Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Cirklon vs Roland MC-707


honka.adam
 Share

Kérdés

Sziasztok!

 

Tapasztaltabb kollégák segítségét kérném az alábbi kérdésben:

Ki melyiket ajánlja jobban nekem?

 

A Rolandban az a jó hogy olcsóbb és kompakt, vagyis van benne dobgép, fx, és midi vezérlés. Viszont amennyiére én tudom midi CC-t nem tud automatizálni, pedig ez fontos lenne! Továbbá hiába van két midi kimenete az eddigi bejegyzésekből számomra nem derül ki, hogy mind a két kimenetre 16-16 csatornát lehet kivezetni külön külön? Noha nem mintha olyan nagy szinti parkom lenne, de azért én azt szeretem ha valami elemi dologra van lehetőség akkor az legyen benne!
Ami tetszik még, hogy minden sávot külön-külön tudok vezérelni ugyanazzal a midi billentyűzettel. Ezáltal pofon egyszerű összerakni egy projektet.

 

Nézzük a másik oldalt...

 

Van ez a Cirklon amiből elvileg nemsokára jön a V2 változat...

Ami tetszik, hogy "végtelen" midi és CV portok vannak rajta. És kihozták a vezérlésből is amit lehet a videók alapján! Tényleg tetszetős, intuitív egyszerű és frappáns!

Ellenpólus, hogy elég drága és ez csak egy sequencer. Ezt valahogy még lenyelem, de fájó pontnak érzem (szigorúan a v1-es modell látott videóinak alapján) hogy nem nagyon használják ACID zenén kívül másra. :( Ezt a műfajt utálom! (Elnézést ha valaki ilyen stílusú zenét csinál, semmi személyeskedés nincs ebben a kijelentésben.) Több helyen azt olvasom, hogy minden stílushoz alkalmas bla, bla... De a gyakorlat nem ezt mutatja... Konkrétan ami hiányzik, kitörni a 16 hangból és feljátszani egy hosszabb instrumentális részletet egy midi billentyűzettel ami nem biztos hogy takkra illeszkedik az ütemre... Pedig pont ettől lenne a zene számomra élő és nem monoton.

 

Mind a két modell tetszik! De mind a kettőnek vannak hiányosságai számomra...

A Rolandban a midi vezérlés a fájó pont, csak remélni merem, hogy a következő fw-be belerakják...
A Cirkon-ban pedig az alkotói szabadság hiánya (16 hang...) az eddig látottak alapján. Bár lehet ez nem is igaz, mert az eszközzel kapcsolatban a visszajelzések pozitívak a külföldi fórumokon és a váró lista is igen nagy!

 

Segítsetek dönteni! :)

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Aphex twin is cirklont használ.... Squarp pyramidot nézted már?

A 707-nek meg nem bejegyzésekben néznék utána, hanem elolvasnám a manuált. A netes ismertetők tekintélyes része csak a termék által felkínált alapfunkciókat sorolja fel, nem foglalkozik külső géppark meghajtásával.

Javaslom az elektron cuccok szemrevételezését is, azokban mindig szokott lenni kifejezetten külső cuccokhoz szánt midi sáv.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 11. 11. at 9:39 írta +Vader:

Aphex twin is cirklont használ.... Squarp pyramidot nézted már?

A 707-nek meg nem bejegyzésekben néznék utána, hanem elolvasnám a manuált. A netes ismertetők tekintélyes része csak a termék által felkínált alapfunkciókat sorolja fel, nem foglalkozik külső géppark meghajtásával.

Javaslom az elektron cuccok szemrevételezését is, azokban mindig szokott lenni kifejezetten külső cuccokhoz szánt midi sáv.

Néztem igen. Nem rossz a pyramid sem. De meg fogom nézni a 707 manualját. Mert igaz azt írtam mind a kettő tetszik, de ha jobban végig gondolom a 707 a legmegfelelőbb számomra.

 

Ekkor: 2019. 11. 11. at 11:39 írta kib:

A Cirklon kézikönyvébe beleolvasva én úgy értelmezem, hogy ott is fel lehet venni hosszabb részeket midibillentyűvel, pontosítás nélkül.

És én is még a Pyramidot akartam javasolni, aminek szintén vannak korlátai, de összességében jól használható cucc.

