Jump to content
Ménemszól.hu

Korg Monologue


bart42

Recommended Posts

34 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Egyébként a morgásommal nem vagyok egyedül. Mások is morognak, hogy mi ez a sok elemes, gyerekjáték hulladék?

Belépő hangszerek? Tudod, hogy aki indul, és a szárnyait próbálgatja, annak ne kelljen egy életre eladósodnia, vagy eladnia az egyik veséjét már olyan fiatalon. Vagy felnőttként csak hobbizni. Én nagyon nem értem a morgókat. Kapható most is vérprofi és drága hangszer, akinek az kell vegye meg, ahelyett hogy morog. És ha már valaki morog, akkor inkább morogjon az SE boomstarok építési minőségén, mi a faszom az a sok apró geci poti rajta, amit még a korg monotron is szégyelne??? Annyi pénzért ugye. Persze a hangminőség kifogástalan, de az mondjuk abban az árkategóriában alap. És ezek az általad játékszernek minősített hangszerek végülis tökéletesen alkalmasak akár profi felhasználásra is, ha nem is all-round. És azt tök jól láttad korábban, hogy ezek kb a mopho/tetra fronton harcolnak. Sokmindenre jók, megvan mindnek az ügyes kis sajátos (karakteres) trükkje, de ha csak 1 szintit akarsz otthonra, akkor nem ok. Akkor próbálj szerezni egy omega8-at, vagy építs egy monstrum modulárt és máris lakásár szintről beszélgetünk. De végülis, ha tehetséges vagy, akkor  fogad pöcögtetésével is megcsinálod a tutit, mert soha nem az eszközön múlik. csak két példa:

Ezt már sokan leírták sokszor, de a helyzet az, hogy ha nem tudsz jót csinálni, akkor ugyan elverheted a világ összes pénzét, akkor sem fogsz jót csinálni. Ezzel nincs semmi gond, az emberek nagy része nem tehetséges, naés? Attól még lehet ez a hobbid, kisérletezhetsz, élvezheted a dolgot, költhetsz is rá, de ha nem sikerül nagyot gurítanod az nem az eszköz hibája, hanem biztos jele annak, hogy te vagy tehetségtelen. És attól még végülis lehet egész jó amit csinálsz. Szép lány is rengeteg van, de nem lesz mind szépségkirálynő.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 92
  • Created
  • Last Reply

No szummázva ezt a írást viszont mondhatom hogy ... na csak rosszat írnék. Van itt-ott igazság, mert valóban kell pölö belépő hangszer. De ez az írás és az én írásom is nem erről szól. Épp arról hogy ezekből a szarokból van dömping, az ezerszer újracsomagolt, egyre lebutítottabb vicik-vacakokból.

Semmi baj nem volna, ha a Minilogue egy 8 polis 2+2 oszcillátoros, 2 multimód szűrős analóg torzítós effektes cucc lenne, és ebből csináltak volna egy monofón változatot. De nem ez van. A Minilogue már amúgy is billegett, de mivel 4 poli volt, elfért épphogy, oszt ebből csináltak egy butítást. Ez a lényeg. A gyengét minek gyengíteni még tovább? Egy mono Monologue nem szól jobban mint egy digit vas. De azért monofón .

Arról szól az írásom-morgásom hogy igenis lehet a jelenlegi árazási politikán túllépve - NEM HÁZ ÁRÁÉRT - polifónikus analóg hangszert gyártani. Ami abban a röhögős videóban komoly pont: tényleg autó meg ház árát kellene kiadni egy vacak poli hangkeltőért? Ezt bárki is rendben lévőnek tartja? Ebben a technológiai/gyártási fejlettségű korszakban? Ez egy orbitális baromság. Filléres szarokból van összerakva valójában az összes. A Behringeren is óriási a haszon, oszt' mégis 12 analóg polifón 2 oszcillátorral, két szűrővel stb. Már youtube demokból borítékolom hogy megüti a DSI színvonalat. Nem tudom hogy neki köszönhető -e, de elindultak pont a DSI hangszer árak lefelé... vagy ha nem indulnak, akkor raktáron marad jó részük.

