Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

E-MU 1212 házi sudióba ének felvételhez ma már elavult? Alternatíva?


drm83
 Share

Kérdés

Sziasztok. A gépemben jelenleg egy EMU-1212 hangkártya működik, de azt veszem észre, hogy bármilyen mikrofonnal és előfokkal (jelenleg behringer b-2 pro)

a vokálnak nagyon "digitális" hangja van. Nem szép. 96Khz/24bit. Tudom régi kártya. Esetleg milyen alternatívát javasolnátok?  Akai eie pro? VOLT2? ...stb

Köszönöm előre is.

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
41 perccel ezelőtt írta drm83:

a vokálnak nagyon "digitális" hangja van

Na, az meg milyen?

Jellemzően amúgy a hitspace szerint (is), ezeknek a kariknak az AD-je volt csak jó és a DA-ja gyengébb, átlagos ahhoz képest. Na meg ugye se preamp bennük, se füles kimenet, ami már alap mindenhol.

Most amúgy egy Volt2-t árultak is az apróhirdetésben 45-ért...

Mellesleg egy jó mikis felvételhez ma is sokan ajánlják a Focusrite ISA ONE preampját! Szóval a 1212m inkább szintis dolgokban utazóknak volt tervezve, nem miksis felvételekhez.

De nézegesd Julian Krausse youtube csatornáját + blogját! Rengeteg audio interfacet kimért, tesztelt és hasonlított össze az elmúlt időkben.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta drm83:

Sziasztok. A gépemben jelenleg egy EMU-1212 hangkártya működik, de azt veszem észre, hogy bármilyen mikrofonnal és előfokkal (jelenleg behringer b-2 pro)

a vokálnak nagyon "digitális" hangja van. Nem szép. 96Khz/24bit. Tudom régi kártya. Esetleg milyen alternatívát javasolnátok?  Akai eie pro? VOLT2? ...stb

Köszönöm előre is.

Az E-MU 1212m A/D konvertere szerintem a mai napig kifogástalan felvételre otthoni szinten. De... jó preamp és mikrofon nélkül tök mindegy mennyire jóa az A/D konverter.
Ahogy fentebb is írta djuice kolléga, a Focusrite ISA ONE előfok mellé kiváló párosítás, és akkor abban hiba nincs. A B2 se egy űber brutá mikrofon, de én szintén Behringer C-1-gyel tudtam csinálni elfogadható felvételt 1820m-mel (1212m+dock), 44,1kHz-en is. Szóval a 1212m önmagában nem rossz, csak nem elég. Kell egy normális preamp elé.
És ha tudsz valami mintát csatolni a "digitális" szólásról, akkor talán rájövünk, hol a bibi.
Az Akai kártyát elfelejteném kapásból. Egyértelmű, hogy akkor inkább a VOLT, vagy valamelyik Focursite, Audient, stb.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
23 órája írta djuice:

Na, az meg milyen?

Jellemzően amúgy a hitspace szerint (is), ezeknek a kariknak az AD-je volt csak jó és a DA-ja gyengébb, átlagos ahhoz képest. Na meg ugye se preamp bennük, se füles kimenet, ami már alap mindenhol.

Most amúgy egy Volt2-t árultak is az apróhirdetésben 45-ért...

Mellesleg egy jó mikis felvételhez ma is sokan ajánlják a Focusrite ISA ONE preampját! Szóval a 1212m inkább szintis dolgokban utazóknak volt tervezve, nem miksis felvételekhez.

De nézegesd Julian Krausse youtube csatornáját + blogját! Rengeteg audio interfacet kimért, tesztelt és hasonlított össze az elmúlt időkben.

