Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Viszonyulás a saját mixhez... mi, lehet a próbléma?


nightray

Kérdés

Kedves Fórumtársak!

 

A topic címét, nehezen hoztam össze, s kiváncsi lennék a véleményetekre.

A próblémám az, hogy kitaláltam már több hónapja az új trance zenémnek a zenei részét.

Igazi "tipikus" uplifting trance lesz, olyan "divatos" mostani hangzással.

Szinte majdnem elkészült az egész zene, az egyik barátom Genelec 1031-n is úgy szólt, mint az én Mackie Mr5-mön.

 

DE!

Ezzel az a gondom, hogy miközben tök jó tippeket kaptunk A/D-től, én ezeket alkalmaztam is.

Több zenét is beimportáltam a Logic-ba, egy hangerő(érzet)-re hoztam a sajátommal, mindig egy hangerőn monitorok.

S, mindig rádöbbenek, hogy valamit nem jól csinálok...

Van Mac-m, Duet hangkártyám, Virus TI Snow-, UAD kártyám jó pár pluginnnek.

Tehát az eszközök megvannak, s úgy gondolom velem van a baj.

Lényeg, hogy nagyon nem úgy szól a zeném, mint a "gyáriak".

 

Egyszerűen az első verziót, amikor hallgattam, tipikusan az volt a baj, hogy  Kick+Bass túl mélyen szóltak, Lead-n sok volt középmagas, a Percussion-nál túl magasan cincogtak.

Ha, ezt valamelyik barátom küldi át, elmondom neki a mix bajait...de, amikor csináltam miért nem tűnt fel?

 

Dolgozom tovább, az egész zenémet újra hangszereltem... Rájöttem, nem üt a Kick, nem találok normális Kick-t, ekkor vettem jó hangmintákat az "Arcana"-tól.

Strobe-ból szól a basszus, alakul, majdnem elégedett vagyok, aztán megint rádöbbenek, hogy a percussion nem jó..túl magasan szólnak a cinek, szinte jó részüket kikell cserélni...

Eddig jónak tünt a Lead téma, 3-4 layer-ből áll, aztán rádöbbentem, hogy nem jó ez így.. úrakell irni...

 

Szóval, én nem értem, hogy ezek a dolgok miért nem tűnnek fel elsőre?

Miért nem tudom elsőre jól mindent beállítani..miért csak később tünik fel?

 

LAssan 10 éve irok zenét, jelentek is meg zenéim külföldi kiadóknál, de mostanában nem vagyok elégedett magammal...

 

Ezek a próblémák másokkal is előfordultak?

Ti, hogy oldottátok ezt meg?

 

Néha, már komolyan az örület határán állok...:)

 

Köszönöm!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

Valahogy nem vagyok megelégedve vele főleg az alját nem sikerül úgy kevernem hogy az máshol is jó legyen. Szoktam olyat csinálni pl ,hogy kikeverek egy sima szinusz subot és egyszerűen alá teszem a groovenak nem tudom ezzel okozok e hatalmas fázis hibákat vagy nem ,lehet ezt a technikát nem kéne erőltetnem, mindenesetre hallgattam más rendszereken is ami nagyon sokat segített, sok tanulságot levontam később. Talán nem kéne ennyit törődnöm ezzel inkább csak zenélni azt kész. 

Link to comment
Share on other sites

Valahogy nem vagyok megelégedve vele főleg az alját nem sikerül úgy kevernem hogy az máshol is jó legyen. Szoktam olyat csinálni pl ,hogy kikeverek egy sima szinusz subot és egyszerűen alá teszem a groovenak nem tudom ezzel okozok e hatalmas fázis hibákat vagy nem ,lehet ezt a technikát nem kéne erőltetnem, mindenesetre hallgattam más rendszereken is ami nagyon sokat segített, sok tanulságot levontam később. Talán nem kéne ennyit törődnöm ezzel inkább csak zenélni azt kész. 