Link to comment
Share on other sites

36 perccel ezelőtt írta draco draconis:

 hogy mi ez a sok elemes, gyerekjáték hulladék?

tb-303, poly-800, stbstbstb mind elemes "gyerekjátékok", ráadásul hulladék mind... a build quality is szar. A szar build quality-re a novation bass station (1) a legjobb példa. Egy 3 éves kislány is erőfeszítés nélkül hajtogat belőle csákót. Ennek ellenére keresett, és sokat használt hangszerek... voltak, vannak, lesznek, amíg szét nem hullanak. Ennyi pénzért ennyi jár. De ezekből a sokszor 30 éves hulladékokból is van sok ma is működő példány.

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta DutchFlowers:

tb-303, poly-800, stbstbstb mind elemes "gyerekjátékok", ráadásul hulladék mind... a build quality is szar. A szar build quality-re a novation bass station (1) a legjobb példa. Egy 3 éves kislány is erőfeszítés nélkül hajtogat belőle csákót. Ennek ellenére keresett, és sokat használt hangszerek... voltak, vannak, lesznek, amíg szét nem hullanak. Ennyi pénzért ennyi jár. De ezekből a sokszor 30 éves hulladékokból is van sok ma is működő példány.

Mondom hogy nem érted. Ráadásul a gyűjtő idióta barmokat - akik szerint a régi az mindig jobban szól/jobb - én nem tenném mértékül ide. A gyűjtők speciel új árában akarnak megvenni/eladni egy MicroQ-t is ... érted? Sorolhatnám. 

Másrészt figyeljünk már a dátumra: 2016 van! 3d nyomtatás otthon, 3d grafika otthon, 3d tervezés otthon (bakker a saját házamat pontosabban megterveztem egy ezzel foglalkozó mérnöknél, ki is rúgtam a pontatlanság miatt az ebből élő mérnököt, mert a hagyományos módszere szarra sem volt jó ma már), áramkör tervezés és nyomtatás otthon, globalizált multi-mega-giga gyártás, a chipek ezredannyiáron mennek mint pölö 1986-ban, technológiai szinugrás hegyek, miniatürizálás hegyek...

Szóval?

Ezek a vackok átverések.

Link to comment
Share on other sites

4 perccel ezelőtt írta draco draconis:

No szummázva ezt a írást viszont mondhatom hogy ... na csak rosszat írnék. Van itt-ott igazság, mert valóban kell pölö belépő hangszer. De ez az írás és az én írásom is nem erről szól. Épp arról hogy ezekből a szarokból van dömping, az ezerszer újracsomagolt, egyre lebutítottabb vicik-vacakokból.

Semmi baj nem volna, ha a Minilogue egy 8 polis 2+2 oszcillátoros, 2 multimód szűrős analóg torzítós effektes cucc lenne, és ebből csináltak volna egy monofón változatot. De nem ez van. A Minilogue már amúgy is billegett, de mivel 4 poli volt, elfért épphogy, oszt ebből csináltak egy butítást. Ez a lényeg. A gyengét minek gyengíteni még tovább? Egy mono Monologue nem szól jobban mint egy digit vas. De azért monofón .

Arról szól az írásom-morgásom hogy igenis lehet a jelenlegi árazási politikán túllépve - NEM HÁZ ÁRÁÉRT - polifónikus analóg hangszert gyártani. Ami abban a röhögős videóban komoly pont: tényleg autó meg ház árát kellene kiadni egy vacak poli hangkeltőért? Ezt bárki is rendben lévőnek tartja? Ebben a technológiai/gyártási fejlettségű korszakban? Ez egy orbitális baromság. Filléres szarokból van összerakva valójában az összes. A Behringeren is óriási a haszon, oszt' mégis 12 analóg polifón 2 oszcillátorral, két szűrővel stb. Már youtube demokból borítékolom hogy megüti a DSI színvonalat. Nem tudom hogy neki köszönhető -e, de elindultak pont a DSI hangszer árak lefelé... vagy ha nem indulnak, akkor raktáron marad jó részük.

Figy, nagyjából értjük mi egymást, szerintem. 400-1000 euróért már kapsz használható analóg polyt. És mind használható. A DM12, a minilogue, a tetr4, a ... stb? A monologue (kiváncsi vagyok, hogy a steinberg mikor fog perelni) meg egy mono. És nekem a demó alapján a szűrője pl sokkal jobbnak tűnik, mint a minilogue-é, és az is használható csomó mindenre.

És még mindig adott az opció, hogy digi, vagy VST. Szerintem mind a digi mind a VST korlátoltabb az analógoknál, de ha odafigyelve szerkeszted a hangszíneidet, akkor el tudod rejteni a hibáikat. Nem kötelező megvenni ezeket a cuccokat, ezen nincs vita ugye. Aztán, ha nagyon ráfizetéses a dolog, akkor majd a gyártók is elindulnak más irányba. 

