Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Sampler ajánló


Pityu

Kérdés

Tudtok olyan hardver samplert ajánlani, amely nagy háttértárral rendelkezhet, vinyó, compact flash stb.?

Amelyből nem tűnnek el a minták a kikapcsolás után?

Egyáltalán létezik még manapság ilyen vagy ezt az elképzelést inkább a szoftok közt keressem?

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Az lehet de még így is harmat gyenge a kicsike :( Pláne ha azt is nézzük, hogy nem lehet kapni (max. ebay ) plusz CF kártya plusz ram bővítés és még mindig karcsú a történet (árban már nem annyira).

Akkor már inkább egy jófajta laptop vagy amivel éppen az utóbbi időben foglalkozunk 1-2 kollégával egy másik fórumon, hogy építünk hangszert és modult is.

A kolléga rendkívül ügyes, a hangszer már kész is van. Én a modult tervezem, ami hasonló elven működne mint a Receptor.

Viszont vagy osx rendszeren vagy win7 rendszeren alapulna és nem linuxon. Osx esetében természetesen a Mainstage3

lenne a "kiszolgáló" program míg win7-8 esetében a Brainspawn Forte 3 végezné ugyanazt a munkát. Nincs ram korlát nincs háttértár probléma. Képernyő egy 10" érintő monitor.

A tervek készen vannak, szedem össze a hardvereket és kezdődhet a móka :thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

Tudtok olyan hardver samplert ajánlani, amely nagy háttértárral rendelkezhet, vinyó, compact flash stb.?

Amelyből nem tűnnek el a minták a kikapcsolás után?

Egyáltalán létezik még manapság ilyen vagy ezt az elképzelést inkább a szoftok közt keressem?

Yamaha MOXF, Motif XF ami komplett, amúgy meg V-machine, Receptor, Raspberry PI és társai.

A klasszikus értelembe vett samplerek mint anno Emu, Akai sajnos kihaltak.

Link to comment
Share on other sites

Akkor menjünk sorban :

 

"phrase/loop/dob sampler vagy szinti szampler?"

 

Igazad van ezt nem írtam! Szinti sampler de igazából tök mindegy, lényeg a nagy háttértár lehetőség és, hogy több sample formátumot is tudjon kezelni!!

 

"Vegyél korg microsamplert, az jó " mindenre ""

 

Ahhoz az elképzeléshez, amire kellene kb. semmire nem jó.. :( (sample formátumok? háttértár bővítés? nulla)

 

 

"Yamaha MOXF, Motif XF ami komplett, amúgy meg V-machine, Receptor, Raspberry PI és társai.
A klasszikus értelembe vett samplerek mint anno Emu, Akai sajnos kihaltak."

 

Nem workstationra van szükségem így a Yamik kilőve, amúgy is baromi drágák..

V-machine gyenge mint a lepkefing, Receptor tán még az országban sincs... és ott is az alapkiépítés gyenguszka a komolyabb meg elérhetetlen árú sajnos.  A Raspberry-t meg nem is ismerem de már előre félek mi lehet az? :) :)

Itt-ott még fellelhető egy Akai vagy Emu de többnyire alapkiépítésűek és az opciókat meg szinte lehetetlen már beszerezni hozzájuk :(

 

"Elektron Octatrack 64 Gigás CF kártyát tud kezelni."

 

Ez már jó kezdet! :) Viszont "csak" Wav és Aiff formátum kezelés de ezzel még csak ki lehetne valahogy egyezni, sok szódával.. :)

 

 

Na mindegy, köszi a válaszokat és tippeket uraim, de látom ebből is szoft megoldás lesz attól tartok. Ott persze megvan a megoldás minden problémámra de próbáltam első nekifutásra inkább "kikerülni" a pc-s lehetőségeket , de tartok tőle ismét nem fog sikerülni ezen elképzelésem.

 

Azért ha vannak még tippek, ne fogjátok vissza magatokat.. :D

Link to comment
Share on other sites

Akkor menjünk sorban :

 

"phrase/loop/dob sampler vagy szinti szampler?"

 

Igazad van ezt nem írtam! Szinti sampler de igazából tök mindegy, lényeg a nagy háttértár lehetőség és, hogy több sample formátumot is tudjon kezelni!!

