Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Melyik a befutó?


Futuresound

Kérdés

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0
6 órája írta Futuresound:

Trinity,Triton classic,TR61

TR, mert alap hangbankjai megegyeznek 99%-ban a Trinton Extremével, bár itt nem dúskálhatsz az inzert fx-ekben annyira... de ebben a legtöbb az előzőekhez képest az alap hangminta (64MB kontra 32 és 24), és már a poppos zongorája is elmegy kategória, még a másik 2 az nagy zsákutca ezen téren. A Trinyó meg a Classic Triton nem  is rockra való egyébként, sőt alapvetően a Korgok nem. Max a szinti hangszíneiben varázsolni okésak, de zonkorákra, orgonákra nevettséges, ami meg elsődleges oda abba a műfajba.


Én ezért elgondolkodnék inkább egy Roland VR760-on legfőképpen!!! Rock-bluesba orgona kell, abban meg a Korg egy nagy kaki (ellenben a Rolanddal). 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152572311&t=9001260

Ez egy nagyon jól kezelhető igazi performance színpadi hangszer, zongorákkal, tök jó e.pianokkal, szinti blokkal, Hammonddal és még bővítőkártyával is etethető később!

Esetleg: 
https://www.zeneszapro.hu/hirdetesek/elado-roland-juno-stage

https://www.zeneszapro.hu/hirdetesek/roland-vr-09-uj-allapotban (ez még hasonló mint a VR760 csak kisebb és újabb).

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
23 órája írta Futuresound:

Üdv! Blues és Rock zenekarba akarok venni szintit.. ez a 3 modell tetszik.. ti melyiket választanátok és miért? 

Korg:Trinity,Triton classic,TR61 

Üdv!

23 évig zenéltem country-rock zenekarban. Szénné csereberéltem a hangszereimet. Az első olyan hangszerem amire azt gondoltam, hogy ez igen, ez már komoly, ettől leesik mindenkinek az álla és büszkén, remegő kézzel tettem fel az állványra amikor bemutattam a zenekaromnak, az a KORG Trinity volt... 1-2 próbát és 1 koncertet élt meg és elvérzett, még úgy is, hogy az orgonára egy BOSS RT-20 Rotary effektet használtam. A zongorája értékelhetetlen volt... az orgonái szó-szó, elmentek az említett Leslie szimulátorral. Egy KORG X50-el már meg voltam békülve, szintén az említett Rotary effekttel... Az akusztikus zongorája ennek használható volt, az EP-k és az orgonák is több karaktert adtak. Ezt a típust azonosíthatjuk a TR61-el... Szóval ha a három KORG közül kellene választani, akkor én is a TR61-et emelném ki.

De csatlakozom az előttem szólóhoz... az igazi áttörést nálam egy ROLAND VR09 hozta meg. Qrva jó hangszer színpadra. Használtam még egy blues-rock-funky zenekarban is. A hirdetett 185 ezer forintért remek vétel... csak rá ne repüljek :)

Azóta nálam kicsit változtak a zenekari szelek, így most egy (szintén az előttem szóló által említett) ROLAND Juno Stage csücsül otthon és azon felül egy YAMAHA MX61 és imádom mindkettőt... ilyeneket is nagyon melegen merek ajánlani.

Az említett KORG-okban én személy szerint nem gondolkoznék... max gothic metál zenekar esetén.

Blues-rock zenekarban az előttem hozzászóló tippjeit jónak tartom: ROLAND VR-760, VR09, Juno Stage, megtoldanám YAMAHA MX61-el, NORD Electro2-vel és KURZWEIL PC361-el a felsorolást.

