Jump to content
Ménemszól.hu

Focusrite RED 1 500 Mic Preamp


A/D

Recommended Posts

Visszatért a RED sorozat!

A Focusrite a mai nap bejelentette a visszatérését a legendás RED sorozatú mikrofon előerősítőjének. Az új utód "Lunchbox", közismertebben 500-as formátumban látta meg a napvilágot.

A RED sorozat szinte azonnal legendás lett 1993-as megjelenésével, a stúdiózó zenészek és producerek igény-listáján szinte mindennapos jelenség volt.

Az új RED 1 összeszerelése a régi hagyományokhoz híven az Egyesült Királyságban történik, és ugyanazokból az alapanyagokból készül, mint az előd. A szólás ugyanaz, viszont most egy népszerű, hordozható, moduláris rendszerbe építhető formátumban lesz megint kapható.

A RED 1 500 sorozatú mikrofon előerősítő görbe anodizált, vörös alumínium előlappal érkezik, mely felidézi a dicső ős RED-ek valóban döbbenetes megjelenését. Testreszabott Lundahl LL1538-as trafó ül a bemeneten, és az ISA-któl eltérően itt Carnhill a kimenő trafó.

A berendezés nem lineáris, nagyon kedves, édeskés, egyedi hangzással rendelkezik, mely a hangot sajátosan értelmezve, azt feldíszítve inspirálja a zenészt és producert a kreatív alkotásban. Csudaszép VU mérő segít eligazodni a szintekkel (kalibrálni lehet a felvevőnkhöz!), fantom kapcsoló és fázisfordító gombokkal rendelkezik. A kimeneti oldal könnyedén fog több méternyi kábelt meghajtani jelentős minőségveszteség nélkül, így ideális távoli felvételek készítésére is. Az erőítést szabályzó gomb (gain) szitnén a korábbi vörösekre emlékeztet kivitelben: Grahyill aranyozott, katonai osztályú arretáló ("racsnis") kapcsoló, 6dB-s lépésekben tud -6-tól +60dB-ig terjedő értéket beállítani rendkívül precízen. Ezáltal több csatorna gain szintjét is pontosan be lehet állítani ugyanolyanra, és a visszahívás is gyerekjáték.

Jelemzők:

  • Eredeti RED áramkörök és elemek, egyéni tekercselésű Lundahl LL1538-as bemenő, és Carnhill Custom kimenő transzformátorokkal
  • Az Egyesült Királyságban gyártják
  • 500-as formátum ("Lunchbox")
  • Grayhill aranyozott katonai osztályú gain kapcsoló
  • Háttérvilágításos VU kijelző kapcsolható kalibrációval
  • Fázisváltás és +48V táp kapcsoló

Kaphatóság: 2013. Márciustól a

 

'>Hit Space-ben kapható, innen

.

Most pedig azok kedvéért, akiket érdekel a történelem, pár érdkesség az előd RED családról egy spoiler-ben smile.png

A Focusrite cég életének kezdeti szakaszában kizárólag egy high-end berendezéseket gyártó vállalkozás volt: nem voltak se olcsó hangkártyák, outboardok, kizárólag a legdrágább berendezések szerepeltek a palettájukon. A tervezéseik alapja a Rupert Neve által jegyzett ISA sorozat volt, melynek továbbgondolásai a RED és a BLUE sorozat. Csak később gyártottak az alsó kategóriába kezdetben a Green majd a Platinum sorozattal, ezt pedig a hangkártyák követték.



A RED család a kilencvenes évek elején jelent meg, és gyakorlatilag ezzel feltalálták a "butik-minőségű" rack hardvert. A különlegességét részben a szokásosnál is exkluzívabb, szinte túlzásokba forduló megoldások adják, másrészt a karaktere. A RED-ek tipikusan nem lineáris berendezések, egyértelműen "sweet-sound" beállítottságúak, és azáltal, hogy ilyen érdekesen változtatják a hangot, inspirálják a keverést vagy a sound designt. 1995-ben azonnal TEC Awardot kaptak, és 15 éves pályafutásuk után vette le őket a Focusrite a gyártósorról. Ez idő alatt minden komoly stúdió alapkellékévé váltak ezek az előerősítők, kompresszorok, hangszínszabályzók, így rengeteg olyan felvétel készült velük, amiket ma jónak hallunk. Minden berendezés, amely ilyen történettel rendelkezik klasszikussá lesz attól függetlenül, hogy mennyire jó vagy rossz, ízléses vagy nem ízléses. Lesz olyan hang bőven, amihez ez kell, és ez igazolja létezésüket.


