Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

USB hangkártya szinkronizálása


Maaak

Kérdés

Sziasztok!
A következő problémám lenne:
Van egy usb-s (E-MU 0202) hangkártyám. Ezt szeretném pontosan szinkronba hozni a géppel.

Beállítom a Cubaseban, hogy a metronóm csipogása pontosan az ütem vonalkáira essen.

Tökéletesen működik minden addig, amíg használom a gépet.

Aztán másnap megint nem ott van a metronóm csipogása a vonalon. (bocs de nem tudom a pontos szakkifejezést)

A megfigyelésem: ha vagy a gépet vagy a hangkártyát indítom újra, mindíg újra kell beállítani a szinkronizálást.

Próbáltam már Winows XP-vel Win 7-el, Win 8-al, Win 8.1-el még Linuxal is. Próbáltam Cubase-ba, Nuendóba és linuxos Ardour-ba is.

Aztán gondoltam a gépem nem jó ezért vettem új alaplapot, procit, memóriát, még SSD vinyót is, nézegettem a BIOS-ban is, sok dolgot már beállítottam de ez nem változott.

Aztán valaki azt mondta, hogy a hangkártyám nem jó, ezért vettem abból is újat (Presonus 22VSL), de a problémám megmaradt.

 

Az a kérdésem, hogy találkozott már valaki ezzel a problémával?

Maga az USB kapcsolat ilyen, hogy ha csatlakozik valami USB-s hangkártya a géppel akkor az más-más reakcióidővel éri el a gép?

(Mondom ha beállítottam a pontos szinkronizációt akkor amíg megvan ez az USB-s kapcsolat akkor minten precízen pontosan megmarad.)

Remélem tudtok segíteni! Üdv: Márk

 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

Vagy be volt állítva a delay kompenzáció, vagy rá volt téve valami egyéb profi stúdiós bindzs-mindzsi… Nagy csodák vannak manapság egy profi stúdióban.

A Te jeled milyen volt ugyanott?

 

De kezdem feladni a magyarázást, csak még egyszer:

 

- nincs nulla felvételi latency.

- ha valaki a gridekhez képest egyformán jelenik meg, akkor pontos

- ha valaki pontosan a grideken jelenik meg, akkor vagy pontos, és pont a latencyvel előbb teszi oda magát, vagy kompenzálva van a delay.

 

 

Ennyi.

Link to comment
Share on other sites

Konkrét példa:

Nagy Zsolti dobos barátom beült a dob mögé, feljátszotta a számot és saját szemeimmel láttam, hogy a lábcin sávja olyan tökéletes pontos és egyenletes volt mint egy vonalzón a millimétercsíkok.

Ezt a szintet szeretném elérni az én hangszeremen. Ehhez nem kell más, csak gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás. Jó-pár évig... De a lényeg: METRONOMMAL

És ha nézem a felvett basszusgitár sávomat akkor tökéletesnek kell lennie a gridekhez nézve.

De ha a program nincs előtte beállítva, akkor maga a metronóm sem lesz tökéletes.

Ez a problémával küzdök lassan már 2 éve, ezért kérem a segítségeteket hátha valaki tudja a megoldást.

Link to comment
Share on other sites

Ha a dobos cimborád ugyanazzal a szettel vette fel a dobolását, akkor azt azt jelenti, hogy Ő nagyon pontos, DE pont a felvételi rendszerkéséssel ELŐBB ütötte a lábcint…:)

 

Ami egyébként nem elképzelhetetlen, mert zeneileg egyébként konkrét jelentése is lehet annak, (illetve konkrét stílusokat határozhat meg), ha valaki egy icipicit az ütem előtt, vagy egy icipicit az ütem után teszi oda a magáét. (természetesen egyébként pontosan)

 

A 60-as évek Motown, bugyinedvesítő soul felvételein a basszgitáros mindíg egy pár milisec-el később tolta a dögöt, mint az ütem, ettől lett olyan fülledten erotikus, és "nyúlós" az összes Sam Cooke, Otis Redding, Supremes, stb. szám.

 

A dobos kollégád picit előbb ütése meg számomra metál-szocializációt jelez. Lehet, hogy nem azt játszik, de azon nőtt fel..:)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

 

Ez már pszichés probléma…:)))

 

Ne akard azt, hogy a teljesen törvényszerű (ma már minimális) rendszer latency ne legyen érzékelhető, mert ez lehetetlen, és csak elégedetlenséget okoz.

