Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

ISA ONE & DI BOX


hufnager

Kérdés

Üdv!

A következő kérdésben kérném a véleményeteket. Adott egy Isa One előfok, gitár, és basszusgitár DI jelét is szeretném rögzíteni. Sajnos az Isa Di bemenete túlvezérel, így azt a tanácsot kaptam, hogy egy külső DI box beiktatásával rögzítsem a DI jelet.

A kérdés arra irányul, hogy  milyen DI box-ot vegyek? A keret 30e ft. Illetve a DI box line kimenetét kössem az Isa line bemenetére vagy a hangkártya (focusrite saffire pro 14) line bemenetére? (gyanítom az előbbi :))))

Az is érdekelne, hogy vsti hangszert érdemes-e kiküldeni a DAW-ból és felvenni az Isa-n keresztül vagy csak natúr rendereljem le. (nyilván mono szólóhangszerre gondolok)

 

A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 62
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

2 órája írta Herkules:

rdekes... SD pegazus 7, blackout, Invader 7,  BK aftermath 7, juggernaut, Lundgren M7 tuti simán ment. De még az is lehet, hogy az enyém szar... Komolyan elgondolkodtat, ha több embernek is ilyen gondjai vannak... 

Az Invader az tényleg nagy jelű. És nálad nem megy a VU méter nulla fölé ha rendesen izomból meg van pengetve?
Most már tényleg látnom kell közelről egyet, ha ez így van.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta hufnager:

Sajnos túl lövi... aktív totál, néhány passzívval is szívás, az sd pegasus csak az antihumán bivaly pengetésénél (drop a) 7-es húr)...

Az aktívat esetleg meg lehet próbálni a line bemeneten felvenni. Azt nem fogja túllőni.
Az aktívnak elvileg nem létkérdés a HiZ, mert annak csak 10kOhm körüli a kimenő impedanciája, míg a passzívaknak 0.5-1MOhm körüli.
Nem biztos, hogy jó lesz az illesztés, de egy próbát megér.
 

Link to comment
Share on other sites

23 órája írta hufnager:

Sajnos túl lövi... aktív totál, néhány passzívval is szívás, az sd pegasus csak az antihumán bivaly pengetésénél (drop a) 7-es húr)...

Érdekes... SD pegazus 7, blackout, Invader 7,  BK aftermath 7, juggernaut, Lundgren M7 tuti simán ment. De még az is lehet, hogy az enyém szar... Komolyan elgondolkodtat, ha több embernek is ilyen gondjai vannak... 

Link to comment
Share on other sites

Az lenne a kérdés, ha a gitár/bass gitár DI jelének rögzítésére egy külső DI box-ot használok akkor a DI boxot egyből kössem a hangkártya line bemenetére, vagy kössem az ISA MIC bemenetére (a neten találtam az ötletet) így a pluszban állítható a bemeneti impedancia. Amúgy az elsőt preferálom, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta deneverstudio:

Pedig a legtöbb gitár, vagy bass sajnos túlvezérli mindegyiket.
Valahogy nagyon rosszul méretezték azt a Hi-Z bemenetet.
A későbbi típusokon mintha egy kicsit jobb lenne a helyzet, de azok sem jók, így általában marad a külső DI-box.
Ezt leszámítva persze tök jók, nálunk is van 430, 428 és 828 is.2

Gondolhatod, a szemöldököm a plafonon csattant mikor megpengettem a gitárt, erre a vu meter jobbra kifekszik (a gain tökig lecsavarva) a DAW input-ja is "pirosodik"..... Bár a vásárlás előtt olvastam egy review-t hogy egy arcnak hasonló gondja akadt, de azt gondoltam valami egyedi hiba.... erre meg.... De mindent összevetve imádom. :)

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta csomati:

Igen, én is ezt teszem, csak azért kérdeztem meg tőle, mert nem feltételeztem, hogy ő reampolni, vagy editálni szeretné a felvételt. Nekem úgy tűnik ez egy otthoni, házi felvételről szól egy Saffire 14-el és egy Isa one-nal. Lehet, h elektroakusztikus gitárról van szó, nem derült ki eddig pontosan, hogy mit és miért szeretne az eredeti kérdező.

Igen az editálás és a reamp miatt szerettem volna egyszerre Amp és DI jelet rögzíteni.