De mint írtam, úgysem az eszközön múlik.

Az, hogy ezekből van dömping, az azért van, mert ez a legnagyobb piac. Nyugaton, USA-ban, Japánban, stb, ez nem összeg. Ennyit egy középiskolás összespórol a zsebpénzéből meg a hétvégi vagy nyári munkájából sepillanat alatt. Ugyanakkor képesek profi szintő hangminőséget produkálni kompromisszum mentesen, vagy kevés kompromisszummal, nemúgy mint a digi vagy a VST.

Szerintem inkább a VST-k azok amik kurvára el vannak szállva az árakkal. Egy kicsit is használható VSTi 150-250 euró? Oszt abba nem kell anyag... és még nem is csinálja meg azt amit kellene. Érted mire célzok?

Link to comment
Share on other sites

19 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Mondom hogy nem érted. Ráadásul a gyűjtő idióta barmokat - akik szerint a régi az mindig jobban szól/jobb - én nem tenném mértékül ide. A gyűjtők speciel új árában akarnak megvenni/eladni egy MicroQ-t is ... érted? Sorolhatnám. 

Másrészt figyeljünk már a dátumra: 2016 van! 3d nyomtatás otthon, 3d grafika otthon, 3d tervezés otthon (bakker a saját házamat pontosabban megterveztem egy ezzel foglalkozó mérnöknél, ki is rúgtam a pontatlanság miatt az ebből élő mérnököt, mert a hagyományos módszere szarra sem volt jó ma már), áramkör tervezés és nyomtatás otthon, globalizált multi-mega-giga gyártás, a chipek ezredannyiáron mennek mint pölö 1986-ban, technológiai szinugrás hegyek, miniatürizálás hegyek...

Szóval?

Ezek a vackok átverések.

A régi elemes cuccokat azért hoztam fel csak, hogy érzékeltessem, hogy nem azon múlik. Ha a TB303 erényeit elvitatod, akkor egy kicsit nézd végig az elmúlt 30 év zenei kínálatát. Nem utolsó sorban a legtöbbet másolt hangszer. 1 oszci, egy elrontott szűrő, oszt csókolom, ennyi. Ja, meg egy bugos seq. És hát annó lehet (biztos, hiszen nem volt sikeres) voltak fanyalgók, hogy hát hibás az egész dizájn (nem sikerült a 24dB), ezt ki sem lett volna szabad adni, de aztán jött egykét tehetséges figura, akik legendát csinált belőle.

Azért, mert nem ezen múlik.

Ha ezeket a vackokat átverésnek érzed, arra nagyon egyszerű a megoldás: ne vedd meg őket.

A 3d nyomtatás otthon meg bullshit, és soha nem is lesz valóság, mert semmi értelme. Lehetségesnek lehetséges, de nem ésszerű, sem pedig gazdaságos. És mondjuk egy minilogue-ot nem tusz kinyomtatni, és soha nem is fogsz tudni.

Link to comment
Share on other sites

29 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Figy, nagyjából értjük mi egymást, szerintem. 400-1000 euróért már kapsz használható analóg polyt. És mind használható. A DM12, a minilogue, a tetr4, a ... stb? A monologue (kiváncsi vagyok, hogy a steinberg mikor fog perelni) meg egy mono. És nekem a demó alapján a szűrője pl sokkal jobbnak tűnik, mint a minilogue-é, és az is használható csomó mindenre.

És még mindig adott az opció, hogy digi, vagy VST. Szerintem mind a digi mind a VST korlátoltabb az analógoknál, de ha odafigyelve szerkeszted a hangszíneidet, akkor el tudod rejteni a hibáikat. Nem kötelező megvenni ezeket a cuccokat, ezen nincs vita ugye. Aztán, ha nagyon ráfizetéses a dolog, akkor majd a gyártók is elindulnak más irányba. 

De mint írtam, úgysem az eszközön múlik.

Az, hogy ezekből van dömping, az azért van, mert ez a legnagyobb piac. Nyugaton, USA-ban, Japánban, stb, ez nem összeg. Ennyit egy középiskolás összespórol a zsebpénzéből meg a hétvégi vagy nyári munkájából sepillanat alatt. Ugyanakkor képesek profi szintő hangminőséget produkálni kompromisszum mentesen, vagy kevés kompromisszummal, nemúgy mint a digi vagy a VST.

