on other sites

sziasztok

kérlek benneteket segítsetek következő 2 probléma megoldásában, mert teljesen tanácstalan vagyok

felszerelésem egy MacBookPro 7.1(2010) 13" 2.4GHz 4GB legfrissebb os (10.6.8) legfrissebb logic 9 1.4. USB e-mu hangkártya

1. ugyanabba a project könyvtárba folyamatosan felfelé épülő biztonsági mentési folyamatot alkalmazok, tehát pl Xyzs projectben kezdem xyzs_001 dolgozok rajta, majd mentem xyzs_002, és így tovább.

eddig volt benne vagy 6-7 audio sáv pluginek nélkül, és még legalább ennyi instrument sáv third party, de alapjában véve nagy cpu friendly szintikkel, ill. pluginekkel. már elég magasba szökött a cpu meter lejátszáskor, de simán lejátszotta.

a 003-as projectnél úgy döntöttem kitisztítom egy kicsit. kitöröltem néhány nem használt instrument channelt ami tele volt pluginekkel, a binben kitöröltemi minden nem használt audio-t (volt vagy 100 ilyen), és clean upoltam. majd mentettem save as-el 004-re.

az eredmény: a megtisztított 004-es projectet szinte le sem bírja játszani a gép :D pattog, recseg. teljesen érthetetlen. semmi plussz nincs benne, csak kitakarítottam. visszamegyek a 003-asra ami tele van "mocsokkal" és simán viszi. próbáltam újraindítani, megállítani és úgy a playback, de semmi, 004 meg van halva. teljesen tanácstalán vagyok mi lehet az oka, 256-os a puffer méret. nem tudom, hogy a gép, v hangkártya játszik-e közre

2. egy kérdés, erőforrás szempontjából hogyan érdemes dolgozni egy ilyen laptopon logicban? kevergessek audioba, vagy exs24 be a száraz audio cuccok? mert a régi jól megszokott cpu halál időkben asztali gépen mindent amit már nem nagyon akartam automatizálni, ill. módosítani, lekevertem audioba, és száraz audio track-et használtam, csak az maradt meg instrumentnek amit, vagy amin vmi effectet folyamatosan moduláltam, így erőforrást takarítottam mag.

figyelembe véve az én gépemet amiben gyengébb a winchester, ajánlatos így dolgozni? vagy jobban bírná, ha inkább exs24-be tölteném be az audiot, és a memoriára támaszkodna inkább, és minden csak midibrn lenne?

előre is köszönöm a segítséget Nektek!

Link to comment
Share on other sites

sziasztok

kérlek benneteket segítsetek következő 2 probléma megoldásában, mert teljesen tanácstalan vagyok

felszerelésem egy MacBookPro 7.1(2010) 13" 2.4GHz 4GB legfrissebb os (10.6.8) legfrissebb logic 9 1.4. USB e-mu hangkártya

1. ugyanabba a project könyvtárba folyamatosan felfelé épülő biztonsági mentési folyamatot alkalmazok, tehát pl Xyzs projectben kezdem xyzs_001 dolgozok rajta, majd mentem xyzs_002, és így tovább.

eddig volt benne vagy 6-7 audio sáv pluginek nélkül, és még legalább ennyi instrument sáv third party, de alapjában véve nagy cpu friendly szintikkel, ill. pluginekkel. már elég magasba szökött a cpu meter lejátszáskor, de simán lejátszotta.

a 003-as projectnél úgy döntöttem kitisztítom egy kicsit. kitöröltem néhány nem használt instrument channelt ami tele volt pluginekkel, a binben kitöröltemi minden nem használt audio-t (volt vagy 100 ilyen), és clean upoltam. majd mentettem save as-el 004-re.

az eredmény: a megtisztított 004-es projectet szinte le sem bírja játszani a gép :D pattog, recseg. teljesen érthetetlen. semmi plussz nincs benne, csak kitakarítottam. visszamegyek a 003-asra ami tele van "mocsokkal" és simán viszi. próbáltam újraindítani, megállítani és úgy a playback, de semmi, 004 meg van halva. teljesen tanácstalán vagyok mi lehet az oka, 256-os a puffer méret. nem tudom, hogy a gép, v hangkártya játszik-e közre

2. egy kérdés, erőforrás szempontjából hogyan érdemes dolgozni egy ilyen laptopon logicban? kevergessek audioba, vagy exs24 be a száraz audio cuccok? mert a régi jól megszokott cpu halál időkben asztali gépen mindent amit már nem nagyon akartam automatizálni, ill. módosítani, lekevertem audioba, és száraz audio track-et használtam, csak az maradt meg instrumentnek amit, vagy amin vmi effectet folyamatosan moduláltam, így erőforrást takarítottam mag.

figyelembe véve az én gépemet amiben gyengébb a winchester, ajánlatos így dolgozni? vagy jobban bírná, ha inkább exs24-be tölteném be az audiot, és a memoriára támaszkodna inkább, és minden csak midibrn lenne?