Köszönöm a választ, megnézegetem az említett csatornát. Igazából a Volt2-t nézegettem én is eddig. Egy ismerősöm néha csinál zenekaroknak demót meg saját szerzeményeket, ő is ezt használja. Megnézetem most ezt is : Focusrite ISA ONE Jó ára van. Mondjuk egy volt 2 mellé amiben elvileg van előfok (meg ha jól értelmeztem az UA 610 csöves hangzását szimulálja) emellé is érdemes jó preampot rakni?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
22 órája írta Hobkins:

Az E-MU 1212m A/D konvertere szerintem a mai napig kifogástalan felvételre otthoni szinten. De... jó preamp és mikrofon nélkül tök mindegy mennyire jóa az A/D konverter.
Ahogy fentebb is írta djuice kolléga, a Focusrite ISA ONE előfok mellé kiváló párosítás, és akkor abban hiba nincs. A B2 se egy űber brutá mikrofon, de én szintén Behringer C-1-gyel tudtam csinálni elfogadható felvételt 1820m-mel (1212m+dock), 44,1kHz-en is. Szóval a 1212m önmagában nem rossz, csak nem elég. Kell egy normális preamp elé.
És ha tudsz valami mintát csatolni a "digitális" szólásról, akkor talán rájövünk, hol a bibi.
Az Akai kártyát elfelejteném kapásból. Egyértelmű, hogy akkor inkább a VOLT, vagy valamelyik Focursite, Audient, stb.

Köszönöm, a válaszaitok alapján már kezdem sejteni hol bukik meg a dolog. Preampnak amúgy egy kis Behringer keverőt vagy mic200-at próbáltam használni, nem gondoltam, hogy a jó előfok ennyit számít. (A mikrofont tudom.)  "A B2 se egy űber brutá mikrofon, de én szintén Behringer C-1-gyel tudtam csinálni elfogadható felvételt 1820m-mel (1212m+dock),"   Szerinted/szerintetek akkor érdemesebb pl simán egy volt 2-re  befektetni? Vagy amellé még kellene vagy érdemes lenne a Focusrite ISA ONE? 
Vagy elég  az E-MU hoz a Focusrite ISA ONE beszerezni, hogy elfogadható miksis felvétel készüljön? 
A digitális hang nyilván jó szar megfogalmazás, de gondolom ezek szerint a szar előfokok nem képesek igazán "reprodukálni" az énekhangot.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta drm83:

Köszönöm, a válaszaitok alapján már kezdem sejteni hol bukik meg a dolog. Preampnak amúgy egy kis Behringer keverőt vagy mic200-at próbáltam használni, nem gondoltam, hogy a jó előfok ennyit számít. (A mikrofont tudom.)  "A B2 se egy űber brutá mikrofon, de én szintén Behringer C-1-gyel tudtam csinálni elfogadható felvételt 1820m-mel (1212m+dock),"   Szerinted/szerintetek akkor érdemesebb pl simán egy volt 2-re  befektetni? Vagy amellé még kellene vagy érdemes lenne a Focusrite ISA ONE? 
Vagy elég  az E-MU hoz a Focusrite ISA ONE beszerezni, hogy elfogadható miksis felvétel készüljön? 
A digitális hang nyilván jó szar megfogalmazás, de gondolom ezek szerint a szar előfokok nem képesek igazán "reprodukálni" az énekhangot.