De ha ragaszkodsz a KORG-hoz, akkor a három közül a TR61.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszönöm a hozzá szólásokat! pedig ez a Triton Classic nagyon bejön 5 insert fx,2 master.. nekem demok alapján meg győző volt és blues zenekarban is látni a színpadon pl Matt Schofield billentyűse is ezt használ,meg sok rock zenekarban is látom.. ebbe ugye megy a bővítő kártya piano classic meg van vintage organ cuccok is hozzá én azért nem mondanám hogy annyi kritikán aluli én véleményem szerint.. meg ugye sampler-es ergo tudok rá tenni jó hangszíneket igaz csak 64Mb a max sajna.. Rolandom már volt igaz régebi modell nekem nagyon nem tetszik a Roland zongora sound a zongorájuk 30 éve ugyan az nekem nagyon vendéglátós szaga van az orgonák jól szólnak az tény de szerintem a korg se marad el csak egy workstationról beszélünk amit rongyá tudok szerkeszteni ugyebár.. nem agyári preseteket használnám nyílván.. és nagyon baráti áron van már ez a Triton.. meg hát fém ház fém mechanika meg érintő képernyő szóval nekem tetszik.Én am nagyon szeretek szerkeszgetni.. :)  Yamaha MX61 az nem jön be. itt van ahol én lakom eladó több korg is,el fogok menni meghallgatom kipróbálom élőben aztán döntök :)

Szerkesztette 40 perce Futuresound

Link to comment
Share on other sites

  • 0
49 perccel ezelőtt írta Futuresound:

a Triton Classic nagyon bejön 5 insert fx,2 master.. nekem demok alapján meg győző volt és blues zenekarban is látni a színpadon pl Matt Schofield billentyűse is ezt használ,meg sok rock zenekarban is látom..

Ebből is ki lehet indulni, de azt is meg kéne nézni, milyen rack modul vagy rack sampler volt esetleg hajtva azzal a Tritonnal!
Dance/Hiphopra, meg szinti varázslatokra nagyon jó, főleg az ide vonatkozó bővítőkártyákkal, de gyári saját hangjaival én lebeszélnélek. Jó, persze, tuti nem egyforma a zenei előéletünk. Akinek ma újat jelent egy Tri Classic az vagy fiatal, vagy már nagyon sokat próbált és inkább a vintage darabokhoz ragaszkodik. :D

Na mindegy! Akkor ha mindenképp Korg, mindennél biztosabb, hogy inkább egy Triton Extremet választanék a 90-es, 2000-es érából! Abba eleve gyárilag ott van minden bővítő jó részt, amit a Classicban külön zsetonért kéne megvenned (ha találsz még!) és a végén ua. ott vagy, mint ha most egy nem sokkal drágább Extremet vennél, amiben még egy elektroncső is van extraként vadítani dolgokat!
Aztán: az Extreme már asszem SD kártyát kezel és talán HDD is beépíthető, de erre most nem esküdnék meg utóbbiként, addig a Classic csak egy floppys hangszer vagy kínlódhatsz még az ezer éves SCSI-jával. Hát az is halott ögy 2020-ban beszerezni hozzá dolgokat és akkor ott lifegne neked egy külső vinyó a hangszeren! Biztos hogy ezt szeretnéd? :)
Arról meg nem beszélve, hogy az Extremeben már tán 96 vagy 128 mega RAM-od lehet és gyorsabb a mintabetőltés, mint az 1999-ben napvilágot látott Classicban, amibe ugyanúgy csak +bővítéssel juthatsz 64MB-ig. Mára az kb. a semmire se elég kategória. Egy zongorát mindenképp be kell szerezni hangmintaként, meg raksz mellé 1-2 Hammondot hogy szóljon is valahogy a hangszer és már el is fogyott a memóriád és hol vannak még a Rhodesok stb. hozzá. Az Extremeben már legalább valamire való fúvósaid is lesznek +annyi user hangbankod, amit a Classicban eleve el kell felejteni.
Szóval nem akarlak áltatni, de pl. a Roland már a SuperNatural zongora modellezésnél tart (pl. a VR09-ben) és a Hammondokat rendes drawbarokkal vezérelheted, még a Korgban csak statikus oprgona preseteid lesznek és 2 hang váltása között elnémul a hangszered, ami azért buliban nem egy finom dolog! :)

Persze lehet idáig is fejleszteni a dolgot külső leslievel vagy ahogy Csabi írja, Rotary pedállal, de én tuti nem kezdeném újra a szenvedéseket már Korgon e téren (editálás, samplingezés). Elég volt belőlük 20-25 év alatt... :)