Köszi az infókat! :)

 

Összességében arra jutottam átolvasom a 707 és lehet a Cirklon manualját is! Köszönöm a tanácsokat! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A Roland MC-707 is, ahogyan kb minden workstation, egy kizárólag 10 perces demó videókhoz fejlesztett játékszer. A fejlesztés során nem merült fel a valós színpadi használat igénye. Fogtak egy kontrollert és beleraktak egy retro Tamagotchi hardwert, így fix 16 sorral kell gazdálkodnod, de annyiért adják, mintha ez kiváltana egy erős tablet-hangkártya-kontroller-szoftver kombót. Ez a hangszer ipar... de majd talán Uli! 

Szerkesztette Kilobeat
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 02. 04. at 13:11 írta Kilobeat:

A Roland MC-707 is, ahogyan kb minden workstation, egy kizárólag 10 perces demó videókhoz fejlesztett játékszer. A fejlesztés során nem merült fel a valós színpadi használat igénye. Fogtak egy kontrollert és beleraktak egy retro Tamagotchi hardwert, így fix 16 sorral kell gazdálkodnod, de annyiért adják, mintha ez kiváltana egy erős tablet-hangkártya-kontroller-szoftver kombót. Ez a hangszer ipar... de majd talán Uli! 

Mar regen nem hangszereket gyartanak.....hanem kiszolgaljak a vasarloi igenyeket. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 02. 04. at 13:11 írta Kilobeat:

A Roland MC-707 is, ahogyan kb minden workstation, egy kizárólag 10 perces demó videókhoz fejlesztett játékszer. A fejlesztés során nem merült fel a valós színpadi használat igénye. Fogtak egy kontrollert és beleraktak egy retro Tamagotchi hardwert

 

1 órája írta Ekidio:

Mar regen nem hangszereket gyartanak.....hanem kiszolgaljak a vasarloi igenyeket. 

Én azért megvárom, hogy a Lipi haverom milyen muzsikákat gyárt az MC707 "Tamagocsijával", amiben egy olyan ÚJ! Zen Core hangmotor dobog, ami egyszerre teszi lehetővé a PCM, a SuperNatural Synth és a Sampler motorok oszcillátorként használatát egyetlen hangszínen belül. Ezt még az Integra7 sem tudta.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 03. 03. at 14:03 írta Koródi Csaba:

Én azért megvárom, hogy a Lipi haverom milyen muzsikákat gyárt az MC707 "Tamagocsijával", amiben egy olyan ÚJ! Zen Core hangmotor dobog, ami egyszerre teszi lehetővé a PCM, a SuperNatural Synth és a Sampler motorok oszcillátorként használatát egyetlen hangszínen belül. Ezt még az Integra7 sem tudta.

Egy 256x80-as, egyszínű kijelzőt, 100MB sample memóriát tartalmazó és max 128 klippet betölteni képes valamit, ne nevezzünk már 2020-ban a technika csúcsának! Az sem világbajnok teljesítmény, ha egy új, workstation-ként árult cucc, egy 7 éves hangmodul, egy bizonyos specifikációját felülmúlja.

Mondj kérlek még egy iparágat ahol egy ilyen "fejlesztéstől" hanyatt esnek! 
Ez kb olyan, mintha a Nintendo Classic Mini NES-t 200000-ért árulnák és azon élvezkednénk, hogy "URSTN mekkora fejlődés, hogy nem kell kazettát belerakni, mert ebben már benne van 20 játék".

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Kilobeat:

a technika csúcsának!

Ilyen szófordulatot egy másodpercig sem használtam.

 

2 órája írta Kilobeat:

Mondj kérlek még egy iparágat ahol egy ilyen "fejlesztéstől" hanyatt esnek! 

Autóipar. Hány ráncfelvarrást megél egy-egy modell? Olvasd el egy új autó extráinak a felsorolását... még az elektromos ablakemelőt vagy az ABS-t is extrának sorolják 2020-ban. Épp csak nem említik pozitívumnak, hogy van 4 kereke.

