Jump to content
Ménemszól.hu

LOGIC JÁNOS: A Mindenek Késése, Avagy a Latency.


A/D

Recommended Posts

és akkor mizu, ha két DAW-ot kötsz össze ReWire-olva, az végkép halál? :huh: (akármi - Reason ami pl. engem érdekel :) ) , mivel Reason önállóan nem használható próbaképp megnéztem őket tegnap, de ha esélytelen nem erőltetném ...

Nekem 7-8 évvel ezelőtt még XP-n Reason 2.5 és Cubase 3SX-szel nem volt gondom a rewire késéssel. Pontosabban nem foglalkoztam vele mélységekig, de hallhatóan nem volt vele gond.

Link to comment
Share on other sites

Nagyon tetszett a cikk!

De, én arra lennék kiváncsi, hogy pl. mi a helyzet a Virus Ti Snow esetében?

Tehát, ha USB-n keresztül használom, s szeretnék néhány sávot felvenni Logicban.

Sokat szivttam vele...

USB-n küldi a midi jelet a számítógép a Virusnak, de az audio jel a virusból a gépbe is az USB-n történik.

Maga a Virus is kompenzál...

Szóval, a kérdésem, hogy lehet Virussal normálisan késés nélkül felvenni, ha adott egy Mac, Apogee Duet (fw), meg a Virus Ti Snow? :)

Én hasonlóképpen nyomtam, Virus Ti Snow, a hang az M-audio Firewire-n keresztül ment a Logicba, volt késés, viszont lehet, hogy hülyének néztek, a hang nekem így, mintha más (koszosabb) lett volna, jobban tetszett...

Link to comment
Share on other sites

Én hasonlóképpen nyomtam, Virus Ti Snow, a hang az M-audio Firewire-n keresztül ment a Logicba, volt késés, viszont lehet, hogy hülyének néztek, a hang nekem így, mintha más (koszosabb) lett volna, jobban tetszett...

TI Polar-om volt sokaig. Hasznalatatlan volt ez a VSTi - vas interakcio. Ugyanugy hasznaltam vegul mint az Indigo 2-met.

Link to comment
Share on other sites

A/D:

" nyilvánvalóan te találkoztál ilyen pluginnel is. Én még nem, de ez a csodálatos a közösségi tudásban"

Egy konkrét példa, hogy ne csak elméletben beszéljek: Elég sok plugin használ JUCE-t (open source pl. a TAL Noisemaker 1, zártak közül pl. a TruePianos), azokban ez a renderelő rutin:

https://github.com/julianstorer/JUCE/blob/master/modules/juce_audio_basics/synthesisers/juce_Synthesiser.cpp#L157

A loop lényege (és ezt szinte mindenki hasonlóan implementálja), hogy végigmegy a midi pufferen, az audio render-t mindig a MIDI timestamp-jének megfelelő sample-től indítja.

Link to comment
Share on other sites

K: Miért pontatlan mégis egy csomó esetben a MIDI / szoft hangszer?

V: Mert maga a MIDI máshol érkezik a DAW-ba, mint az audio.

Audio:

minden audio interface, amit használ felvételenként és lejátszásonként 1-1 puffert jelent, abban minden sample egy fix időbeli pillanatnak felel meg - ezért sample pontos. A hardver és a driverek elintézik, hogy a programozónak csak egy pufferbe kelljen adatokat tenni, és azok pontosan úgy szólnak, ahogy kell.

Azért lett ilyen a rendszer, mert így jobban tudták kezelni a pontatlan gépi időzítést - a legtöbb asztali gép a rajta lévő oprendszer/etc miatt nem tud microsecundum pontosan időzíteni - a hang torzulása nélkül.

MIDI

Sajnos a MIDI időzítési pontatlanságát lesz***ták:

A MIDI polling, amit használnak a DAW-ok (és mindenki) egy időzítéstől mentes rendszer: a DAW nagyon gyakran (legyen mondjuk 200 mikrosecenként) megkérdezi a MIDI interface-t, hogy

- Van-e már valami új MIDI esemény, kend?

- Hogyne, itt ez a Cm7 akkord, 3 friss NoteOn!

- Osztan mikor jöttek ezek?

- Mittomén nincs nekem órám, nézze meg a sajátján!