Szóval ha ez a hangpakk érdekel, abban tudok segíteni, mert megvettem anno Korgokra:

 

Vagy még ebben a témában nagyon ajánlott a Yamaha Motif ES is! Nincs érintőképernyő igaz, de van 2x8 inzert effekted és sokkal jobban kezelhető bármely Korgnál, ha ráérzel az ízére. 4 slider, 4 körpoti azonnali beavatkozásokra, pl. lehet vele kapásból 4 drawbarod Hammondra!
A zongorája, Rhodesai, Clavinetek stb. már fényévekkel a Korgok felett van önmagában is, 128 hang polifónia, sampler ugyanúgy, usb... Van Master módja külön, ami életmentő élő buliknál, billentyűzete ua, mert a Korgokba is ők szállítottak. Azt már fel se sorolom hogy független kimeneteid vannak (ez sincs minden hangszeren amúgy, csak a nagyobb Korgokon legfeljebb, ahol külön effektezhetsz egy orgona hangszínt vagy akármit pl. külső pedálon).

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
28 perccel ezelőtt írta djuice:

Ebből is ki lehet indulni, de azt is meg kéne nézni, milyen rack modul vagy rack sampler volt esetleg hajtva azzal a Tritonnal!
Dance/Hiphopra, meg szinti varázslatokra nagyon jó, főleg az ide vonatkozó bővítőkártyákkal, de gyári saját hangjaival én lebeszélnélek. Jó, persze, tuti nem egyforma a zenei előéletünk. Akinek ma újat jelent egy Tri Classic az vagy fiatal, vagy már nagyon sokat próbált és inkább a vintage darabokhoz ragaszkodik. :D

Na mindegy! Akkor ha mindenképp Korg, mindennél biztosabb, hogy inkább egy Triton Extremet választanék a 90-es, 2000-es érából! Abba eleve gyárilag ott van minden bővítő jó részt, amit a Classicban külön zsetonért kéne megvenned (ha találsz még!) és a végén ua. ott vagy, mint ha most egy nem sokkal drágább Extremet vennél, amiben még egy elektroncső is van extraként vadítani dolgokat!
Aztán: az Extreme már asszem SD kártyát kezel és talán HDD is beépíthető, de erre most nem esküdnék meg utóbbiként, addig a Classic csak egy floppys hangszer vagy kínlódhatsz még az ezer éves SCSI-jával. Hát az is halott ögy 2020-ban beszerezni hozzá dolgokat és akkor ott lifegne neked egy külső vinyó a hangszeren! Biztos hogy ezt szeretnéd? :)
Arról meg nem beszélve, hogy az Extremeben már tán 96 vagy 128 mega RAM-od lehet és gyorsabb a mintabetőltés, mint az 1999-ben napvilágot látott Classicban, amibe ugyanúgy csak +bővítéssel juthatsz 64MB-ig. Mára az kb. a semmire se elég kategória. Egy zongorát mindenképp be kell szerezni hangmintaként, meg raksz mellé 1-2 Hammondot hogy szóljon is valahogy a hangszer és már el is fogyott a memóriád és hol vannak még a Rhodesok stb. hozzá. Az Extremeben már legalább valamire való fúvósaid is lesznek +annyi user hangbankod, amit a Classicban eleve el kell felejteni.
Szóval nem akarlak áltatni, de pl. a Roland már a SuperNatural zongora modellezésnél tart (pl. a VR09-ben) és a Hammondokat rendes drawbarokkal vezérelheted, még a Korgban csak statikus oprgona preseteid lesznek és 2 hang váltása között elnémul a hangszered, ami azért buliban nem egy finom dolog! :)

Persze lehet idáig is fejleszteni a dolgot külső leslievel vagy ahogy Csabi írja, Rotary pedállal, de én tuti nem kezdeném újra a szenvedéseket már Korgon e téren (editálás, samplingezés). Elég volt belőlük 20-25 év alatt... :)