 

"Vegyél korg microsamplert, az jó " mindenre ""

 

Ahhoz az elképzeléshez, amire kellene kb. semmire nem jó.. :( (sample formátumok? háttértár bővítés? nulla)

 

 

"Yamaha MOXF, Motif XF ami komplett, amúgy meg V-machine, Receptor, Raspberry PI és társai.

A klasszikus értelembe vett samplerek mint anno Emu, Akai sajnos kihaltak."

 

Nem workstationra van szükségem így a Yamik kilőve, amúgy is baromi drágák..

V-machine gyenge mint a lepkefing, Receptor tán még az országban sincs... és ott is az alapkiépítés gyenguszka a komolyabb meg elérhetetlen árú sajnos.  A Raspberry-t meg nem is ismerem de már előre félek mi lehet az? :) :)

Itt-ott még fellelhető egy Akai vagy Emu de többnyire alapkiépítésűek és az opciókat meg szinte lehetetlen már beszerezni hozzájuk :(

 

"Elektron Octatrack 64 Gigás CF kártyát tud kezelni."

 

Ez már jó kezdet! :) Viszont "csak" Wav és Aiff formátum kezelés de ezzel még csak ki lehetne valahogy egyezni, sok szódával.. :)

 

 

Na mindegy, köszi a válaszokat és tippeket uraim, de látom ebből is szoft megoldás lesz attól tartok. Ott persze megvan a megoldás minden problémámra de próbáltam első nekifutásra inkább "kikerülni" a pc-s lehetőségeket , de tartok tőle ismét nem fog sikerülni ezen elképzelésem.

 

Azért ha vannak még tippek, ne fogjátok vissza magatokat.. :D

 

A Raspberry PI az egy miniszámítógép :)

 

Link to comment
Share on other sites

Hi,

Azért felmerül a kérdés, mire szeretnéd használni a samplert. Otthon hobbizni, vagy stúdióba production környezetben? Erősen meghatározza, hogy milyen sampert érdemes használni. Meg aztán csak sample playback kell, vagy vennél is vele hangmintát? Ezek tükreben a következőket tudom ajánlani: Ha jó soundot szeretnél ami megállja a helyét a mixben, akkor Emulator EIi vagy EIII. Tudom retro, meg nem nagyon bővíthető, de soundot tekintve mai napig nem csináltak jobb samplert ezeknél. Kicsit rosszabb, de még mindíg magasan a mezőny felett van az emulator emax sorozat illetve az E sorozatú sampler. Nekem e6400 ultrám van, kiválló darab. Kb ugyan ezt a kategóriát képviseli a Kurzweil K sorozatú szintijei. Akaiból soundot tekintve az S1000-2000 sorozat a nyerő, viszont a kezelésük horror. A sort nálam az Ensonique asr illetve akai s5-6000 sorozat zárja. Samperből a legeslegalja nálam a Yamaha A3000 sampler. Hangja sem jó, és kezelés is horror. A nagyobb testvéreihez nem volt szerencsém. A leírt samplerek majdnem mindegyikéhez volt már szerencsém valamilyen formában.

Link to comment
Share on other sites

Otthon hobbizni elsősorban ill. ha mégis kell, akkor a színpadra is. Emiatt szerettem volna hanyagolni a pc-s samplereket és inkább a vas sampler felé nyitni.

De sajnos arra jövök rá, hogy kizárólag a soft samplerek hozzák azt az elvárást, amelyre szükségem van. Minden tekintetben.

Tárhely, formátumok kezelése/szerkesztése, effektek, rugalmasság,  stb.

 

Ez van, nem örülök de jelen pillanatban a témát körüljárva nincs elfogadható kompromisszum számomra a hardver samplerek közt.

Persze az elérhető kategóriára gondolok elsősorban, amúgy van választék dögivel de sajnos nem születtem burzsuj családba és a felmenőim sem korrupt politikusok.. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Hát jah, sokan vagyunk akik várnak egy a mai igényeknek minden tekintetben megfelelő samplerre. Nekem is voltak vizioim pl a sample cd-k iso formátumból való beolvasásáról pc segitségével, csak hogy ne kelljen tárolni azt a rengeteg cd-t. Mindhiába... Így marad a konvertálás és feltöltögetés..

