Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Ének felvétele a szobámban


Frajna Tamás

Kérdés

Sziasztok!

 

Remélem jó helyre írok ez ügyben, ha minden jól megy nemsokára hozzám kerül egy viszonylag jó hangkártya, és szeretnék itthon elkészíteni egy-két felvételt. Két mikrofonom is van egy nagymembrános kondenzátor: HSMC001 és egy dinamikus AT MB3k. A felvételre két lehetőség van, egyik a szobám, másik a próbatermünk, a próbateremmel az a baj, h pince helység, ráadásul egy "átjáróteremből" van leválasztva valami gipszkarton szerű dologgal, a lényeg, hogy ha a mellettünk lévő teremben játszanak akkor az azért áthallatszódik annyira h bezavarjon az ének felvételbe szerintem, illetve vannak csövek is a teremben szerintem azok is berezonálnának. Na a szobám az úgy néz ki, hogy egy emeleti szoba, később lett ez a szint hozzáépítve a házhoz, ebből kifolyólag ami nem érintkezik szomszéddal az valamilyen könnyűszerkezetes fal csak, gondolom valami fa. Tehát van két tégla falam, meg két könnyűszerkezetes, amiből az egyik tetőtér. Ami engem érdekelne, hogy merre volna célszerű énekelnem, lehet h rosszul gondolom de a tetőtér ferdesége az lehet előny nem, mert akkor nem közvetlen felém veri vissza a hangot, illetve abban kell lennie valamilyen szigetelésnek is. Ilyen hang törő meg fogó dolgokra most nem igazán akarok költeni, majd szépen lassan, de akkor majd inkább valahol máshol. Szóval a fő szempont az lenne, hogy minél jobb minőségű legyen a felvétel, a szomszédok jófejek, ha nem hajnal kettőkor énekelek akkor nem zavarja őket (legalábbis eddig még nem szóltak). Nyilván tudom, hogy nem fogok tudni kihozni a dologból egy jó stúdió minőségű dolgot, de nem is az a cél, csak, hogy legyen mit visszahallgatni, ne legyán bántóan rossz a minősége! :D

 

Köszi a válaszokat

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Szia!

A kérdésben a választ is leírtad. Nem hátrány, hogy a tetőtér miatt az egyik falad ferde, vagy másik kettő is. Ha nincs más, rakjál tojástartót átmenetileg, azt általában ingyen is beszerezhetsz :) Amire szeretnéd használni a felvételt és az eszközpark milyensége miatt jó lesz a szobád :) ! Uccu neki, hajrá felvételezni! :)

Link to comment
Share on other sites

A tojástartó mítosz...

Több okból se ajánlom használatát. Leírok párat.

1. A tojástartó anyaga nemhogy csillapítaná a hanghullámokat, hanem visszaveri azokat, ezzel alapjában adtál a .... -nak egy pofont.

2. Gusztustalan látni egy olyan stúdiót, ahol fel van aggatva a falra egy raklap tojástartó, és "stúdióként" van definiálva.

3. Ebből kifolyólag senki se fog téged komolyan venni aki egy kicsit is ért ehhez az egészhez, illetve ha járt már profi stúdióban ahol saját bőrén érezhette, milyen egy akusztikailag jól kezelt helyiség.

 

Félreértés ne essék, sértegetni senkit se szeretnék.

De nem kell menni más hülyesége után.

Érdeklődj profiktól, akár itt a fórumon (Silk, AD)

Spórolj egy picit, és vegyél normális csillapítókat (Auralex, Primacustic)

Vagy készíts magadnak kőgyapotból csillapításokat.

 

Peace!

:)

Link to comment
Share on other sites

a tojastartonal a szennyesruhak szanaszet pakolgatasa is jobb :) meg vastagabb fuggony a falra, stb.

vagy konyvespolc, ertelemszeruen tele konyvekkel.

esetleg ha van szamitogep szervizes ismeros, tole lehet kunyeralni olyan szivacsokat, amiket pl alaplapok ala tesznek a dobozokban.

