Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

ISA ONE & DI BOX


hufnager

Kérdés

Üdv!

A következő kérdésben kérném a véleményeteket. Adott egy Isa One előfok, gitár, és basszusgitár DI jelét is szeretném rögzíteni. Sajnos az Isa Di bemenete túlvezérel, így azt a tanácsot kaptam, hogy egy külső DI box beiktatásával rögzítsem a DI jelet.

A kérdés arra irányul, hogy  milyen DI box-ot vegyek? A keret 30e ft. Illetve a DI box line kimenetét kössem az Isa line bemenetére vagy a hangkártya (focusrite saffire pro 14) line bemenetére? (gyanítom az előbbi :))))

Az is érdekelne, hogy vsti hangszert érdemes-e kiküldeni a DAW-ból és felvenni az Isa-n keresztül vagy csak natúr rendereljem le. (nyilván mono szólóhangszerre gondolok)

 

A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 62
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

30 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

A Low persze egyértelmű, hogy mikor kell, az ISA110/Mid/High lenne az érdekes, hogy mikor melyiket érdemes használni. Én sokáig ISA110-en vettem fel, de aztán kicsit tompának tűnt és átálltunk High-ra. Annak jóval több a magasa, de most kezd az sem tetszeni annyira, ezért kezdtem el agyalni rajta megint.

Trafó nélkül gondolom kevésbé szinez, de nem sok tapasztalatom van etéren. Tesztelgetni kellene. :)

Link to comment
Share on other sites

Vedd fel két lépcsőben az Isa-n. Ha mindenképp egyszerre szeretnéd, használd a Saffire 14 instrument bemenetét másodiknak és így nem kell venned semmit sem.

Nem érdemes kiküldened DAW-ból, mert többet veszítesz a Saffire AD/DA konverterén, mint nyernél. Isa-n amúgy sem lenne értelme átküldeni, inkább valami csöves unit-on, vagy valami  kompresszoron/eq-n, ami ad neked karaktert amit szeretnél.

Link to comment
Share on other sites

Radial-okat nézegess, azok elég jó ár/érték arányú Di-ok, ráadásul gitár centrikus változatok léteznek nagyobb arányban :-) (Nyilván legyen rajta PAD kapcsoló, ha tényleg annyira túlvezérel az ISA. Nekem 828-am van, még soha nem volt problémám egyetlen gitárosnál sem...)

- Ne gyere ki a gépből, csak azért, hogy keresztülvidd a szoftverszinti hangját az ISA-n. Torzítani, szaturálni, színezni van elég jó plugin, az AD/DA-n elbuksz egy csomó dolgot. Ettől nem lesz jobb, sőt...

Link to comment
Share on other sites

Én javaslom ezeket a remek hazai termékeket: http://www.agota.hu/dibox.html?gclid=CIT7vNXKzZwCFcgSzAodEjHWIQ

Mi használjuk a HX1-et és a PDX-et nagy örömmel! Az RX1-et pedig reampolásra. Nagyon jó minőségűek és itthon készülnek.

Nem beszélnélek le a szinti ISA-n keresztül hajtásáról. Hallani fogod, hogy működik-e a terved vagy sem! ?

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta Nagy Ákos:

 ...az Isa Two az 2 db Isa One, tehát olyan, mint egy dupla UA Twinfinity 710, vagyis tökéletesen ua. a konstrukció csak duplikálva? 

Szia. Minden ISA előfok pontosan ugyanaz, különböző dobozokba építve.

Eltérések a szolgáltatásokban vannak. Pl. az ISA One-on csak ki-be kapcsolható a High Pass Filter, míg az ISA Two-n állítható a freq. A One-on független a DI jelút, a többi ISA-n nem.

A One-ba építhetsz AD átalakítót, a Two-ba nem lehetséges. Ilyenek... de a hang ugyanaz. És igen, a Two-ban kettő egyforma Isa előfok van, a 428-ban 4db, a 828-ban pedig 8db. Egyformák mind.

Link to comment
Share on other sites

Off/ Még egy érdekesség, ha már ISA-ról van szó.

Azt sokan hallottuk már, hogy eredetileg az ISA110 előfokot R. Neve tervezte. Én törtem a fejem régebben egy Rupert Neve Design - Portico előfokon. Kíváncsi voltam vajon mi lehet a különbség a két preamp között (ISA vs Portico). Sokat olvasgattam a neten, mígnem találtam egy topikot, ahol a kérdező pont erre volt kíváncsi. Egy hangmérnök felajánlotta, hogy meghallgatja, A/B összehasonlítást végez, tekintve hogy rendelkezik a stúdióban mindkét előfokkal. Az eredmény az lett, hogy állítása szerint nagyon hasonló a 'sound', nem érzékelhető nagyobb differencia, egyetlen eltérés csupán: a Portico nagy gain esetén zajosabbnak bizonyult. Szóval elég jók az Isa-k, és olcsóbbak mint egy RND. :)

Nekem sajnos nem volt még lehetőségem ilyen összehasonlításra, de azóta még jobban szeretem az Isa-kat :)

/ On

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta csomati:

Off/ Még egy érdekesség, ha már ISA-ról van szó.