Link to comment
Share on other sites

Otthon hobbizni elsősorban ill. ha mégis kell, akkor a színpadra is. Emiatt szerettem volna hanyagolni a pc-s samplereket és inkább a vas sampler felé nyitni.

De sajnos arra jövök rá, hogy kizárólag a soft samplerek hozzák azt az elvárást, amelyre szükségem van. Minden tekintetben.

Tárhely, formátumok kezelése/szerkesztése, effektek, rugalmasság,  stb.

 

Ez van, nem örülök de jelen pillanatban a témát körüljárva nincs elfogadható kompromisszum számomra a hardver samplerek közt.

Persze az elérhető kategóriára gondolok elsősorban, amúgy van választék dögivel de sajnos nem születtem burzsuj családba és a felmenőim sem korrupt politikusok.. :mad:

Érdekes, hogy a hangzást nem említed, mint elvárást. Upstream az alapján állította fel a sorrendet, ezek szerint neked feleslegesen.

Másrészt gondolhatod, hogy nem kis pénz egy jó szempler, főleg hogy az Octatrackre azt írtad, jó kezdet...

Link to comment
Share on other sites

Otthon hobbizni elsősorban ill. ha mégis kell, akkor a színpadra is. Emiatt szerettem volna hanyagolni a pc-s samplereket és inkább a vas sampler felé nyitni.

De sajnos arra jövök rá, hogy kizárólag a soft samplerek hozzák azt az elvárást, amelyre szükségem van. Minden tekintetben.

Tárhely, formátumok kezelése/szerkesztése, effektek, rugalmasság, stb.

Ez van, nem örülök de jelen pillanatban a témát körüljárva nincs elfogadható kompromisszum számomra a hardver samplerek közt.

Persze az elérhető kategóriára gondolok elsősorban, amúgy van választék dögivel de sajnos nem születtem burzsuj családba és a felmenőim sem korrupt politikusok.. :mad:

Az a gond hogy a vas sampler mint olyan mondtam is hogy kihalt. Ezért is írtam a MOXF szintit ami egyáltalán nem drága, persze mihez képest. Egy 50 ezres Emu E5k-hoz igen. Meg a 10 ezres R.PI-hez méginkább!

Az a tényállás hogy aki gigás ramokkal meg háttértárakkal keres megoldást az említetteken kívül nem fog találni kifejezetten samplert only. A régi vasak még kis mintákra készültek, egy Emu II-t én szóba sem hoznék ma mivel marhára elavult és max gyűjtők keresik. Ahogy szól/szólnak az nem abban manifesztálódik hogy életünk legélethűbb Steinwayét adná vissza 8 megabájton ami Pityunak cél lenne. Itt valóban a VSTk viszik ma a prímet hangzáshűségben vagy esetleg egy Korg Kronos. Persze mondják hogy egy Tritonon is bőven el lehet lenni 64 megán, ami dance zenére igaz is, de Vienna méretű gigászi 100 layeres vonósokat itt se várjunk szerintem el. Ilyen kívánalmakra tényleg laptop, Mac, iPad, Receptor stb való vagy kivárni egy Kronost ssdvel. De szerintem egy v-machine is elég lenne oda ami Pityunak kell igazából, az alternatívák köre viszont tényleg így teljes amiket leírtunk. Summa summarum: nincs új a nap alatt (kizárólag adott értelemben persze)!

Link to comment
Share on other sites

Köszi srácok a tippeket és a válaszokat!!

 

Tetsuo!

 

Azért nem írtam a hangzásról mert ha azt írom jó zongora hangszín kell, akkor ajánlasz egy bizonyos samplert? Vagy ha egy jó bass sound, akkor ajánlasz egy másikat? Gondolom csak vicceltél :)

Leírtam amúgy, hogy mik az elvárásaim, hogy azon kívül milyen hangokkal lenne feltöltve azt meg a felhasználó egyéni ízlése dönti el?

Nem? De! :D

 

DeMarco!

 

Igen, a Tritonomban is van 96 mb sample ram de az is inkább a vicc kategória határát súrolja a méretet illetően.