Háááááát.....a kérdésed jó. De sajnos nem ennyire egyszerű.
A kérdésed felvet több néhány kérdést. Méghozzá az első és legfontosabb, hogy mennyi pénzed van "feleslegesen kidobni az ablakon" ?
Mert akárhogy is nézzük, ez fogja meghatározni, hogy mit fogsz vásárolni.
Aztán nézzük tovább.. Az EMU 1212m jó kártya, de régi, nincs hozzá már támogatás. Én amondó vagyok mindig, hogy én addig nem frissítek semmit, amíg nincs mi indokolja.
Az én esetemben ez úgy néz ki, hogy ha az Apollo X6 menne windows 7 alatt, akkor még mindig azt használnék windows 10 helyett, mert a WIN10 egy rakás hulladék a 7-hez képest, de a kényszer miatt ezt kell használnom. Na már most...ha te azt gondolod, hogy ezen a szinten megállsz, és tökéletesen elég a 1212m + egy normális előfok, akkor semmi akadálya annak, hogy beruházz egy ISA ONE-ra, annál is inkább mert az ISA-t bármelyik rendszerbe beillesztheted később is, és az csak dobni fog a minőségen, akkor is, ha egy Apollo X-et veszel később. Tehát az ISA egy olyan beruházás, amit egyszer megveszel és kb soha nem adod el, ha megfelelő a karektere számodra, és ha nem kell több mikrofon bemenet. Tudod, hogy jó, használod és kész. Aztán más kérdés, hogy később akár kompatibilitási problémák miatt, vagy más egyéb okok miatt le kell cserélned az EMU-t, vagy mert csak benned lesz a kisördög, hogy ó de jó lenne egy másik újabb valami. Hozzáteszem az EMU patchmixe olyan zseniális, hogy a mai napig nem igazán láttam jobbat/felhasználó barátabbat nála.
És ott van a harmadik alternatíva, hogy nem veszel ISA-t, hanem veszel mondjuk egy VOLT-ot. A Behringer preampnál feltehetően jobb minőségű lesz benne, bár néha a Behringer is tud jót csinálni (ezt most nagyon halkan írtam le, mert megköveznek, de ettől még így gondolom). 
Nem drága a VOLT és biztosan nem rosszabb azoknál, amik ebben az árkategóriában vannak.
Hogy számodra melyik lesz a legmegfelelőbb választás, ezt neked kell átgondolnod.
Egy biztos, hogy a későbbiekre is gondolj! 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Válaszolta (szerkesztve)

Azt nem tudom mi pénz ma az ISA ONE, de most ha nem Grammy-díjas felvétel a cél otthon, sztem egy mai modern kari is mint a VOLT, vagy MOTU M2, M4, Arturia Fuse vagy mi meg stb. ezen kívül kizárólag, mihez képest bezárólag én azt hallottam vhol a Silkék hangkártya ajánlójában egyszer, hogy az Emukat azért már meglépték minőség/szolgáltatás szinten ezek a mai kis 50-100 ezres karik is.

 

Oké lehet bennük felesleges dolog is pl. egy énekesnek, mint MIDI. Viszont a preampok már eleve integráltak, jobb esetben duplán (1. cs. ének, 2. cs. gitár), na meg ugye a szoftverek, pluginek, amik jönnek velük a csomagban... Ma már ez is lehet döntő tényező.

Szóval én az ISA ONE-t talán kicsit soknak is találnám az Emuhoz, mivel a DA-ja állítólag nem túl acélos a 1212-nek, de nyilván ezt olyanok mondják, akik hallják is a különbséget. Az ISA tehát mondhatni elittebb kategóriát kíván magának, na de ez csak egy vélemény, olvasott, hallott infók alapján (magyarul én sosem próbáltam). És az egy arany szabály, hogy venni, csak saját fül után, próbát követően mindig! A papír meg az internet ugyanis minden véleményt elbír. :)

Úgyhogy inkább menj el boltokba ahol ki lehet próbálni cuccokat (Hitspace, Mangosund, Tajti Hangszer stb.) és utána döntsd el. Amúgy a kérdés sztem az UAD VOLT szintjén sem az a fajsúlyú még, mint ha fél milkót kéne elkölteni pl. egy Apollora vagy RME-re.

Ja! RME - itt ez a versenyző még eléggé veri a piacot maga alatt, ha kérdés nélkül vmi frankót akarsz! Csak hát nem olcsó. :)

https://www.rme-audio.de/babyface-pro-fs.html

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 perce írta djuice:

Azt nem tudom mi pénz ma az ISA ONE, de most ha nem Grammy-díjas felvétel a cél otthon, sztem egy mai modern kari is mint a VOLT, vagy MOTU M2, M4, Arturia Fuse vagy mi meg stb. ezen kívül kizárólag, mihez képest bezárólag én azt hallottam vhol a Silkék hangkártya ajánlójában egyszer, hogy az Emukat azért már meglépték minőség/szolgáltatás szinten ezek a mai kis 50-100 ezres karik is.

