Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Korg M50-Yamaha MOX6-Roland Juno Gi: melyiket ajnáljátok?


Timbi

Kérdés

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Korg M50 (v. Kross) v. Yamaha MOX 6 v. Roland Juno Gi?

 

Mire használnád?

M50-et kerülném, Juno Gi izgalmas a felvevő lehetőségével, MOX6 is egy jó kompromisszum mint szinti / workstation / audio interface / sequencer. Főként az a döntő hogy hangzásban melyik ízlik jobban...

Link to comment
Share on other sites

Üdv Timbi!

 

A zenei éra tényleg nagyon fontos.

 

Full szinti zenéhez, appreggiós, ambientes, elektronikus megfejtésekhez az M50-et ajánlanám... ilyen irányultságban a hangja és a User Interface-e talán a legbarátságosabb, és azthiszem a legjobban ezt lehetne elektronikus irányban felhasználni, azonban klaviatúrában ez a leggyengébb a három hangszer közül.

 

A Yamaha MOX6 a fenti szinti fejtegetésekben szintén segítségedre lehet, de szerintem egy kicsit pötyölősebb módon. Ugyanakkor hangban kicsit többet nyújt akusztikusabb orientáltságból is. És talán nem annyira "digitális" a hangja, mint az M50-nek. A klaviatúrája is jobb egy kicsit. A három hangszer közül én talán ezt tartanám a leguniverzálisabbnak.

 

A Roland Gi már sokkal inkább az akusztikus, rockos, orgonás irányban mutat jól. Az M50-hez hasonló izgő-mozgó szinti-kombik szerintem elő sem állíthatóak egy Gi-vel. A Gi a három hangszer közül az, amelyik a leginkább "csak" azt tudja, amit Te. Ezt viszont a HD rögzítés lehetőségével toldja meg. A hangszíneiben sokkal kisebb számban találhatóak olyan szinti hangok, mint a fenti két hangszerben, ugyanakkor a minták, főleg a dob minták nem olyan sterilek, hallatszik a ládbobban a pergő sodronya, a basszusgitárban az itt-ott berezonáló húrzaj, stb... ez persze nem azt jelenti, hogy bármit is modellezne az akusztikus hangszerekből, hanem úgy van felvéve a hangminta oszt kész :) Nekem épp ez tetszett a korábbi Roland RS5 szintimben, olyannyira, hogy már kétszer is beszereztem annó :) A Gi klavija a MOX6 és az M50 között van emlékeim szerint... jobbat vártam volna tőle.

 

A Te fejeddel nem tudom megítélni, de a saját fejemmel a MOX6 és a Juno Gi közül választanék... és talán ezúttal kivételesen a MOX6 felé billenne a mérleg az univerzálisabb felhasználhatóság miatt.

Link to comment
Share on other sites

Üdv Timbi!

 

A zenei éra tényleg nagyon fontos.

 

Full szinti zenéhez, appreggiós, ambientes, elektronikus megfejtésekhez az M50-et ajánlanám... ilyen irányultságban a hangja és a User Interface-e talán a legbarátságosabb, és azthiszem a legjobban ezt lehetne elektronikus irányban felhasználni, azonban klaviatúrában ez a leggyengébb a három hangszer közül.

 

A Yamaha MOX6 a fenti szinti fejtegetésekben szintén segítségedre lehet, de szerintem egy kicsit pötyölősebb módon. Ugyanakkor hangban kicsit többet nyújt akusztikusabb orientáltságból is. És talán nem annyira "digitális" a hangja, mint az M50-nek. A klaviatúrája is jobb egy kicsit. A három hangszer közül én talán ezt tartanám a leguniverzálisabbnak.

 

A Roland Gi már sokkal inkább az akusztikus, rockos, orgonás irányban mutat jól. Az M50-hez hasonló izgő-mozgó szinti-kombik szerintem elő sem állíthatóak egy Gi-vel. A Gi a három hangszer közül az, amelyik a leginkább "csak" azt tudja, amit Te. Ezt viszont a HD rögzítés lehetőségével toldja meg. A hangszíneiben sokkal kisebb számban találhatóak olyan szinti hangok, mint a fenti két hangszerben, ugyanakkor a minták, főleg a dob minták nem olyan sterilek, hallatszik a ládbobban a pergő sodronya, a basszusgitárban az itt-ott berezonáló húrzaj, stb... ez persze nem azt jelenti, hogy bármit is modellezne az akusztikus hangszerekből, hanem úgy van felvéve a hangminta oszt kész :) Nekem épp ez tetszett a korábbi Roland RS5 szintimben, olyannyira, hogy már kétszer is beszereztem annó :) A Gi klavija a MOX6 és az M50 között van emlékeim szerint... jobbat vártam volna tőle.