Szóval ha ez a hangpakk érdekel, abban tudok segíteni, mert megvettem anno Korgokra:

 

Vagy még ebben a témában nagyon ajánlott a Yamaha Motif ES is! Nincs érintőképernyő igaz, de van 2x8 inzert effekted és sokkal jobban kezelhető bármely Korgnál, ha ráérzel az ízére. 4 slider, 4 körpoti azonnali beavatkozásokra, pl. lehet vele kapásból 4 drawbarod Hammondra!
A zongorája, Rhodesai, Clavinetek stb. már fényévekkel a Korgok felett van önmagában is, 128 hang polifónia, sampler ugyanúgy, usb... Van Master módja külön, ami életmentő élő buliknál, billentyűzete ua, mert a Korgokba is ők szállítottak. Azt már fel se sorolom hogy független kimeneteid vannak (ez sincs minden hangszeren amúgy, csak a nagyobb Korgokon legfeljebb, ahol külön effektezhetsz egy orgona hangszínt vagy akármit pl. külső pedálon).

Értem,köszi most már világos a dolog,akkor tényleg nem nekem való.. :S akkor marad az Extreme vagy VR-09 meg valamelyik Yamaha..  Mx61 mini kijelzője zavar.. mivan még ami szóba jöhet? Korg Kross 2 esetleg? azt kipróbáltam tetszett a hangja.. vagy kell egy MODX6-ot venni aztán szavam eláll :D  apropó Korg M50? vagy Korg Krome pl? szeretnék Korgot olyanom még nem volt csak arrangeresbe.. 

Szerkesztette Futuresound
Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 perccel ezelőtt írta Futuresound:

apropó Korg M50?

Nekem a nagyobb volt az M3 és amellett volt itthon vagy 2 hétig egy Extreme 61. Hát nem bántam hogy nem az M3-at kell visszaadnom az Extreme helyett! :) De mióta Nord Electro 3-ra cseréltem a Korgot, többet eszembe nem jutna visszaállni rá. :D

Árban nem tudom mi húzós számodra, Tri Classic igaz már 120-ért is előfordul (mert akinek nem volt még olcsón kipróbálja aztán szabadul is tőle), de Extreme is max 200-240 közt szokott cirkálni. Mikor itt volt nálam amit említettem vendégeskedni vagy 5-6 éve, akkor egy Extreme 88-at pl. 260-ért kínálgattak sokáig a neten, szóval minden relatív...

Nekem a haveromnak egy Kross 1-ese van. Az nem rossz amit ő benne hangszínben összepakolt sok layeren 1-2 év alatt, mióta használja, csakhogy zongorára, Hammondra neki is alá van ágyazva egy Nord Electro 5-el még :D Kb. stringeket, padeket, szinti hangokat használ a Korgból, de mint mondtam, arra nem is rossz, de ezekben már megint nincs független címezhető hangkimeneted!

Az MX mini kijelzője engem is zavart, még nem vettem egy 49-est magamnak Csabi példájára. Azt kell mondjam, azt mutatja ami a lényeg! 2 hangszíned van splitre/layerre és ezt látod kapásból rajta vagy a tekerőkkel ha valamit mozdítasz, rögtön kiírja a paraméterértékeiket felugróan. Ezek Motif featureök, csak leegyszerűsítetten, de a hansználhatóságon belül. Azonban én inkább otthon molyolós hangszernek ajánlanám, mint színpadra, bár a 16 midi csatornára 16 hangot beállítva 1 gombnyomás bármilyen live performance és nem marad némán az előző megszólaló hang mint egy Korgon!, de azért ha a régebbi, vas, masszív cuccokra buksz ami megfizethető, akkor még mindig a Motif ES-t javaslom legjobban, vagy ha Korg akkor az Extremet.
 

Ha Pesten jársz, menj be a Roland Zenegalériába vagy a Tajtiékhoz hangszerplaza.hu ott ki tudod próbálni a VR09-est vagy a Korg Kross, Krome stb. cuccokat, aztán megládod mi a pálya.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...