 

A felvett jelnek ÖNMAGÁBAN kell pontosnak lennie, és ezt a kezdőpontban egyetlen mozdulattal helyre tudod húzni, ha van csúszás. Aztán, ha egy pontot helyre húztál (kiegalizálva a rendszer latencyjét), és az összes többi is a gridekre került ekkor, akkor valóban olyan pontos vagy, hogy metronómot lehet hozzád igazítani. Ott még nem tart a technika, hogy egy felvétel 0 latencys legyen.

nem kell nulla latency!

Azt tudom, hogy minden gépen van.

Nálam 2,7ms, de deirekt monitoring álltal a hangszeremet 0 latencyval nyomja a fejhallgatóba vissza hangkártya.

Tehát ez a része tőkéletes, és nem is kell jobb.

A behuzogatós, meg autómata behuzogatós dolgokat is értem, láttam is és ismerem is.

De amikor élőben zenélsz, nem lesz ott a stúdiós, hogy korrigálja a időben pontatlan hangokat.

Link to comment
Share on other sites

Konkrét példa:

Nagy Zsolti dobos barátom beült a dob mögé, feljátszotta a számot és saját szemeimmel láttam, hogy a lábcin sávja olyan tökéletes pontos és egyenletes volt mint egy vonalzón a millimétercsíkok.

Ezt a szintet szeretném elérni az én hangszeremen. Ehhez nem kell más, csak gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás. Jó-pár évig... De a lényeg: METRONOMMAL

És ha nézem a felvett basszusgitár sávomat akkor tökéletesnek kell lennie a gridekhez nézve.

De ha a program nincs előtte beállítva, akkor maga a metronóm sem lesz tökéletes.

Ez a problémával küzdök lassan már 2 éve, ezért kérem a segítségeteket hátha valaki tudja a megoldást.

 

Amit írtál arra meg: Ha rájátszol az így felvett metronómra, és magadat akarod ellenőrizni, akkor meg a metronóm jelzéhez kell összenézned magadat, nem a gridekhez…:)

Link to comment
Share on other sites

nem kell nulla latency!

Azt tudom, hogy minden gépen van.

Nálam 2,7ms, de deirekt monitoring álltal a hangszeremet 0 latencyval nyomja a fejhallgatóba vissza hangkártya.

Tehát ez a része tőkéletes, és nem is kell jobb.

A behuzogatós, meg autómata behuzogatós dolgokat is értem, láttam is és ismerem is.

De amikor élőben zenélsz, nem lesz ott a stúdiós, hogy korrigálja a időben pontatlan hangokat.

Na, erre írtam azt, hogy attól, hogy nem vagy a grideken, attól még pontos lehetsz, ha a gridektől egyforma távolságra vagy. Pont annyira mint a metronóm jelei.

Link to comment
Share on other sites

A gridektől való távolságod (és a metronóm gridektól való távolsága) pedig a rendszer latencyje, NEM a te hibád.

Minden stúdió programban a mertonómot be lehet állítani a gridekhez tökéletesen pontosan.

A porblémám az, hogy ezt a beállítást minden számítógép újraindítás után, vagy hangkártya újra indítás után újra meg kell tenni.

Link to comment
Share on other sites

Minden stúdió programban a mertonómot be lehet állítani a gridekhez tökéletesen pontosan.

A porblémám az, hogy ezt a beállítást minden számítógép újraindítás után, vagy hangkártya újra indítás után újra meg kell tenni.

 

Ha mindenképp ragaszkodsz ehhez a módszerhez, akkor valóban mindig meg kell tenni, mert az aktuális rendszer latency kicsit függ a gép aktuális állapotától. Mi fut rajta, stb.

Link to comment
Share on other sites

Nem létező problémán agyaltok.

A Cubase/Nuendo metronóm pontos, az ott szól ahol kell.

Nem kell állítgatni semmit rajta.

Max akkor szólhat rossz helyen, ha MIDI click van.

Illetve persze lehet driver hiba, monitoring hiba, stb.

A lényeg, hogy a takk jó. Ha netán mégis csúszik pár nanosecundumot, annak

nincs köze a zenéléshez és a pontossághoz. Az nem a mi idősíkunk.

Ennyit késnek a vasak is.

Link to comment
Share on other sites

Konkrét példa:

Nagy Zsolti dobos barátom beült a dob mögé, feljátszotta a számot és saját szemeimmel láttam, hogy a lábcin sávja olyan tökéletes pontos és egyenletes volt mint egy vonalzón a millimétercsíkok.

Ezt a szintet szeretném elérni az én hangszeremen. Ehhez nem kell más, csak gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás. Jó-pár évig... De a lényeg: METRONOMMAL

És ha nézem a felvett basszusgitár sávomat akkor tökéletesnek kell lennie a gridekhez nézve.