BPM Show MTM Seminars - Bass Production Masterclass (Techniques for Bass Layering & Processing )

http://www.youtube.com/watch?v=B6W2jtvW8ug

5:00-tól néz rá sztem (vagy az egészet :) )

Link to comment
Share on other sites

...Szóval, én nem értem, hogy ezek a dolgok miért nem tűnnek fel elsőre?...

csak tipp (ill. kérdés), nem a fül fáradás áll a háttérben (Mackie Mr5 mennyire fárasztja le a fület?), google : "mixing ear fatigue", egyébként ez tök jó topik téma, ki-hogy védekezik ez ellen ?

Link to comment
Share on other sites

xbitz: lehetséges. Amikor érzem, hogy fárad a fülem, igyekszem szünetet tartani.

Mivel egészséges középhangerőn hallgatom a mixet, mindig egy hangerőn, ezért nem is szokott fájni a fülem.

Kb. este 22:00 után lefekszenek a szüleim aludni, s utána a Sennheiser HD600-as fülesemmel csinálom tovább.

 

Egyébként ott van pl. "7 Skies" milyen jó zenéket készít,s milyen jól szólnak.

Aztán, milyen effekteket használ? Logic beépített EQ, Comp na meg Waves plugineket, semmi UAD..aztán jobban szólnak a zenéi mint az enyémek.

Neki is DUET hangkártyája van, mint nekem, ő is Logic-t használ. Szóval nem a berendezésekben van a baj, hanem nyilván velem.

 

Én sokáig régi videoton hangfalakkal zenéltem, s kb. 1 éve vettem meg a Mackie Mr5-t.

 

Szinte mindennap leülök a home stúdiómba, s a hangzást állítgatom, s egyszerűen nem haladok előre...

Tegnap tünt fel, hogy már megint csak ezt csinálom, s nem haladok előre, pedig zeneileg van ötletem, de a hangzás...

Komolyan itt próbálgatom az UAD plugineket, de valahogy nem akar úgy szólni a zeném, mint a "nagyoké":)

Ezek a "nagyok" mit használhatnak? Valamit rosszul csinálok, s rákellene jönnöm, hogy mit.

 

Néhány ötletet szeretnék, főleg akik ilyen zenével foglalkoznak, hogy ők mit használnak...s, hogyan:)

Link to comment
Share on other sites

 

Néhány ötletet szeretnék, főleg akik ilyen zenével foglalkoznak, hogy ők mit használnak...s, hogyan:)

a Mixing and Mastering Trance (3 órás videó Logic 9 + plugin-ek) http://www.dancemusicproduction.com/mixing-and-mastering-vol-1/ -et megnézted már, vicces(ill. jobb szó rá a röhej -és nem pejoratív értelemben-) hogy miből mit csinál a master-s ember a végére ...

Link to comment
Share on other sites

Köszi az eddigi hozzászólásokat.

 

xblitz: Igazából ők készítettek egy tutorialt trance-hez, amit igyekszek is megnézni:)

3 órás, de biztos, hogy megéri:)

 

Aquarius: Lehetésges, hogy ez a baj... Újra nekilátok.

 

Egyébként Ti milyen eq(-kat) használtok pl. Trance Lead-re?

 

Keverésnél már nagyon kell(ene) éreznem a hasonlóságot hangzásban/hangszinben a "nagy" előadók számaihoz?

Vagy ez a mastering-nél döl el?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Ez a probléma nálam is jelen van a cucc megvan de nem tudom mi lehet a gond! Arra gondolok, hogy a hangrendszeren nem hallok bizonyos frekiket. Talán az adam a 7 mélyközépben kevés volna és ezért "félre eq-zom"? Az egy nagyon jó ötlet hogy referencia zene mindig legyen ,be is fogom tartani ezt. Kis segítség jól jönne szerintetek mi ezzel a zenével a gond. hangmérnöki füllel hallgatva?

