Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Audió rögzítése, vágása, majd lejátszáskor "pukk"


Csuzlee

Kérdés

Sziasztok,

 

a következő a problémám, hátha már találkoztatok ilyennel:

 

Felveszek egy gitár sávot (analóg keverőn keresztül, sztereó kábel, TC Konnekt 6 hangkártya, Cubase 7 LE), nyilván elindítom, feljátszok pl. 4 akkordot, majd levágom az elejét és a végét, ami nem kell (ugye ezt a Cubase valójában nem vágja le, csak mintha "össze zsugorítanánk" az audiót)! Ezek után szépen berakom egymás mellé, ahányszor kell! Lejátszáskor az első teljesen szépen a szól, viszont a többinél, az elejénél, amikor megszólal, hallatszik egy ilyen recsegés, pukk, ilyesmi...Azt is észre vettem, hogy ha pl. az audió fájl elején üres jel van, és csak utána kezdődik a gitár, akkor nincs pukk, de ez is csak a hosszabb üres résznél igaz, ha pl. 1/64 vagy 1/32-ed az üres rész akkor ott is ott a pukk az elején! Amúgy érdekes, hogy ugyan ezt tapasztalom, ha egy audió fájlon áll a cursos, és space-el elindítom majd megállítom! Mind az elindításnál, mind a megállításnál hallatszik a reccsenés! Jah és audiomixdown-ban is hallatszik!

 

Hangkártya belső memóriáját felttem 2MB-ra, ez a max...mert ilyen szokott lenni, mikor túl sok audió fájl van egy projektben és elindítom a playt, akkor egy darabig recseg ropog, majd össze szedi magát...

 

Lehet-e esetleg vinyó probléma?

 

Remélem érthető :)

 

Köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

"Autofade settings kiváló, bár nem vagyok híve az automata dolgoknak."

 

Ez esetben nyugodtan csináld meg kézzel azt a 15-20000 vágást, ami egy átlagos lemezen van.

Ha netán ide küldöd keverni, akkor meg egy gombnyomással kitörlöm és bekapcsolom helyette az automatát. :)

 

Abban persze igazad van, hogy az automata dolgok az esetek 99%-ban nem működnek jól,

de ez pont abban az 1%-ban van, ami viszont kötelező.

Persze nem megfeledkezve arról, hogy ez esetben nem szabad semmit pont nullánál vágni,

mert akkor lemarad az eleje.

Teljes mértékben egyet értek veled :) Az én kis mini/hobby projektjeimben nincs olyan sok audio, általában 10-20 dolgot kell szépen bevágni (most még élvezem is), aztán most tetszett ez a kijelöl és "X" (Crossfade 1ms) funkció (bár ez sincs messze az automatától)! Aztán lehet egyszer eljutok oda, hogy hajrá automata :)

 

Amúgy erről is érdemes lenne nyitni egy topicot Hobby vs. Munka :) Pont akitől vettem az egyik szintimet, egy kis stúdiót számolt fel és ő mondta, hogy maradjon csak hobby ne akarjak ezzel foglalkozni munka szinten, mert megöli az élvezetet, ennek az egész világnak a szeretetét :)

Link to comment
Share on other sites

Ehez a "saját stílus", stb. kérdéskörhöz:

 

Érdekes kérdés ez. Szerintem is nagyon-nagyon vicces (inkább nevetséges) az, ha egy teljesen "idegen" kultúra zenei megnyilvánulását valaki itthon eredeti nyelven, komoly szándékkal akarja játszani, mert úgy sem lesz olyan jó, mint az eredeti. Persze imádhatja valaki az adott stílust, és játszhatja is felsőfokon, de akkor az ne legyen "komoly szándékú", maradjon klubzenekar/zenész, tribute-zenész, szórakoztató zenész, de legfőképpen ne gondolja magáról, hogy "letaszítja a trónról" az aktuális példaképet. Ha meg "komoly" akar lenni a dolog, akkor meg tudatosan szakítson a mintákkal, vagy legalább bizonyos elemeivel. Gengszterrep is lehet "hiteles", ha a magyar prozódiát (lehet "cigány-magyar is"..) tiszteletben tartó, jó minőségű hazai (témájú) szöveg készül (van rá bőven jó példa...), nem villáznak A-jelet, mert ezt látták 2Pac-tól, nem NYC melegítőben, hanem (pl.) Fradi sálban-nyomják stb, stb. Ekkor már belefér, ha az eredeti zenét szinte 100%-ban majmolják, mert elég sokat tettek hozzá. Aztán persze tehetség függvényében lehet egyre inkább egyedibbet is csinálni.

