Jump to content
Ménemszól.hu

MESSE13: Rupert Neve 5060 desktop keverő


madhead

Recommended Posts

A Rupert Neve Designs az 5088-as pultjuk sikerét kihasználva megalkotta a 24 sávos 5060-as desktop keverőt. 4+8 sztereó csatorna, 8 Insert, 8 AUX/Send, 1 Master Insert, Transport funkciók (USB-MIDI-n), fejhallgató kimenet, 3 pár monitor hangfal választási lehetőség.

 

A jelút az 5088-ból megszokott Class-A, a kimenő transzformátorának a színezése állítható(!) egy Silk/Texture nevezett potméterrel. Ára: 8000$.

 

post-7-0-83060000-1365607785_thumb.jpg

post-7-0-03553900-1365607844_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nekem ez a satellite széria mindig is egy megfejtetlen dolog volt, azt értem hogy summing mixer és az miért jó de az építésének logikáját már, ebben segítsetek légyszíves!

 

Ez gyakorlatilag az 5059 toló-potis kiadásban egy kis ráncfelvarrással ha jól látom, de már ott sem értettem hogy milyen csatlakozó ez a hátulján, hogyan küldesz ebbe hangot? nekem a pci kártyám kapcsolódik a breakoutboxhoz ilyen kábellel ezt is így kell elképzelni?ergo csak géppel tudod használni?de hát akkor gépen már feltételezem tudsz hangerőt állítani minek akkor oda sávonként 2 poti levelnek meg pan-nak? az inserteket értem hogy kell de ott is hogyan kötöd be? ez a digitáls csati 8 felé megy szét vagy hogy kell elképzleni? és akkor mind a 4 külső sztereó eszköz rajta van egy sávon ha insteret adok neki? miért nem a jó az öreg aux-in-es megoldás ahol dry-wet forgó potival szabályozod hogy mennyi hallatszik a külső processzálásból pl kompresszor. 2bus meg persze hogy jó mert egyiken majd silk másikon meg silk+ módban hajtod de ez az új cucc kétszer annyiba kerül és nem tudja ezt a trükköt.

Nem értem. Az analog összegzés lényege nem az lenne hogy pontosabban adja össze illetve karaktert ad, akkor miért nem csinálnak egy olyan cuccot amiben van pl 16 csatorna és adhatod neki a silk módok szinezéseit mondjuk 1200$-ért?és akkor a többi dolgot mint leveling panning stb azt in the box elintézed ezt meg rászúrod mint summing+enhancer. 5010 néven jöhetne is :D
vagy pont attól lesz ilyen karakteres hogy ezt mind ott benne kell megcsinálni az eszközben?

 

Az összes többi berendezésnek értem a lényegét és hogy milyen szerepet kap a felvételben, hol lesz a helye a stúdióban de ezeket nem tudom elképzelni viszont szeretnék képben lenni, magyarázzátok el légyszíves mert érdekel a téma!

Köszönöm


 

Link to comment
Share on other sites

már ott sem értettem hogy milyen csatlakozó ez a hátulján, hogyan küldesz ebbe hangot? nekem a pci kártyám kapcsolódik a breakoutboxhoz ilyen kábellel ezt is így kell elképzelni?ergo csak géppel tudod használni?de hát akkor gépen már feltételezem tudsz hangerőt állítani minek akkor oda sávonként 2 poti levelnek meg pan-nak? az inserteket értem hogy kell de ott is hogyan kötöd be? ez a digitáls csati 8 felé megy szét vagy hogy kell elképzleni? és akkor mind a 4 külső sztereó eszköz rajta van egy sávon ha insteret adok neki?

Erre gondolsz? :

http://www.hs-online.com/hu/DB25-kabel-166

Link to comment
Share on other sites

áhá akkor a kábelezést már értem, köszönöm! de még mindig rejtély hogy a profik mire használják ezt a cuccot? keverőnek kicsi a 4sztereó sáv, az auxra nem tudsz insertet tenni tehát azok szárazon maradnak vagy mi történik, egyáltalán mivel több ez mint az 5059 /az usb vezérlőkön kívűl mert gondolom az önmagában nem duplázza meg az árat/?