De amúgy nem ez a lényeg az MC-707 esetében. Hanem az, hogy nem egy tamagocsihoz kell hasonlítani, hanem mondjuk egy KORG Electribe-hoz.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Egy ChromeBook-on az életben nem fogok tudni egy értékelhető zenei szoftverrel felhőtlenül zenélni, szóval ezt mellőzném.
De ha Te így jobban érzed magad, akkor gondold ezt az összes hangszerről hogy egy ChromeBook szint. A Te dolgod.
Én ahogy említettem, megvárom, hogy a haverom mit hoz ki a 707-ből. Ennyi. :)

Update: az kicsit vicces, hogy a hozzászóló törölgeti a korábbi álláspontjait, így néhány későbbi mondandó értelmét veszíti, így ez a hozzászólásom sem tudni hogy mire reflektált :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
23 órája írta Koródi Csaba:

Egy ChromeBook-on az életben nem fogok tudni egy értékelhető zenei szoftverrel felhőtlenül zenélni, szóval ezt mellőzném.
De ha Te így jobban érzed magad, akkor gondold ezt az összes hangszerről hogy egy ChromeBook szint. A Te dolgod.
Én ahogy említettem, megvárom, hogy a haverom mit hoz ki a 707-ből. Ennyi. :)

5  perces, csodálatos és menő demókkal tele van az internet, a haverod is fog tudni ilyet csinálni, én hiszek benne. :) 
Akkor szólj, ha  a Roland/Korg/Akai/Pioneer varázsporja megtáltosítja ezeket a retro procikat, memóriákat és lehet velük 2 órát folyamatosan zenélni!


https://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=49&t=187631&start=420
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockchip_RK3288

rock2_som_inhand.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0
59 perccel ezelőtt írta Kilobeat:

Akkor szólj,...

Jó, akkor majszolok :)

 

1 órája írta Kilobeat:

és lehet velük 2 órát folyamatosan zenélni!

Szerintem ez nem panaszkodás kérdése, hanem kreatív hozzáállás kérdése. Akiben megvan az affinitás, az akár egy Electribe 2-vel vagy Volca Sample-vel is elzenélget fél-egy órát egyben:
 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 03. 06. at 14:10 írta Koródi Csaba:

Szerintem ez nem panaszkodás kérdése, hanem kreatív hozzáállás kérdése. Akiben megvan az affinitás, az akár egy Electribe 2-vel vagy Volca Sample-vel is elzenélget fél-egy órát egyben:

Nem véletlenül emeltem ki a folyamatosan szót. Nekem is van E2S-em, de amíg az ESX-1nél volt 3 fx kör, addig itt csak insertek vannak és egyetlen master, vagyis ha patternt váltasz levágja a delay lecsengést, ahogyan a videoban is látható. Az ilyen hirtelen válltás elekronikus zenében atom gagyi. 
Én szinte csak midi vezérlésre használom,  külső eszközökkel, amik ezt megoldják, de full in the boxra alkalmatlan, ahogyan dalszerzésre is, mert agyhugykövet kapsz, mire beprogramozol valamit, ráadásul bugos mint a rettenet. 
707-nél 16. sorig fluid minden, de utána stop, új projekt betölt, play...

Ezek a korlátozások, mind-mind a gyenge CPU és a kevés RAM miatt vannak, nem fér bele, hogy bus-okat virtualizáljanak, de még az insert reverb sem. (Az ESX-nél még minden külön chippel volt megoldva, nem a fő CPU csinált mindent.) (Az Elelctribe 2-nél, a többivel szemben legalább a master fx-nek van külön chipje, viszont a fő CPU méggyengébb, mint a többié,  és csak 40 MB mintát tudsz betölteni, vagyis a loopok felejtősek.)

40MB minta, 2020-ban, ne már! 

Szerkesztette Kilobeat
Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 órája írta Kilobeat:

Nem véletlenül emeltem ki a folyamatosan szót.

 

4 órája írta Kilobeat:

707-nél és Force-nál a 16. sorig fluid minden, de utána stop, új projekt betölt, play...

