Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Novation Launch Control XL vagy Akai MIDImix?


nemethchek

Kérdés

Szeretnék sok fadert és knob-ot használni live performance jellegű felvételek készítéséhez Ableton-ban. Korg NanoKontrol2 eszközömet váltaná le, ami  kevésnek bizonyult a 8 db knobjával és semmilyen automap funkció nincs benne, ebből kifolyólag eléggé nehéz átlátni egy sessiont vele, amikor fullra fel van mappolva minden.

Felmerült még C. opcióként a Midi Fighter Twister, amiről igaz hiányoznak a faderek, ellenben elég sok lehetőség rejlik benne. Bár igencsak borsos az ára.

Ha valaki tud jobbat ajánlani a felsorolt eszközökön kívül, az is jöhet. :)

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0
1 órával ezelőtt írta +Vader:

Az Akai és a Novation csinálja ebben a műfajban a legjobb potikat, de utóbbinak jóval egészségesebb a terméktámogatása. Én azonban a BCR2000-et választanám, mert azon jóval több rotary encoder van. Persze BT néhány nanocontrol-lal tolja az élő Abletonos műsorait....

BCR2000 miatt szétnéztem a Behringer vonalon is egy kicsit felfedeztem még 3 másik daw kontrollert ami még érdekes lehet:

  • BCF2000 (Boltokban nem nagyon találni már)
  • X-Touch Mini (igaz hogy csak 8 knob, de ha minden igaz több "rétegben?" lehet használni.)
  • X-Touch Compact

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A régi Behringerek (BCR és BCF) is két réteget kínálnak egyetlen presetben (tessék manuált olvasni ilyen töprengésekhez!) , így azok is megérik az árukat, bár használtan sem lesznek baromi olcsók (jófogáson is szokott lenni elég gyakran...). Én az újabbakat igencsak túlárazottnak érzem.

Plusz egy ötlet az Arturia Beatstep (ugyancsak fantasztikus potikkal), amiből használtan simán vehetsz kettőt-hármat is. Ha mindenképp fadereket akarsz, akkor sok minden szóba jöhet, de kevés cuccban vannak motorizálva. Én jobb szeretem a rotary encodereket, amelyek automatikusan lekövetik a szoftveres váltásokat - bár vannak olyanok (pl Akai régebbi MPD szériája) amelyekből hiányzott ez a készség.

Az Akai APC controllerek miért maradtak le a lehetséges jelöltek közül?

Szerkesztette +Vader
Link to comment
Share on other sites

  • 0
21 perccel ezelőtt írta +Vader:

A régi Behringerek (BCR és BCF) is két réteget kínálnak egyetlen presetben (tessék manuált olvasni ilyen töprengésekhez!) , így azok is megérik az árukat, bár használtan sem lesznek baromi olcsók (jófogáson is szokott lenni elég gyakran...). Én az újabbakat igencsak túlárazottnak érzem.

Plusz egy ötlet az Arturia Beatstep (ugyancsak fantasztikus potikkal), amiből használtan simán vehetsz kettőt-hármat is. Ha mindenképp fadereket akarsz, akkor sok minden szóba jöhet, de kevés cuccban vannak motorizálva. Én jobb szeretem a rotary encodereket, amelyek automatikusan lekövetik a szoftveres váltásokat - bár vannak olyanok (pl Akai régebbi MPD szériája) amelyekből hiányzott ez a készség.

Az Akai APC controllerek miért maradtak le a lehetséges jelöltek közül?

 

Az Akai APC 40 MKI és MKII is nagyon jó természetesen, az utóbbinak van egy ára azért, de tény, hogy all in one cucc.

Arturia Beatstep eddig elkerülte a figyelmemet. Utána nézek.

Most, hogy beszélgetünk róla, én is úgy gondolom, hogy a rotary  encoder lenne a kézenfekvőbb számomra is.