Link to comment
Share on other sites

Ez egy 16 sávos vonalkeverő, ami lényegesen jobban szól, mint a benti mix.

Tömören ennyi a lényege.

A potik és egyebek alapvetően tényleg feleslegesek rá.

Persze jobban szólna, ha azok is kint lennének beállítva, de a franc se fogja

össze-vissza tekergetni a különböző munkák között, szóval sokan fix állásban használják.

Link to comment
Share on other sites

tehát akkor szimpla summing mixer flancos extrákkal, de akkor miért dupla annyi mint az 5059 ami 2 buszos ugyan de csak 16 sávos,ennyivel többe kerül az a 8 sáv? vagy ez most még új és Neve...? Summing mixerben egyébként szól annyival dögösebben egy zene hogy megérje beleinvesztálni akár egy kevésbé márkásba is? illetve hova teszi azt az ember igazán? nem úgy lenne logikus hogy  még ad konvert előtt legyen jól összegezve? de ha gépből hozom ki akkor már egyszer felvettem processzáltam megint kihoztam betoltam summingolni és utána megint felveszem vagyis konvertálom akkor nem lesz a végén túl sok az oda-vissza konvert? így is megéri még kint összegezni?

Link to comment
Share on other sites

Nem tudom mennyibe kerül és miért, de a jól szóló summingok mind drágák.

Apogee alatt nincs értelme kihozni, szóval rendes konverter kell hozzá ki-be.

Ha érdekel, hogy mennyivel jobb a belső mixnél, akkor adj ide egy anyagot

multitrack masteringre és megmutatom.

Apogee DA16X - Neve 8816 - Apogee Rosetta láncot tudok mutatni.

Link to comment
Share on other sites

Tudok csinálni ilyet, de ez önmagában nem sokat mutat.

A legtöbb komoly cuccban az a lényeg, hogy egészen másra készteti az embert

keverés közben. Pl. nem rontod el azt a sávot rossz pluginekkel, ami amúgy jó lenne,

csak mondjuk a fos digit mix miatt rossznak tűnik.

Én is pont ezt csináltam, amíg egyszer régen be nem mentem Silkhez összetolni valamit a neve 8816-on.

Szégyen, milyen szar sávokat vittem be, amik eredetileg mind jól volt felvéve, csak aztán szét lettek trancsírozva, mert

nem akartak kiszólni a digit mixből. Amikor átálltam analóg summingra, akkor rögtön negyed annyi kompresszor, 

szalagszimulátor, tranzient designer és egyéb kütyü kellett.

 

Szóval, ha van egy otthoni mixed és csinálok mellé egy multitrack masteringet, akkor az sokkal jobban megmutatja,

hogy miről szól ez az egész. Ez esetben nem teljesen maradnak érintetlenek a küldött groupok,

de nincs is teljesen átkeverve az eredetihez képest, így jól összehasonlítható marad.

Ha egyáltalán nem nyúlok bele, akkor inkább csak azt fogod hallani, hogy másképp szól, mint a benti,

de a nagy csoda elmarad.

 

Azt még gyorsan leszögezem, hogy bármennyire is szidom, a digit mixnek is megvannak a maga előnyei

és alkalmazási területei. Például film hangot biztosan nem kevernék analógban, de zenét mindenképpen érdemes.

Link to comment
Share on other sites

Hivatalosan nem találtam megerősítést rá, viszont olvastam, hogy míg a az 5059-ben 4db trafó van, addig az 5060 VALÓSZÍNŰLEG

12db trafóval lesz szerelve. Az meg ezen a szinten jelentős összeg. Amennyiben ez fedi a valóságot, a plusz funkciókkal együtt ez már kiadja az árkülönbséget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...