Amennyire követni tudtam a haverom beszámolóját, az MC 707 egy projektjében 128 darab 16 ütemnyi klip van és mind a 128 eltérő hangszínen szólalhat meg. Ha 10 PART-al számolunk, akkor is legalább 10 féle 16 ütemnyi variációt tudunk felépíteni egy projekten belül, értelemszerűen a hangszínek közötti folyamatos átmenettel... nem beszélve a fokozatos építkezésről, ezáltal a folyamatos zenélésről. Arra nem kérdeztem rá, hogy a projektek között tud-e ugrani mint az Electribe 2, de ha igen, akkor határ a csillagos ég.

Az Electribe 2 az tényleg egy érdekes berendezés, már kétszer belevágtam, amolyan se veled, se nélküled a kapcsolatunk. Van benne pár furcsaság, ide értve az elharapott hangokat és a hol analóg, hol VA jellegű reakciókat. De az ő esetében is inkább rajtam múlott hogy mit hozok ki belőle és nem a hangszeren.

De alapvetően kétfelé beszélünk... Te a technikai irányba, amihez én egyáltalán nem értek (CPU, teljesítmény, külön chip, stb.)... én pedig a workflow irányba, aminek megszokása és pozitív irányú felhasználása csak rajtunk áll. Viszont ha úgy vesszük, a technikai gyengeségek meghatározzák a workflowt, aminek kiismerését, a kiskapuk megtalálását és az eszköz tudásának a saját előnyünkre fordítását csak mi magunk tehetjük meg. Én nem azt nézem hogy milyen elektronikai elemekből épül fel az eszöz, hanem hogy hogyan lehet zenélni vele.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 03. 06. at 21:35 írta Koródi Csaba:

Az Electribe 2 az tényleg egy érdekes berendezés, már kétszer belevágtam, amolyan se veled, se nélküled a kapcsolatunk. 

Viszont ha úgy vesszük, a technikai gyengeségek meghatározzák a workflowt, aminek kiismerését, a kiskapuk megtalálását és az eszköz tudásának a saját előnyünkre fordítását csak mi magunk tehetjük meg. Én nem azt nézem hogy milyen elektronikai elemekből épül fel az eszköz, hanem hogy hogyan lehet zenélni vele.

Az Electribe-al hasonlóan érzek :) 
A többi viszont az az árkategória aminél már én sem szeretnék azzal foglalkozni, hogy mi az amit megbír csinálni és mi az amihez gyenge. 
Már rég vettem volna Force-ot ha az árához méltó, hardver lenne benne, de így semmi értelme, szenvedni kreatív workflow-kat kidolgozni :) Electribe-al is lehet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 órája írta Ekidio:

Nem az eszköz a kreatív, hanem az ember. Annak idején a szaros Fasttrackerrel csodákat műveltünk és örültünk. Ma mindannyian a nagy piros gombot várjuk, amit lenyomva világsláger generálódik. 

És mindez feljogosítja a hangszergyártókat, hogy tamagocsikat áruljanak 400000ért, vagy csak simán valami budhista Coelho Yoda bölcsességet szerettél volna mondani?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 02. 04. at 13:11 írta Kilobeat:

A Roland MC-707 is, ahogyan kb minden workstation, egy kizárólag 10 perces demó videókhoz fejlesztett játékszer. A fejlesztés során nem merült fel a valós színpadi használat igénye. Fogtak egy kontrollert és beleraktak egy retro Tamagotchi hardwert, így fix 16 sorral kell gazdálkodnod, de annyiért adják, mintha ez kiváltana egy erős tablet-hangkártya-kontroller-szoftver kombót. Ez a hangszer ipar... de majd talán Uli! 

Csak kérni kell 🙂 
Uli 4 president!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2020. 03. 06. at 21:35 írta Koródi Csaba:

 

Amennyire követni tudtam a haverom beszámolóját, az MC 707 egy projektjében 128 darab 16 ütemnyi klip van és mind a 128 eltérő hangszínen szólalhat meg. Ha 10 PART-al számolunk, akkor is legalább 10 féle 16 ütemnyi variációt tudunk felépíteni egy projekten belül, értelemszerűen a hangszínek közötti folyamatos átmenettel... nem beszélve a fokozatos építkezésről, ezáltal a folyamatos zenélésről. Arra nem kérdeztem rá, hogy a projektek között tud-e ugrani mint az Electribe 2, de ha igen, akkor határ a csillagos ég.

