Jump to content
Ménemszól.hu

Új Soundtoys plugin érkezik áprilisban


DragonTamás

Recommended Posts

Mi másról is lehetne szó, mint arról, hogyan tegyük "tönkre" a hangot. A Soundtoys közismerten rendkívül kreatív és kitűnő minőségű pluginjeiről. Most áprilisban érkezik a Devil-loc nevű új plugin, ami a régi, híres Shure level-loc alapján készült.

Valószínűleg két változata lesz, a Devil-loc és a Devil-lox deluxe, ami plusz lehetőségeket ad majd a kreatív felhasználók kezébe.

További információkért látogass ide.

Manual, amit érdemes elolvasni!

DL_328px.png

Link to comment
Share on other sites

Mi másról is lehetne szó, mint arról, hogyan tegyük "tönkre" a hangot. A Soundtoys közismerten rendkívül kreatív és kitűnő minőségű pluginjeiről. Most áprilisban érkezik a Devil-loc nevű új plugin, ami a régi, híres Shure level-loc alapján készült.

Valószínűleg két változata lesz, a Devil-loc és a Devil-lox deluxe, ami plusz lehetőségeket ad majd a kreatív felhasználók kezébe.

További információkért látogass ide.

Manual, amit érdemes elolvasni!

DL_328px.png

Valóban nagyon jó plugineket csinálnak! Reméljük nem csalódunk...

Link to comment
Share on other sites

Kérdés mi van azzal a pluginnel, ami a classic konzolok mojo-ját hivatott pluginbe önteni? Ami nem annyira nyers torzítás mint a Decapacitor.

Semmi. Szerintem vagy nem készültek el vele, vagy nem lett még olyan jó, hogy kiadják. Csak hát közben a konkurencia lehet, hogy megeszi a piacot ilyen téren...

Link to comment
Share on other sites

Közben leet public betara jelentkezni itt: https://www.soundtoys.com/beta/ kell hozzá iLok.

A Steven Slate VCC.-re gondolsz Tamás?

A public beta jó dolog lenne, ha működne rendesen. Rengeteg panasz volt, hogy még csak válaszra sem méltatták a jelentkezőket... :(:notfair:

Igen, pl. a Steven Slate-re is. Jött még ki egy pár nomad, stb. de a VCC elég komolynak tűnik. Majd meglátjuk.

Link to comment
Share on other sites

Egymás után próbáltam meg két külön bejegyzéshez hozzászólni, és kiírta, hogy error, csak 60 másodperc után szólhatok hozzá, mert korlátozva van a sűrűség. (nem pont ezekkel a szavakkal)

Á értem. Flood controlnak hívják, hogy ne fordulhasson az elő, hogy valaki szétcseszi a fórumot azzal, hogy postol mint a félhülye. Valószínűtlen az, hogy valaki 1 perc alatt többször is hozzá akarna szólni,nem? A hozzászólásodat a beírástól számított 10 percig szerkesztheted!

Link to comment
Share on other sites

A public beta jó dolog lenne, ha működne rendesen. Rengeteg panasz volt, hogy még csak válaszra sem méltatták a jelentkezőket... :(:notfair:

Igen, pl. a Steven Slate-re is. Jött még ki egy pár nomad, stb. de a VCC elég komolynak tűnik. Majd meglátjuk.

Hát kinézetre biztosan komolynak tűnik, de én pl. nagyot csalódtam az FGX Virtual Mastering Console-jukban. Megpróbálunk minél hamarabb iLok2-höz jutni, és akkor lehet demózni!

Link to comment
Share on other sites

Mi volt a baj az fx-g-vel? (még nem próbáltam)

Én évek óta az Izotope Ozone-t használom ITB masteringre. Ezt már megtanultam használni, megismertem az erősségeit, és a nyilvánvaló gyengeségeit is, melyekkel megtanultam együtt élni. Ez utóbbiak közül a legszembetűnőbb a véglimiter tranziens-zabálása, ami miatt néha irreálisan szúrós mixeket kell készíteni, hogy a végeredmény pont jó legyen. Cserébe elég toleráns az inputra, pl. nem reccsen be egy jó mély tam-sorozásnál, stb.

A neten olvasottak alapján, illetve a különböző plugineket összevető demó szám meghallgatása után úgy éreztem, hogy ez a hiányzó láncszem, és ezentúl könnyebb dolgom lesz, hiszen nem kell majd azzal küzdenem, hogy a pergőt teljesen kivasalja a mastering. Egyszóval egy probléma megoldását vártam a plugintől.

Ehelyett sajnos problémák tömkelegével kellett szembesülnöm. Először nem is furcsálltam, hogy jól kitekerve reccsen a plugin, mert nem néztem, hogy pontosan hol is tartok RMS-ben. Elsőre feltűnt, hogy a "transients" potméterekkel igen könnyen ízléstelen túlzásokba lehet esni, de később már azt éreztem, hogy minimális állásban is inkább ront, mint javít a helyzeten. Főleg a Hi Contour tűnt veszélyesnek, darabos és rideg magasat csinált. A másik meglepetés akkor ért, amikor elkezdtem összenézni más pluginekkel. Az ígérettel szemben az FG-X-el egyáltalán nem lehetett hangosabb masztereket készíteni, mint a versenytársakkal. Nyilván nem ez volt a cél, de ha már fűt fát ígérnek, akkor legalább ugyanakkora RMS-t érjek már el, mint bármi mással. Az ITP potméter 5-től felfelé recsegtette a mastert, 5-től lefelé pedig olyan szürreális módon hüppögtette meg a zenét, aminek nem is volt köze az inputhoz. Más plugin ha elesik, legalább méltósággal teszi.

