Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Metering pluginek, problémák


anomalia

Kérdés

Sziasztok! A kérédésem, problémám a következö:
Miért van az hogy pl.: Cubase, és Pro Tools-ban is (legyen szó egy maszterlánc csatorna legvégéről) akármilyen plugint teszek a végére analizálás, metering céljából (RMS, PEAK, fázis....) mindíg más eredményeget/értékeket mutat, szinte 2x ugyanolyat nem, pedig próbáltam már több ilyen plugint, és a daw-ok gyári indikátoránál is mindíg más az eredmény/érték (persze természetesen nem drasztikusan).... Miért van ez hogy metering típusú plugin-plugin között külömbözöek értékekben és időben a jelzett eredmények. Nekem eddig a Waves PAZ volt talán a legmegbízhatóbb....
Megtudná nekem ezt valaki magyarázni? Mire figyeljek, miért van ez, mit kell esetleg egy "metering" pluginen kalbrálni, tud valaki jobb NATIV metering plugint mint a Waves PAZ Analyzer? Köszönöm szépen!!!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

A metering az egy külön szakma az egyszerűbb pluginek pedig tévesztenek. Itt van nálam egy csomó sokkal okosabb ember aki eltudja mondani, hogy miért. Viszont az UAD1/UAD2 családba tartozó Precision Limiter pluginnak nagyon pontos meteringje van. Konkrétan szerintem maga a limiter az egyik legrosszabbul sikerült uad plugin, de a meteringje az zseniális. 

Még a metric halo spectrafoo-t szokták emlegetni, de nekem azzal nincsen tapasztalatom.

Link to comment
Share on other sites

a VUMT csak egy egyszerü meter, én nem is pontos, mert próbáltam már! De egyébként egy advenced metering plugin-re gondoltam, mint pl.: Waves PAZ, iZotope Insight, Voxengo SPAN...

Egyszerű az igaz,de szabadon kalibrálható,akkor mihez képest nem pontos?:)

Link to comment
Share on other sites

Egyszerű az igaz,de szabadon kalibrálható,akkor mihez képest nem pontos?:)

Talán azért, mert VU-méter? ;)

A VU-méter és a PPM analóg rendszerekhez való, ahol van túlvezérlési tartalék.

A digitális jelek túlvezérlését teljesen máshogy kell mérni, szerintem csak egyszeru matek, de lehet, hogy tévedek.

A nehézség az ADC-n megjeleno jelszint kiértékelése lehet. Itt a digit jelalakból kell kitalálni, hogy az eredetileg anlóg jel túl van-e vezérelve vagy nem. Ha adott számú egymást koveto hangminták maximalis jelszinten vannak, akkor valószínu, hogy túlvezérlés torténik ugye. De, az alacsony frekvenciák esetén a "hosszú" amplitúdó becsaphatja a rendszert, ráadásul a túlmintavételezés is fontos, mert hangminták kozott is lehet túlvezérlés.

Link to comment
Share on other sites

Miért van az hogy pl.: Cubase, és Pro Tools-ban is (legyen szó egy maszterlánc csatorna legvégéről) akármilyen plugint teszek a végére analizálás, metering céljából (RMS, PEAK, fázis....) mindíg más eredményeget/értékeket mutat, szinte 2x ugyanolyat nem, pedig próbáltam már több ilyen plugint, és a daw-ok gyári indikátoránál is mindíg más az eredmény/érték (persze természetesen nem drasztikusan)

RMS-nél nem mindegy, hogy hány másodpercnyi anyagra számolja az átlagot. Konkrétean nem tudom hogyan oldják meg a metering pluginek az RMS számolást de van egy nagyon erős gyanúm, hogy csak a lejátszás ideje alatt vett mintákból számol. Ha így van akkor az nem meglepő, hogy más értéket kapsz ha pl. 5 mp-ig vagy pl. 80 mp-ig tart a lejátszás a DAW-ban.

Peak-nél már más a helyzet, ott elvileg mindegyik pluginnek ugyanott kellene jeleznie.

Szerintem mindaddíg nem lesz biztos az eredmény amíg nincs egy sztereo mix az összes sávból. Abban már tutira konstans minden, egy DAW belső routingjában meg ki tudja mi történik lejátszás közben.

Az én módszerem a következő: szerkesztés/keverés közben csak arra figyelek, hogy a DAW saját mixerének a "vu" méterei nem menjenek túlvezérlésbe. Ha kész van minden jöhet a stereo mixdown. A kapott wav fájlon elvégezem az RMS és Peak tesztet SoundForge 6 - ban. Ezt az értékeket szerintem pontosan írja ki a SoudForge.

Aztán a stereo mix visszamehet a DAW-ba egy kis masteringre (normalizálás, RMS növelés, egy kis EQ stb.), majd ismét export és adatok kiíratása ismét SoundForge-ban. Igaz, hogy tovább tart viszont ha nem bízol a DAW-ban és a pluginekben, csak így mehetsz biztosra.

A mellékelt képen egy gyári audio cd-ről importált track adatai láthatóak SoundForge 6-ban (Tools/Statistics). Kiemeltem a szóban forgó értékeket. Azt szeretem benne, hogy számmal írja ki a "leghangosabb" minta értékét. A képen látható track 0.00 dB-re van normalizálva és látható, hogy a legnagyobb értékű sample pont 32767.

post-100-0-84305600-1377895534.png

Link to comment
Share on other sites

Egy kis kiegészítés az előző hozzászólásom képéhez:

 

"Minimum sample value" és "Maximum sample value" lényegében ugyanazok, tehát mindkettő a jelnek a csúcsértéket jelenti, azzal a különbséggel, hogy a minimum a negatív, a maximum pedig a pozitív félperiódusnak az értéke. Mindez azért mert a 16 bites PCM Wav-nál a jel amplitúdója -32767 -tól +32767 -ig vehet fel értékeket. "Középen" a nullánál van a nyugalmi állapot.

Link to comment
Share on other sites

Ha nincs DC offset. Reméljuk nincs. :)

Igen. A példaként beszúrt képen épp van egy kicsi offset hiba. Most teszteltem MJ-től a Beat It-et. Ott a bal csatornára 0 a DC offset, a jobb csatornára pedig 2. Skrillex Bangarang-nél 2 és -3. Ehhez képest a példámban szereplő

-141 és -168 értékei kicsit soknak számítanak.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...