Mindenképpen elfogok mélyülni jobban az eszközök manuáljainak átnézésében, de még mielőtt ez megtörténne és leadnám a voksomat az egyik vagy a másik mellett, addig is hirtelen felindulásból gyors "guglizások" közepette dobálom még az ötleteket, ha nem probléma, így könnyebb lesz szűrni a későbbiekben. :)

Novation SL MKII is még egy figyelemreméltó eszköz a témában. Vélemény, tapasztalat? 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az SL szériára inkább azért figyeltem fel, mert minden létező MIDI szabványban lehet programozni, még a régi cuccok bináris/hexadecimális táblázatait is simán hozza. Encoder viszont kevés van rajta. Ha a termékek sematikus képére megpróbálod kiosztani (ráírogatni) a szükséges funkciókat, akkor melyik a legjobb? Én az APC-vel tervezgettem így anno (de végül nem vettem)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
11 órája írta +Vader:

Az SL szériára inkább azért figyeltem fel, mert minden létező MIDI szabványban lehet programozni, még a régi cuccok bináris/hexadecimális táblázatait is simán hozza. Encoder viszont kevés van rajta. Ha a termékek sematikus képére megpróbálod kiosztani (ráírogatni) a szükséges funkciókat, akkor melyik a legjobb? Én az APC-vel tervezgettem így anno (de végül nem vettem)

Egyelőre azt látom, hogy 8 rotary encoder már lehet elég lenne (nyilván nem baj ha van több), de mindenképpen lehessen presetek között váltani. (így offos a midimix meg a launch control xl) .A presetek közötti váltás legyen átlátható. Minél több presetet lehet rögzíteni az eszközben annál jobb.

 

Ár/értékben az Akai APC 40 MKII (vagy MKI) verhetetlennek tűnik, mert a felsoroltakkal ellentétben amellett, hogy 16 rotary encodere van és és 8 slider itt egy szuper clip-launching grid-et is kapunk. Igaz motoros fader nincs, de nem feltétlen szükséges. Talán ez tetszik a legjobban!

 

Jelenleg így használom az eszközeimet

Nanokontrol:

Track Volume (Fader), Track Send (Knob)

Novation Launchkey Mini

Audio Effect Rack Macro 1-8 (Knob). Mindig a kiválasztott track sáv fx rack 8 db macro knobjához automappolja magát a kontroller.

 

Egy új gondolat, de ha már feljött a launch grid, ami még talán az Akai APC 40 MKII-nél is erősebb lenne az következő:

Launchpad + X-Touch Compact (launch grid, rotary encoder, motoros fader...)

Itt már tényleg minden adott lenne, bár egyelőre overkill számomra és igen zsebbe nyúlós tétel.

 

Low budget kombó ötlet mindenre is: Nanokontrol + X-Touch Mini + ( esetleg később, ha szükségem lesz rá: Launchpad Mini)

 

BCR 2000 valóban lenyűgöző,  de át kell még gondolnom, hogy szükségem van e egy preseten belül ennyi rotary encoderre. (8+24). 

Szerkesztette nemethchek
.
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ha preset váltás fontos a Launch Control XL- en is tudsz tárolni. Azt hiszem 8 user memory hely van jozzá. Én live-act-hez használom elsősorban. Illetve van user programom az egyik hardver szintim editálásához is rajta. Rotary encoder nincs rajta viszont a 3*8 forgo + 8 toló poti azért bőven elég minden igényemre koncerten. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 08. 08. at 18:08 írta G.t.:

Személy szerint én egyébként a normál potikat preferálom élő szituációban, valahogy a rotary encoder nem áll kézre olyankor. Még a korona LED-es megoldással se az igazi.

Ahhoz, hogy tapasztalataidra építve tudjak megfelelően választani kontrollert a következő kérdés vetődött fel bennem. Ki tudnád fejteni, hogy a normál potikat miért érzed jobbnak a rotary encoderekkel szemben élő szituációban? Még sosem használtam rotary encodert.

Nekem egyébként nem konkrét live act-re kellene, inkább "DAW MIXER" funkció lenne a fő cél. Otthon szeretném az arrangement fázist midi kontrollerrel vezérelni. Tulajdonképpen a zenémet ilyen live performance szerűen írnám meg. Texturális, absztrakt jellegű zenékről van szó. Mondhatni olyan mintha egy "Modular eurorack" környezetet szeretnék lemodellezni, eszközként az Ableton Live + Midi Kontrollert használva erre a célra. Ezért is van szükség sok knobra/encoderre vagy elég a 8 knob is ha van automapping vagy preset lehetőség. Abletonon belül amiket szeretnék vezérelni: device control, send control, track volume control, clip launch stb...

 

Eddig egyébként legjobban a következők szimpatikusak.

