1: 2db viszonylag kis közeltéri monitor (max 16cm-es mélyekkel) + szubbal kiegészíteni
vagy
2: 2db nagyobb monitor hangfal, amikhez nem szükséges szub.
Felhasználást tekintve elektronikus zenék keverése, masterelése a cél, így nagyon is fontos, hogy mi történik 60 Hz alatt. A dilemma mégis az, hogy elektronikus zenékben a basszus ugyan nagyon fontos, de van-e értelme 50 Hz alatt "kidolgozni" a zenét? hiszen tudjuk, hogy a klubokban a PA rendszerek 50 Hz alatt általában vágnak, akik meg otthon hallgatják azoknak ritkán van olyan rendszerük, amivel a legalsó frekvenciákat hallják, tehát hasonló a helyzet a PA rendszerekhez. Mindazonáltal csak jó lenne olyan anyagot kiadni a kezem közül, amiben tudom, mi történik alul, mert mi van, ha mégis olyan cuccon hallgatják meg, ami ere alkalmas, és ez onnantól kínos.
Egyébként az én esetemben ez úgy néz ki, hogy 2 Fostex PM1-es monitorhoz kellene a sub, vagy esetleg váltanék olyan monitorokra, amik mélyebbre mennek. Csak hát a gond az, hogy az ilyen monitorok már zsebbenyúlós kategória, másrészt meg ha már van 2 monitorom, amik hangját egyébként már ismerem, és szeretem, miért ne vegyek inkább egy szubot, ami megoldja az 50 Hz alatti gondokat?
Hab a tortán, hogy elég kicsi a studióm, kb. 3X4 méteres tetőtéri szoba, bár elég jól körbepakoltam kőzetgyapot lapokkal, szóval csillapítva van.
Kérdés
tbrown
A fő kérdés, hogy melyiket válasszam, és miért?
1: 2db viszonylag kis közeltéri monitor (max 16cm-es mélyekkel) + szubbal kiegészíteni
vagy
2: 2db nagyobb monitor hangfal, amikhez nem szükséges szub.
Felhasználást tekintve elektronikus zenék keverése, masterelése a cél, így nagyon is fontos, hogy mi történik 60 Hz alatt. A dilemma mégis az, hogy elektronikus zenékben a basszus ugyan nagyon fontos, de van-e értelme 50 Hz alatt "kidolgozni" a zenét? hiszen tudjuk, hogy a klubokban a PA rendszerek 50 Hz alatt általában vágnak, akik meg otthon hallgatják azoknak ritkán van olyan rendszerük, amivel a legalsó frekvenciákat hallják, tehát hasonló a helyzet a PA rendszerekhez. Mindazonáltal csak jó lenne olyan anyagot kiadni a kezem közül, amiben tudom, mi történik alul, mert mi van, ha mégis olyan cuccon hallgatják meg, ami ere alkalmas, és ez onnantól kínos.
Egyébként az én esetemben ez úgy néz ki, hogy 2 Fostex PM1-es monitorhoz kellene a sub, vagy esetleg váltanék olyan monitorokra, amik mélyebbre mennek. Csak hát a gond az, hogy az ilyen monitorok már zsebbenyúlós kategória, másrészt meg ha már van 2 monitorom, amik hangját egyébként már ismerem, és szeretem, miért ne vegyek inkább egy szubot, ami megoldja az 50 Hz alatti gondokat?
Hab a tortán, hogy elég kicsi a studióm, kb. 3X4 méteres tetőtéri szoba, bár elég jól körbepakoltam kőzetgyapot lapokkal, szóval csillapítva van.
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.