Szerintem inkább a VST-k azok amik kurvára el vannak szállva az árakkal. Egy kicsit is használható VSTi 150-250 euró? Oszt abba nem kell anyag... és még nem is csinálja meg azt amit kellene. Érted mire célzok?

Hát éppen az a baj hogy nincs 1000 euro alatt normális polifón. A Tetra majdnem az volt, de hát pokoli a kezelése, és csak egy szűrő, nincs torzító. Mellesleg zajos, felemás sztereo kimenetű.

Az egyetlen alternatíva am közel volt 1000 eurohóz a 4 polis Analog Four volt digit zajgenerátorral. Ez is már felette van oszt kifújt. Mondjuk ha nekem nem tetszik az A4 hangja - mert ízlések alapján lehet ilyen gáj is a vidéken - akkor milyen alternatívám van?

Jelen pillanatban - 2016.11.09-én -  semmilyen.  

2500 euro felett kezdődik az analóg polifón élet - több szűrő, multitimbral - és csak 6 polifónia. Ami harmonikus szőnyegre több mint kevés, főleg ha unisonozik az ember. Erre 10 feletti polifónia kell, mert egy hármashangzat a legminimálabb harmóniamenethez szükséges. Unisonozva az már hat, egymásba úsztatva az 12 polifónia. Pont ennyit tud a DM12. Kár hogy nem multimbrál, és kár hogy nincs analóg torzító rajta (van helyette a "rackamp" nevezetű digit KlarkTechnikes valami).

Az utsó ilyen analóg nem az Omega8 volt, hanem az Andromeda. De annak vannak/voltak sántító hibái (pölö az internal analog mixer nagyon kicsi headroommal bír - azaz extrém sok polis hangoknál, mint 3-nál több fokú unisono hamar és nem szépen torzult -, csak a 8 db. Y kábeles kimenettel és minőségi keverővel lehetett elérni azt, amire papíron elvileg képes).

99 óta csak egy Prophet08 jött pótlékul, aminek talán egy fokkal jobb hangja volt - perkusszív hangoknál nem csak az envelope gyorsasága miatt ez ki is jön -, de az is csak azért lehet mert egy szűrő rongálta az analóg tartományt. Viszont jóval szűkebb volt a lehetősége. Aztán most meg vannak 6 polis cuccok aranyárban még. De ezt már írtam.

1986-ban könyörgöm volt Oberheim Matrix 12 és Roland JX-10 egyszerre... 86-ban, harminc éve. A kompjúter szó csodaszámba ment akkoriban. Maga volt az oberhé.

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Hát éppen az a baj hogy nincs 1000 euro alatt normális polifón. A Tetra majdnem az volt, de hát pokoli a kezelése, és csak egy szűrő, nincs torzító. Mellesleg zajos, felemás sztereo kimenetű.

Az egyetlen alternatíva am közel volt 1000 eurohóz a 4 polis Analog Four volt digit zajgenerátorral. Ez is már felette van oszt kifújt. Mondjuk ha nekem nem tetszik az A4 hangja - mert ízlések alapján lehet ilyen gáj is a vidéken - akkor milyen alternatívám van?

Jelen pillanatban - 2016.11.09-én -  semmilyen.  

2500 euro felett kezdődik az analóg polifón élet - több szűrő, multitimbral - és csak 6 polifónia. Ami harmonikus szőnyegre több mint kevés, főleg ha unisonozik az ember. Erre 10 feletti polifónia kell, mert egy hármashangzat a legminimálabb harmóniamenethez szükséges. Unisonozva az már hat, egymásba úsztatva az 12 polifónia. Pont ennyit tud a DM12. Kár hogy nem multimbrál, és kár hogy nincs analóg torzító rajta (van helyette a "rackamp" nevezetű digit KlarkTechnikes valami).

Az utsó ilyen analóg nem az Omega8 volt, hanem az Andromeda. De annak vannak/voltak sántító hibái (pölö az internal analog mixer nagyon kicsi headroommal bír - azaz extrém sok polis hangoknál, mint 3-nál több fokú unisono hamar és nem szépen torzult -, csak a 8 db. Y kábeles kimenettel és minőségi keverővel lehetett elérni azt, amire papíron elvileg képes).