Az Electribe 2 az tényleg egy érdekes berendezés, már kétszer belevágtam, amolyan se veled, se nélküled a kapcsolatunk. Van benne pár furcsaság, ide értve az elharapott hangokat és a hol analóg, hol VA jellegű reakciókat. De az ő esetében is inkább rajtam múlott hogy mit hozok ki belőle és nem a hangszeren.

De alapvetően kétfelé beszélünk... Te a technikai irányba, amihez én egyáltalán nem értek (CPU, teljesítmény, külön chip, stb.)... én pedig a workflow irányba, aminek megszokása és pozitív irányú felhasználása csak rajtunk áll. Viszont ha úgy vesszük, a technikai gyengeségek meghatározzák a workflowt, aminek kiismerését, a kiskapuk megtalálását és az eszköz tudásának a saját előnyünkre fordítását csak mi magunk tehetjük meg. Én nem azt nézem hogy milyen elektronikai elemekből épül fel az eszöz, hanem hogy hogyan lehet zenélni vele.

Na végül is, amikor elgondoltam, hogy veszek egy 707-est, akkor ezt a  fórumot is olvastam, és tartottam is a dologtól, hogy élőben nem lesz túl kényelmes a hangszer.
Viszont valóban van olyan lehetőség, hogy a CLIP-ek mind külön hangszínen szólalhatnak meg. Egy órás szettet raktam össze a minap, és szünet nélkül megy, akár full előre beprogramozva, és csak "örömcsavargatni" kell. Ráadásul egy Volca Keyst egy NTS-en keresztül meg egy Monologue-t is vezérel közben, szóval az még plusz.
Viszont ha projektet váltasz akkor sajna a lecsengés valóban elvágódik, és kis is idő, amíg a másik projekt betölt. Addig kínos csend :D
 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
43 perccel ezelőtt írta moze:

Na végül is, amikor elgondoltam, hogy veszek egy 707-est, akkor ezt a  fórumot is olvastam, és tartottam is a dologtól, hogy élőben nem lesz túl kényelmes a hangszer.
Viszont valóban van olyan lehetőség, hogy a CLIP-ek mind külön hangszínen szólalhatnak meg. Egy órás szettet raktam össze a minap, és szünet nélkül megy, akár full előre beprogramozva, és csak "örömcsavargatni" kell. Ráadásul egy Volca Keyst egy NTS-en keresztül meg egy Monologue-t is vezérel közben, szóval az még plusz.
Viszont ha projektet váltasz akkor sajna a lecsengés valóban elvágódik, és kis is idő, amíg a másik projekt betölt. Addig kínos csend

Azóta én is megjártam egy MC-101-et, és amiről alapfogalmaim voltak a 707 kapcsán, azt mind megismertem az 101-en. Igaz, az 101 csak 4 TRACK, de abból egyetlen TRACK-en 16 WAV loopot és one-shot mintát tudtam futtatni együtt..., lényegében egy Cubase projektből kiszabdalt WAV fájlokból fel tudtam építeni egy dalszerkezetet egyetlen projekt egyetlen TRACK-jén, plusz lejátszási listába tenni a CLIP groupe-okat, és még maradt 3 TRACK-em élő játékra, vagy kiegészítő szólamokra, avagy NTS-1 vezérlésére, illetve az előre definiált lejátszási sorrendektől bármikor eltérve a végtelenségig lehetett kombinálni a dal felépítését. Már az 101 is messze túlmutatott azon amit képzeltem róla, a 707 pedig 8 TRACK és a ZEN-Core teljesen editálható benne. Az MC-101 végül azért ment el, mert lett egy Juno DS, amiben ott a ROLAND hangmotor szerkeszthetően és a 8 TRACK-es Pattern szekvenszer, így azt gondoltam, hogy teljesen kiváltom vele az MC-101-et. Nem így lett, azóta egyetlen pattern projektet sem építettem fel... az 101-ben viszont korábban folyamatosan épültek az előadható projektek. A workflow ennyit számított, illetve a hordozható méret és a könnyű, 4 sávos USB-AUDIO kapcsolat is.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
Ekkor: 2020. 03. 06. at 13:05 írta Kilobeat:

Akkor szólj, ha  a Roland/Korg/Akai/Pioneer varázsporja megtáltosítja ezeket a retro procikat, memóriákat és lehet velük 2 órát folyamatosan zenélni!

https://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=49&t=187631&start=420
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockchip_RK3288

Komolyan ugy gondolod, hogy egy negymagos 1.8GHz-es processzor miatt nem lehet 2 orat folyamatosan zenelni? 20 evvel ezelott a legnagyobb studiok legspecibb digi munkaallomasai kanyarban sem voltak egy ilyen csiphez kepest. Es komplett lemezeket raktak ossze mar akkor is emberek.