Ez utóbbi a neuralgikus pont: az ÖSSZES midi event, ami az azóta eltelt időben érkezett be, ezzel a timestamp-el lesz ellátva, vagyis ebben az esetben ignorálja a 3 hang indítási időeltérését. Ez a fázis érződhet kvantálásnak, bár itt elvileg nagyon kis időről beszélünk (tipikusan 1 ms alatt, a cél, hogy kevesebb legyen, mint egy MIDI Tick, de implementációtól és terheléstől függően felkúszhat 4-5ms-re is, amik a cikkben említett módon nagyon zavaró lehet).

Miután a felvétel megtörtént, a többi esemény (a MIDI outputot kivéve, mert ott u.e. a probléma) már sample-pontos lesz.

Link to comment
Share on other sites

K: Miért (sample) pontatlan mégis egy csomó esetben a szoft hangszer / outboard MIDI a felvett audióhoz képest?

V: Mert a MIDI legkisebb időegysége a tick, és ez sokkal több, mint egy sample.

A MIDI fileok (és emiatt nem kevés DAW is) tick-et használ az időzítéshez: 1 tick a lekisebb időeltérés, amit a MIDI kezelni tud, ez tipikusan az ütem 192-ed része (PPQ, pulse per quater note).

pl: 120 bpm: 60s / (120BPM * 192PPQ ) = 0.002604s = 2.604ms

Vagyis pl. egy 120bpm-es .midi file-ban minden 2.604ms-enként kvantálódik.

Innentől a DAW-on (is) múlik, h. hogyan tárolja, hogyan adja ki a midi eventeket, es ebből milyen pontos lesz a végeredmény.

Link to comment
Share on other sites

MIDI

Sajnos a MIDI időzítési pontatlanságát lesz***ták:

A MIDI polling, amit használnak a DAW-ok (és mindenki) egy időzítéstől mentes rendszer: a DAW nagyon gyakran (legyen mondjuk 200 mikrosecenként) megkérdezi a MIDI interface-t, hogy

Elég nehezen elképzelhetőnek tartom azt, hogy a DAW-ok pollinggal kérdezzék a MIDI interfészt. Szinte biztos vagyok benne, hogy megszakítás alapúak.MIDI kvantálást nem is hallottam még Logicban.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Húú kicsit későn tévedtem ide, nagyon alapos mindenre kiterjedő cikk lett, nem kis munka gratulálok, hiánypótló főleg magyar nyelven.

Angolul én még csak ezzel https://www.macprovideo.com/tutorial/logic9207 találkoztam, majdnem két órás anyag, ezeket tárgyalja videó formában, sok hasznos ábrával, például a complexebb routolások PDC-t az egyes elágazásokra, vagy éppen az alapokat. Asszem az automatikára is kitér a végén. Ja és ugye ez nem ingyenes és angol.

Szóval le a kalappal tényleg!

Link to comment
Share on other sites

PC-n tesztelem a Logic 5öt beszámolok hogy mire jutottam a külső eszközök midi felvételeinek késése esetén. Érdekes az hogy a PDC plugin delay kompenzáció alapból ki van kapcsolva.

 

Addig is itt van egy hasznos dokumentum record offset beállítássával kapcsolatban..

 

http://www.opuslocus.com/logic/record_offset.php

 

 

 

A/D említette hogy az eslő beat csonka. Megtapasztaltam azonnal ezt a jelenséget (cycle módban) azonnnal amint {-} ba volt húzva a track midi delay e a arameter boxban. Ha belegondolsz logikus...miért nem játsza le. Ki lehet békülni vele. Felvételnél erre megoldás a megadott felvétel pár miliszekkel előbb felvételezés beállítása.

Szerkesztette Shatva
Link to comment
Share on other sites

PC-n tesztelem a Logic 5öt beszámolok hogy mire jutottam a külső eszközök midi felvételeinek késése esetén. Érdekes az hogy a PDC plugin delay kompenzáció alapból ki van kapcsolva.

 

Addig is itt van egy hasznos dokumentum record offset beállítássával kapcsolatban..

 

http://www.opuslocus.com/logic/record_offset.php

 

 

 

A/D említette hogy az eslő beat csonka. Megtapasztaltam azonnal ezt a jelenséget (cycle módban) azonnnal amint {-} ba volt húzva a track midi delay e a arameter boxban. Ha belegondolsz logikus...miért nem játsza le. Ki lehet békülni vele. Felvételnél erre megoldás a megadott felvétel pár miliszekkel előbb felvételezés beállítása.

