Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

idimidi

Kérdés

Sziasztok!

A következö a problémám: leakarom cserélni a hangkártyámat egy kicsit komolyabbra, és két hangkártya között gondolkodok. Egy kicsit összetett a dolog, úgyhogy kezdem az elején. A szempontok amik számítanak: -jó előfokok(!), több vonalszintű ki- és bemenet, és leginkább az, hogy -tudok,e effektelt jelet visszaküldeni monitorra és/vagy füles kimenetre, (ÉS ha igen mi módon?) [valamilyen szinten az is hogy mennyire strapabíró, mert sokat lenne cipelve]

Végülis kettőre szükítettem azok számát amelyikek szóba jöhetnek:

-M-Audio Fast Track Ultra 8R

és

Focusrite Saffire Pro 40

hacsak nem győz meg valaki, arról, hogy van jobb választás, ebben az árkategóriában. DE!

Itt még nem ér véget a dolog! Más helyiségben végzem a felvételt és a keverést, két emelet van köztük, úgyhogy a kettö között folyamatosan cipelnem kell a cuccokat ( laptopot, hangkártyát, fülest). Lenn van egy viszonylag bika gépem a keverésre, fentre pedig egy kölcsönkért laptopot szoktam vinni, mindkettőn fenn van a cubase 5, azt használom mix-re és recording-ra is, és a hangkártyát a müveletek között viszem és dugdosom ide-oda. AZ a cink, hogy az M-audio ugyan USB-röl megy, viszont a Focusrite már Firewire-en. Az asztali gépbe még meg tudom oldani, hogy intézek firewire csatlakozót, de a laptopba kellene egy PCMCIA slot, ahhoz hogy ezt megoldjam, ami sajnos nincs. Úgyhogy a saffire használata a laptopon bukováry (hacsaknem erre is tud valaki mondani valami okosságot). Az asztali gépet meg nem feltétlen cipelném minden alkalommal amikor felvétel van.

röviden: jó előfokkal rendelkezö, megbizható hangkártya kéne, ebben az ár- és minőség kategóriában, a probléma adott, egyébként bármilyen tanácsot, vagy tapasztalatot a két cuccot illetően, szivesen fogadok.

Kösz annak aki idöt szentelt rám, a válaszokat meg pláne köszönöm előre is, mindenkinek Boldog Ünnepeket!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

Szerintem abból kell kiindulni, hogy az alkatrészeknek van egy élettartama. Ha sokat használod, hamarabb jön el a vég! ?

Ezért én igyekszem fölöslegesen nem bekapcsolva tartani semmit.

Persze igyekszem nem átesni a ló másik oldalára és betegesen ki/be kapcsolni semmit.

Az biztos, hogy a nap végén elég meleg az RME UFX+ és jó érzés tudni, hogy reggelig pihenhet ő is! ?

 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Nagy Ákos:

A FW suck. Térjen át mindenki USB-re. Ez van. Elszállt a FW felett az idő. Lassú, lassú, bajos, dropoutok ezrei... ja és lassú!

Én 3 éve használom jelenlegi Fireface 800 hangkártyámat. Eddig 0 azaz 0 dropout jelent meg a rendszerben. Bekapcsolom, megy, kikapcsolom. Napi 8 órában kb. 

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta fullfleo:

Én 3 éve használom jelenlegi Fireface 800 hangkártyámat. Eddig 0 azaz 0 dropout jelent meg a rendszerben. Bekapcsolom, megy, kikapcsolom. Napi 8 órában kb. 

Ja ééértem. Akkor nem lassú, akkor nem tényszerűen veri el az USB vagy a Thunbderbolt a FW-t ;) 

Link to comment
Share on other sites

39 perccel ezelőtt írta Nagy Ákos:

Ja ééértem. Akkor nem lassú, akkor nem tényszerűen veri el az USB vagy a Thunbderbolt a FW-t ;)

"Dropoutok ezrei" -re reagáltam, nem arra, hogy melyik szabvány fejlettebb a másiknál.

A kommentedből nekem az jött le, hogy egy mára teljesen élhetetlen bugok-tól hemzsegő rendszernek gondolod amiben firewire van.

Gondoltam megosztom, hogy itt hiba nélkül megy.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Nagy Ákos:

Ja ééértem. Akkor nem lassú, akkor nem tényszerűen veri el az USB vagy a Thunbderbolt a FW-t ;)

A firewire nem lassabb, mint az USB. Ellenben stabilabb, főleg, amikor mondjuk 18 sávot veszel egyszerre. A procit sem terheli annyira stb.