Nem dance műfajban tevékenykedem így a minták mérete igenis fontos számomra és éppen ez az a pont, ahol a mai samplerek elvéreznek a csekélyke memória lehetőségeik miatt. A minták állandó betöltögetéséről már nem is beszélve.

Igen, hellyel-közzel az a terv, hogy a samplert (ami nyilván a Kontakt lesz) feltöltsem olyan főleg akusztikus mintákkal, amelyek (számomra) a legjobbak és azok minden projektemnél rendelkezésre álljanak.

Ezt az igényt nem látom megvalósulni az elérhető kategóriában jelenleg.

A V-machine tetszik csak nem bővíthető sajnos a memóriája és a vinyója sem. A Receptor-ról meg tudjuk, hogy aranyáron mérik :)

Link to comment
Share on other sites

Tetsuo!

 

Azért nem írtam a hangzásról mert ha azt írom jó zongora hangszín kell, akkor ajánlasz egy bizonyos samplert? Vagy ha egy jó bass sound, akkor ajánlasz egy másikat? Gondolom csak vicceltél :)

Leírtam amúgy, hogy mik az elvárásaim, hogy azon kívül milyen hangokkal lenne feltöltve azt meg a felhasználó egyéni ízlése dönti el?

Nem? De! :D

Azért lenne fontos a hangzás, mert óriási különbségek vannak. Pl. a vintage 12 bites meg a neutrális (valaki szerint gyenge) szoftok között.

Persze ha neked szinti szempler kell (zongorával), akkor nem kell az ős EMU hangzás... marad a workstation meg a számítógép.

Link to comment
Share on other sites

Köszi srácok a tippeket és a válaszokat!!

 

Tetsuo!

 

Azért nem írtam a hangzásról mert ha azt írom jó zongora hangszín kell, akkor ajánlasz egy bizonyos samplert? Vagy ha egy jó bass sound, akkor ajánlasz egy másikat? Gondolom csak vicceltél :)

Leírtam amúgy, hogy mik az elvárásaim, hogy azon kívül milyen hangokkal lenne feltöltve azt meg a felhasználó egyéni ízlése dönti el?

Nem? De! :D

 

Vicces pedig de.. Minden samplernek meg van az erőssége miben jó. Ha dob és basszus a cél akkor biza AKAI. Basszus és szinti hangok tekintetében EMU odaver mindenkinek. Ha frankó pad-ek kellenek akkor arra nagyon jók a Yamahák. Mondjuk én javasolnék egy-két zenekar zenéjének meghallgatását, akik mesteri módon használták a samplert (Popular,Neo). Nem kellett giga pakkokat használniuk és még is brutál vonósokat (is) tudtak 128MB-ból előcsikarni. Viszont amit Te szeretnél az valóban VST akkor. Nem rossz az, és őszintén megvallva az igényeid a mai kor viszonyaihoz képest nem extrémek. Sajnos vasban nincs ilyen gép, és egy darabig nem is lesz, pedig szerintem lenne piaca....

Link to comment
Share on other sites

Vicces pedig de.. Minden samplernek meg van az erőssége miben jó. Ha dob és basszus a cél akkor biza AKAI. Basszus és szinti hangok tekintetében EMU odaver mindenkinek. Ha frankó pad-ek kellenek akkor arra nagyon jók a Yamahák. Mondjuk én javasolnék egy-két zenekar zenéjének meghallgatását, akik mesteri módon használták a samplert (Popular,Neo). Nem kellett giga pakkokat használniuk és még is brutál vonósokat (is) tudtak 128MB-ból előcsikarni. Viszont amit Te szeretnél az valóban VST akkor. Nem rossz az, és őszintén megvallva az igényeid a mai kor viszonyaihoz képest nem extrémek. Sajnos vasban nincs ilyen gép, és egy darabig nem is lesz, pedig szerintem lenne piaca....

 

Hát ezzel a Yamahával vitatkoznék kicsit. Szerintem a Korg szintiknél jobb pad hangzások kevés más vasban vannak és az hogy egy pad Emu samplerből vagy Yamiból szól, szerintem ugyanmindegy. Az Emu is erős volt szinte mindenben, kár felosztani hogy ez ebben meg abban nem jó, mert az E Ultrákkal bezárólag sok más cuccot megszólnak ma is, s állítólag ez EIII-asok meg ezeket is leütik. Na és hány %-ban számít ez?