És az egy arany szabály, hogy venni, csak saját fül után, próbát követően mindig! A papír meg az internet ugyanis minden véleményt elbír. :)

Úgyhogy inkább menj el boltokba ahol ki lehet próbálni cuccokat (Hitspace, Mangosund, Tajti Hangszer stb.) és utána döntsd el. Amúgy a kérdés sztem az UAD VOLT szintjén sem az a fajsúlyú még, mint ha fél milkót kéne elkölteni pl. egy Apollora vagy RME-re.

Ja! RME - itt ez a versenyző még eléggé veri a piacot maga alatt, ha kérdés nélkül vmi frankót akarsz!

https://www.rme-audio.de/babyface-pro-fs.html

 

Az, hogy meglépték azt a minőséget...hát én azt mondom, hogy sok évi EMU1820m után 2 kártya tudta nálam meglépni/hozni a minőséget azt, amit az EMU tudott, Focusrite Forte, az Apogee Duet 2/Avid Duet és az Apollo X6 (sorrendben is így növekszik a minőség) . Ilyen 2. 3. gen Scarlettek, Steinberg UR22 mk2, nem tudtak olyat hozni mikrofonban saját preamppal. ISA-val meg nem próbáltam ki őket.
Tehát ilyen bőven 100 fölött/2ki-2be kategóriában kell gondolkodni ahhoz, hogy jó is legyen. (szerintem)


Az RME baby facepro, abszolut kiváló minden szempontból, az hozza A/D-D/A ban is amit kell és még preampban is elég jó. 

Örök igazság amit írsz, csak meghallgatás/simogatőás után szabad bármit is venni, mert a hang (is) baromi szubjektív és kinek a pap, kinek a paplan...

Link to comment
Share on other sites

  • 0
18 perccel ezelőtt írta Hobkins:

én azt mondom, hogy sok évi EMU1820m után 2 kártya tudta nálam meglépni/hozni a minőséget azt, amit az EMU tudott

Akkor ez a döntő érv, mert próbáltad is, nem csak hallottad mint én. Azt gondolom mégis, ha az Emunak nincs pariban a DA-ja az AD-vel, akkor egyszerűen nem azt halljuk amit a bemenet minősége képviselne. És ez is lehet egy sarokpont a kérdezőnél, ami az elvárásait beárnyékolhatja valamennyire.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
57 perccel ezelőtt írta djuice:

Akkor ez a döntő érv, mert próbáltad is, nem csak hallottad mint én. Azt gondolom mégis, ha az Emunak nincs pariban a DA-ja az AD-vel, akkor egyszerűen nem azt halljuk amit a bemenet minősége képviselne. És ez is lehet egy sarokpont a kérdezőnél, ami az elvárásait beárnyékolhatja valamennyire.

Teljesen jogos!!! De nem ott bukik a dolog. Annyira nem rossz a D/A, hogy emiatt rossz legyen amit hall. Nem úgy hallja rossznak, mint ami problémája van az EMU-nak. 
Jobb az A/D és ezt mindegy min hallgatod meg, az jól szól. A saját D/A-n is jó, meg más kártyákén is jó. Ez tapasztalat. Ha a D/A olyan fos, hogy már "digitálisnak" hallod, akkor ott már előfordulhat fizikai probléma is, mint a kondik elfáradása, esetleg a műverősítő megfeküdt félig, órajel generátor elektronika stb.. Mondjuk simán lehet, hogy ráférne egy újra kondizás a kártyára, hiszen régi.
Ha!! valóban a kártya probléma, de sokkal inkább az előfok és a mikrofon lesz ott a ludas.
Simán el tudom képzelni, hogy a B-2-ben feküdtek meg a kondik esetleg, vagy valami hasonló, és/vagy annyira rossz a MIC 200 előfoknak.
 
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...