99 óta csak egy Prophet08 jött pótlékul, aminek talán egy fokkal jobb hangja volt - perkusszív hangoknál nem csak az envelope gyorsasága miatt ez ki is jön -, de az is csak azért lehet mert egy szűrő rongálta az analóg tartományt. Viszont jóval szűkebb volt a lehetősége. Aztán most meg vannak 6 polis cuccok aranyárban még. De ezt már írtam.

1986-ban könyörgöm volt Oberheim Matrix 12 és Roland JX-10 egyszerre... 86-ban, harminc éve. A kompjúter szó csodaszámba ment akkoriban. Maga volt az oberhé.

Hát, az én ter4-m nem volt zajos. Mondjuk úgy, zaj tekintetében köröket vert a matrix-12-re, töredékáron. A JX-10 is majd 2800 USD volt.... Mellesleg műanyag, menübúvárkodós. Az az akkori 2750 USD ma 5950 dollárnak felel meg. Csak hogy tudjuk hogy miről beszélünk, meg hogy mi a túlárazott. Azt ugyan soha nem hallottam élőben, de biztos vagyok benne, hogy az is zajos volt mint a barom. 

De akkor összefoglalom: 

                    JX-10 vs tetr4 vs minilogue

poly              12             4              4

multi               2             4              1

ár (jelenérték) 5950  600         500 

editor          optional    van        nem kell

                 +760 USD

Szóval a JX-10 árából, mondjuk 6600 dodó "editorral', 11 tetr4t veszel, ami 44 poly, 44 multi, meg kb 13 minilogue-ot, ami nem műanyag, meg nem menübúvárkodós, és 52 poly meg 13 multi. És a zaj is kevesebb (feltételezem). Erre már nem tudok mit mondani.

Én magát az összemérést sem értem. Ma is vannak drága, profi hangszerek, meg lehet őket venni, eladó mind.

Link to comment
Share on other sites

14 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Hát, az én ter4-m nem volt zajos. Mondjuk úgy, zaj tekintetében köröket vert a matrix-12-re, töredékáron. A JX-10 is majd 2800 USD volt.... Mellesleg műanyag, menübúvárkodós. Az az akkori 2750 USD ma 5950 dollárnak felel meg. Csak hogy tudjuk hogy miről beszélünk, meg hogy mi a túlárazott. Azt ugyan soha nem hallottam élőben, de biztos vagyok benne, hogy az is zajos volt mint a barom. 

De akkor összefoglalom: 

                    JX-10 vs tetr4 vs minilogue

poly 

Nem figyelsz:

JX-10/Oberheim Matrix 12- 1986! Ha az akkor 5950 mai dollárnak felel meg, akkor a Moore törvényt figyelembe véve ma ezt nagyon-nagyon olcsón kéne megkapni. Még csak nem is 1000 dollárért.
A chipek előállításának költsége elméletileg a kettő a huszadikonra csökkennt, ha csak teljesítmény/ár szempontból nézem. Persze ezek túlságosan specifikus chipek (és áramkörök), nem fog egymilliomod részére csökkenni az ár. De azért realitás lenne hogy az anyagköltség század/ezredrészére csökkenjen chip/NYÁK vonatkozásában (tehát ez filléres izé lenne) és csak a fejlesztést, dizájnt és hasonlóakat kellene megfizetni.

Ezt nem én találtam ki, hanem a fent említett törvény érvényesülése. Tehát ez már valóság.

Ezért átverés a több ezer eurós ár valójában. Egy nagy gyártó - á lá Korg, Roland, Yamaha és DSI - fillérekért le tudná a szükséges alkatrészeket gyártatni. Főleg akkor, ha nem köti a kezét semmi sem a szűrők fejlesztésénél, hogy jájj nekem Moog kaszkád ladder filter kell, mert csak az az egy analóg szűrő létezik... stb.

Link to comment
Share on other sites

Olvasva itt a polemizálgatásokat, a véleményem az, hogy piacgazdaság van, majd a potenciális felhasználók döntik el a szubjektív értékességét az újabb termékeknek, a gyártók meg a forgalmazási adataik alapján levonják a konzekvenciákat... :) Egyébként, szerintem ez egy világtrend, nem csak a hangszerek terén, hogy nyílik az olló és egyre jobban elkülönül a gyártás a prémium minőségű illetve az olcsó gagyi termékekre, középút nincs. Valamint eléggé fájó körülmény, amit már említettem, hogy a magyar fizetőképes kereslet lehetőségei mennyiben térnek el a fejlett országok fizetőképes keresletének lehetőségeitől az utóbbi javára... :) 