 

low budget megoldasokbol nem lesz tokeletes akusztika es hangszigeteles, de kicsit lehet javitani legalabb a szoba visszhangossagan.

Link to comment
Share on other sites

Szükségessé vált, hogy összehozzak magamnak egy nagyon alap, nagyon büdzsé mikrofonos setupot, és ebben szeretnék egy kis segítséget kérni.

 

Leginkább vokálhoz használnám a mikrofont, és a 3 befutó amiket nézegettem hasonló árkategóriában a következőek:

- Audio Technica AT-2020

- Superlux CMH8A

- AKG Vocal Perception 120

 

Ezek közül melyiket érzitek a legelfogadhatóbbnak (tudom, semelyiket...), illetve van-e valami még ebben az árkategóriában, esetleg akár olcsóbban is, ami minőségre még ez a szint? Vagy kicsivel drágábban ami aránytalanul sokkal jobb vétel, mint ezek?

 

Várom a válaszokat és köszönöm! :)

Link to comment
Share on other sites

Szükségessé vált, hogy összehozzak magamnak egy nagyon alap, nagyon büdzsé mikrofonos setupot, és ebben szeretnék egy kis segítséget kérni.

 

Leginkább vokálhoz használnám a mikrofont, és a 3 befutó amiket nézegettem hasonló árkategóriában a következőek:

- Audio Technica AT-2020

- Superlux CMH8A

- AKG Vocal Perception 120

 

Ezek közül melyiket érzitek a legelfogadhatóbbnak (tudom, semelyiket...), illetve van-e valami még ebben az árkategóriában, esetleg akár olcsóbban is, ami minőségre még ez a szint? Vagy kicsivel drágábban ami aránytalanul sokkal jobb vétel, mint ezek?

 

Várom a válaszokat és köszönöm! :)

Én a magam részéről csak annyit tudok hozzá szólni, hogy nekem évek óta egy AT-2020-am van, eddig három különböző szobában vettem fel vele, minden akusztika varázslat nélkül, és amire nekem kell, hobby szintű ének felvétele, arra nagyon bevált! Annó azt az infót kaptam, hogy ének felvételére vagy ez az árkategória, vagy a következő lépcső, ahol már tényleg változás van az 120-200k között! 

Link to comment
Share on other sites

Én a magam részéről csak annyit tudok hozzá szólni, hogy nekem évek óta egy AT-2020-am van, eddig három különböző szobában vettem fel vele, minden akusztika varázslat nélkül, és amire nekem kell, hobby szintű ének felvétele, arra nagyon bevált! Annó azt az infót kaptam, hogy ének felvételére vagy ez az árkategória, vagy a következő lépcső, ahol már tényleg változás van az 120-200k között! 

Köszi!

Ezt a 120 meg fölötte dolgot én is hallottam ma valakitől, valszeg így lehet. :)

Közben sikerült egy összehasonlítást találnom az AT2020ról, meg a P120ról. Amit láttam és hallottam (és a video készítője is elmondta), hogy a P120nak vannak beállításai, amik hasznosak lehetnek, meg valamivel érzékenyebb, de az AT2020 mélyebbre lemegy, és emellett líneárisabb. Átgondoltam, hogy nekem melyik feküdne jobban, és ez alapján az AT2020 mellett fogok dönteni, nagy valószínüséggel.

 

Superlux CMH8A-nak meg még utánanézek. mert egyelőre a céget sem ismerem...

Link to comment
Share on other sites

Nekem van egy at2020. Néha rühellem, néha szeretem, nem szól rosszul a felvételem, csak valahogy sehogy nem lesz belőle Nickelback. :) Meg nagyon nehéz megoldani, hogy érthető legyen az ének a mixben, de mégse legyen túl hangos.

 

Ahogy hallgatok különböző teszteket a neten, mindenhol másképp szól. Bár a jellegzetessége megmarad, de valahol nagyon profi a hangja, valahol meg retek. A mikrofon tesztben, ami itt volt a menemszolon, eddig itt hallottam a legjobban szólni, és már attól boldog lennék, ha a saját felvételem ilyen lenne. (A wunder meg... hát majd egyszer) Itt már vagy a preamp vagy a konverter vagy valami egész más dolog játszik, viszont sokkal jobb mint nálam. Amúgy fortéval használom most.

