A 2006-ban publikalt, Bobby Owsinski - The Mixing Engineer's Handbook-ban olvastam (talan Bob Katz konyveben is), hogy a DAW-szoftverek szamitasilag veges osszegzese a digitalis jeleket headroom nelkul nem tudja szepen keverni. (A reszletgazdagsag elveszik a zenebol, vagy ilyesmi. Tipikus digit keveres.)
Vagyis, ha csatornankent a majd' legnagyobb jelekre torekedunk (fader allitasanal), akkor tobb csatorna osszegzese eseten mar a hangminoseg latja karat, mert nincs "hely" szamolni, vagy osszeadni a digitalis szavakat.
Az iro es jonehany interjualanya azt tanacsolja, hogy a master fadert allitsuk legnagyobbra, majd a csoportoket kisebbre, mig az egyedi csatornak tolopotmeteret huzzuk meg alacsonyabbra.
Eddig pont forditva csinaltam. Ugyanis arra torekedtem, hogy a leheto legkisebb zajszint mellett rogzitsem a leheto legnagyobb bejovo jelet, igy erjem el a "fenomenalis" dinamikatartomanyt. Tehat ez egy hatalmas ellentmondas.
Az ok, hogy 24 bit az elmeletben egy csomo decibel (144), a hangkarim viszont mar csak (elvileg) 114-re kepes, de barmi, amit rakotok (szintik, instrument jelszinten) es teljes terjedelmeben akarom megszolaltatni, az kb. -88dB zajjal jar, vagyis ahogy neztem, akarmennyire allitom a felvetel bitmelyseget, max 88dB terjedelmem maradt egy bejovo csatornara nezve ugye; (hozzateszem, hogy a hangkari eloerositoje meg nagyobb zajt csinal, ha erosit egy kicsit is) amibol keverhetek nagyobb dinamikat ugye... csakhat nem ertem, hol van itt a 144dB ill van meg a lebegopontos 32 bites.. ha ez a tuti, akkor miert nem alapbeallitas? :S
Nem ertem.
Raadasul a Cubase, Pro Tools stb. allitolag teljesen mashogy csinalja...
Egy atlagos i5-re epulo szamitogepem van, Cubase szoftverrel. Erdemes lebegopontosra allitanom az osszegzo szamitast az eddigi 24bit helyett?
A nagyobb jel-zaj viszonyra valo torekves tenyleg csunya keverest produkal? Esetleg csak bizonyos szamu sav felett?
Kérdés
Tetsuo
Nos lehet, hogy egy nagyon evidens dolgon akadtam meg mar megint. Ha igy van, akkor bocs.
Minel tobbet olvasok, annal (2 n-betu
) inkabb osszezavarodom bizonyos dolgokban. 
A 2006-ban publikalt, Bobby Owsinski - The Mixing Engineer's Handbook-ban olvastam (talan Bob Katz konyveben is), hogy a DAW-szoftverek szamitasilag veges osszegzese a digitalis jeleket headroom nelkul nem tudja szepen keverni. (A reszletgazdagsag elveszik a zenebol, vagy ilyesmi.
Tipikus digit keveres.)
Vagyis, ha csatornankent a majd' legnagyobb jelekre torekedunk (fader allitasanal), akkor tobb csatorna osszegzese eseten mar a hangminoseg latja karat, mert nincs "hely" szamolni, vagy osszeadni a digitalis szavakat.
Az iro es jonehany interjualanya azt tanacsolja, hogy a master fadert allitsuk legnagyobbra, majd a csoportoket kisebbre, mig az egyedi csatornak tolopotmeteret huzzuk meg alacsonyabbra.
Eddig pont forditva csinaltam. Ugyanis arra torekedtem, hogy a leheto legkisebb zajszint mellett rogzitsem a leheto legnagyobb bejovo jelet, igy erjem el a "fenomenalis" dinamikatartomanyt. Tehat ez egy hatalmas ellentmondas.
Az ok, hogy 24 bit az elmeletben egy csomo decibel (144), a hangkarim viszont mar csak (elvileg) 114-re kepes, de barmi, amit rakotok (szintik, instrument jelszinten) es teljes terjedelmeben akarom megszolaltatni, az kb. -88dB zajjal jar, vagyis ahogy neztem, akarmennyire allitom a felvetel bitmelyseget, max 88dB terjedelmem maradt egy bejovo csatornara nezve ugye; (hozzateszem, hogy a hangkari eloerositoje meg nagyobb zajt csinal, ha erosit egy kicsit is) amibol keverhetek nagyobb dinamikat ugye... csakhat nem ertem, hol van itt a 144dB ill van meg a lebegopontos 32 bites.. ha ez a tuti, akkor miert nem alapbeallitas? :S
Nem ertem.
Raadasul a Cubase, Pro Tools stb. allitolag teljesen mashogy csinalja...
Egy atlagos i5-re epulo szamitogepem van, Cubase szoftverrel. Erdemes lebegopontosra allitanom az osszegzo szamitast az eddigi 24bit helyett?
A nagyobb jel-zaj viszonyra valo torekves tenyleg csunya keverest produkal? Esetleg csak bizonyos szamu sav felett?
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.