De ha a program nincs előtte beállítva, akkor maga a metronóm sem lesz tökéletes.

Ez a problémával küzdök lassan már 2 éve, ezért kérem a segítségeteket hátha valaki tudja a megoldást.

A metronómos gyakorlással pont a ritmusérzékedet rongálod. Ha túl sokat gyakorolsz metronómmal, soha nem fogsz pontosan játszani. Arról nem beszélve, hogy a hangoknak értéküktől és helyüktől függően súlyuk van. Ha egy virtuóz szólamot teljesen egyenletesen játszol, nagyon rosszul fog szólni. Olyan lesz, mint a légkalapács. 

A pontosságon egész más módszerek segítenek. Először az oszlopokat kell megérezni, utána a kontrollált játékot gyakorolni, nagyon lassan. 

A gyors és pontos játokéthoz nagyon sokat kell gyakorolni, nagyon lassan:-). Anniyra lassan, hogy az automatizmusok ne tudjanak elindulni, tehát minden hangot teljes figyellemmel tudj kontrollálni.

Ha mindenáron kell a metronóm, akkor legfeljebb a tempóhoz képest többszörösen lassabb beállítással használni. Pl. minden negyed leütésre lejátszol egy egész ütemet. Ez fejleszt valamennyire, de a leírt problámán nem fog segíteni.

Link to comment
Share on other sites

Ha mindenki ugyanarra a metronómra játszik egy felvételen, akkor minek állítgatni?
A "
Hangkártyám kimenetét egy kábellel összekötöm az egyik bemenetével." alapból okoz egy késést amitől a kiküldött majd felvett takkjel nem a griden jelenik meg. 
ez egy olyan probléma, ami igazából nincs is. :D


 

 

Link to comment
Share on other sites

Dobosként megboldogult lánykoromban (12-3évesen) akartam olyan pontos lenni, hogy a metronómot lehessen hozzám igazítani.

Azóta szerencsére rájöttem, hogy bár a metronómra gyakorlás alapvető fontosságú, a metronómot inkább, mint valami sorvezetőt vagy extra hangszert kell használni. Nem vagyok dobgép, te pedig nem vagy basszus szinti. A kutyát nem érdekel, hogy griden vagy vagy sem. Nem vonalzóval kell zenélni.

 

Azt meg felejtsük el, hogy be kell állítani a metronómot. Ilyen nincs. Pont azért van, ott, hogy legyen egy fix pont az életedben, nem azért, hogy baszkuráld.

Ahogy többen leírták már, ha a hangjaid nem a griden vannak, akkor az vagy a te pontatlanságod, vagy latency okozta kis késés, teljesen felesleges agyalni rajta. Koncentrálj a zenére inkább :)

Link to comment
Share on other sites

nem nulla a latency-m, és nem is akarom hogy az legyen.

Viszont a stúdióprogram lehetőséget ad, hogy a te gépedhez/és hangkártyádhoz belődd a metronómot pontosra, azért hogy valóban metronómként használható legyen.

Mi az, hogy belőni pontosra? Alapból pontosnak kell lennie.

Link to comment
Share on other sites

Először is nagyon köszönöm a segítőkészségeteket!

Szóval pontosítok, hogy érthetőbb legyen mivel küzdök:

 

Hangkártyám kimenetét egy kábellel összekötöm az egyik bemenetével.

Beállítom a jelszinteket, bekapcsolom a metronómot hogy hallatszon felvételkor, és indul a felvétel.

A végeredmény itt látható:

Látható, hogy "pittyeg a negyedeken".

De ha felnagyítod akkor kiderül, hogy mégsem tökéletesen ott pittyeg ahol kéne:

Akkor megkeresed a beállításoknál (ezer menün belül) a szinkronizáláshoz szükséges értéket és akkor ezt kell átírni kisebbre a késik, nagyobbra ha siet a felvétel, és meg kell nézni újra hogy sikerült e, és addig találgatni amíg tökéletes lesz:

Bocs hogy konkrétan nem tudom megmondani hogy melyik menü melyik almenüjében van ez, mert már 2-3 különböző verziószámú Cubase és Nuendót próbáltam és mindegyikben máshol volt,valahol a beállítások/audio ki-bemenetek környékén...
Most épp Ardouron illusztráltam ezt a szinkronizálást, de mindegyiken megvan.
Megnéznétek nálatok mi a helyzet? Metronóm felvételnél tényleg alapból tökéletesen pontos? Köszi előre is!

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...