A másik út meg a direkt népzenei gyökerekből táplálkozva csinálni valamit, akár idegen nyelven is, érdekes módon ezek hazánk legsikeresebb zenekarai, vajon miért? Miért lehet az, hogy a worldwide közösség jobban érdeklődik pl a Kerekes-band, stb. iránt, mint egy n+6325négyzet blues-banda, vagy gengszerrepper iránt? Talán, mert érdekesebb.... :D

Aztán meg van olyan is, aki mindentől és mindekitől "távoli" dolgot csinál, csak a saját feje után. Ezek túlnyomó részéből erősen réteg-érdeklődésű (ha egyáltalán) zene lesz, néhányból No1 unikum, mint pl a VHK-ból (bár már erősebbek ott is a népzenei hangulatú elemek)....

hát egy újabb dolog jutott erről eszembe, a műfajok keverése  :D én oda meg vissza a vagyok a jól elkészített, igényes, minőségi kultúra és műfaj keveredésért, pl. salsa hip-hop (bár ez majdnem reggaeton), vagy az ilyen dubstep csárdás és társai :D  Persze ezekből nagyon kevés a jó, mert könnyű belőle sz.rt csinálni  :D

Link to comment
Share on other sites

Ehez a "saját stílus", stb. kérdéskörhöz:

 

Érdekes kérdés ez. Szerintem is nagyon-nagyon vicces (inkább nevetséges) az, ha egy teljesen "idegen" kultúra zenei megnyilvánulását valaki itthon eredeti nyelven, komoly szándékkal akarja játszani, mert úgy sem lesz olyan jó, mint az eredeti. Persze imádhatja valaki az adott stílust, és játszhatja is felsőfokon, de akkor az ne legyen "komoly szándékú", maradjon klubzenekar/zenész, tribute-zenész, szórakoztató zenész, de legfőképpen ne gondolja magáról, hogy "letaszítja a trónról" az aktuális példaképet. Ha meg "komoly" akar lenni a dolog, akkor meg tudatosan szakítson a mintákkal, vagy legalább bizonyos elemeivel. Gengszterrep is lehet "hiteles", ha a magyar prozódiát (lehet "cigány-magyar is"..) tiszteletben tartó, jó minőségű hazai (témájú) szöveg készül (van rá bőven jó példa...), nem villáznak A-jelet, mert ezt látták 2Pac-tól, nem NYC melegítőben, hanem (pl.) Fradi sálban-nyomják stb, stb. Ekkor már belefér, ha az eredeti zenét szinte 100%-ban majmolják, mert elég sokat tettek hozzá. Aztán persze tehetség függvényében lehet egyre inkább egyedibbet is csinálni.

A másik út meg a direkt népzenei gyökerekből táplálkozva csinálni valamit, akár idegen nyelven is, érdekes módon ezek hazánk legsikeresebb zenekarai, vajon miért? Miért lehet az, hogy a worldwide közösség jobban érdeklődik pl a Kerekes-band, stb. iránt, mint egy n+6325négyzet blues-banda, vagy gengszerrepper iránt? Talán, mert érdekesebb....:D

Aztán meg van olyan is, aki mindentől és mindekitől "távoli" dolgot csinál, csak a saját feje után. Ezek túlnyomó részéből erősen réteg-érdeklődésű (ha egyáltalán) zene lesz, néhányból No1 unikum, mint pl a VHK-ból (bár már erősebbek ott is a népzenei hangulatú elemek)....

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a régebbi magyar lemezek is jobbak voltak, mint a maiak. ;-)

 

Elektronikus zenében ill. minden területen, ahol nincs magyar nyelvű szöveg, ott nem lehet különbséget tenni magyar és külföldi produkció között a piacot tekintve, hiszen az egy.

Ahol pedig a piac ugyanaz, ott egymás riválisai a kapitalizmus szabályai szerint, vagyis a láthatatlan kéz ill. a kereslet jótékonyan eldönti mi hulljon ki, mi fusson tovább.

Én alapból nem értek egyet ezzel a pénzalapú értékrenddel, de ez van.

Kicsit szánalmasnak tűnik az is, hogy egy magyar zenekar pl. az angolszász kultúrát majmolja vagy éppen az afroamerikai gengszteresdit vagy pl. az új (gazdag) punk-ok műszakattsága stb. Ezekben soha nem lehetnek jók, hiszen alapból hátránnyal és (kamuval) indulnak.