Az hogy a dobok miért épp Akaira lettek specializálva én sem tudom, csak hallottam, de szerintem sokkal több a minták minőségén és felvételi láncán függ, mint hogy mibe töltjük bele. Oké, lehet esküdni a konverterekre ebben meg abban, de szerintem itt az átlag népek nem rendelkeznek csilliárdos studiókkal ahol ez érdemben ki is jönne és utána még mindig ott a zene amiben használni kell. Tehát Biopon mosópor reklám snitthez meg győzike tingli-tanglihoz az egész felhajtás felesleges. Itthon meg keveseknek van olyan hangzásigényük ill. elvárásuk mint teszem azt Stingnek vagy a Pat Metheny Groupnak, ahol kb. a sampler is csak egy mikrofonnal egy szinten van besorolva mint tucat darab, mert az egész produkció egészen máshol kap hangsúlyt.

Ráadásul a pad dolgoknál fontos az effekt körítés is, amiben a Korg egyedülálló. Akai, Emu sosem az effektjeiről volt híres ahogy én tudom, így kissé erőltetettnek érzem ma már a régi samplerek létjogosultságát, ha lehetek szubjektív, mert egy megfelelő modern sampleres workstation digit kijárattal, akár külső konverterekkel megtámogatva stúdió szinten, sokkal több már mind kapacitásban és lehetőségekben, mint egy 30 megás ősvas, amibe fél óra még betölt valamit az ember és a meghibásodás esélye szintjén is kérdőjeles a javíthatóság stb. Most csak próbáltam zanzásítani a téma árnyoldalát is hogy ne csak rózsaszínben lássuk a világot.

Link to comment
Share on other sites

Hát ezzel a Yamahával vitatkoznék kicsit. Szerintem a Korg szintiknél jobb pad hangzások kevés más vasban vannak és az hogy egy pad Emu samplerből vagy Yamiból szól, szerintem ugyanmindegy. Az Emu is erős volt szinte mindenben, kár felosztani hogy ez ebben meg abban nem jó, mert az E Ultrákkal bezárólag sok más cuccot megszólnak ma is, s állítólag ez EIII-asok meg ezeket is leütik. Na és hány %-ban számít ez?

Az hogy a dobok miért épp Akaira lettek specializálva én sem tudom, csak hallottam, de szerintem sokkal több a minták minőségén és felvételi láncán függ, mint hogy mibe töltjük bele. Oké, lehet esküdni a konverterekre ebben meg abban, de szerintem itt az átlag népek nem rendelkeznek csilliárdos studiókkal ahol ez érdemben ki is jönne és utána még mindig ott a zene amiben használni kell. Tehát Biopon mosópor reklám snitthez meg győzike tingli-tanglihoz az egész felhajtás felesleges. Itthon meg keveseknek van olyan hangzásigényük ill. elvárásuk mint teszem azt Stingnek vagy a Pat Metheny Groupnak, ahol kb. a sampler is csak egy mikrofonnal egy szinten van besorolva mint tucat darab, mert az egész produkció egészen máshol kap hangsúlyt.

Ráadásul a pad dolgoknál fontos az effekt körítés is, amiben a Korg egyedülálló. Akai, Emu sosem az effektjeiről volt híres ahogy én tudom, így kissé erőltetettnek érzem ma már a régi samplerek létjogosultságát, ha lehetek szubjektív, mert egy megfelelő modern sampleres workstation digit kijárattal, akár külső konverterekkel megtámogatva stúdió szinten, sokkal több már mind kapacitásban és lehetőségekben, mint egy 30 megás ősvas, amibe fél óra még betölt valamit az ember és a meghibásodás esélye szintjén is kérdőjeles a javíthatóság stb. Most csak próbáltam zanzásítani a téma árnyoldalát is hogy ne csak rózsaszínben lássuk a világot.

 

Félre ne érts nem vitatkozni szeretnék, de.. :)

 

"Szerintem a Korg szintiknél jobb pad hangzások kevés más vasban vannak" igaz igaz ezzel nem vitatkozom, de elsősorban samplerekről beszélünk és nem szintikről. 

