rootkiller Létrehozva January 23, 2016 Share Létrehozva January 23, 2016 Itt az amcsi pro audio gear dealer nagyágyújának, a Vintage King Audionak mikrofontesztje, mégpedig egyetlen akusztikus gitáron, amit Kirk Fletcher bluesgitáros szólaltat meg. A húsz tesztelt mikrofon között minden megtalálható, mi szem-száj ingere, az AEA-tól a Wunderig, természetesen letölthető sávokkal. https://vintageking.com/acoustic-guitar-microphone-shootout Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootkiller Válaszolta January 23, 2016 Szerző Share Válaszolta January 23, 2016 Mivel a sávoknak két része van - egy olyan hagyományos akkordkíséretes meg egy szólisztilkusabb - így külön írnék minden mikrofonhoz mindkét viszonylatban. A benyomásaim a nyers sávon hallottakat tükrözik, amiken nyilván hangszínszabályzással lehetne módosítani, de ennyi mikrofon közül inkább a legkevésbé kompromisszumosabbat keresném. Annyit mindenképpen elvártam volna, hogy leírják milyen lánccal vették fel a sávokat.ar AEA N22: 1. kissé tompa, kissé zörgős, egy picit orros, viszont nincsen zavaróan sok alja 2. a test és a teltség nekem pont elég, kiegészítő mikrofonnak el tudom képzelni valami mellé AEA R84: 1. zavaróan testes, brummogós, egyszerűen rossz 2. túl sok alja van, biztos van ahová ez a sound kell, de azonnal nyúlnék az EQ-hoz Bock iFET: 1. túl karcos, brummogós, életlen, élettelen 2. tompa, mintha befognám az orrom és úgy beszélnék Flea 47: 1. talán több a karc a kelleténél, sok mély-közép, a teteje meg csak átlagos, de van a csilingelésében valami tetszetős 2. aranyosan csilingel, de valami hiányzik Flea 49 next: 1. elég harsány, kicsit zörgős és kicsit orros 2. orros, kopott Gefell CMV 563: 1. annyira orros hogy nem tudok másra gondolni 2. egész kiegyensúlyozott, nem esik túlzásba semmivel Gefell M300: 1. orros, búgós, de a közepe teteje viszont szép 2. aranyosan csilingelő, kiegyensúlyozott Gefell M930: 1. harsány, de mélydús és nyomi 2. távoli, visszhangos érzetet keltő Manley Reference Cardioid: 1. picit zörgős, de az alja nem zavaró és a közepe teteje is tetszetős 2. aranyos, nem bántó Mesanovic Model 2: 1. zavaróan zörgős, de szép magasai vannak 2. dobozhang, pedig szépen csilingel Neumann U47 FET: 1. egy kicsit sok alja, van, de a közepe-teteje csengése kiegyensúlyozott, nekem kell ennyi harsányság 2. szépen cseng, aranyos, szerethető, Neumann U87Ai: 1. közepes, picit sok alul, picit orros, a közepe-teteje meg nem szép 2. átlagos, de nem zavaró Pearlman TM 1: 1. zörgés, orrosság 2. kiegyensúlyozott, eggyel jobb mint az aranyos Peluso P-67: 1. zörög, orros, nyomin cseng a teteje 2. jó teteje, közepe van Royer R121: 1. mintha valami dobozból szólna, zörög, búg, tompa...rettenetes 2. doboz, de szerethető közepe-teteje van Shure KSM44a: 1. élénk, harsány, picit sok az alja, picit zörög 2. szépen cseng, kellemes sound Telefunken Cooperhead: 1. orros, zörgős, vékonyan csilingel 2. kellemes, nagyjából kiegyensúlyozott Telefunken U47: 1. zörög, kicsit búg, de nem cseng rondán 2. nem szól csúnyán, de valami hiányzik, olyan kis átlagos Wunder CM12: 1. kicsit orrbefogós, de a csengése szép 2. picit lehetne nyitottabb Wunder CM7 FET: 1. kicsit zörgős, középdús 2. nem rossz, nem rossz Miután végighallgattam az összeset az a benyomásom hogy egy mikrofonból EQ nélkül nem biztos hogy