Jump to content
Ménemszól.hu

A Behringer ismét bejelentette UB-Xa szintetizátorát. Megvenni nem lehet :)


ivimano

Recommended Posts

8 órája írta draco draconis:

Szóval vannak benne jó soundok, de a fele a kb. minek és kinek kell kategória vagy már másból megvan/nem is annyira analogish :D

És jó sok torz sound sikerült...? Vhol szűk a keresztmetszet - felvételi hiba remélhetőleg.

Ne para, a video leirasa szerint:

"This UB-Xa Demo was shot end of April 2021"

2.5 ev alatt lehet, hogy dolgoztak a szintin Beriek.

Link to comment
Share on other sites

22 órája írta cursortoxyz:

Ezzel abszolút egyetértek, csak elötte ugye a Deepmindban nem csak az ár volt innovatív, hanem kb minden. :)

Hát, olyan nagy innovációt nem látok benne, bár nekem is van. Talán az, hogy sok mindent pakoltak bele, jó áron. De azt meg sok mindennel agyonütötték.  Bár én valahogy mindig más megállapításra jutok, mint a tesztelők, meg amit a külföldi fórumokon írogatnak. Szerintem az alap hangja nem rossz, bár valamit a frekvencia átvitelben a fokozatok illesztésénél elfuseráltak, mert az az igazán mély tartomány hiányzik, még akkor is, ha a bass boostot bekapcsolom. Az effektek közül a lexicon utánzat zengetők nem rosszak, a modulációs effektek viszont nagyon vérszegények. Gyakorlatilag minél jobban ráadom, annál vékonyabb, élettelenebb lez a hangzás. Az irdatlan mennyiségű paraméter között meg elveszik az ember. Mire jó az a kórus effekt, ami elvékonyítja a hangot, ahelyett, hogy teltebbé tenné? Mivel nincs effekt loop, kikerülni nem lehet. Állítólag a billentyűzete is vacak, de szerintem az egyik legjobb része a szintinek. Az összeszerelés is elég érdekes. Amikor használtan megvettem, állandóan digitális zajok voltak a kimeneten, majd a facebook csoportban írta valaki, hogy meg kell húzni belül a csavarokat, és tényleg jó lett utána, de ez akkor is siralmas. Összességében mindezektől függetlenül egy jó kis hangszer, csak a lágyabb, finomabb hangokra jó, semmi durvát nem tud. 

Az Ub-Xa is valami hasonló hangzással rendelkezik a demókat hallgatva, akit ez nem zavar, annak még jó is lehet. A nyers erőt hiányolom. A háromszög jelalakot egyik demóban sem használták, nem tudom miért nem. Így azért nem annyira lehet a hangjáról nyilatkozni. A másik gond az összes Behringer cuccal, hogy ha elromlik, alkatrészt szerezni szinte lehetetlen, vagy csak féléves várakozás után. A 16 hang polifónia azért jól hangzik. A felüláteresztő szűrőt én még soha semmiből nem hiányoltam ,szóval nem zavarna. Az aftertouch meg kérdés mennyire használható. Nekem az sem hiányzik, egy pedállal sokkal finomabban lehet szabályozni egy paramétert. Főleg, ha olyan, mint a Deepmindben, ahol minden billentyű más mértékben érzékeny a nyomásra :( .

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta ivimano:

Az Ub-Xa is valami hasonló hangzással rendelkezik a demókat hallgatva, akit ez nem zavar, annak még jó is lehet. A nyers erőt hiányolom.

Ez a demok hibaja is lehet, mert az oberheim-ok azert kepesek nagyon oblos hangot kiadni; nagyon jo basszusokat is. De gondolom mindenki a klasszikus pad-okra meg JUMP brass-okra utazik, merthat az az ami sztereotipikusan oberheim...

Persze az is lehet, hogy a beri baszta el, es tenyleg erotlen a hangja.

De a DM az tenyleg kicsit vekonyka, es szandekosan az szerintem, mert azzal kb a juno-106-ot akartak megidezni. Ezt persze lathatom rosszul is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 órája írta ivimano:

Hát, olyan nagy innovációt nem látok benne, bár nekem is van. Talán az, hogy sok mindent pakoltak bele, jó áron.