 

A Te fejeddel nem tudom megítélni, de a saját fejemmel a MOX6 és a Juno Gi közül választanék... és talán ezúttal kivételesen a MOX6 felé billenne a mérleg az univerzálisabb felhasználhatóság miatt.

 

Csabi bácsi, most Te eresztetted bő lére amit egyébként én is gondoltam... :)

Valóban, az M50 nekem is egyedül a billentyűzet "kínaisága" miatt a leggyengébb láncszem. Egyszerűen ez már szégyen a Korg nevéhez! (Ezért kicsit aggódom a Kross miatt is titkon!) Amennyiben viszont a Korg filozófiáját valaki megszereti, a Combi révén nagyon bele lehet bolondulni a super layer motion synth soundokba, persze ha kell az adott zenéhez. 200-ért láttam múltkor M3-M egységet a neten. Ez jóval túllépi az M50-et és ha van hozzá egy midi keyboard, akkor minden előzőt ver a sorban szerintem.

Valóban, az MOX saját koncepcióját tükrözi a Yamahának, tény hogy másképp kell kezelni mint egy Korgot, Rolandot, de vannak nagyon jó funkciói, amit a többi nem tud. (pl. multi arpeggiator ami már hangszínen belül sem statikus mint a Korgoknál, Pattern-Phrase rész a sequencerben, amire komplett nóták, ill nóta részek kiválóan adoptálhatók, analóg stílusú VCM effektek! stb.) Én egyedül a 64 hang poliját sajnálom, s lám az MX-ekben már 128 van ehhez képest, de azok csak buta preset cuccok ilyen téren.

Link to comment
Share on other sites

Valóban, az M50 nekem is egyedül a billentyűzet "kínaisága" miatt a leggyengébb láncszem. Egyszerűen ez már szégyen a Korg nevéhez! (Ezért kicsit aggódom a Kross miatt is titkon!)

 

 

Ha a Kross a KingKorg billentyűsorát kapja, akkor szerintem rendben leszünk :)

 

És ha már felhoztad a Kross-t, én azért azt még megvárnám a vásárlással :)

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Köszi szépen a válaszokat!

 

Főleg trances, electro-s vonalon nyomnám a zenéket, de több műfajt is szeretek.

Arra lennék kíváncsi, hogy a 3 közül melyik veheti fel a versenyt mondjuk egy Access Virus-sal v. egy Nord Lead-del? (Mondjuk a hozzászólásaitokból már sejtem).

 

Számtalan zenekart szeretek, néhány vidit küldök, hogy halljátok milyen hangzások vettek le a lábamról mostanság:

 

 

 

 

 

 

De sok mást is szeretek, újakat-régieket, vegyesen: Depeche Mode, Massive Attack, Ultravox, néhány számot a Röyksopp-tól, Tangerine Dream-től és a Kraftwerk-től stb.

Link to comment
Share on other sites

Csabi bácsi, most Te eresztetted bő lére amit egyébként én is gondoltam... :)

Valóban, az M50 nekem is egyedül a billentyűzet "kínaisága" miatt a leggyengébb láncszem. Egyszerűen ez már szégyen a Korg nevéhez! (Ezért kicsit aggódom a Kross miatt is titkon!) Amennyiben viszont a Korg filozófiáját valaki megszereti, a Combi révén nagyon bele lehet bolondulni a super layer motion synth soundokba, persze ha kell az adott zenéhez. 200-ért láttam múltkor M3-M egységet a neten. Ez jóval túllépi az M50-et és ha van hozzá egy midi keyboard, akkor minden előzőt ver a sorban szerintem.

Valóban, az MOX saját koncepcióját tükrözi a Yamahának, tény hogy másképp kell kezelni mint egy Korgot, Rolandot, de vannak nagyon jó funkciói, amit a többi nem tud. (pl. multi arpeggiator ami már hangszínen belül sem statikus mint a Korgoknál, Pattern-Phrase rész a sequencerben, amire komplett nóták, ill nóta részek kiválóan adoptálhatók, analóg stílusú VCM effektek! stb.) Én egyedül a 64 hang poliját sajnálom, s lám az MX-ekben már 128 van ehhez képest, de azok csak buta preset cuccok ilyen téren.

remélem elegendő a 64 hang polifónia, bár nem akarok azért iszonyatosan komplex hangzásokat előállítani (Nord Lead-nek is "csak" 20 a polifóniája és mégis fantasztikusan jó hangszer).

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Köszi szépen a válaszokat!

 

Főleg trances, electro-s vonalon nyomnám a zenéket, de több műfajt is szeretek.

Arra lennék kíváncsi, hogy a 3 közül melyik veheti fel a versenyt mondjuk egy Access Virus-sal v. egy Nord Lead-del? (Mondjuk a hozzászólásaitokból már sejtem).