 

"Az Emu is erős volt szinte mindenben" -- Az Emu erős volt mindenben :)

 

"Az hogy a dobok miért épp Akaira lettek specializálva én sem tudom" - itt sokban közre játszik az a tény hogy minden igényes sampling a saját platformján szólalt meg a legjobban. EMU az EMUN, AKAI az AKAIN. Tény az Emu-hoz sokkal kevesebb cd készült mint az Akaihoz, viszont azok tényleg igényesek. Ehhez jön hozzá hogy az Akai sorozat S1000-2000 verzióinak nagyon jók voltak a konverterei (mint ahogy az Emu-nak is) viszont transzponálásban - ami igen fontos tényező a sampling világban- elég gyenguszok voltak. Dobhoz, groove-okhoz illetve basszusokhoz nem igen kellett nagy terjedelmű és profi transzponálás. Tehát amit tudnak tudnak ezek a samplerek de azt profin. 

 

"Ráadásul a pad dolgoknál fontos az effekt körítés is, amiben a Korg egyedülálló. Akai, Emu sosem az effektjeiről volt híres ahogy én tudom" - Ezzel a gondolattal nem tudok azonosulni, ugyanis abban igazad van hogy azok az effektek igazából használhatatlanok, mint ahogy a legtöbb vasba beépített effekt, és itt nem a sound design-ra gondolok, viszont nem is mix-re tervezték azokat. Ha effektezni kell akkor odanyúlunk a megfelelő outboard-okhoz. Hangsúlyozom most mixingről beszélek.

 

"mert egy megfelelő modern sampleres workstation digit kijárattal, akár külső konverterekkel megtámogatva stúdió szinten, sokkal több már mind kapacitásban és lehetőségekben, mint egy 30 megás ősvas" - Erről az én személyes véleményem és tapasztalatom: nekem egy Kurzweil PC3K7 van az állványon (nem tudom szerinted ez bele tartozik-e a modern workstation kategóriába) mellette egy Alesis fusion 6hd. Mindkettő évtizedekkel fiatalabb mint az Emu E ultrám, mégis a samplingben messze sokkal jobb mint a szintik sampling része. Hogy miért? Mert a samplert arra tervezték hogy sampler legyen és kiszolgáljon minden igényt, míg a szintik sampling része csak "egy"  szükséges plusz, amivel vonzóbbá tudnak tenni egy terméket. SZERINTEM!! 

 

Mindezek mellett persze tényleg igaz az hogy egy 40GB-s zongorát csak VST-ben fogsz tudni megszólaltatni. De kérdem én.. minek 40GB-s hangminta?? Egy a kérdés.. tudsz zongorázni? Mert ha igen akkor az egy 2mbos hangmintán is ugyanúgy megszólal...Ahogy Silk mondaná: "Menyjé haza és gyakoroljá!" :)

 

Köszönöm a figyelmet ;)

Link to comment
Share on other sites

Van vasban is ilyen gép, úgy hívják, hogy Muse Receptor. Csak hát az meg olyan mint a fehér holló.. Mo-n legalábbis...

Köszi az infót!

Ez az eszköz eddig nem volt a látókörömben. Valószínűleg azért mert volt már egy-két gyenge próbálkozás VST-re gyártott specializálódott hardverre, de ezek mind elvéreztek, és magamban leírtam ezeket a próbálkozásokat. A Muse is kb erről szól, cél szgép saját oprendszerrel (linux) és erre portolt windows-os VST-vel. Biztos optimalizálva van az a vas a szoftverrel?? Nem tudom.. Nem hallottam még, nem teszteltem, de én félve nyúlnék ehhez az eszközhöz. Bár ki tudja baromira meggyőzhető vagyok.. :) 

Link to comment
Share on other sites

Érdekes volt nézni a videót. Vajon ezt a kis "sufnituningot" a gyártó miért nem tudja elvégezni..?

De a lényegen nem változtat semmit a videó, mert az az 512 mb ram  és 8gb cf kártya igen kevés vsti hangszer betöltését teszi lehetővé sajnos.

Kisebb hangszerek viszont szépen elfutnak rajta.

Jó lenne tudni mekkora méretű CF kártyát tud kezelni max. ez a kis "machine"? 

De akkor is csak 512 mb ram, nagyon karcsú.. :startle:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...