Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0
djuice

Zengetős kérdés

Kérdés

Hi!

Akinek van tapasztalata, szerintetek mi éri ma meg jobban zengetőnek egy Strymon Bigsky vagy egy Lexicon MPX500?
(Csak az algoritmusok minősége érdekel, az hogy midis, meg nem midis stb most nem pálya a kérdésben.)

Nos?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0

Sajnos e két modellel nem volt dolgom, így csak kotyogni fogok, hogy ne ússzon el megint a téma :)

Szóval nekem a fentiekre nem volt pénzem, így az óccsógyerek verziót használom, a ZOOM MS-70CDR-t.

A zenészbarátomnak közel egy évig áradoztam róla, de nem igazán kapta fel a fejét, aztán egyszer valamiért jobban utánanézett...
...mostmár kettőt használ egy-egy szintihez :)

Aztán egy másik zenészbarátomnak is hasonlóan mesélgettem róla, szintén nem nagyon indult rá, aztán szintén valamiért jobban utánanézett és az alábbiakat írta nekem. Talán nem haragszik meg ha felhasználom a beszélgetésünkből, én adok a véleményére:
"
Kíváncsiságból megnéztem ezt a zoom ms70cdr effektet. Huh ez brutál profi. A bigsky elbújhat mellette tudásban és hangminőségben! Ugyan élőben nem volt alkalmam a zoomot kipróbàlni de a videók alapján nagyon rendben van! Ennyire kifinomult reverbeket még a tc electronic m2000-es effektemben sem lehetett csinálni! És a konverterei teljesen broadcast színvonalúak. Hihetetlen sounddesig lehetőségek vannak benne és nem eszi meg a hangszer karakterét. Erre még az én szemem is felcsillant, hogy be kell szerezni. És az ára meglepően baráti még az újnak is. Őszintén azonnal rákattantam. Már egy két videó után. Pedig bitang jó effektekkel dolgoztam mindig, de ez nagyon odaver sound designban, lehetőségekben és minőségben is. És megtartja az alaphangszer karakterét, nem cseszi szét mint a legtöbb effekt. "

Azért érdekes számomra ez a vélemény, mert tényleg komoly effektekkel dolgozik(ott) a srác, olyanokkal, amiket sosem volt alkalmam meghallgatni, és ennek ellenére jobb véleményt fogalmazott meg a ZOOM-ról mint amennyire én magam jónak gondoltam :) Természetesen a helyén kezelem a ZOOM-ot, nem akarom fölé helyezni a topik címében említetteknek, csak úgy beszúrtam ide érdekességnek :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

Huh ez brutál profi. A bigsky elbújhat mellette tudásban és hangminőségben!

Nagyon köszi Csabi ezt az infót, akkor tágítom a kört... :)

Igen, a menemszol már kicsit kiapadt mint szakmai fórum ilyen téren, meg biztos mindenki nyaral. :)

Én amúgy az M3000-ről hallottam 20 éve nagy véleményeket, de már azóta olyat is, hogy mára annyit fejlődött itt is a technológia, hogy azokat a régi cuccokat már illik elfelejteni, sőt már állítólag a későbbi csillagromboló M6000-et is! Meg hogy már soft pluginek is odavernek a régi idők mozijainak... Ezt nem tudom.

 Nekem is van egy hangmérnök barátom, privát munkákat csinál felvétel szintjén, kórusoknak stb. Neki ugyan ilyen (is) van https://www.bricasti.com/en/pro/m7.php de ez már absz. más kategória mint az említettek és ágyú verébre jelen esetben. Meg ő általában természetes zengő terek híve, a Brit is csak akkor használja, ha már minden kötél szakad.
Én csak a minőségi, de költséghatékony megoldást keresném, viszont ahogy a haverod írja, a Zoom elsőre jobb a BigSkytól és neked is van belőle, akkor talán nem is érdemes tovább sóvárogni.
Abban vagyok zavarban, hogy akkor feltételezem ez az illető nem Lipi, ahogy másütt is céloztál már e gyerekre, nem?
(Esetleg összeköthetnél vele... :) Régen itt a nagy zengető szakértő országosan amúgy a SzaSa volt. Ő dolgozott a TC-nek is pl, de már kiszállt...)

Szerkesztette djuice

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
40 perccel ezelőtt írta djuice:

Abban vagyok zavarban, hogy akkor feltételezem ez az illető nem Lipi, ahogy másütt is céloztál már e gyerekre, nem?

De, az egyik a Lipi barátom az, aki immár a két ZOOM-ot használja a történetemben :)
Mi Lipivel egyelőre saját körünkben alkotunk, szóval nem pénzkeresésre használjuk az eszközeinket. Ilyen szemszögből foglalok állást az mellett amit csinálunk és amihez a ZOOM-okat használjuk.

A másik srác épp ellenkezőleg, ő profitorientáltan dolgozik, ezért komolyabb eszközök mentek át a kezei között. A neve sem titok, csak nem kértem tőle engedélyt hogy bemásoljam ide amit privát beszélgetéseink során megosztott velem. De mivel tudom hogy nem kaviccsal gurigázott eddig sem, így érdekesnek tartottam a véleményét.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
16 perccel ezelőtt írta djuice:

Találtam egy cikket is róla:

Amit a cikk nem említ, hogy azóta már van hozzá ZOOM ToneLib Editor és Librarian program is, ami PC-n, MAC-en és Android telefonon is működik a pedállal.

https://tonelib.net/

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
41 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

van hozzá ZOOM ToneLib Editor is....