 

https://soundcloud.com/dinamicrage/dynamic-rage-long-run

Szeretnék segíteni, tanácsot adni, de nem tudok. Annyi dolog számít egy mixnél,így nem lehet olyan gyógymódokat találni, pl. itt tegyél egy kis magasat, ott egy kis mély hiányzik. A lényeg az egyensúly és az ízlés. Bizonyos dolgok egy adott stílusban jól szólnak, miközben egy másik műfajban óriási hiba. Ráadásul semmilyen zene nem lesz jobb attól, hogy jobban szól. Ennek az ellenkezője is igaz. Persze élvezhetőbb a zenehallgatás lehet...

Természetesen a hibákat meg lehet hallani, de a te felvételedben nem hallok ilyet. Hogy az adott műfajon belül ez jól szól-e, nem tudom megmondani. 

Mindenesetre nem szól rosszul:-)

Hasonló zenékkel összemérve tudod megállapítani, hogy jó úton jársz-e, illetve - ha rossz a lehallgató rendszered - akkor több helyen meghallgatva. 

Gyakorlatlan "hangmérnöknek" a világ legjobb monitoránál is hasznosabb, ha több hangrendszeren meghallgatja az anyagot. Utána már tudni fogja, hogy mit is kell hallgatni.

Link to comment
Share on other sites

Az, hogy miért nem szól úgy a zenéd, mint kedvenc trance mesterünknek, elég sok dolog lehet. Nézzük mik lehetnek sztem sorrendben ebben az esetben:

  • hangok tervezése / sound design,
  • zeneszerzés,
  • hangszerelés,
  • mixing,
  • mastering.

Lehet hogy az első kettőben / háromban lesz a kihívás... Ha a natív vagy beépített pluginekkel nem tudod elérni a kívánt eredményt, akkor fölösleges EQ-kon és kompresszorokon gondolkodni. Másik meg, hogy mindig akadhat probléma, mert ahogy új ötlet vagy hangzás jut eszebe, úgy adott zene kibontásához szükséges workflow / munkafolyamat is állandóan más lehet.

Link to comment
Share on other sites

Szia Ray!

Nincs veled semmi baj, mi trance mániások mind ezzel küzdünk mert egy maximalista állat az összes trance producer és a tökéletességet hajszoljuk. Ami miatt másként szól a zenéd az az hogy te más vagy. Maga a zene nem csak az akkordokon ötleteken múlik hanem magán viseli az egész gyártástechnológiát is. Virus+UAD eléggé ipari standard ezekkel nem igazán mehetsz félre úgyhogy hajrá!

Én egyetlen egy dolgot tudok elképzelni amit hibának értékelsz: máshova teszed a crossover frekvenciákat mint ahova a nagyok. Tehát jól húz a groove csak nem ott ahol pl Tyasnál ezért automatikusan máshova teszed a lead-ed amiatt már feljebb hegyezed a cineket stb, tehát ez egy láncreakciót indít el. Ami vicces egyébként ebben a stílusban hogy hiszed vagy sem sok nagyon nagynak nincs sub monitorja és ez hallatszik is a mixeken. A populárisabb srácoknak meg pl  LTN tuti hogy van mert náluk sokkal kevesebb a mély és lejjebb is van hegyezve a mix alsó tartománya. Én úgy szoktam vele lenni hogy ha érzésre már jó, akkor utána elküldöm multitrack mastering-re és ott megcsinálják olyanra amilyet álmodtam. Nem rég beszélgettem AD bácsival szoba akusztika kapcsán hogy én mint zeneíró nem kell hogy profi hangmérnök legyek mert ahhoz teljesen más adottságok kellenek. Tudom hogy jó lenne otthon full proban megcsinálni de szerintem ne kínozd magad ezzel feleslegesen VAGY!!! keríts itthon egy jó hangmérnököt és kérd meg hogy multitrack masteringet együtt csináljátok a stúdióban ott tuti ragadni fog rád tudás!