 

Nem hiszem, hogy van értelme drágább mikrofonnak addig, amíg az at2020-ból ki nem tudod hozni a maximumot. Ha pedig sikerül, akkor lehet hogy nem fogod érezni szükségét a fejlesztésnek.

 

Egy kis segítség, pont tegnap este találtam. Talán ad némi elképzelést, hogy milyenek egymáshoz képest, bár lehet hogy nálad nem pont így fog szólni:

 

http://www.zenproaudio.com/clipalator

 

Amúgy én egy Advanced Audio mikrofont tervezek beszerezni a közeljövőben. Nincs túl sok embernek, de akinek van, az nagyon-nagyon elégedett vele.

Bár még én se hoztam ki az at-ból a maximumot. :)

Link to comment
Share on other sites

És ismét köszönöm a tippeket! :)

 

Clipolatorban sajnos nincs benne a másik két miksi, de azt gondolom, hogy az AT2020 így ezek alapján a hangminták alapján egyelőre biztosan elég lesz nekem. (A jelenlegi állapotok szerintem ahogy hangot felveszek, az egy vicc, már gyakorlatilag az hatalmas előrelépés, hogy egy álványra rá tudom tenni a mikrofont ,egy popfilterrel együtt :) )

 

 

Hát igen a preamp... Egy Isa Onet majd lehet, hogy beszerzek hozzá idővel, az úgyis használható még sokminden másra is.

 

Wundert vagy Neumannt meg majd akkor hogyha fizetős vendégek jönnek hozzám éneket felvenni, vagy a kiabáláson meg a vocoderezésen kívül másra is futja majd a "tehetségemből". :D

Link to comment
Share on other sites

Amikor kezdtem a zenélős dolgot, valami összeszigetelőszalagozott karaoke mikrofonom volt, amit a toneport gx-be dugtam be, popfilternek meg egy rossz harisnyát feszítettem szét drótkötéllel. Ehhez képest, amikor megvettem az első kondimikrofont meg előfokot, a legolcsóbb behringer mindkettő, hát óriási volt a különbség. Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy az isa one a legjobb választás otthoni szintre. Igaz, hogy mindenki dicséri hogy az egy más szint, de ezt nem egészen úgy kell elképzelni, mintha angyalok lepotyognának az égből és olyan tökéletesen felénekelnék a vokált, hogy aki meghallja egyből elpárolog a levegőben és feljut a valhallába. Szerintem be lehet osztani jobban azt a pénzt manapság, fejlődik az ipar, vannak már jó kis interfacek. Én például 200 fontért vettem a fortét, nagyon lement itt az ára angolban, otthon nem tudom mennyi. De azért nagyon más minőségileg, mint a kis behringer előfokom volt. Itt már csak kicsiket javítana ha sokat költenék. Melegebb, muzikálisabb hangzás, zenébe jobban beépülő ének stb. (Persze én kiadnám rá a pénzt, ha pontosan tudnám, mi mennyit meg hogyan javít a felvételen) De itt már nincs olyan, mint korábban, hogy: zúg, recseg-ropog, torzít, nincs semmi magas, olyan mintha egy hordóban énekelnék stb. Sőt, volt olyan, hogy valami "sátáni hang" szólt a vokálom alatt! Ez pedig nem olyan rég volt az at-vel. Kis elcsúszással, eltorzított hangon, halkan szólt egy másik hang a sávon belül, amit fejhallgatóban lehetett csak hallani. Semmi plugin, csak a nyers felvétel. Felvételkor a hangfal ki volt kapcsolva, talán még a fülesben se szólt, szóval nem szólhatott bele. Ez lehet hogy valami emu-s feketevarázslat lehetett.