Ertem, hogy frusztralt vagy a fentebbi cuccok korlatai miatt, de hogy arrol nem maga a hardver (CPU/SoC) tehet, az totsicher, ugyhogy ne azon toltsd ki a haragodat.

Egy ilyen rockchip siman futtat(hatna) teljes erteku daw-ot, pluginekkel, mindennel, szinesen, szagosan, nagyfelbontasban, full-color.

Ezek a mai fiatalok nem tudjak, hogy milyen irdatlan szamitastechnikai potencial van akar az orajukban is. Meg azt sem, hogy milyen eroforraspazarlas megy. Persze megertem a gyartot is, mert sokkal olcsobb egy ilyen SoC-ra alapozni a portekajukat, mert olcso mint a szar, az meg hogy a teljesitmenyenek 99% kihasznalatlanul marad meg senkit nem erdekel. Vagyis, csak keveseket.

Bocs a felig offert, de emellett nem tudtam szo nelkul elmenni.

Szerkesztette DutchFlowers
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
1 órája írta DutchFlowers:

Komolyan ugy gondolod, hogy egy negymagos 1.8GHz-es processzor miatt nem lehet 2 orat folyamatosan zenelni? 20 evvel ezelott a legnagyobb studiok legspecibb digi munkaallomasai kanyarban sem voltak egy ilyen csiphez kepest. Es komplett lemezeket raktak ossze mar akkor is emberek.

Ertem, hogy frusztralt vagy a fentebbi cuccok korlatai miatt, de hogy arrol nem maga a hardver (CPU/SoC) tehet, az totsicher, ugyhogy ne azon toltsd ki a haragodat.

Egy ilyen rockchip siman futtat(hatna) teljes erteku daw-ot, pluginekkel, mindennel, szinesen, szagosan, nagyfelbontasban, full-color.

Ezek a mai fiatalok nem tudjak, hogy milyen irdatlan szamitastechnikai potencial van akar az orajukban is. Meg azt sem, hogy milyen eroforraspazarlas megy. Persze megertem a gyartot is, mert sokkal olcsobb egy ilyen SoC-ra alapozni a portekajukat, mert olcso mint a szar, az meg hogy a teljesitmenyenek 99% kihasznalatlanul marad meg senkit nem erdekel. Vagyis, csak keveseket.

Bocs a felig offert, de emellett nem tudtam szo nelkul elmenni.

Értem én, hogy frusztrált vagy, mivel boomer vagy és csak annyit értesz a számítástechnikához, hogy "régen is csináltak lemezeket flopis samplerrel, amit szallagos magnón rögzítettek" meg, hogy "az 1, 8GHz az csakis kurva jó lehet" 

A valóság azonban az, hogy régen sem volt olyan eszköz ami 512kBite RAMmal a feldélzeten képes lett volna vezérelni 8 szintit, folyamatosan 2 órán át, nagy loopok lejátszásával egyidejűleg. Persze tudom, boomereknek jó a 8x0,5 másodperc sample memória, vigyünk szallagos magnót a színpadra" mert az az igazi kreativitás". 

Amúgy a "bezzegrégistúdiókban" mikor nyomták 2 órán át? Meg hogy jön ide? A bezzegnádihegedűben sincs 20Giga! Ha nem érteni folyamatos szó jelentése nem kommentelni faszságok! Én sem van írogatni random norvég fórumokbent.

Szerkesztette Kilobeat
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Válaszolta (szerkesztve)
9 órája írta Kilobeat:

...