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta Herkules:

Mit jelent, hogy az ISA ONE DI bemenete túlvezérelt? Én 100 éve csak DI boxnak használom és se bass, se gitár nem volt még ami túlvezérelte volna a bemenetet... pedig nem keveset használom és jó sok féle hangszer volt már rádugva, minden kategóriából. Ott valami más gond lesz.

Sajnos túl lövi... aktív totál, néhány passzívval is szívás, az sd pegasus csak az antihumán bivaly pengetésénél (drop a) 7-es húr)...

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta deneverstudio:

Köszi, ezt én is olvastam régebben. Főleg az érdekelne, hogy a gyakorlatban kinek mi vált be énekre.
Ez alapján pl. egy U87-et Med-en lenne célszerű használni, mert az 200 ohmos és jól hallottam, hogy az ISA110 valóban kicsi volt neki.
Na, majd kipróbálom Med-en is, mert az eddig kimaradt.
Megtetszett, hogy High-on sokkal nyitottabban szól, de nem vagyok benne most már biztos, hogy jól van az úgy,
mert így meg kicsit rakoncátlannak tűnnek a magasak.

Igen, az lenne az ideális, ha minden mikrofonhoz megkeresnénk az ideális bemeneti impedanciát, meghallgatva, mert mind más és más. Rá kellene szánni az időt, biztos hogy érdemes.

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta csomati:

Megnéztem a gépkönyvet és valóban mindegyik jelútban benne van a transzformátor. (eddig ennek nem néztem utána) Azt írja még a manual, hogy dinamikus és kondi mikrofonoknál 1:10

arány a javasolt, ribbonnál 1:5 arány. A magas bemeneti impedanciáról (2KOhm felett) ezt írja: Nagyobb bemeneti impedancia beállítások olyan mikrofon teljesítményt eredményeznek, amely simítja az alacsony és a középfrekvenciájú területeket, és kiemel a nagyfrekvenciás tartományban az alacsony impedanciájú beállításokhoz képest.

Low – 600 Ω, ISA 110 – 1.4 kΩ, Med – 2.4 kΩ, High – 6.8 kΩ

Köszi, ezt én is olvastam régebben. Főleg az érdekelne, hogy a gyakorlatban kinek mi vált be énekre.
Ez alapján pl. egy U87-et Med-en lenne célszerű használni, mert az 200 ohmos és jól hallottam, hogy az ISA110 valóban kicsi volt neki.
Na, majd kipróbálom Med-en is, mert az eddig kimaradt.
Megtetszett, hogy High-on sokkal nyitottabban szól, de nem vagyok benne most már biztos, hogy jól van az úgy,
mert így meg kicsit rakoncátlannak tűnnek a magasak.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta deneverstudio:

Már régóta alapkövetelmény, hogy a mikrofon mellett legyen natúr vonaljel is.
Enélkül nem lehet rendesen kieditálni, ha szükséges, nem lehet reampolni, ami szinte mindig kell, stb.

Igen, én is ezt teszem, csak azért kérdeztem meg tőle, mert nem feltételeztem, hogy ő reampolni, vagy editálni szeretné a felvételt. Nekem úgy tűnik ez egy otthoni, házi felvételről szól egy Saffire 14-el és egy Isa one-nal. Lehet, h elektroakusztikus gitárról van szó, nem derült ki eddig pontosan, hogy mit és miért szeretne az eredeti kérdező.

Link to comment
Share on other sites

31 perccel ezelőtt írta Herkules:

Az biztos, hogy mindegyiknél a jelútban van, arra nem emlékszem már, hogy hogyan vált. 

Megnéztem a gépkönyvet és valóban mindegyik jelútban benne van a transzformátor. (eddig ennek nem néztem utána) Azt írja még a manual, hogy dinamikus és kondi mikrofonoknál 1:10

arány a javasolt, ribbonnál 1:5 arány. A magas bemeneti impedanciáról (2KOhm felett) ezt írja: Nagyobb bemeneti impedancia beállítások olyan mikrofon teljesítményt eredményeznek, amely simítja az alacsony és a középfrekvenciájú területeket, és kiemel a nagyfrekvenciás tartományban az alacsony impedanciájú beállításokhoz képest.

Low – 600 Ω, ISA 110 – 1.4 kΩ, Med – 2.4 kΩ, High – 6.8 kΩ

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...