Tapasztalatból beszélsz vagy csak hallottál róla?

Egy dolog a szabvány névleges sebessége 400/480 Mbit/s, de ez nem jelent semmit önmagában.

 

Link to comment
Share on other sites

Huh itt a nagy csatlakozó vitában eszembe jutott egy dolog, amire eddig sosem gondoltam.

Mennyire árt / nem árt egy hangkártyának ha 24/7-ben be van kapcsolva? Mennyire jó ha sűrűn ki-be kapcsolgatjuk? Egyáltalán számítanak-e ezek a dolgok élettartam, ilyesmi viszonylatában?

Nálam van hogy 5-6 napig folyamatosan be van kapcsolva a gép, a hangkarit (jelenleg Apollo 8) pedig sosem kapcsolom ki.

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta gabo:

Szerintem abból kell kiindulni, hogy az alkatrészeknek van egy élettartama. Ha sokat használod, hamarabb jön el a vég! ?
Ezért én igyekszem fölöslegesen nem bekapcsolva tartani semmit.
Persze igyekszem nem átesni a ló másik oldalára és betegesen ki/be kapcsolni semmit.
Az biztos, hogy a nap végén elég meleg az RME UFX+ és jó érzés tudni, hogy reggelig pihenhet ő is! ?

Én azt gondolom hogy a kondenzátorok kényesek ilyen szempontból. Az elektrolit kondenzátoroknak van egy meghatározott élettartalmuk a maximális hőfokra értve, minél kisebb (fizikai méretű) egy adott értékű elko annál kevésbé tartós például. Nem véletlen, hogy amikor felújítanak régi vintage berendezéseket akkor átkondizzák. A kondik ugye szeretnek szivárogni, elveszti a kapacitását, megnő az ESR értéke. Csőből jellemzően a teljesítmény/végfok csövek amik hamarabb elhasználódnak. A többi alkatrész kevésbé kényes erre, és igazából ha valami nem gyári hibás akkor a folyamatos melegedés és a forrasztások minősége ami hosszú távon még káros lehet.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok! 

A tanácsotokat szeretném kérni a következővel kapcsolatban.

Zenét szeretnék hallgatni sztereóban PC-ről jó minőségben. A PC és egy hangerőszabályzós DA konverter már megvannak. Ezeket szeretném összekapcsolni egy olyan hangkártyával, aminek van aes/ebu kimenete (lehetőleg a klasszikus xlr, mert ilyen kábellel közlekednék a dac-ba), nincs tartalmaz saját da-t, esetleg van órajel bemenete. Érdekelne külső és PCIE megoldás is. 

Nem szükséges 8 vagy 16 be/kimenet, elég lenne csak egy aes/ebu digitális kimenet.

Áldoznék a történetre nagyobb összeget is, ha megéri.

A Lynx studio kártyáival szemezgetek és úgy tudom, van is magyar forgalmazójuk, de nem tudom melyik cég az.

Ebben is kérném segítségeteket.

Válaszokat/tanácsokat köszönöm!

 

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta grincsman:

Sziasztok! 

A tanácsotokat szeretném kérni a következővel kapcsolatban.

Zenét szeretnék hallgatni sztereóban PC-ről jó minőségben. A PC és egy hangerőszabályzós DA konverter már megvannak. Ezeket szeretném összekapcsolni egy olyan hangkártyával, aminek van aes/ebu kimenete (lehetőleg a klasszikus xlr, mert ilyen kábellel közlekednék a dac-ba), nincs tartalmaz saját da-t, esetleg van órajel bemenete. Érdekelne külső és PCIE megoldás is. 

Nem szükséges 8 vagy 16 be/kimenet, elég lenne csak egy aes/ebu digitális kimenet.

Áldoznék a történetre nagyobb összeget is, ha megéri.

A Lynx studio kártyáival szemezgetek és úgy tudom, van is magyar forgalmazójuk, de nem tudom melyik cég az.

Ebben is kérném segítségeteket.

Válaszokat/tanácsokat köszönöm!

 

Ha van bármi aminek van S/PDIF kimenete, az kompatibilis az AES/EBU-val, sőt visszafele is, csak abban az esetben kell egy néhány ellenállásból álló feszültségosztó mert az AES/EBU magasabb feszültségen működik. Egyetlen kérdés, hogy tudsz mondjuk egy "gyenge" hangkártyát clockolni, illetve hogy mennyire lesz rossz a clock-ja.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

Köszönöm szépen a válaszokat. 