Wifi, normalis meretu kijelzo, remote control, iPad/Android/PC editor, allithato envelope gorbek egy analog/digital hibriden, raadasul ennyiert brutalis innovacio szerintem. Osszehasonlitaskepp egy Moog DFAM ugyanannyi mint egy Deepmind 12D es meg a MIDI-t is lesporoltak rola. :) 

Hangrol meg hangzasrol nem szoktam velemenyt mondani izles/elfogultsag/pszichoakusztika miatt, de a Deepmind egy az egyben a Juno 106-ot masolata annyi kulonbseggel, hogy a masodik oscillatorbol hianyzik a ramp generator es kozvetlenul a digitalis negyszog megy ki. Hogy ez mennyire befolyasolja a hangot, azt mindenki dontse el maga. 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta cursortoxyz:

Wifi, normalis meretu kijelzo, remote control, iPad/Android/PC editor, allithato envelope gorbek egy analog/digital hibriden, raadasul ennyiert brutalis innovacio szerintem. Osszehasonlitaskepp egy Moog DFAM ugyanannyi mint egy Deepmind 12D es meg a MIDI-t is lesporoltak rola. :) 

Hangrol meg hangzasrol nem szoktam velemenyt mondani izles/elfogultsag/pszichoakusztika miatt, de a Deepmind egy az egyben a Juno 106-ot masolata annyi kulonbseggel, hogy a masodik oscillatorbol hianyzik a ramp generator es kozvetlenul a digitalis negyszog megy ki. Hogy ez mennyire befolyasolja a hangot, azt mindenki dontse el maga. 

Csak beszelgeteskeppen, mert amugy amit irsz azzal egyetertek, de a juno-106-nak 1 oszcillatora van (najo 6, de azert 6 poli), aminek minden hullamforma kimenete megjelenik a mixeren, valamint van egy octave divider alapu sub-ja. Ahhoz kepest a DM masodik oscillatora egy kicsit komplexebb, de amugy minden mas tiszta 106, pl, hogy a sub/masodik osc nem lehet furesz. 

Az innovacio meg egy erdekes fogalom. Amiket felsorolsz, azokat nagyon sok korabbi szintiben meg lehet talalni, van hogy tobbet is egyszerre a wifi kivetelevel, azt meg nem tudom a wifi mire jo egy analog szintiben. Szerintem semmi nagy ujitas nincsen a DM-ben, de ez nem von le az ertekebol, annyi penzert egy hihetetlenul jo ajanlat, tok jo a hangja (igaz az pl roland innovacio volt 40 eve), az effektek kozott is sok nagyon jo van (igaz azok TC meg K&T), a nagy kepernyo meg se nem ujdonsag se nem nagy dolog, es ha nem lenne a juno 106-nal tovabb bonyolitva a szintezis (plusz effektek), akkor az egvilagon semmi szukseg nem lenne ra, szoval ilyen modon eppen hogy a sporolas jele a kepernyo, mert kirakhattak volna mindent potival meg kapcsoloval az elolapra, de akkor nem ekkora lenne, es nem ennyibe kerulne, de mindegy, nagy kepernyo, OK legyen, az en legkedvesebb szintijeim egyiken sincs kepernyo egyaltalan, de az szemelyes, az editor sem ujdonsag, de tenyleg sokan nem adnak hozza, az envelope-ok meg nem lennenek ennyire allithatoak ha nem digitalisan volnanak, es nem BAJ, hogy digitalisak, de digitalisak teren meg abszolut nem ujdonsag, igaz nem is alapertelmezett. Szoval egyetertunk, hogy tok jo szinti, plane annyi penzert.

Szerintem a DFAM sokkal inkabb innovativ, mert az egy olyan valami, amire meg csak kategoria sincsen. Mert nem dobgep az tuti. Nem szinti, vagy vegulis lehet, de annak igazan kompromisszumos. Modular tulajok drotozgattak/drotozgatnak ilyesmiket maradek modulokbol, hogy legyen valami ami ritmust ad, de ez igy stand-alone-ban szerintem peldatlan. Es ezzel meg azt sem mondom, hogy er annyit, amennyit kernek erte, pedig igazabol vagyok ra, de pl annak a behringer kopijat azert nem vennem meg, mert az a pofatlan masolas iskolapeldaja. 40 eves szinti dizajnt masoljanak csak le, plane ha fejlesztenek is rajta, deplane ha az eredeti gyarto nem hajlando gyartani, de ha hajlando, akkor se akarja mar a vegtelensegig fejni ugyanazt a tehenet... Viszont a DFAM egy zsir uj koncepcio, es azt a kopit tiszta szivvel nem tudnam megvenni meg vagy 25 evig. ;)

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta djuice:

Ezt sokan nem tudják, hogy a jó kontaktusok mire is jók egy elektronikus eszközben, de amúgy alap dolog.