A 19"-es RED-ek már ránézésre is vágyat ébresztenek a hangmérnökben vagy zenészben, mindennél erősebben hatnak az ösztönre. Az előlap majd másfécenti vastagságú (!!!) burgundi-vörös anodizált alumíniumból van, melybe gyémánt marófejjel viszik fel a motívumokat (a modell azonosító szám úgy fél centi mély marás). A rackek díszítését itt általában abba is hagyják, de a RED-ek hátulja is ugyanolyan szép mint az eleje, illetve az aljuk és tetejük tükörkróm, a Focusrite "FF" logójának alakjában vannak rajtuk kivájva a szellőző nyílások. Ékszernek is simán elmennek.

Minden eredeti RED-ben a relék aranyozott ezüst érintkezőkkel rendelkeznek, légmentesen zártak, és nemesgázzal vannak töltve. A kapcsolók így alacsony ellenállásúak, és a gáz megvédi azokat a korróziótól. Nincsenek FET-ek, nincs nullátmenet torzítás, teljes passzívan oldja meg ezeket a funkciókat.

Ami az elektronikai részt illeti, a RED-ekben egy saját Class A tervezésű VCA van, teljes mértékben diszkrét és szimmetrikus, kellemesen, zenei módon torzít. Pl. a RED 3 kompresszor egy ISA 130 újragondolás, melyben a sidechain 3 VCA-val állítja elő a vezérlő feszültségeket, ez vezérli a fő-VCA-t. A kompresszor-limitálás itt két külön funkció, nem pedig egy olyan kompresszió, ami limitálásba fordul. A sidechain feed-forward tervezésű, szuper tranziens válasszal rendelkezik, nem csörög, nem modulál, remekül lehet over-kompresszhez használni.

post-1-0-71778500-1357832235_thumb.jpg

post-1-0-49874200-1357832382_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

OFF:

Már több terméknél láttam és itt is ismét, hogy ahelyett, hogy lefényképeznének egy létező "hús-vér" példányt inkább 3D modelleznek meg "fotosoppolnak". Persze egy ilyen grafika is elég, hogy meglássuk a lényeget, meg leheletnyi a különbség de szerintem akkor is olyan mű hatása van a dolognak. Tudom, biztosan nincs legyártva még egy sem, meg a marketinget már nyomatni kell a piacradobás előtt, meg ez amúgy is az én egyéni problémám :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Én sokáig használtam a régi RED-1-et és nagyon jó cucc.

Csak azt nem értem, hogy ezt miért mondja mindenki erősen színezett hangúnak, amikor én

ezt totál szögegyenesnek hallottam, bármihez is néztem hozzá és most a SOS cikkben látszik

is a karakterisztikán, hogy totál egyenes, csak a legvégén esik egy picit, 10kHz és 20kHz között,

0.5 dB-t. Fentebb persze tovább esik, de az most mindegy.

Link to comment
Share on other sites

Én sokáig használtam a régi RED-1-et és nagyon jó cucc.

Csak azt nem értem, hogy ezt miért mondja mindenki erősen színezett hangúnak, amikor én

ezt totál szögegyenesnek hallottam, bármihez is néztem hozzá és most a SOS cikkben látszik

is a karakterisztikán, hogy totál egyenes, csak a legvégén esik egy picit, 10kHz és 20kHz között,

0.5 dB-t. Fentebb persze tovább esik, de az most mindegy.

 

A cikket nem olvastam el, de a színezés nem frekiátvitel kérdése.

 

A RED 1-et én is colornak hallom pl. a Prism vagy GML előfokokhoz képest. Sokkal "édesebb" hangja van :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...