menne, főleg az akkordkíséretes játékmódnál, amire talán a Neumann U47 FET-et választanám, vagy a Shure KSM44A-t. A szólisztikus résznél könnyebb a választás, sok mindennel megelégednék, de a Gefell M300 és a Shure KSM44A az első kettő, ami egyébként egy take. A végeredmény, hogy nálam a Shure KSM44A nem várt győzelmet aratott. Ami kritika a teszttel kapcsolatban, hogy kicsit olyan szórjuk oda a mikrofont, vegyük fel 'oszt jóvan érzetet kelt, és a gitár - habár biztos nem olcsó darab - hangja se tetszik igazán. A hitspace-s tesztben a Madi játéka sokkal jobban tetszett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootkiller Válaszolta January 23, 2016 Szerző Share Válaszolta January 23, 2016 Meghallgattam újra a sávokat. 80 Hz HPF, 250-nél 3dB vágás, 2k-nál meg 8k -nál 3dB emelés, így már sokkal élhetőbb képet mutatnak a mikrofonok, nyersen nagyon barátságtalan a legtöbbje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootkiller Válaszolta February 8, 2016 Szerző Share Válaszolta February 8, 2016 Ennyire nem érdekel senkit a téma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta February 8, 2016 Share Válaszolta February 8, 2016 Bizony így van :-) A magam részéről nem tartom hasznosnak így vizsgálni az eszözöket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koródi Csaba Válaszolta February 9, 2016 Share Válaszolta February 9, 2016 Érdekes ez a felvetés Szerintem ezen a fórumon túlnyomó részt hobbisták olvasgatnak, írogatnak. Ha valaki szeretne tök hobbiból, tényleg szinte csak magának felvenni valamit, ezért feltesz egy kérdést, hogy például az Audio-Technica AT 2020-as mikrofon vagy Shure SM58 között válasszon mondjuk szobai gitározáshoz, akkor nagyon hamar le van oltva, hogy 700 ezer Ft alatt ne is gondolkozzon mikrofonban, és minimum egy 500 ezer forintos előfokot is vegyen hozzá… persze csak miután csillapította a szobát különféle frekvenciacsapdákkal. Semmilyen szinten nem vitatom a fenti poszt szakmai oldalát, hisz nem is értek hozzá, de minimum többezer dolláros mikrofonok vannak kazalban összehasonlítgatva, hogy így "zörög", úgy "orros", amúgy "nyomi". Szerintem ez az árszint teljesen kívül esik az átlag zenészen, de még néhány hazai kis stúdión is. A választottad a Shure KSM44A. Végülis nem a legdrágább darab, az összehasonlítás is racionális (bár ízlés-függő), de vegyél el az árából egy 0-ást és máris felpördül a topik Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootkiller Válaszolta February 9, 2016 Szerző Share Válaszolta February 9, 2016 Azért nem értem a dolgot mert készült a hitspace részéről is néhány ilyen jellegű teszt aminél volt utána szakmai okfejtés. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta February 9, 2016 Share Válaszolta February 9, 2016 1 órával ezelőtt írta rootkiller: Azért nem értem a dolgot mert készült a hitspace részéről is néhány ilyen jellegű teszt aminél volt utána szakmai okfejtés. Többször elmondtam ezen a fórumon, hogy a felvétel legfontosabb eleme a hangforrás. Muzsikus és a hangszer együtt. Ez legalább 80%-ban meghatározza a végeredményt, de inkább nagyobb mértékben. Ezért nincs értelme a mikrofont magában nézni. Arról nem beszélve, hogy az akusztika, a felvételi lánc többi eleme is erős hatással van a végeredményre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.