Először is, ez a dokumentum (csak átfutottam rajta) egy dolgot tanít meg: hogy miért nem szabad Logic 5-ben audiózni. Nem a record offset paramétert kell masszírozni, hanem a programok telepítése-eltávolítása menüt, ez a véleményem.

 

Az első csonka beat miért logikus? Szerintem egyáltalán nem az. És igen, ki lehet békülni vele, ha valaki akar. De minek, ha ott a sok alternatíva, ami nem csinálja ezt? Azt hiszem megállapodhatunk abban, hogy jelenleg a Logic toronymagasan a legbugosabb szoftver, teljesen felesleges hátulütőkkel (amikkel persze "lehet élni", mondjuk kötélből való idegek szükségesek hozzá, csak ez nem szerepel a system requirements-nél) - és ami ennél is fontosabb, semmiféle perspektívával arra, hogy a céget bármilyen szinten érdekelné a szoftver sorsa.

 

Na mindegy, a lényeg az, hogy ha már Logic, akkor mindenképp a 9-es, és az 5-ös semmiképp. PC-n ott van a Sonar, a Live, a Pro Tools a Cubase. Semmi értelme szívni egy olyan szoftverrel ami nem tud full PDC-t, nincs sample pontos automatikája és hasonló hátrányokkal indul.

Link to comment
Share on other sites

Először is, ez a dokumentum (csak átfutottam rajta) egy dolgot tanít meg: hogy miért nem szabad Logic 5-ben audiózni. Nem a record offset paramétert kell masszírozni, hanem a programok telepítése-eltávolítása menüt, ez a véleményem.

 

Az első csonka beat miért logikus? Szerintem egyáltalán nem az. És igen, ki lehet békülni vele, ha valaki akar. De minek, ha ott a sok alternatíva, ami nem csinálja ezt? Azt hiszem megállapodhatunk abban, hogy jelenleg a Logic toronymagasan a legbugosabb szoftver, teljesen felesleges hátulütőkkel (amikkel persze "lehet élni", mondjuk kötélből való idegek szükségesek hozzá, csak ez nem szerepel a system requirements-nél) - és ami ennél is fontosabb, semmiféle perspektívával arra, hogy a céget bármilyen szinten érdekelné a szoftver sorsa.

 

Na mindegy, a lényeg az, hogy ha már Logic, akkor mindenképp a 9-es, és az 5-ös semmiképp. PC-n ott van a Sonar, a Live, a Pro Tools a Cubase. Semmi értelme szívni egy olyan szoftverrel ami nem tud full PDC-t, nincs sample pontos automatikája és hasonló hátrányokkal indul.

 

-A csonka beat azért logikus, mert a delay minuszba tolod a midit akkor nincs esemény amikor a loop körbefordul 0.0.0.0 loopkezdésnél, csak leírva van ott valójában visszább van anote -on korábban.

Ha nincs minuszban is csinálta a csonka beatet. Viszont amikor beállítottam hogy a pre- Record-ot pár miliszeccel, minden flottul működött. 7msen asio-n. Nem hagyta ki a csonka beatet cycle módban. Viszont ezzel feláldoztam a count-in opciót. Ezért most a pre record 1 barrról indul 1 bar-al előbb vesz fel és így van 1 bar metronome count in-em.Probléma megoldva.

 

-Van benne PDC kompenzáció ráadásul pont UAD kártyákhoz írják, meg a dsp-khez. Nem próbáltam hogy működik e.

 

-Van benne samplepontos autmation, be lehet kapcsolni hogy plug-inekre is vonatkozzon, vagy csak a mixer paraméterekre.

 

-Van benne folder-ing (nem lenyíló ablakokkal) jobban mint bárhol láttam, duplakatt beleugrik és csak benne tartalom mutat, empty részrenyom egyklikk és visszaugrik egy könyvtárat, mert ugye lehet könyvtárban könyvtár is...

 

Nagyon érdekes. Használtam anno logic 8 at. Azzal többet szívtam egy g5ösön pár éve. Meg régen használtam logic 5 öt 9 éve de akkor még aztse tudtam mi merre hány méter.

Ma már mögöttem az összes szerkesztő (tényleg...), és úgy tűnik amíg kis buta pentium 4esem van ez lessz a választás. És örülök neki mint majom a farkának...