 

Számtalan zenekart szeretek, néhány vidit küldök, hogy halljátok milyen hangzások vettek le a lábamról mostanság:

 

De sok mást is szeretek, újakat-régieket, vegyesen: Depeche Mode, Massive Attack, Ultravox, néhány számot a Röyksopp-tól, Tangerine Dream-től és a Kraftwerk-től stb.

 

Várj mester! Ezek egyike sem vált ki egy Virust vagy egy Nordot!!! Ezek komplex zenei eszközök, workstation-ök, tehát univerzálisan a pop-rocktól a latinon át az elektroig le-le fedik a zenei palettát, de nem célirányosan és nem olyan minőségben!!! Pl. egyikben sincs VA rész, a Virus és a Nord meg kifejezetten az! (Írod hogy a Lead 20 hang polifóniás, de nem is egy multi track seq. szinti és effektjei sincsenek talán ahogy ismerem.)

Az a kérdés, hogy számítógépet akarsz-e bevonni a dologba és azon szerkeszteni, felvenni, a hangszert meg feljátszani és "hangmodulnak" használni. ???

Talán az MOX-nek kicsivel jobbak elektro / techno irányban is a gyári soundjai és ott a 4 független arpeggiator is benne ehhez, de ezek rettenetesen tudják zabálni is a polifóniát!

A Krome egy másik vonal az fix mint az M50, bár nyilván itt is mint minden más cuccnál lesznek átvett, azonos minták. Kiváló a nagy felületű érintő kijelzője, ami nem utolsó szempont a kezelésben, ha csak a szintit "lehet" adott esetben használni, gyorsan belenyúlni vmibe. Az MOX viszont jobban paraméterezhető a 8 potival, ellenben a Kromeba nyomhatók saját hangminták is! Magam sem tudnék köztük dönteni, talán a billentyűzet minőségét tartanám elsődlegesnek, meg azt hogy a Yamaha majd 50 ropival olcsóbb! Mindenképp meg kell őket hallgatni azonban. (Ilyen téren a Kross is szerintem kevesebb lesz a Kromenál sok mindenben.

Link to comment
Share on other sites

A KROME, szinte teljesen azonos az M50-el, mintákban, UI-ben, klavi minőségében. Amiben több, az a ZONGORA és EPIANO gigasample minták amit a Kronosból szedtek le bele... továbbá hasonlóan az akusztikus DOB gigasample minták. Ezen kívül lett benne valami szépített REVERB algoritmus is. Meg természetesen a szép színes Touch Screen és ott a szekvenszer környékét is átdolgozták egy kicsit. De például az M50 és KROME PC-s editorprogramja szinte teljesen azonos.

 

Egy helyreigazítást eszközölnék, mert a KROME-ba nem lehet saját mintát tölteni. Valahol valamikor volt valami videjó, ami ilyesmit sejtetett, de nagyon hamar eltávolították.

Link to comment
Share on other sites

A KROME, szinte teljesen azonos az M50-el, mintákban, UI-ben, klavi minőségében. Amiben több, az a ZONGORA és EPIANO gigasample minták amit a Kronosból szedtek le bele... továbbá hasonlóan az akusztikus DOB gigasample minták. Ezen kívül lett benne valami szépített REVERB algoritmus is. Meg természetesen a szép színes Touch Screen és ott a szekvenszer környékét is átdolgozták egy kicsit. De például az M50 és KROME PC-s editorprogramja szinte teljesen azonos.

 

Egy helyreigazítást eszközölnék, mert a KROME-ba nem lehet saját mintát tölteni. Valahol valamikor volt valami videjó, ami ilyesmit sejtetett, de nagyon hamar eltávolították.

 

A sample feltöltés annyira nincs így ahogy mondod, hogy pl Mac/PC alá van már a Kromatool progi is! :D

sample feltöltésről az illusztris "eltávolított" videó:

 

http://vimple.ru/9b4253ad495946e389e00fa13a7b53b0

 

 

Timbi! Feljaintottam a Yamaha MX demóit ide, ami ua nagyjából mint az MOX! (az oldalon lejjebb a lassú letöltés ingyenes!) 

 

http://data.hu/get/6745858/MX61_demo.rar

Link to comment
Share on other sites

Király, köszi! Hát akkor tévedtem :)

 

Érdekes a dolog mert először tényleg úgy tűnt, valami nyitott ajtót hagytak véletlenül a cuccon a Korgnál, nem is ecsetelték túlságosan a lehetőséget a speckóban sem. Mások már azt is mondták, hogy lehet ez meg is lesz szüntetve egy új OS frissítéssel, de pl. más kategóriájú új hangszereiknél meg már simán írkálnak pl. 96MB RAM-ot! Nagyon jól csinálják! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...