Nezd, tokeletesen ertem minden szavadat, es igazabol meg a problemadat is, de egyik sem magyarazza, hogy egy igazabol valodi powerhouse procira fujjolj. Maga a proci 4GB RAM-ot tudna cimezni, az hogy a gyarto 512 kB-ot tesz melle, az nem a proci gyengeje. Ha ezt nem vagy kepes felfogni, akkor igazan fogalmazhatnal szerenyebben is.

A "bezzegstudiokban" egy-egy project (mondjuk filmzene) siman lehet tobb-oras, es megha egyszerre nem is nyomjak le az egeszet, mert nem hulyek, de szolj hozza, technikailag megtehetnek. Ha ezt nem vagy kepes felfogni, akkor igazan fogalmazhatnal szerenyebben is.

A proci (valojaban SoC, mert negy grafikus mag, es egyeb cuccok is vannak rajta) nagyjabol 110 GFlops teljesitmenyt nyujt nevetseges 5W fogyasztas mellett. Csak osszeveteskeppen kb 20 eve minden studio tulaj nedves alma volt az Apple Macbook G5 Quad, ami szaros 21 GFlops teljesitmennyel zabalt vagy 600W-ot, de lehet, hogy sokkal tobbet.

Es egyebkent meg, mint eleg egyertelmuen jeleztem is "Ertem, hogy frusztralt vagy a fentebbi cuccok korlatai miatt, de arrol nem maga a hardver (CPU/SoC) tehet", szoval ertem en mi a bajod, de igazabol most erkeztem el oda, hogy nem erdekel.

Az a proci baromi jo, te meg nem, mert nem vagy kepes 2 oran at folyamatosan zenelni.

A procira vonatkozo dolgokat meg ha nem tudod erdemben es tenyszeruen cafolni (nem tagadni, cafolni!) akkor szerintem neked kellene szamitastechnikabol korrepetalasra jarnod. Es nem utolsosorban szerenyebben fogalmaznod.

ui.: A Flops a masodpercenkent elvegzett lebegopontos muveletek szama, a GFlops az meg nyilvan az egymilliardszorosa. Erted: 110 milliard lebegopontos muvelet, ami egyebkent az audio jelfeldolgozas folyaman a legelterjedtebb szamitasi modszer. Gondoltam ideirom, hatha okosodsz egy kicsit.

ui2.: szerintem mindenki orulne, ha norveg forumokon kamatoztatnad szamitastechnikai zsenidet.

Szerkesztette DutchFlowers
Link to comment
Share on other sites

  • 0
17 órája írta DutchFlowers:

Nezd, tokeletesen ertem minden szavadat, es igazabol meg a problemadat is, de egyik sem magyarazza, hogy egy igazabol valodi powerhouse procira fujjolj. Maga a proci 4GB RAM-ot tudna cimezni, az hogy a gyarto 512 kB-ot tesz melle, az nem a proci gyengeje. Ha ezt nem vagy kepes felfogni, akkor igazan fogalmazhatnal szerenyebben is.

A "bezzegstudiokban" egy-egy project (mondjuk filmzene) siman lehet tobb-oras, es megha egyszerre nem is nyomjak le az egeszet, mert nem hulyek, de szolj hozza, technikailag megtehetnek. Ha ezt nem vagy kepes felfogni, akkor igazan fogalmazhatnal szerenyebben is.

A proci (valojaban SoC, mert negy grafikus mag, es egyeb cuccok is vannak rajta) nagyjabol 110 GFlops teljesitmenyt nyujt nevetseges 5W fogyasztas mellett. Csak osszeveteskeppen kb 20 eve minden studio tulaj nedves alma volt az Apple Macbook G5 Quad, ami szaros 21 GFlops teljesitmennyel zabalt vagy 600W-ot, de lehet, hogy sokkal tobbet.

Es egyebkent meg, mint eleg egyertelmuen jeleztem is "Ertem, hogy frusztralt vagy a fentebbi cuccok korlatai miatt, de arrol nem maga a hardver (CPU/SoC) tehet", szoval ertem en mi a bajod, de igazabol most erkeztem el oda, hogy nem erdekel.

Az a proci baromi jo, te meg nem, mert nem vagy kepes 2 oran at folyamatosan zenelni.