Ha bővítek tuti megvezem az új logic-ot. Persze ha nem rontották el, és van olyan gyors mint ez.

Igazából az 5 óta vette meg az apple, és mint látod igazából csak ráncfelvarrásokon ment át meg felasználóbarátságon. Ezt írják is töb helyen.Evvan.

 

Van benne audio quantize, groove quantize, strip silence-en keresztül strechmentes audio quantize! Meglepő... Tanítható midiremote, keybindig.

tempo interpreter...full enviroment.

 

-Ami nincs. timestrech on arrange.( annyira sosem voltam kibékülve vele)

- bounce in place

-tanítható potik

-eyecandy

 

Élesbe nem próbáltam, project még nem készült rajta, Mert kb 1 hete nyüstölöm. Kimértem a latency dolgait. Van benne egy kis jitter pontatlanság, de az betudom az asio emu hibájának. Igazából minimális sample értéknyikről beszélünk.

 

Igazából egy őrült programozó haverom vette elő és mondta hogy nézegeti, ezzel ötletet adva nekem egy kis nosztalgiára...Hát ez lett belőle :)

Azért voltam érdeklődő hangulatban, mert tudom hogy egy azóta is magasan zseniálisan komplex szerkesztésű és hangzású elektronikus world music album 99ben logicon készült.

Szerkesztette Shatva
Link to comment
Share on other sites

Kösz! Ez az árjás dub a legjobb eddig!! :D:D

 

Bár nem igaz, mert audio -to midi van már a logic 5ben is  :D

 

A bitwig, meg a ableton inkább a toy. De ha komplex felvételezésben meg komplex midiben felejtő. Attól függ mit akarsz...

Aki hallott már olyan enviroment-ről a logicban, hogy touch tracks, meg a sok egyéb midicuccnak a tetszőleges kombinálása...Ilyet nem láttam sehol. Meg olyat se mint a hyper editor.

Szerkesztette Shatva
Link to comment
Share on other sites

A bitwig, meg a ableton inkább a toy.

annyira relatív ki mit tart játéknak, én aki a magam örömére zenélgetek (heti 4-6 órát), nem fogok szürke dobozokat egérrel tologatni a szabadidőmben legyen benne bármilyen fícsőr (bár picit ismerem az összes DAW-ot)

reason2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

színek, formák, kábelek, és a "best workflow ever" éljen a Reason sokáig :D szóval tényleg az a lényeg, hogy 

Attól függ mit akarsz...

Szerkesztette xbitz
Link to comment
Share on other sites

annyira relatív ki mit tart játéknak, én aki a magam örömére zenélgetek (heti 4-6 órát), nem fogok szürke dobozokat egérrel tologatni a szabadidőmben legyen benne bármilyen fícsőr (bár picit ismerem az összes DAW-ot)

reason2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

színek, formák, kábelek, és a "best workflow ever" éljen a Reason sokáig :D szóval tényleg az a lényeg, hogy 

 

Én resonnel kezdtem ezt az egész zenélést még úgy 12 éve. És mondhatjuk úgy hogy a játék, játék maradt. De a kisautót lecseréltem egy igazira. Mert érdekelt miért szólnak nagyot a számomra nagyok. Ha téged ez nem érdekel akkor persze ez nem lényeg. Abszolút jó cucc bármelyik szoft. Az ötlet megvalósításáig...a kivitelezésnél már más a helyzet és az még stílusfüggő is.

Pl hogy konkrétumokat mondjak. Ableton pl elvérzik komolyabb felvételezésnél, ahol komplexebb dolgokat kéne csinálni, gyenge a gépem és iszonyat belassul, meg átláhatatlanná is válik. A midije is gyengécske. Minimál diszkokra alkalmas, de én úgy látom árt az emberiségnek az egyszerűség. Lásd rengeteg gyenge prüntyögés a rádiókban.

Ha egy komolyabb szintű programot tanulmányozol, olvasol róla olyan körökben és fórumokban fordulsz meg ahol fejlődsz és tanulsz. És maga a program helpje és tudása is ad olyan ötleteket amik emelik a zenéd színvonalát. Maga az eszköz amihez fel kell nőnöd kihoz belőled dolgokat.

De ez lehet egy sampler is, vagy bármilyen eszköz amit meg akarsz ismerni, hogy mire szánták a készítői. Mert igen a zenei forradalmhoz a teret a hangszergyártók hozzák létre. gondolok itt a drumandbass a sampler által kialakulására a 90es években.

