Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stereo Interleaved


mekunekud

Kérdés

Recommended Posts

Urak! Tudjuk, hogy miről beszélünk? Én most végre vettem a fáradságot és belehallgattam a nyitóvideóba. Az ember - a George Martin által építtetett Air Studio mastering mérnöke - azt mondja, hogy ő egyszerűen jobbnak, részletesebbnek,stb hallja a nem interleaved, két fájlos sztereót, mint az interleaved, egyfájlost. Kételkedhetünk ebben, de jogosan tesszük-e, amíg nem teszteljük saját magunk? Ez itt a kérdés, erről kék beszélni.

Link to comment
Share on other sites

Ha tényleg így van, akkor pl. szar a lejátszó szoftvere. Legalábbis én ezt továbbra sem tudom értelmezni.

A két verzió tényleges adattartalma tök ugyanaz, tehát egyformán kell szólnia.

Ha nem, akkor valami disznóság van, ami persze digitális technikában aztán bőven akadhat.

Ha netán mégis igaza van, akkor viszont ez miért 20-25 év digitális vackolás után kerül elő?

Ki fogom amúgy próbálni, amint lesz rá időm.

Link to comment
Share on other sites

No, addig huztatok vettem a faradsagot es kiprobaltam. :)

Egyreszt Pro Toolsban nem lehet allitani hogy a behuzott stereo anyagot ne bontsa ket monova, dual-monoval dolgozik.

Ezert az csinaltam, hogy egy keverest felvettem egy stereo savra, ami ugy eredetileg dual-monoban rogzul. Ezt exportaltam egy stereo interleavedbe. Egy masik DAW-ban ami kulon tudja kezelni a kettot, behuztam es egymas melle raktam. En nem hallok kulonbseget, sot, a jo oreg fazisforditos modszer, is ezt igazolja (mute). Innentol reszemre eldontve a dolog :)

Link to comment
Share on other sites

Pan law beállítás azt csinálja hogy amikor a keverésnél a pan potit tekergeted akkor mikor teljesen ballra vagy jobbra tolod el a hangod akkor mennyire legyen az hangosabb, tehát amikor centerben van akkor mondjuk -3db ha total jobbon akkor meg 0db lesz a szintje ez a -3db-s stereo pan law de az SSL pl 4,5 öt használ a rendes pultokban mert ők úgy gondolták hogy akusztikailag annyira perfekt stúdiókban lesznek a keverőik hogy oda ekkora kell, vannak olyan vasak is akik -6db-s szabályt használnak mert lehet akkor ekkora erősödés fázisban lévő jeleknél ha mindkét oldalon szólnak, tehát amikor szereoban hallod akkor ennyivel kell csökkenteni na ez a stereo pan law

Link to comment
Share on other sites

Viccen kívül azért kezdtem el agyalni mert pl izotopeban van olyan opció stereo imager részben hogy elforgatja a hangot és van hogy szoktam használni pont amiatt hogy hát ez a hang a szélesítés miatt kicsit erre csálé az meg arra és akkor elforgatom őket és az segít

Egyébként gyűlölöm ezt a stereo image szivatást lassan már tényleg mindent csak monoban fogok felvenni is és keverni is az a tuti aztán mikor minden meg van akkor majd szépen vissza sztereósítom :)

Természetesen fázisfordítással :P:)

Link to comment
Share on other sites

Pan law beállítás azt csinálja hogy amikor a keverésnél a pan potit tekergeted akkor mikor teljesen ballra vagy jobbra tolod el a hangod akkor mennyire legyen az hangosabb, tehát amikor centerben van akkor mondjuk -3db ha total jobbon akkor meg 0db lesz a szintje ez a -3db-s stereo pan law de az SSL pl 4,5 öt használ a rendes pultokban mert ők úgy gondolták hogy akusztikailag annyira perfekt stúdiókban lesznek a keverőik hogy oda ekkora kell, vannak olyan vasak is akik -6db-s szabályt használnak mert lehet akkor ekkora erősödés fázisban lévő jeleknél ha mindkét oldalon szólnak, tehát amikor szereoban hallod akkor ennyivel kell csökkenteni na ez a stereo pan law

akkor az egálpáerrel homályban vagyok? :)

Link to comment
Share on other sites

Viccen kívül azért kezdtem el agyalni mert pl izotopeban van olyan opció stereo imager részben hogy elforgatja a hangot és van hogy szoktam használni pont amiatt hogy hát ez a hang a szélesítés miatt kicsit erre csálé az meg arra és akkor elforgatom őket és az segít

Egyébként gyűlölöm ezt a stereo image szivatást lassan már tényleg mindent csak monoban fogok felvenni is és keverni is az a tuti aztán mikor minden meg van akkor majd szépen vissza sztereósítom :)

Természetesen fázisfordítással :P:)

nem nagyon értem ezt a mindent monoban felvenni részt...

nálam alap, hogy egy soksávos felvételnél, legyen a példa kedvéért egy dobtrack rögzítése, minden mikrofon jelét egy mono sávra veszem fel és később panorámázom. sztereóban max szintit vennék fel, nyilván erre gondoltál, nekem meg szintikkel nincs sok dolgom... :D

Link to comment
Share on other sites

nem nagyon értem ezt a mindent monoban felvenni részt...

nálam alap, hogy egy soksávos felvételnél, legyen a példa kedvéért egy dobtrack rögzítése, minden mikrofon jelét egy mono sávra veszem fel és később panorámázom. sztereóban max szintit vennék fel, nyilván erre gondoltál, nekem meg szintikkel nincs sok dolgom... :D

Én meg csak szintit veszek fel ott viszont mindenkit szteroban, te amikor panorámázol akkor azt pontosan hogyan csinálod? én Izotope Stereo imagert szoktam erre használni viszont ha nagy meg csavargatom mondjuk a különböző bandoknak delayt adok akkor tuti nem lesz mono kompatibilis ezért érdekelne hogy te illetve a többiek hogyan szélesítik a sztereó mixet

Link to comment
Share on other sites

Én meg csak szintit veszek fel ott viszont mindenkit szteroban, te amikor panorámázol akkor azt pontosan hogyan csinálod? én Izotope Stereo imagert szoktam erre használni viszont ha nagy meg csavargatom mondjuk a különböző bandoknak delayt adok akkor tuti nem lesz mono kompatibilis ezért érdekelne hogy te illetve a többiek hogyan szélesítik a sztereó mixet

nuendo keverőnézetében eltekerem a csatorna pan potiját amerre gondolom, lehet máshogy is? nem használok ilyen fázisbabráló sztereó szélesítőket.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...