Na mind1. :-)

Érdekes, amit írsz a zenei stílusok majmolásával kapcsolatban és hogy miért nem játszunk saját stílust! Nekem is van egy ilyen fixa ideám, hogy pl. én imádom a latin zenét, a salsat, a reggaeton-t, megőrülök a latin virtusért, az ütemért a nem sok de kellően virtuóz zongora játékért, hallom is, próbálom is lejátszani de valahogy még is hiányzik belőle az az élet és természetesség, amit pl. egy argentin zenésztől hallok a youtubon! Nyilván ennek az is az oka, hogy nem vagyok egy nagy zongorista, de még is a magyar (kisebbségi) mulatóst, csárdást, siratós nótákat ugyan olyan szívvel, lélekkel és virtuozitással tudom játszani, mint a latin gyerek a latin zenét! Nyilván mert a véremben van (szerintem)! De még is próbálom azt a zenét játszani, ami nekem tetszik, és mondjuk úgy vevő rá a nagy közönség, aztán itthon magamnak hétvégén, egy üveg bor mellett játszom a csárdást :)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a régebbi magyar lemezek is jobbak voltak, mint a maiak. ;-)

 

Attól függ miről van szó.

Pl. 1980-81, első két Edda lemez a mai napig jól szól, meg amúgy is zseniális zeneileg.

Akkoriban készültek jó hard-rock lemezek, ha nem is sok.

Ezek csak pár évvel voltak lemaradva a nyugati megszólalástól,

ha egyáltalán le voltak és tényleg jók.

Aztán később metal vonalon viszont semmi hallgatható nem született.

Az itteni hangmérnököknek a leghalványabb fogalmuk sem arról, hogy hogyan lehetne

ezeket jól megcsinálni. Maguk az akkori, mára legendássá nőtt zenekarok is borzalmasnak tartják

azokat a felvételeket. 

Link to comment
Share on other sites

Érdemes meghallgatni a régebbi, komolyabb költségvetésű külföldi lemezeket,

amikor még nem nagyon számított a pénz a lemezfelvételeknél.

Főleg 80-as években, de még a 90-es években is tök egyéni soundokat hoztak létre,

manapság meg egyre több az egyforma produkció.

Ez persze függ a munkamódszerektől is, az egyre elterjedtebb programozott dob használattól, stb.

Bár persze ez éppúgy pénzfüggő történet, mint a felvételkészítés összes többi eleme.

 

Szerintem a régebbi magyar lemezek is jobbak voltak, mint a maiak. ;-)

 

Elektronikus zenében ill. minden területen, ahol nincs magyar nyelvű szöveg, ott nem lehet különbséget tenni magyar és külföldi produkció között a piacot tekintve, hiszen az egy.

Ahol pedig a piac ugyanaz, ott egymás riválisai a kapitalizmus szabályai szerint, vagyis a láthatatlan kéz ill. a kereslet jótékonyan eldönti mi hulljon ki, mi fusson tovább.

Én alapból nem értek egyet ezzel a pénzalapú értékrenddel, de ez van.

Kicsit szánalmasnak tűnik az is, hogy egy magyar zenekar pl. az angolszász kultúrát majmolja vagy éppen az afroamerikai gengszteresdit vagy pl. az új (gazdag) punk-ok műszakattsága stb. Ezekben soha nem lehetnek jók, hiszen alapból hátránnyal és (kamuval) indulnak.

Na mind1. :-)

Link to comment
Share on other sites

"ne akarjak ezzel foglalkozni munka szinten, mert megöli az élvezetet, ennek az egész világnak a szeretetét "

 

Ennek nem kellene feltétlenül így lennie, de sajnos sok igazság van benne.

Főleg amikor az esetek 90%-ában olyan kicsit költségvetésből kell összerakni egy hallgatható lemezt,

amiből nyugaton maximum a mankógitárig és takk jelig jutnak el,

akkor sajnos valóban rossz értelemben vett munka tud lenni a dologból.

 

Ilyenkor a valódi hangmérnöki, produceri alkotói munka eléggé háttérbe szorul,

mert pl. mielőbb le kell darálni a legfontosabb editálásokat,

hogy legalább nagyjából megszólaljon a lemez.

Vagy épp napokig éneket kell intonálni valódi keverés helyett, stb.

Az gyakran teljesen kimarad, hogy valami egyéni arcot próbáljunk meg adni a lemeznek,

de persze azért igyekszünk.

 

Érdemes meghallgatni a régebbi, komolyabb költségvetésű külföldi lemezeket,

amikor még nem nagyon számított a pénz a lemezfelvételeknél.

Főleg 80-as években, de még a 90-es években is tök egyéni soundokat hoztak létre,

manapság meg egyre több az egyforma produkció.

Ez persze függ a munkamódszerektől is, az egyre elterjedtebb programozott dob használattól, stb.