Szenzációs! Így talán már a midi hiánya sem gond nála. (Bár az elején erre nem kötöttem ki igényt, de azóta látom a BigSky is midis...)

Mindenesetre nem gondoltam volna hogy ilyen olcsó: https://www.dj-sound-light.hu/zoom-ms-70cdr-multieffekt-pedal-elektromos-es-basszus-gitarhoz-15559 Ez jóval alatta van a fent említett 2-nek, ha használtként nézzük is és ha le tudom tesztelni, lehet nekem elég is lesz, főleg hogy kompakt is! Szuper elsőre. :) 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
44 perccel ezelőtt írta djuice:

Így talán már a midi hiánya sem gond nála. (Bár az elején erre nem kötöttem ki igényt, de azóta látom a BigSky is midis...)

No, ezeknél a MIDI-s effekteknél a MIDI elsősorban a tempó szinkron, meg preset váltás célját szolgálja. Ezen a ZOOM-on az USB kapcsolat erre nem alkalmas. Az ingyenes ToneLib programon keresztül lehet editálni, nagyon látványosan szerkeszthetőek az effekt blokkok, illetve az effektben lévő presetek is jól lemenedzselhetőek vele. De klasszikus értelemben vett MIDI kapcsolatra nem alkalmas.

Amit még érdemes tudni, hogy elvben 6 effekt blokkot lehet egymás után fűzni, amik tök szabadon kiválaszthatóak. Nincs megkötés mint a többi multieffektben hogy van egy előfok, egy erősítő szimulátor, egy zajzár, egy modulációs effekt, egy delay, meg egy reverb és ezek láncolata fix.
Itt akár 6 eltérő delay, meg reverb is lehet egymás után akár. DE ez DSP függő. Vannak effektek amik több DSP-t zabálnak, így kevesebb effekt tehető egymás mellé. Ha például a legnagyobb, legszebb HALL algoritmust használod, akkor mellé már csak 2-3 effektet tehetsz, attól függően hogy mennyire DSP-éhesek. De van benne számtalan HALL, meg ROOM, stb. reverb, ami mellé befér még 5 algoritmus blokk.

A 6 blokk viszont pár mozdulattal átrendezhető, felcserélhető az effektek sorrendje, ha menet közben mást akarsz belőle kihozni.

És igen, nagyon olcsó, szerintem hobbira otthon untig elég.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Mivel rotary fx is van benne és ez jó lehet orgonákhoz (is), kiváltképp érdekelne a dolog, mert pl. a Lester K ami kifejezetten csak Leslie emulációs pedál semmi több és ismerősömmel fejlesztette egy magyar mérnök bácsi, több mint duplája ennek a Zoomnak árban!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
2 órája írta Koródi Csaba:

hobbira otthon untig elég

Szóval a Korg M3 reverbje mégiscsak vicc volt ehhez? És az egy több százezres workstation - stúdiózáshoz is! :) 

Szerkesztette djuice

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta djuice:

Szóval a Korg M3 reverbje mégiscsak vicc volt ehhez?

Tulajdonképpen Igen. Az M3 konkrétan a reverb miatt ment el, szegény esélyt sem kapott. Ha előbb ismertem volna ezt a ZOOM-ot, lehet hogy máshogy alakul, hiszen még egy Radias is volt benne. Csak rá kellett volna akasztani egy ilyen külső effektet. De ezt a ZOOM-ot már csak a külön eladott Radias kártya árából vettem, jóval az M3 után.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 órája írta djuice:

Mivel rotary fx is van benne és ez jó lehet orgonákhoz

Ezt mondjuk még nem is próbáltam, mert analog szintin van. De egész biztosan nem ér fel egy Leslie effekttel, legyen az bármelyik típus.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta Koródi Csaba:

egész biztosan nem ér fel egy Leslie effekttel, legyen az bármelyik típus.

Tehát ára ellenében leginkább csak a reverbben erős ez a Zoom?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
11 órája írta djuice:

Tehát ára ellenében leginkább csak a reverbben erős ez a Zoom?

Hát inkább igen, ahogy a nevében szerepel, meg rá is van írva: Chorus, Delay, Reverb. Persze a Chorus az már egy olyan modulációs effekt, amiből lehet flanger, phaser, rotary, pan, sokminden. Egyébként a CDR elnevezés ellenére is igen sokféle kreatív sounddizájner effekt van ebben a kis ZOOM-ban.

De szerintem a Leslie, az egy nagyon speciális terület. A jó szimuláció szétbontja mély forgó hangszóró dob, és magas forgó tölcsérre a hangot. A két hangszóró forgásának a szimulációja kitér a hangszórók lassú és gyors forgási sebességére, a gyorsulásra, ami a nagy dobon és a tölcséreken eltérő a tehetetlenségükből adódóan. Kitér a mikrofon elhelyezésére, ezáltal a sztereó kép szélességére, az overdrive mértékére, stb.

Ezzel szemben ezek az olcsó effektek kicsit megúsztatják flangelve a hangot és jobbra-balra mozgatják, ennyi. Ez szerintem elég egyszerű módja a forgó hangszóró "szimulálásának". Nem mérhető össze egy valóban Leslie-nek készült effekttel.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...