Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

laptop mint hangszer felvételnél


picur8572

Kérdés

Sziasztok!

Hangszerként szeretnék hasznáni egy Reasont futtató laptopot usb hangártyával felvételhez, nagyjából mint egy rendes szintit. Működik, ha szimplán bekötöm a laptop hangártyáját a másik gépbe? (amelyiken a felvétel menne Ableton Live Lite-tal) Esetleg kell közéjük erősítő? És ha működik, akkor a digitlis csatlakozás jobb az analógnál? (gondolom a kevesebb A/D D/A átalakítás jobb).

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Mikor Mixdownt csinálsz benne , mondhatod neki azt is, hogy minden egyes sávot rendereljen le külön fájlba. Az összes sávval megteszi, még az FX sendekkel is. Egy szépség hibája van, hogy vagy monó vagy sztereó lesz az összes. (Mondjuk az ember megcsinálja mindkettőre, azután kiválogatja melyikből melyik kell neki.) És persze a freezt is tudja Live, de az ma már alap szvsz, mondjuk a sidechain-es sávoknál nem engedi.

Meglepő ám miket tud.

Persze van pár dolog amiben pl. a Cubase jobb. Mivel én sokat MIDI-zek külső hangszerekkel, így néha nagyon hiányzik a List editor, meg sajnos sysex-et se kezel a drága.

Link to comment
Share on other sites

A Xio, meg az Audiophlie USB is csak USB 1.1-ás. Teljesen jól működtek, bár az M-Audio erdeti spec-jében még volt 24bit/96kHz. Meg is próbálták implmentálni az első dirvereknél, de fagyott mint állat. A későbbi stabilabb driver verzióknál meg is szűnt ez az opció. Egy sztereó sávot 24bit/48kHz-en elvisz simán az USB 1.1. Egyébként a virus TI is USB 1.1 és ott úgy tudom, hogy meg tudták oldani a 10 virtuális audiósáv kezelését, igaz ott se sikerült elsőre.

Mondjuk egyértelmű, hogy a 2-es USB stabilabb, jobb, ha teheted inkább olyan kártyát nézz. Focusrite-ból úgy látom a Scarletek ilyenek. Igaz, azok drágábbak, de több bemenetet kapsz.

Persze nem kell ragaszkodni a Focusrtie-hoz, csak azért írtam mert azokkal van konkrét tapasztalatom.

Link to comment
Share on other sites

Igen a külső kártya minden tekintetben jobb lesz a laptopénál. Én pl. mostanában egy Focusrite Sapphire Pro 40-et (firewire) használok. Toltam vele már pár koncertet is. Ezen kívül volt még M-Audio Aiudiophile USB-is ami szintén megbízhatóan ment színpadon is. És ugyan nem kifejezetten hangkártya, de én annak is használtam (színpadon is), a Novation Xio Synth. Ezek emellett még van nagyon pozitív tapasztalatom mikrofonos és vonalszíntű szinit felvételkészítéssel Focusrite Saffire-vel (az első szériás firewire-ös verzió).

USB/firewire átalakítóról nem tudok, hogy létezne, de ha van is én ilyennel semmiképpen sem kísérleteznék. Ha már laptop akkor inkább firewire-ös expresscard a megoldás. A Saffire Pro 40-et most így használom.

Ha gitárt meg éneket tervezel felvenni szerintem mindenképpen olyan kártyát nézzél aminek valami használható előerősítője van. A focusrite-ok szerintem ár érték arányban ezt elég jól teljesítik, és van köztük több USB-s verzió is.

Mindenképp usb-s kell, mert nincs expresscard helyem :(

Néztem én is a Focusrite Saffire 6 USB-t, de a honlapjuk azt írja az usb 1.1-es csatlakozású. Nem lassú emiatt esetleg? Gondolom ezért csak 48khz a mintavételezése, de ez nem hiszem hogy probléma. A Scarlett sorozat már usb 2-es de az már a 8i6 is jócskán 60e fölött van.

Link to comment
Share on other sites

Igen a külső kártya minden tekintetben jobb lesz a laptopénál. Én pl. mostanában egy Focusrite Sapphire Pro 40-et (firewire) használok. Toltam vele már pár koncertet is. Ezen kívül volt még M-Audio Aiudiophile USB-is ami szintén megbízhatóan ment színpadon is. És ugyan nem kifejezetten hangkártya, de én annak is használtam (színpadon is), a Novation Xio Synth. Ezek emellett még van nagyon pozitív tapasztalatom mikrofonos és vonalszíntű szinit felvételkészítéssel Focusrite Saffire-vel (az első szériás firewire-ös verzió).

USB/firewire átalakítóról nem tudok, hogy létezne, de ha van is én ilyennel semmiképpen sem kísérleteznék. Ha már laptop akkor inkább firewire-ös expresscard a megoldás. A Saffire Pro 40-et most így használom.

Ha gitárt meg éneket tervezel felvenni szerintem mindenképpen olyan kártyát nézzél aminek valami használható előerősítője van. A focusrite-ok szerintem ár érték arányban ezt elég jól teljesítik, és van köztük több USB-s verzió is.