Szóval mindenki az igényei szerint választ. De őszinten ha nekem valaki részletesen jópár éve bemutatta volna programot hogyan és mit lehet vele, és a többihez képest mit tud és mit nem. Hálás lettem volna...;)

Szerkesztette Shatva
Link to comment
Share on other sites

De mesélek, egykori cimborákról. Akik profi mai napig profi módon megcsinált under zenét toltak reason-ön. Abból az egyik utánna cubase-ezett és viszonylag jó zenéket csinált. Aztán ableton-nal már szánalmas lett. Persze itt közrejátszott maga az ember hozzáállása is. A másik tag ugyszint egyedül zseni dolgokat is csinált reason-ben. De most abletonban szánalmas midihangkészletest demo zenét csinál sylenth-el. Persze itt is szintén közrejátszik hogy túl sokat MMO-znak. Meg már nem közösen készítik a zenéket....

De ez a kreatív része a dolognak. És hozzáteszem hogy egyik józenéjük sem készült el...pedig nagyon nagy számok  voltak nemcsak magyar viszonylatban.

Ha terved az hogy külső hangszerekkel dolgozz, mindenképp muszály váltani amúgy is. A többi rész meg már említettem

Link to comment
Share on other sites

A másik fontos amit felmegasztaltál és említesz. Hogy egy hangszernek a kinézete vagy a megszólalása és a használhatósága a fontos? Mert mostanában nagyon megy a vakítás. Tulajdonképpen erre fordítanak mindent az okosabb megoldások helyett. MErt tudják hogy egy átlagembernek dominánsabb a szemével felfogott világ mint a fülével. Ennek már van egy gúnyneve is..Eyecandy.. Avagy Cukrosbácsi a szemnek. A hangok meg mehetnek a levesbe...sajna

Link to comment
Share on other sites

amennyire látom, két külön dolog, hogy ki min szeret kreatívkodni ill. milyen DAW-on kell a végső mixet létrehoznia, ha végigpörgeted http://www.musicradar.com/news/tech/the-stars-favourite-music-software-528703/3 többség a Live-ot favorizálja az alkotási fázisban (amit szeret), a produkciós fázisban (youtube videókon) ugyanezek az emberek Logic-ot, vagy Studio One-t használnak, mivel én csak hobbiból tolom(nem is akarom megosztani) megtehetem , hogy leállok a kreatív fázisban amit élvezek a munkás részt meg skipp-elem, Rezsőben annyira összerakható egy dal, hogy lehessen hallani milyen lenne a végtermék, ha rákerülne a vasalás

pl. egy ma megjelent Reason trance template-et véve (innen jönne az a szakasz hogy minden sávot újra kéne alkotni pl. Logic-ban vassal,de azt csinálja aki pénzt kap érte )

http://soundcloud.com/xbitz/propellerhead-reason-trance

akit érdekel katt : https://www.propellerheads.se/forum/showthread.php?t=176889

de mindenki azt a szakaszt favorizálja nyilván amit a szeret, ha valaki sikerre/publicitásra vágyik kénytelen Logic/Cubase/Studio One-olni s vasalni nem kérdés. Az egész persze szigorúan IMO volt  :D

Szerkesztette xbitz
Link to comment
Share on other sites

Azért ez annyira nem egyszerű.

Most az "annyira lehessen hallani" az elég messze áll attól ha egy programban úgy szól ahogy kell....pusztán az effektjei minősége miatt. Persze a tudás mégtöbbet számít. De egy reasonben nem tudok egy normális eq-ról se kompiról sem. Pedig az kötelező dolog.

Plusz a munkamódszer egy ilyen programban teljesen más, és több lehetőséget ad. De mondom ez már stílus kérdése. Van úgy hogy nem akarsz messzire menni és elég az is. De ha hosszútávon gondolkozol, és mondjuk szeretnél komoly kvantálásokat váltogatni tetszőlegesen. Meg sorolhatnám "step record", midi arpeggátor,midi delay, transformer, hyper edit féle széteditálható stepsequencer ahol note-onként állíthatsz swing. Ez az amit a többi nem nagyon tud,,..Ha ezeket tudod mire valók akkor érted