Amúgy lehet hogy még a behringer c1 is használható lenne. Nincs itt nálam, nem tudom kipróbálni a fortével, de arra emlékszem, hogy valahogy természetesebb volt a hangja. Az at2020-ban kicsit sok a mély, meg van egy magas emelés, bár nem zavaróan magas, kicsit olyan hifis. A c1-ben ez nem volt, a közép tartomány szólt normálisan. Bár nem mentem bele nagyon a tesztelésbe, most szívesen kipróbálnám megint az új tudásommal meg technikámmal. Amúgy mintha hallható alapzaja lett volna, az at viszont csendes.

Link to comment
Share on other sites

Egyik barátomnak C1 van otthonra, azt mondja, hogy elfogadható, de a bandájában az énekes egy AT2020-at vett otthonra és arra azt mondja, hogy szerinte az hallhatóan jobb. Nemtudom, igazából nincs akkora pénzbeli különbség a kettő között sem, ATben meg jobban megbízom mint a Behringerben, de lehet csak előítéletes vagyok.

 

Na mindegy, azt hiszem döntöttem az AT2020 mellett, köszönöm a segítséget! :)

 

 

Egyébként ha már felvételhez szükséges vas: EQt és Compressort mennyire érdemes venni otthonra és berakni a mikrofon és az interface közé? Létezik ebből valami olcsóbb megoldás, mint hogy veszek egy kicsi 500-as racket és abba még pár modult?

Link to comment
Share on other sites

Egyik barátomnak C1 van otthonra, azt mondja, hogy elfogadható, de a bandájában az énekes egy AT2020-at vett otthonra és arra azt mondja, hogy szerinte az hallhatóan jobb. Nemtudom, igazából nincs akkora pénzbeli különbség a kettő között sem, ATben meg jobban megbízom mint a Behringerben, de lehet csak előítéletes vagyok.

 

Na mindegy, azt hiszem döntöttem az AT2020 mellett, köszönöm a segítséget! :)

 

 

Egyébként ha már felvételhez szükséges vas: EQt és Compressort mennyire érdemes venni otthonra és berakni a mikrofon és az interface közé? Létezik ebből valami olcsóbb megoldás, mint hogy veszek egy kicsi 500-as racket és abba még pár modult?

 

"és arra azt mondja, hogy szerinte az hallhatóan jobb"-> dehát mi mást mondott volna? :) de ez így értendő: neki jobban tetszik. a processzált hangja (EQ?) a jobb vagy a nyers? és akkor ott az a tényező, hogy 1) kinek a hangjára? (a sajátjáról nem tud objektíven nyilatkozni) 2) mennyire gyakorlott hangmérnök? kezdő, vagy olyan illetőről van szó, akinek mindegy mit adnak a kezébe? :) Szóval no worries, a C1 nem jobb mint az AT2020, csak más. Sőt, mondok egy harmadikat: egyszer volt a kezemben 3 darab Behringer C1, mit ad isten, mindhárom tök másképp szólt :) Kicsit mint a Daciák gyártása, fé centivel nagyobbra sikerült a henger átmérője, nembajaz :) Az AT2020-ak legalább ugyanúgy szólnak.

 

"Egyébként ha már felvételhez szükséges vas: EQt és Compressort mennyire érdemes venni otthonra és berakni a mikrofon és az interface közé? " -» AT 2020 esetében ezt nem javasolnám. Egy jó preamp azért jól jöhet. Addig pedig okosan választott pluginek.

Link to comment
Share on other sites

Én a magam részéről csak annyit tudok hozzá szólni, hogy nekem évek óta egy AT-2020-am van, eddig három különböző szobában vettem fel vele, minden akusztika varázslat nélkül, és amire nekem kell, hobby szintű ének felvétele, arra nagyon bevált! Annó azt az infót kaptam, hogy ének felvételére vagy ez az árkategória, vagy a következő lépcső, ahol már tényleg változás van az 120-200k között! 

Ohh igen, ezt én is kihagytam a képletből, egy PreAmp nagyon megdobja az AT-2020-at! Én nem költöttem erre sem túl sokat, van a Behringernek a Mini sorozata, abból egy MiniMic MIC800 http://www.behringer.com/EN/Products/MIC800.aspx és ég és föld a különbség!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...