Azt sokan hallottuk már, hogy eredetileg az ISA110 előfokot R. Neve tervezte. Én törtem a fejem régebben egy Rupert Neve Design - Portico előfokon. Kíváncsi voltam vajon mi lehet a különbség a két preamp között (ISA vs Portico). Sokat olvasgattam a neten, mígnem találtam egy topikot, ahol a kérdező pont erre volt kíváncsi. Egy hangmérnök felajánlotta, hogy meghallgatja, A/B összehasonlítást végez, tekintve hogy rendelkezik a stúdióban mindkét előfokkal. Az eredmény az lett, hogy állítása szerint nagyon hasonló a 'sound', nem érzékelhető nagyobb differencia, egyetlen eltérés csupán: a Portico nagy gain esetén zajosabbnak bizonyult. Szóval elég jók az Isa-k, és olcsóbbak mint egy RND. :)

Nekem sajnos nem volt még lehetőségem ilyen összehasonlításra, de azóta még jobban szeretem az Isa-kat :)

/ On

Köszi ezt az igen is ON dolgot az előző válasszal együtt :)  

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 09. 28. at 20:40 írta hufnager:

Üdv!

A következő kérdésben kérném a véleményeteket. Adott egy Isa One előfok, gitár, és basszusgitár DI jelét is szeretném rögzíteni. Sajnos az Isa Di bemenete túlvezérel, így azt a tanácsot kaptam, hogy egy külső DI box beiktatásával rögzítsem a DI jelet.

A kérdés arra irányul, hogy  milyen DI box-ot vegyek? A keret 30e ft. Illetve a DI box line kimenetét kössem az Isa line bemenetére vagy a hangkártya (focusrite saffire pro 14) line bemenetére? (gyanítom az előbbi :))))

Az is érdekelne, hogy vsti hangszert érdemes-e kiküldeni a DAW-ból és felvenni az Isa-n keresztül vagy csak natúr rendereljem le. (nyilván mono szólóhangszerre gondolok)

 

A válaszokat előre is köszönöm!

Mit jelent, hogy az ISA ONE DI bemenete túlvezérelt? Én 100 éve csak DI boxnak használom és se bass, se gitár nem volt még ami túlvezérelte volna a bemenetet... pedig nem keveset használom és jó sok féle hangszer volt már rádugva, minden kategóriából. Ott valami más gond lesz.

Link to comment
Share on other sites

12 perccel ezelőtt írta Herkules:

Mit jelent, hogy az ISA ONE DI bemenete túlvezérelt? Én 100 éve csak DI boxnak használom és se bass, se gitár nem volt még ami túlvezérelte volna a bemenetet... pedig nem keveset használom és jó sok féle hangszer volt már rádugva, minden kategóriából. Ott valami más gond lesz.

Pedig a legtöbb gitár, vagy bass sajnos túlvezérli mindegyiket.
Valahogy nagyon rosszul méretezték azt a Hi-Z bemenetet.
A későbbi típusokon mintha egy kicsit jobb lenne a helyzet, de azok sem jók, így általában marad a külső DI-box.
Ezt leszámítva persze tök jók, nálunk is van 430, 428 és 828 is.

Link to comment
Share on other sites

A Low persze egyértelmű, hogy mikor kell, az ISA110/Mid/High lenne az érdekes, hogy mikor melyiket érdemes használni. Én sokáig ISA110-en vettem fel, de aztán kicsit tompának tűnt és átálltunk High-ra. Annak jóval több a magasa, de most kezd az sem tetszeni annyira, ezért kezdtem el agyalni rajta megint.

Link to comment
Share on other sites

39 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Pedig a legtöbb gitár, vagy bass sajnos túlvezérli mindegyiket.
Valahogy nagyon rosszul méretezték azt a Hi-Z bemenetet.
A későbbi típusokon mintha egy kicsit jobb lenne a helyzet, de azok sem jók, így általában marad a külső DI-box.
Ezt leszámítva persze tök jók, nálunk is van 430, 428 és 828 is.

De én nem a hi-z instrument bemenetről beszélek, hanem az ISA ONE DI csatornájáról, ami tök független a preamptól. Az egy rendes DI, mintha egy külön boxod lenne, simán veri a radial-okat amúgy. Azért tartom mert nincs az árában olyan DI, ami hozná hangban az amp kimenetet... Nem olyan mint a 430-on vagy a 828-on azok nem használhatóak gitárra. 

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta deneverstudio:

A Low persze egyértelmű, hogy mikor kell, az ISA110/Mid/High lenne az érdekes, hogy mikor melyiket érdemes használni. Én sokáig ISA110-en vettem fel, de aztán kicsit tompának tűnt és átálltunk High-ra. Annak jóval több a magasa, de most kezd az sem tetszeni annyira, ezért kezdtem el agyalni rajta megint.

Pont ugyanezt próbálgatom mostanában, jelentős eltérések adódnak.

Az "ISA 110" álláshoz (1kOhm körüli azt hiszem...) a Mid ennek a kétszerese, a High majdnem a háromszorosa, tehát a Mid kevésbé terheli le egy átlagos  mikrofon kimenő feszültségét, a High, pedig alig, viszont cserébe ezért kissé laposabb az alacsony és középfrekvencia menet, a magasabb frekvencia tartomány szépen  kinyílik. 

Ha ismered az adott mikrofon impedanciáját, akkor viszonylag egyszerű, mert általában ennek a tízszeresét illik beállítani az előerősítőn a legoptimálisabb végeredményhez.

Én használok öreg ribbon mikrofont is, ott aztán még érdekesebb a kérdés, mivel nem az átlagos 30-100 Ohmos az impedanciája, hanem 150 Ohm, emiatt nem is a Low Z-n teljesít a legjobban (A ribbonnál ötszörös a kimenő impedancia-előerősítő Z szorzó). Ráadásul ezek még érzékenyebbek a terhelés különbségekre, mint a dinamikus-kondenzátor miksik. Tök más lesz a frekvenciamenet nagyobb terhelésnél.

Ráadásul ott csücsül egy Lundahl trafó is...

Na ezért hülyeség, hogy az ISA nem színez :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...