Link to comment
Share on other sites

hopp most nincs vita :) , megfülelted az eredeti számot amit csak Reason-ben csinált a "kolléga"

http://soundcloud.com/mikkol-2/propellerhead-reason-trance

vs a feljebb linkeltet. amit én követtem el, sajna csak a fél órácskám volt rá, kihurkoltam a Reason master-elő cuccosát, és összeraktam egy nagyon egyszerű master láncot, elejére brainworx control v2 (gain és stereo width) utána eq-nak Abbey Road Brilliance Pack (RS 127, TG12414), majd kompresszornak az Solid State Logic X-Comp-ot (nem nagyon volt időm, de a basszust nem akartam elbarmolni, az ebben lévő LF Bleed kapóra jött) utána jött az SSL Duende Bus Compressor, majd az Ableton Live saját limitere

http://soundcloud.com/xbitz/propellerhead-reason-trance

a diffi remélem így is hallható, szóval Reason-al ne master-eljünk (csak high-end vst-ekkel) akkor tűrhető(bb) ami kijön belőle :D
 

 normális eq-ról se kompiról sem.


a benne lévő Record-ból megörökölt konzol használható 6-ostól, vizuális eq, meg freq analizátor mondjuk jöhetne bele...



ui, húhú ez nagy off már, ki leszünk bannolva, megasry :) ha lehet akkor múvoljátok át ezeket a Reason topikba, és bocs mégegyszer Szerkesztette xbitz
Link to comment
Share on other sites

Azért ez annyira nem egyszerű.

... Meg sorolhatnám "step record", midi arpeggátor,midi delay, transformer, hyper edit féle széteditálható stepsequencer ahol note-onként állíthatsz swing. Ez az amit a többi nem nagyon tud,,..Ha ezeket tudod mire valók akkor érted

van már egy arp generátor http://shop.propellerheads.se/product/autoarp/ ugyan a jelenelegi Reason beli RE(Rack Extension) api nem teszi lehetővé a kétirányú kommunikációt, szekvencerbe nem tud írni, de az is csak lesz egyszer (meg persze ReWire-on keresztül minden megoldható)

Szerkesztette xbitz
Link to comment
Share on other sites

van már egy arp generátor http://shop.propellerheads.se/product/autoarp/ ugyan a jelenelegi Reason beli RE(Rack Extension) api nem teszi lehetővé a kétirányú kommunikációt, szekvencerbe nem tud írni, de az is csak lesz egyszer (meg per

 

 

van már egy arp generátor http://shop.propellerheads.se/product/autoarp/ ugyan a jelenelegi Reason beli RE(Rack Extension) api nem teszi lehetővé a kétirányú kommunikációt, szekvencerbe nem tud írni, de az is csak lesz egyszer (meg persze ReWire-on keresztül minden megoldható)

 

 

Ez mind szép és jó. Kit akarsz meggyőzni? Mondtam hogy attól függ mire akarod használni... A reasont lehet könnyebb megtanulni használni, ahogy az abletont is. De egy idő után besülsz vele, mert nem teljes értékű DAW, hanem egy kompakt valami. Engem nem fogsz tudni meggyőzni (8éve abletonozok, meg 3 évet cubase-ztem többnyire teljes napi időben), mivel tele vagyok samplerekkel meg vintage szintikkel meg kaverővel kb 4 éve. A Logic első szekvencere Emagic Notator már atari időszaka óta hasított, sosem fogják megelőzni. Addig meg kár győzködnöd amíg nem tudod miről beszélek igazán. Mert hiába mutatsz valami példát, amikor a logicban egy kattintással elérhetők ezek a dolgok, már évtized (vagy több) óta!

A felvételezésben és a routingban. A pluginek hangzásában. hiába mutatsz egy ilyen grafikus konzolt amin egyszerű eq-k vannak amikor parametric eqval sokkal jobban lehet dolgozni. És használtam már sokfélét. És van vas eq-m is. Meg televágni a képernyőt egy ekkora keverővel, sem jó dolog. Amikor máshol egy kattal csoportosítva vannak különböző csatornák. Ne győzködj kérlek, pláne ne resonnel. Cubase ami még közelébe megy a logicnak, meg a reaper, sonar. De mindnek vannak ordas hibái. Vagy nem tudja azt midiben és audio megszólalásban és gyorsaságban mint a logic. Ennyi az egész.

Tessék utánnajárni ha érdekel a dolog. Legegyszerűbb kipróbálni, és saját magad megyőződni.

Szerkesztette Shatva
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válasz erre a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...