Illetve ami nagyon sokat tud segíteni az a debil multiband kompresszor mert az megmutatja hogy ki hol mit csinál, esetleg próbáld ki hogy szét szeded stem-ekre vagy buszokra a projekted mindre teszel egy multiband pityut és egyikben az egyik bandot hagyod élni jobban másikban a másikat.

Sok sikert!

Link to comment
Share on other sites

Kedves Cell Studio!

 

Köszönöm a segítséged.

Igen, ilyesmi is lehet a hibám:)

 

Viszont most vettem egy Template-t, ami hasonló az én zenémhez...hát, hogy én mennyit tanultam már most belőle.. hihetetlen.

Nekem ez kellett, hogy egy hasonló stilusu zenét halljak a Logic-omba, s láttam, hogy mit hogyan csinálnak:)))

Ha, megtaláltam a megoldást természetesen megirom azt is:)

Link to comment
Share on other sites

Aki még az "elején tart" ilyen dolgokban, annak mondhatok egy jó gyakorlatot, amböl sokat lehet tanulni. Leginkább elektronikus zenében müködik, mert más müfajokban túl költséges gyakorlásnak. Szóval kinézel egy egyszerü kis muzsikát, s szépen egy az egyben megcsinálod. Hangszerelni, hangot designolni és keverni is tanulsz belöle. Egész pontosan fel lehet vele mérni, hogy mit is tudsz és miben vagy gyenge. Idöigényes ugyan, de ha lelkiismeretesen csinálod, megéri az energiákat.

Link to comment
Share on other sites

Silk mester: Köszönöm a tippet!

Kifogom próbálni. Ha ez kell hozzá, hogy olyan hangzást állítsak elő, mint  nagyok, akkor legyen:)

 

xbitz: Otthon megnézem a videókat, amiket linkeltél.

 

Tegnap viszont egy fontos a kérdésre választ kaptam, a Template-l.

Pl. a Kick-re. Sokat keresgettem Kick-t, de nem találtam normálisat... Szerintem, ezek a Vengeance-k túl össze vannak nyomva.

Ekkora rátaláltam, erre: http://www.arcanasounds.com/

Először megvettem az Uplifting Kick-eket... De, rájöttem, hogy igazából a zenémhez a Progressive Trance Kick-ek passzolnak jobban... Szóval két kört is futottam... Aztán találta végre normális Kick-t.

Legalább volt normális mélye, de a teteje...Sokat szivtam vele...EQ-ztam, ezzel is azzal is...

Template-be hasonló Kick volt, mint az enyém, s igazából egy picit kompresszálva volt Ratio: 1.2 épphogy...de ez adta azta a hangzást, amin én kerestem... Kipróbáltam a saját zenémen...hát egyből jó lett :))

 

Ma tovább vizsgálom a template-t... Nem fogok ma unatkozni úgy érzem...:)

Link to comment
Share on other sites

hamár trance mix-es topik, azt árulja el nekem valaki, a Heatbeat - Arganda -ja, na azt hogyan :)

ez a típusú térbeli keverés (spatial mixing, "wall of sound") valami vasból/plugin-ból jön, vagy csak a technika, vagy mindhárom ? :) , az egy hete megjelent Chor'X 1.5 tud ilyen tereket létrehozni (meg persze ismerem a sztereó tér szélesítő technikákat is), de kíváncsi vagyok a véleményekre

Link to comment
Share on other sites

folyt. előző, na még 1, ebből van FL-es is 

 

IMO Logic a nyerő, csak az kérdés, hogy miért (vagy DarrenVella ennyivel ügyibb, vagy valaki monnyon le)

 

 

A másik kettő, mintha dobozból szólna, főleg az FL Studio.

 

FL Studio olyan, mintha túl lenne vezérelve. Én a 3-4 perc között a felvezetést hallgattam meg, nem az egészet.

 

Biztos, hogy ezek ugyanolyan körülmények között lettek felvéve?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...