A procira vonatkozo dolgokat meg ha nem tudod erdemben es tenyszeruen cafolni (nem tagadni, cafolni!) akkor szerintem neked kellene szamitastechnikabol korrepetalasra jarnod. Es nem utolsosorban szerenyebben fogalmaznod.

ui.: A Flops a masodpercenkent elvegzett lebegopontos muveletek szama, a GFlops az meg nyilvan az egymilliardszorosa. Erted: 110 milliard lebegopontos muvelet, ami egyebkent az audio jelfeldolgozas folyaman a legelterjedtebb szamitasi modszer. Gondoltam ideirom, hatha okosodsz egy kicsit.

ui2.: szerintem mindenki orulne, ha norveg forumokon kamatoztatnad szamitastechnikai zsenidet.

A játékidőt nyílván a RAM korlátozza elsősorban, ettől még egy 10 éves teszkós laptopon az Ableton megoldja, hogy a RAMnál nagyobb projektek is fussanak folyamatos töltögetéssel, ami eszi a procit. Akármit is hadoválsz, ezek az álommasinák nem tudják amit egy tizedannyiba kerülő PC. 

Nincs több órás filmzene, néhány perces trackek vannak, a film teljes hangsávja pedig megint más, azt sem úgy tették össze a bezzegcuccokon 20 éve, hogy minden nagyzenekari és zaj sáv egyszerre ott van egyesével, de elismerted, hogy nem nyomják le egyben. 😛

Neked kellene bizonyítani, hogy a 8 évvel ezelőtt belépő tabletekbe szánt, de megbukott, 32 bites proci mitől  megapowerhouse, és mitől lesz képes korszerű, jól szóló efekteket futtatni, ugyanis fosul szól az összes. 😁 Ja tudom 1,8Gigamega akkor fasza 🤣

Elhiszem, hogy elméletileg lehetne 5x hatékonyabban programozni, ahogyan 30 évvel ezelőtt, tök más rendszereken, csak azt senki nem fizeti ki, illetve már mindenki nyugdíjas aki meg tudná csinálni. 

Amúgy meg a régi elektribeokban kismillió ad-da volt mert, a főproci alig csinált valamit és az összes effektnek saját chipje volt, így tudott túlterheléses recsegés szakadozás nélkül működni. A mai csodamasinákban viszont mindent a főproci csinál, ami ha retro akkor bizony kurva kevés és megbízhatatlan. 

Még mindig nem mutattál olyan felvételt ahol bárki megállás, új projekt betöltés, várakozás nélkül 2 órán át zenélne ezekkel a csodákkal. Olyan nem ér ahol egy PC vezérel mindent, és a csodamasina csak néha lejátszik egy pityputtyot, se az ha dögunalmadan 10 percig építkezik egy track mert minden loopot fel kell játszani, majd ugyanazt felülírni, hogy elférjen a retro memória és proci miatti 128 klippes vagy kevesebb korlátozáson. Senki nem építi a fellépéseit ezekre, 1-1 rövid, fizetett, nem valódi zenei, hanem promóciós eseményen kívül, de ők is mind dobják utána a kukába a csadagrooveboxot vagy max kontollerként vagy szintiként használják tovább. 

De persze igazad van, "ménem nádihegedülök?"

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én csak halkan, ártatlanul teszem fel a kérdést. Mi ez a 2 órás vesszőparipa? Mi van akkor, ha egy ilyen eszközt kifejezetten az alkotáshoz a workflow és a fizikai felület miatt kedvel az ember... ahogy én is. Még az életben nem akartam 2 órát egyben zenélni. Én speciel pont pár perces nótákat szoktam alkotni ahogy bármelyik lemezen hallható 60-70 (100?) éve. Egy ilyen eszköz engem jobban inspirál, mint bármilyen számítógép, bármilyen komoly DAW-al és bármilyen kontrollerrel.

 

2 órája írta Kilobeat:

Senki nem építi a fellépéseit ezekre, 1-1 rövid, fizetett, nem valódi zenei, hanem promóciós eseményen kívül, de ők is mind dobják utána a kukába a csadagrooveboxot

Ezt színtiszta spekulációnak gondolom. Mintha én tényként állítanék rólad bármit, anélkül hogy ismernélek, ismerném a módszereidet és bármiről megkérdeznélek, vagy akár csak érdekelne is az igazság rólad :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...