Link to comment
Share on other sites

21 perccel ezelőtt írta draco draconis:

De annak vannak/voltak sántító hibái (pölö az internal analog mixer nagyon kicsi headroommal bír - azaz extrém sok polis hangoknál, mint 3-nál több fokú unisono hamar és nem szépen torzult

Nálam az A4 is ugyanezt csinálta. Túl hamar betorzított és nem túl szépen - oscikat mindig visszahalkítottam, hogy ne legyen headroom problem. A pulse 2-nél meg sokszor félhangerő felett már ilyen "ne bántsd már azt a szerencsétlen ad-da konvertert" érzésem volt. Persze lehet létezni ezekkel a hibákkal, ha visszább tekerjük rajtuk a hangerőt, de érdemes őket megemlíteni.

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta draco draconis:

Nem figyelsz:

JX-10/Oberheim Matrix 12- 1986! Ha az akkor 5950 mai dollárnak felel meg, akkor a Moore törvényt figyelembe véve ma ezt nagyon-nagyon olcsón kéne megkapni. Még csak nem is 1000 dollárért.
A chipek előállításának költsége elméletileg a kettő a huszadikonra csökkennt, ha csak teljesítmény/ár szempontból nézem. Persze ezek túlságosan specifikus chipek (és áramkörök), nem fog egymilliomod részére csökkenni az ár. De azért realitás lenne hogy az anyagköltség század/ezredrészére csökkenjen chip/NYÁK vonatkozásában (tehát ez filléres izé lenne) és csak a fejlesztést, dizánjt és hasonlóakat kellene megfizetni.

Ezt nem én találtam ki, hanem a fent említett törvény érvényesülése. Tehát ez már valóság.

Ezért átverés a több ezer eurós ár valójában. Egy nagy gyártó - á lá Korg, Roland, Yamaha és DSI - fillérekért le tudná a szükséges alkatrészeket gyártatni. Főleg akkor, ha nem köti a kezét semmi sem a szűrők fejlesztésénél, hogy jájj nekem Moog kaszkád ladder filter kell, mert csak az az egy analóg szűrő létezik... stb.

Azzal ugye tisztában vagy, hogy nem csak csipet veszel??? Azonkívük moore törvénye a tranzisztorszámra vonatkozik, ami analóg szintik esetében teljesen irreleváns. De 86 óta az alumínium, a fa, de még a műanyag ára is felfelé ment, nem beszélve a szállítási költségekről, a felhasznált munkaerő költségéről, az R&D költségekről.

De figyu. Én mára abbahagyom, mert 1-2 óra alvást megérdemlek én is, de ha ennyire megy a dolog, hogy fillérekből megcsinálni, akkor csináld meg. Egy pár fillért befektetek szivesen, pláne ha bőséges a haszon. Küldd a bankszla-számot, hova küldjem a pár fillért. :) 

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Nálam az A4 is ugyanezt csinálta. Túl hamar betorzított és nem túl szépen - oscikat mindig visszahalkítottam, hogy ne legyen headroom problem. A pulse 2-nél meg sokszor félhangerő felett már ilyen "ne bántsd már azt a szerencsétlen ad-da konvertert" érzésem volt. Persze lehet létezni ezekkel a hibákkal, ha visszább tekerjük rajtuk a hangerőt, de érdemes őket megemlíteni.

Ez sajnos így van, én ezért cseréltem többek között Analog Keysre - ott is 4 db sztereo Y kábeles out van :D.
De perkusszív szinten vmiért az A4 megeszi az A6-ot. Annak meg oka van...

Link to comment
Share on other sites

18 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Azzal ugye tisztában vagy, hogy nem csak csipet veszel??? Azonkívük moore törvénye a tranzisztorszámra vonatkozik, ami analóg szintik esetében teljesen irreleváns. De 86 óta az alumínium, a fa, de még a műanyag ára is felfelé ment, nem beszélve a szállítási költségekről, a felhasznált munkaerő költségéről, az R&D költségekről.

De figyu. Én mára abbahagyom, mert 1-2 óra alvást megérdemlek én is, de ha ennyire megy a dolog, hogy fillérekből megcsinálni, akkor csináld meg. Egy pár fillért befektetek szivesen, pláne ha bőséges a haszon. Küldd a bankszla-számot, hova küldjem a pár fillért. :) 

Nem egészen, (magyar) wiki nem mérvadó a Moore törvény tekintetében, javaslom a már tíz éve általam javasolt könyvet Ray Kurztól, a(z adott teljesítményű) chipek előállításának költsége és teljesítményére IS vonatozik és még sok másra is. 