Bár persze ez éppúgy pénzfüggő történet, mint a felvételkészítés összes többi eleme.

Link to comment
Share on other sites

"Autofade settings kiváló, bár nem vagyok híve az automata dolgoknak."

 

Ez esetben nyugodtan csináld meg kézzel azt a 15-20000 vágást, ami egy átlagos lemezen van.

Ha netán ide küldöd keverni, akkor meg egy gombnyomással kitörlöm és bekapcsolom helyette az automatát. :)

 

Abban persze igazad van, hogy az automata dolgok az esetek 99%-ban nem működnek jól,

de ez pont abban az 1%-ban van, ami viszont kötelező.

Persze nem megfeledkezve arról, hogy ez esetben nem szabad semmit pont nullánál vágni,

mert akkor lemarad az eleje.

Link to comment
Share on other sites

Nah, meg is kerestem! Autofade settings kiváló, bár nem vagyok híve az automata dolgoknak :) A Crossfade funkció is kiválóan megoldotta a kijelölt dolgokon!

 

Köszönöm szépen még egyszer a gyors segítséget!

 

Sajnos nem tudok mind a kettőtöknek "jó választ" adni :(

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

 

köszi a válaszokat! Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a baj, csak ez az "audiós" dolog nekem kicsit új, mert éneken kívül minden VST volt eddig, és eddig azt hittem ez valami tököm driver, vagy cubase, vagy hardware gond lesz :) Még ma este megnézem ezt az autofade cuccost!

Link to comment
Share on other sites

Mindkettő rossz megoldás.

Zero cross edit csak egysávos dolgoknál lehetséges.

A gitár az nagyon gyakran két mikrofon, a dob pl. meg sok.

tehát nagyon nem ajánlom, hogy ez be legyen kapcsolva, mert iszonyat rumlit lehet vele csinálni.

Kézzel fadelgetni meg teljesen értelmetlen és felesleges

Be kell kapcsolni az Auto Fade funkciót, az erre van kitalálva.

Nem is értem, hogy miért nem így települ a szoftver, mert enélkül képtelenség dolgozni.

1ms-re állítva nem pattog. Ha mégis, akkor rossz a kötés, újra kell játszani.

A 2.-ban írtam, hogy lehet auto. ;-) Én mindig azt használom, ezek szerint lehet 1 ms-en?

Link to comment
Share on other sites

Mindkettő rossz megoldás.

Zero cross edit csak egysávos dolgoknál lehetséges.

A gitár az nagyon gyakran két mikrofon, a dob pl. meg sok.

tehát nagyon nem ajánlom, hogy ez be legyen kapcsolva, mert iszonyat rumlit lehet vele csinálni.

Kézzel fadelgetni meg teljesen értelmetlen és felesleges

Be kell kapcsolni az Auto Fade funkciót, az erre van kitalálva.

Nem is értem, hogy miért nem így települ a szoftver, mert enélkül képtelenség dolgozni.

1ms-re állítva nem pattog. Ha mégis, akkor rossz a kötés, újra kell játszani.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

 

a következő a problémám, hátha már találkoztatok ilyennel:

 

Felveszek egy gitár sávot (analóg keverőn keresztül, sztereó kábel, TC Konnekt 6 hangkártya, Cubase 7 LE), nyilván elindítom, feljátszok pl. 4 akkordot, majd levágom az elejét és a végét, ami nem kell (ugye ezt a Cubase valójában nem vágja le, csak mintha "össze zsugorítanánk" az audiót)! Ezek után szépen berakom egymás mellé, ahányszor kell! Lejátszáskor az első teljesen szépen a szól, viszont a többinél, az elejénél, amikor megszólal, hallatszik egy ilyen recsegés, pukk, ilyesmi...

Hello!

Ez egyértelműen abból adódik, hogy nem nullán vágsz. Nulla hangerőn kell kezdődnie (és végződnie) minden hangfájlnak ahhoz, hogy ne legyen recsegés, mert ha egy bizonyos hangerővel indít, az alapból egy ilyen katt/reccs hang, ami nem hiba, hanem az a pontos hangzása annak a rövid hanghullámrésznek, ami a nulla fölött vagy alatt van.

Két dolgot tehetsz.

1. Minden hanghullám periodikusan átmegy a nullán, tehát ezeken a részeken vágsz, monóban simán ok.

2. Meredeken lehalkítod a fájl elejét és végét maxról nulláig (kb. 10ms elég). Ez sztereó esetén is működik, ahol nem esik egybe a két csatorna nullátmenete.

Ez utóbbit be lehet állítani a Cubase-ben automatikusan minden vágott fájlra. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...