Közben megoldódni látszik a dolog - mivel a PC dual ethernet portos, így abból az egyiket fogom kimenetként használni egy Focusrite Rednet 3-ba. Annak van AES/EBU kimenete, igaz soktűs csatlakozós, viszont találtam rajzot, hogy a csatiba hova kell bekötni, ha csak egy AES kábellel akarok a dac-ba beállni.

A dac egy Metrum Adagio, ami talán a legkorrektebb hangerő-szabályozást alkalmazza. Csatornánként 8 da chip van benne (R2R technolóia) így a csipekkel lehet a kimeneti jelszintet szabályozni.

 

Link to comment
Share on other sites

10 perccel ezelőtt írta Gamda:

Sziasztok!

Van egy Presonus 2626 firestudio interface-em.

A fő hibája az, hogy a kimenetek zajosak. Mind a fejhallgató, mind a monitorkimenetek. Van valakinek ötlete mi lehet a probléma?

Ne vagyok műszaki ember. - Szétszedtem, és megdöbbentem: össze van taperolva belülről az egész, dugig ujjlenyomatokkal, ..., olyan , mintha ezen szalonnáztak volna. Esetleg egy takarítás? Ha igen mivel lehet takarítani a nyomtatott áramköröket? 

Esetleg firewire kábel is lehet probléma?

Isopropyl alkohollal mondjuk. Nem tudom hogy ez-e a probléma.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Van egy Presonus 2626 firestudio interface-em.

A fő hibája az, hogy a kimenetek zajosak. Mind a fejhallgató, mind a monitorkimenetek. Van valakinek ötlete mi lehet a probléma?

Ne vagyok műszaki ember. - Szétszedtem, és megdöbbentem: össze van taperolva belülről az egész, dugig ujjlenyomatokkal, ..., olyan , mintha ezen szalonnáztak volna. Esetleg egy takarítás? Ha igen mivel lehet takarítani a nyomtatott áramköröket? 

Esetleg firewire kábel is lehet probléma?

Link to comment
Share on other sites

Hali,

egy egész ide vágó, ám fontos kérdésem volna...

Ki van eléggé képben, hogy melyik hangkártyán mi a maximum latecy, amit még enged a driver?

Kb. lehetetlen megtudni, amig nem látod a drivert... sehol nem ebszélnek róla... Nekem van egy MACKIE Onyx 400F , minden frankó, csodaszép csodajól szól... de max 2048 sample a buffer... ami rajtam végül nem segít sokat... 192kHz en picit kevéske egy komolyabb tracknél, ha mindenféle vst-k meg fx kell menjen rajta...

Így egyrészt el is adnám, kiváló állapotban, alig használtan, dobozában, Budapesten... i.á. 110.000 makacs HUF (alkalmas ám mindenre, csak én vagyok fx beteg...10ki 10be... teljes zenekart vesz egyszerre real time...)

...másrészt ugye vennék valami erőművet, ha van infótok hogy legalább már egy 16384 sample buffer-t engedjen az a nyavajás driver, ha megvettem a kártyát, s esetleg szeretném kihasználni is ezirányban is, nem csak instrument közel 0 input latency recordra...

Köszi a segítséget előre is... spamet nem annyira kérek, de bárki írhat egy két levelet... jatepa21@gmail.com
Béke veletek! :)

esetleg ugyanitt electrosztatikus hangfal pár (custom build) iszonyat szép hangja van... i.á.: 1M HUF... (2 m magas, minden van vele amit csak akarsz.)

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm az eddigi válaszokat!Igazándiból,Focusrite Liquid Saffire 56,Saffire pro 40,Steinberg Mr16 és Motu között vacilálok.Ami összesben zavar pl hogy nincs mindegyik sávon PAD,ami jóljönne a dobfelvételnél,de idővel mindenképp egy Octopre mkII-őt szeretnék beszerezni és akkor lehene 16sáv felvétele.Igen picit zavar a Focusrite-nél a majdnem tökig tekerés a preampnál,de viszont szépen szólnak.Motuval még nemvolt dolgom,de figyelemre méltó.ÁAaaa nehéz íígy :)

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

Szerintem a Motu és a Focusrite között vacilálsz. Gearslutz-on annyi különbséget írtak a Motu javára, hogy a preamp-on a gaint nem kell maxra tekerni úgy mint a Focusrite-on. A paramétereket gondolom elolvastad. Már csak meg kell hallgatni.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...