Ettől függetlenül kíváncsi vagyok, hogy mit hoztak össze VCC plugin esetében, hiszen tényleg jó sokáig dolgoztak rajta. Alapvetően szimpatikus a cég, a support elsőosztályú, a fórumokon maga Steve válaszol az embereknek, szóval nem írtam le őket magamban, de ez a termékük nálam egyáltalán nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Link to comment
Share on other sites

Én is hasonló tapasztalatokat szereztem az fx-g-vel.Full mixen nem működött.Viszont volt egy olyan sztori, hogy egy minimal trackben egy cin sorral akartunk valamit kezdeni, csak ugy rádobtuk a sávra,mért ne alapon és a high contour a fent említett effektet idézte elő(darabossá, kicsit koszosan recsegőssé tette a cint).Azon a sávon, abban a trackben működött.Hozzátenném ez kb fél éve volt, és nem került elő azóta ez a plugin más szituban...

Link to comment
Share on other sites

Én évek óta az Izotope Ozone-t használom ITB masteringre. Ezt már megtanultam használni, megismertem az erősségeit, és a nyilvánvaló gyengeségeit is, melyekkel megtanultam együtt élni. Ez utóbbiak közül a legszembetűnőbb a véglimiter tranziens-zabálása, ami miatt néha irreálisan szúrós mixeket kell készíteni, hogy a végeredmény pont jó legyen. Cserébe elég toleráns az inputra, pl. nem reccsen be egy jó mély tam-sorozásnál, stb.

A neten olvasottak alapján, illetve a különböző plugineket összevető demó szám meghallgatása után úgy éreztem, hogy ez a hiányzó láncszem, és ezentúl könnyebb dolgom lesz, hiszen nem kell majd azzal küzdenem, hogy a pergőt teljesen kivasalja a mastering. Egyszóval egy probléma megoldását vártam a plugintől.

Ehelyett sajnos problémák tömkelegével kellett szembesülnöm. Először nem is furcsálltam, hogy jól kitekerve reccsen a plugin, mert nem néztem, hogy pontosan hol is tartok RMS-ben. Elsőre feltűnt, hogy a "transients" potméterekkel igen könnyen ízléstelen túlzásokba lehet esni, de később már azt éreztem, hogy minimális állásban is inkább ront, mint javít a helyzeten. Főleg a Hi Contour tűnt veszélyesnek, darabos és rideg magasat csinált. A másik meglepetés akkor ért, amikor elkezdtem összenézni más pluginekkel. Az ígérettel szemben az FG-X-el egyáltalán nem lehetett hangosabb masztereket készíteni, mint a versenytársakkal. Nyilván nem ez volt a cél, de ha már fűt fát ígérnek, akkor legalább ugyanakkora RMS-t érjek már el, mint bármi mással. Az ITP potméter 5-től felfelé recsegtette a mastert, 5-től lefelé pedig olyan szürreális módon hüppögtette meg a zenét, aminek nem is volt köze az inputhoz. Más plugin ha elesik, legalább méltósággal teszi.

Ettől függetlenül kíváncsi vagyok, hogy mit hoztak össze VCC plugin esetében, hiszen tényleg jó sokáig dolgoztak rajta. Alapvetően szimpatikus a cég, a support elsőosztályú, a fórumokon maga Steve válaszol az embereknek, szóval nem írtam le őket magamban, de ez a termékük nálam egyáltalán nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Na, tegnap megnézegettem én is magamnak. Hát, nem egy "game changer" ahogy ma divatosan szeretik hívni. Magában egész egyszerűen rosszabb, mint egy normális limiter. Viszont! Rájöttem egy taktikára, amivel egészen jó eredményt lehet elérni, csak az a baj, hogy én meg így nem szeretek dolgozni. Ha úgy keversz, hogy eleve fel van téve a plugin, és csak a kompresszort használod belőle, akkor a végén egész jó eredményt lehet vele elérni.

Nem tudom, hanyas verziót nézted, de sok mindent javítottak már benne. Ettől függetlenül nem igazán győzött meg engem sem. Érdekes, hogy bizonyos anyagokon tök jól teljesített, más anyagokon meg csúnyán megbukott.

Én azért bízom benne, hogy a másik jól sikerül, mert más dolgai Steven Slate-nek meg azért nagyon topposak. Elvégre minden cégnek van mellényúlása. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Én is hasonló tapasztalatokat szereztem az fx-g-vel.Full mixen nem működött.Viszont volt egy olyan sztori, hogy egy minimal trackben egy cin sorral akartunk valamit kezdeni, csak ugy rádobtuk a sávra,mért ne alapon és a high contour a fent említett effektet idézte elő(darabossá, kicsit koszosan recsegőssé tette a cint).Azon a sávon, abban a trackben működött.Hozzátenném ez kb fél éve volt, és nem került elő azóta ez a plugin más szituban...

Nálam meg az a fura, hogy pont full mixen működik inkább. :)

Most jó sokat nyomkodom, nem rossz ez, csak teljesen más felfogás. Ettől még nem győz meg, de most már legalább nem szidom. :thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

Ezt a limitert ismeritek, állítólag nagyon jókat lehet olvasni róla:

http://www.fabfilter.com/products/pro-l.php

A másik gyakorlati kérdés, valaki szokott úgy keverni, hogy a mixbus-on van egy busz-kompi? Én már egy ideje, egy SSL-G-t rádobok mindig a 2bus-ra az elejétől, hogy 1-3dB-t fogjon, és ahhoz keverek... nekem bejött ez, sokkal jobban lehet betolni így az arányokat, és persze jobban blendel minden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...