Az analóg szintik tele vannak chipekkel, NYÁK-okkal.  Ezeknek mondjuk 1986-ban előállítási ára kb. 2000 dollár volt. Ha be van rá állítva a tömegtermeléses gyártási tech. ma ez hihetetlenül filléres valami - hasonló összetettség esetén. Csak a fejlesztést kell megfizetni. Ráadásul már miniatürizált, áttervezett. Ezért jobb (olcsóbb) új analógot kitalálni, mint régieket újracsinálni. ( a tervezés is sokkal egyszerűbb pölö 3d NYÁK tervezőkkel mint 1986-ban!)

A rekreáció - á lá MS20 mini - drágább, mert ott pont azokat a már nem sorozatgyártott chipeket kell alkalmazni, nem lehet helyettesíteni az éppen tömeggyártásban lévő valszeg kínai alkatrészekkel. 

Ps.: amint megvagyok küldöm a zsét, csak majd kell a bankszámlaszám ....:D

Link to comment
Share on other sites

14 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Abból egyébként mi igaz, hogy a keysnek teltebb a basszusa az a4nél ? Az elektron szerint van némi modifikáció benne, amitől teltebb lett az alja, de a userek nagy része azt írja, hogy nem hall különbséget.

Nincs különbség a sztereo outon kivezetve az A4 és Akeys között. Ha van akkor én süket vagyok (nem lehet kitzárni ezt se :D) Viszont vmiért Y kábelen kivezetve jobb minőségű hangot produkál ugyanaz a patch, kevésbé hajlamos betorzulni. (ezért gondoltam azt a múltkor hogy a sztereo azért gyengébb, mert átmegy már egy A/D konverzión).

Szerintem a torzulás egyértelműen a dual rezo filter átka.

Link to comment
Share on other sites

Fura, mert elvileg ilyesmi nem szabadna, hogy legyen benne. Az fx is send-return, tehát ott sem szabadna ad konverziónak lennie, ami headroom gondot okozhat adott esetben. Full vco szintiknél soha nem tapasztaltam még ilyesmit, csak olyan analógok esetében, ahol kicsit sok lett a hozzáadott digital komponens.

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta _cutoff:

Fura, mert elvileg ilyesmi nem szabadna, hogy legyen benne. Az fx is send-return, tehát ott sem szabadna ad konverziónak lennie, ami headroom gondot okozhat adott esetben. Full vco szintik esetében soha nem tapasztaltam még ilyesmit, csak olyan analógok esetében, ahol kicsit sok lett a hozzáadott digital komponens.

Dupla rezonáns szűrőhöz jóval nagyobb headroom kell szvsz. mint egy szimpla rezonáns szűrőhöz. De ez csak tipp a részemről és szakbarbárság.

Mondjuk a Pulse 2-ről ezt nem is gondoltam volna...

Link to comment
Share on other sites

Nem ! Azzal semmi ilyesmi nincs. Ha nem zavar a filter által keltett (amúgy szerintem szép tónusú) zaj és az olcsó hatású anyagminőség (a kis potik hajlamosak a lötyögésre) és tetszik a karaktere, akkor szerintem kb a legjobb vétel annyiért, amennyiért használtan dobálják.

Link to comment
Share on other sites



http://www.elektron-users.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=28&func=view&id=228575&catid=9
 

Itt is beszélnek arról hogy a HP24 filter hogy csinál fat soundot, no meg a filter trackinget is emlegetik... Nekem tetszik az MS20, csak utálom hogy egyszer beállítok valamit, majd utána 6 nappal később másvalamit és az elsőnek akkor annyi... Szóval nem leszek modulárbajnok.

Soha annyi patchet nem gyártottam szintire mint amennyit A4/Akeysre. A gyáriak botrányosak. De tényleg.

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta axon.dust:

Egyetertek. Mono szintikbol egyertelmuen most az ms20 a legjobb vetel. A filter zaja ott meg egyszeruen kell a karakterhez.

No igen, már az analóg zaj is simán okozhat olyant, hogy vastagabbnak halljuk a basszust. A felharmonikusok (így zaj is) már csak ilyen trükkös dolgokat csinálnak. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...