Low budget: Behringer X-Touch mini (mellette a korg nanokontrol vezérelni a faderekkel track hangerőt)

All in one és jó ár/érték arány: Akai APC 40 MKI vgy MKII

Jó ár/érték arány és sok knob: Novation Launchcontrol XL (bár egyelőre a rotary encoder hiánya miatt kérdéses)

Sok rotary encoder: Behringer BCR2000 (nehéz beszerezni)

Drága, de elég ötletes és sok mindenre használható eszköz:  DJ TechTools Midi Fighter Twister

 

 

Szerkesztette nemethchek
Link to comment
Share on other sites

  • 0

A rotary encoderrel egész konkrétan az a bajom, hogy nincs fizikai visszajelzésed arról,hogy éppen hol áll a poti. Nem érzélkeled a végállásokat sem, csak akkor, ha nézed a képernyőt, kijelzőt vagy valamit ahol mutatja az értéket. A korona led egy picit jobb, de,l abban az esetben is rá kell nézned. Egy koncerten nem feltétlenül tudsz mindíg oda nézni, mert lehet, hogy közben másra kell figyelned. Egy hagyományos potinál tapintásra is megérzed hol áll. Kb. emiatt preferálom koncertre, live-actre a hagyományos potikat. 

Studió célra teljesen rendben vannak azok amiket felsoroltál. APC nekem is volt már a kezem alatt. Én egy Novation SL MK2 25-öt használok még a studio-ban. Leginkább az Automap funkciója miatt, plugin szintik vezérlésre, illetve hardver szintik plugin editorához.

Szerkesztette G.t.
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Visszatérve a Launch Control XL-re. Valóban nincsenek encoderek. Viszont az Ableton Live-ban beállithatod, hogy hogyan reagáljon a szoftver, ha olyan értéket küld neki a controller ami nem egyezik azzal ahol az adott virtuális poti éppen áll. Nekem úgy van beállítva, hogy akkor kezdi el csak változtatni az értéket amikor a potit abba az állásba tekertem ahol éppen állt a virtuális potméter. Azt hiszem ezt hívják pick up módnak a Live-ban.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 08. 17. at 9:10 írta G.t.:

A rotary encoderrel egész konkrétan az a bajom, hogy nincs fizikai visszajelzésed arról,hogy éppen hol áll a poti. Nem érzélkeled a végállásokat sem, csak akkor, ha nézed a képernyőt, kijelzőt vagy valamit ahol mutatja az értéket. A korona led egy picit jobb, de,l abban az esetben is rá kell nézned. Egy koncerten nem feltétlenül tudsz mindíg oda nézni, mert lehet, hogy közben másra kell figyelned. Egy hagyományos potinál tapintásra is megérzed hol áll. Kb. emiatt preferálom koncertre, live-actre a hagyományos potikat. 

Studió célra teljesen rendben vannak azok amiket felsoroltál. APC nekem is volt már a kezem alatt. Én egy Novation SL MK2 25-öt használok még a studio-ban. Leginkább az Automap funkciója miatt, plugin szintik vezérlésre, illetve hardver szintik plugin editorához.

 

Köszi a részletes kifejtést. :) Így most már értem, miért preferálod jobban live act-re a hagyományos potikat. 

Novation SL MK2 25-re reagálva amit kihagytam a sorból és hasonló eszköz az a Novation Remote Zero SL mkII. Igaz már csak használt piacon beszerezhető, de nagyon praktikus cuccnak tűnik.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 08. 17. at 9:23 írta G.t.:

Visszatérve a Launch Control XL-re. Valóban nincsenek encoderek. Viszont az Ableton Live-ban beállithatod, hogy hogyan reagáljon a szoftver, ha olyan értéket küld neki a controller ami nem egyezik azzal ahol az adott virtuális poti éppen áll. Nekem úgy van beállítva, hogy akkor kezdi el csak változtatni az értéket amikor a potit abba az állásba tekertem ahol éppen állt a virtuális potméter. Azt hiszem ezt hívják pick up módnak a Live-ban.

Én korg nanokontrol 2-őt használok most "apc emulation remote script"-el (NanoKontrol 2 MIDI Remote Script: "APC Emulation") így mivel az APC-ben van automap funkció, ennek okán nálam is a takeover mode pickup-ra van állítva. :)

 

Szerkesztette nemethchek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...