előre is köszönöm a segítséget Nektek!

szia!

a 1. kérdésre ötletem sincs. A Logic néha valamiért nálam is elk*r egy-egy mentést, próbáld meg újra kitakarítani, és megnézni, h. ugyanaz-e a végeredmény. Ha igen, akkor nézd meg, hogy lépésenként törölve minek a törlésénél akad meg a lejátszás, valószínűleg arra lesz a bűnös...

a 2. nagyjából mindegy: a folyamat (lemez -> cache -> sampler ill. lemez -> cache -> audio track playback engine) az EXS-nél kb. ugyanaz (ezért jó az integráció), a sampler használata akkor éri meg, ha valamiért dinamikusan kell használnod a hangot: pl. level és envelope-ok a leütési erő függvényében. Ha ugyanazt a hangot akarod sokszor, ugyanúgy használni, akkor célszerűbb sima audió sávra tenni, mert megúszod a filter és az envelope-ok 0.00xx%-os procifoglalását, illetve a gép egyszerűbben tud előre cache-elni a vinyóról, és a minta közepétől is tudsz indítani. Viszont szinte kizárt, hogy ez sokat számítson - a túlzott CPU felhasználás 99%-ban a pluginek miatt szokott lenni, 30-40 (nem fullra töltött, pluginmentes) sáv alatt nem kellene reklamálnia szinte semmilyen gépen - nálam a 2006-os MB-n viszi, a 2010-es MBP ehhez képest erőmű :) .

Ha CPU-kímélést szeretnél, bounce-olgasd le a régiókat (a jobb gombos menüben Bounce in Place a neve, ha jól emlékszem, vagy valami hasonló), az normálisan kimute-olja, és nincs több procizabálás, de vissza tudsz menni, és kényelmesebb, mint a freeze (tudod az audiót szerkeszteni)

Link to comment
Share on other sites

..., és kényelmesebb, mint a freeze (tudod az audiót szerkeszteni)

Miért kényelmesebb, mint a freeze? Szerintem a freeze-nek pont az az előnye, hogy nem kell bounce-olgatni, hanem ha valami mégsem jó, akkor belepiszkálunk, majd a gép újra freezeli.

Link to comment
Share on other sites

Miért kényelmesebb, mint a freeze? Szerintem a freeze-nek pont az az előnye, hogy nem kell bounce-olgatni, hanem ha valami mégsem jó, akkor belepiszkálunk, majd a gép újra freezeli.

Azért tartom (személy szerint, nem általánosan) kényelmesebbnek, mert lehet kísérletezni drasztikus újraszabdalással, darabok megfordításával, sokkal nagyobb kontrollt ad a sáv fölött (és megmarad az eredeti, egyszer már jónak talált régió is). Egyébként igazad van, erősen munkamódszer függő a dolog, de érdemes kísérletezni :)

Link to comment
Share on other sites

Van egy nagy problémám a Logic-kal! Sőt, nem is egy, de egy nagyon szopó van:

Felvettünk 12 sávon dobot. Flex-szel szerkesztettem, hogy a nagyobb hibák a helyén legyenek. Ezzel nem is volt gond, hanem a basszusgitár sávot is javítani akarom flex-szel. És nagyon sok transient markernél klippel a basszus. A legdurvább, hogy olyan helyen is hallatszik a clipp, ahol konkrétan nincs szerkesztve a basszus hang, hanem nemsokkal előtte történt szerkesztés, És ebben az esetben megoldja azt, hogy a klippelés helyénél kicsit arrébb húzom a hangot, és megszűnik a hiba. De a többi helyen nem tudom megoldani, akárhogy húzogatom a hangot, eltűntetem a flex markert, mindig megszólal ez a clipp hang.

Másik nagyon érdekes hiba a logcban, hogy a már hónapokkal ezelőtt rögzített midi sávokban egy-egy ütemben a midi hangok elcsúsznak pár hanggal feljebb vagy lejjebb. Mint ha más hangnemben játszottam volna fel a témát. Van olyan, hogy egymás után 3 különbőző hangnembe csúsztatja el a hangokat. Ezt szerencsére utólag könnyű javítani, de akkor is idegesítő, hogy ezzel is megy az idő...

Link to comment
Share on other sites

Srácok, az van itt is, hogy egy témába sűrítetek több témát, amitől a fórum kereshetetlen lesz. Idioty pl. nagyon jól rájött valamire, amit meg is osztott (respect!), de ezt így nem fogják megtalálni, plusz értelmetlenül sok oldallá nyúlna egy idő után.

Az ilyen hanyag "Logic probléma" kezdetű témák ellen hadat fogok üzenni a jövőben. Ilyeneket kérek, hogy pl. Idioty esetében "Logic 9 Flex clippel?". Szóval ha tényleg segíteni szeretnétek másoknak (vagy akár magatoknak is!), akkor egy ilyen sémát javaslok. Ezt a topicot most le is zárom. Thx!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...