Link to comment
Share on other sites

Jó hogy írjátok a megnövekedő latency problémát a két gép összekötésekor, erre nem is gondoltam. :)

Viszont ha jól értelmezem, elég lesz 2 bemeneti csatorna is, ha Reasont, gitárt és éneket szeretnék egyszerre fölvenni, mert a rewire nem használ bemenetet a kártyán, csak a gitár meg a mikrofon, igaz? Ha így van, milyen kártyát tudtok ajánlani úgy max 35 ezerig? Vagy gyűjtsek még egy kicsit és vegyek egyet 50-55 körül? Jobbak azok annyival, hogy megérnék az árukat? Az olcsóbbak közül az E-MU 0202 USB-re és a Cakewalk UA-1G-re gondoltam első körben, drágábbakból Native Instruments Audio Kontrol 1, Cakewalk UA-25EX, Terrasoniq Phase X64. Jókat hallottam a TC Electronic Konnekt 6 Desktopról is, de az firewire-ös és egy usb/firewire átalakító, ha létezik ilyen, csak fölösleges bonyolítás lenne a rendszerben.

Amúgy meg egy rendes hangkari gondolom nem csak felvételnél jobb a laptop integráltjánál, hanem amikor csak simán hangszerként használom a laptopot, ugye?

Link to comment
Share on other sites

Megnéztem Talpas a rewire-t, amit korábban kicsit félreértelmeztem és tényleg elég jól működik, egyedül a tekerők, csúszkák mozgatását nem rögzíti a midi sáv, de ez nem akkora probléma

A rewire-t audio sávként értelmezi. Pontosabban (ahogy előttem is írták) külső audió forrásnak. Így nem lehet midivel vezérelni közvetlenül azt a sávot.

Viszont azt a sávot lehet effektezni, panorámázni, hangerőt szabályozni, azaz mindent, amit egy audio sávval lehet csinálni.

Továbbá megvan az a lehetőség is, hogy a midi vezérlést megírod a rewire master alkalmazásban (pl Live, Cubase, stb...), és összekötöd a külső midi eszközödet (ami akár lehet a laptopon futó program), és már kész is a midi vezérlés egy programon belül.

Link to comment
Share on other sites

Köszi a segítséget mindkettőtöknek, az egész igazából csak többsávos egyidejű felvételnél lenne érdekes, ahhoz meg jól jönne a gyorsabb asztali gép. Megnéztem Talpas a rewire-t, amit korábban kicsit félreértelmeztem és tényleg elég jól működik, egyedül a tekerők, csúszkák mozgatását nem rögzíti a midi sáv, de ez nem akkora probléma

Hasznos lehet a hangkártyán keresztül kötés is, ha pl. jamelni szeretnétek többen (én általában kreatívabb és gyorsabb vagyok, ha csak egy-egy hanggal foglalkozok egyszerre, és "élőbben" is hangzik), hangszerszerűbb az érzés, főleg egy MIDI kontrollerrel :)

Egy példa:

Link to comment
Share on other sites

Hát azt nem próbáltam, lévén, hogy nincs reason-öm. :)

Beleolvastam a manuálba és ott ír olyat, hogy ha olyan sávod van amibe kívülről jön audió ( a sáv tartalmaz extarnal udio effect vagy external instrument elemet - szerintem a rewire-t is lehet így használni), akkor ott van lehetőség ún. relatime renderrel freezelni. Szóval elvileg tudja. Lehet, hogy ki is próbálom külső szintivel este. :)

Link to comment
Share on other sites

Azt is írta, szerintem nem értetted félre. Én csak továbbvittem a gondolatot. Azért írtam a rewire-öt, mert ha elviszi egy gép a két DAW-ot akkor egy csomó szívást megspórolnak. Két gép között ugye lenne dögivel szinkron és latency probléma (az még vas szintiknél is adódik rendesen). Az Abletonban az is jó, hogy tud sávonként is renderelni, nem csak mixet. Azt mondjuk nem tudom, hogy a rewire sávokkal is megcsinálja-e. Azt se tudom, hogy a Reason vajon tud-e olyat. A Cubase pl 4-es verzióig nem. (Azután tértem át a Live-ra.)

Link to comment
Share on other sites

Köszi a segítséget mindkettőtöknek, az egész igazából csak többsávos egyidejű felvételnél lenne érdekes, ahhoz meg jól jönne a gyorsabb asztali gép. Megnéztem Talpas a rewire-t, amit korábban kicsit félreértelmeztem és tényleg elég jól működik, egyedül a tekerők, csúszkák mozgatását nem rögzíti a midi sáv, de ez nem akkora probléma

Link to comment
Share on other sites

Elvileg vonal szintű jel jön ki a hangkártyákból, tehát nem kell előerősítő, ugyanúgy mint a szintetizátoroknál. Bár azért láttam már különbségeket kimenő jelszintben különböző hangkártyáknál, de ugyanazt tapasztaltam szintetizátoroknál is, szóval gyártó függő.

Szerintem a rewire-es összekötés egy gépen futtatott Live és Reason esetén még hatékonyabb és egyszerűbb megoldás lenne, mint az idioty által említett export megoldásnál. Másrészt az összeszinkronizálással se lenne gond. (Az elvileg az exportos megoldásnál se probléma.)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...