Hát, eddig még nem volt olyan hangszerem amiben az alap lett volna, hogy belül a csavarokat meg kell húzni. De mindig tanul az ember :) Talán a munkások le vannak gyengülve, hogy nem tudják megszorítani a csavarokat :)

Egyébként úgy látom, mindenkinél mást jelent az innováció. Én leginkább a hangzásra értem, nem a technikai részletekre, mint kijelző, stb. Szerintem például a Korg Prologue digitális oszcillátora innováció, mert az alap analóg hangzást kibővíti. De mivel még olyan Korg szinti nem került a birtokomba, aminek tetszett volna a hangja, eddig kerültem a beszerzését.

 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta ivimano:

Szerintem például a Korg Prologue digitális oszcillátora innováció, mert az alap analóg hangzást kibővíti.

Na az pl tenyleg innovativ, plane, hogy open source es ingyen SDK-t adnak, szoval tenyleg azt hozhatsz ki belole, amit akarsz/tudsz.

Persze nem csak a Prologue-ban van hasonlo oszcillator (?), de a minilogue XD-ben meg az NTS-1-ben is.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta ivimano:

Hát, eddig még nem volt olyan hangszerem amiben az alap lett volna, hogy belül a csavarokat meg kell húzni.

Addig örülj! De ha logikusan végiggondoltad volna (ha már bele mersz nyúlni egy hangszerbe), a GND ugyanúgy az áramkör része, tehát ha szar kontaktok vannak, hogy működjön rendesen bármilyen cucc? + kaptál rá egy ingyen tippet amivel megjavult, akkor mi a gond, hogy nem a szomszéd ment át még a csavarokat is meghúzni neked? :) 

23 órája írta ivimano:

Amikor használtan megvettem, állandóan digitális zajok voltak a kimeneten

Tehát használtan… És akkor a Berhi tehet róla, ha neked előtte más belebütykölgetett tudtod nélkül mondjuk?

1 órával ezelőtt írta ivimano:

Szerintem például a Korg Prologue digitális oszcillátora innováció, mert az alap analóg hangzást kibővíti. De mivel még olyan Korg szinti nem került a birtokomba, aminek tetszett volna a hangja

Végülis milyen igényeid volnának, ha ez se jó meg az se jó vmiért, ami meg előremutatónak tűnik az sem tetszik? Esetleg modular cuccokat nem próbáltál összerakni magadnak? Tudom, ott a csavarokat magadnak kell tekerni, meg a patch kábeleket összedugni, de talán vmi sikerélményt is adhat és azt cserélsz benne vagy raksz hozzá, ami valóban tetszik vagy egyedi.

Link to comment
Share on other sites

16 órája írta faceeasyg:

Az innovacio meg egy erdekes fogalom. Amiket felsorolsz, azokat nagyon sok korabbi szintiben meg lehet talalni, van hogy tobbet is egyszerre a wifi kivetelevel, azt meg nem tudom a wifi mire jo egy analog szintiben. Szerintem semmi nagy ujitas nincsen a DM-ben, de ez nem von le az ertekebol, annyi penzert egy hihetetlenul jo ajanlat, tok jo a hangja (igaz az pl roland innovacio volt 40 eve), az effektek kozott is sok nagyon jo van (igaz azok TC meg K&T), a nagy kepernyo meg se nem ujdonsag se nem nagy dolog, es ha nem lenne a juno 106-nal tovabb bonyolitva a szintezis (plusz effektek), akkor az egvilagon semmi szukseg nem lenne ra, szoval ilyen modon eppen hogy a sporolas jele a kepernyo, mert kirakhattak volna mindent potival meg kapcsoloval az elolapra, de akkor nem ekkora lenne, es nem ennyibe kerulne, de mindegy, nagy kepernyo, OK legyen, az en legkedvesebb szintijeim egyiken sincs kepernyo egyaltalan, de az szemelyes, az editor sem ujdonsag, de tenyleg sokan nem adnak hozza, az envelope-ok meg nem lennenek ennyire allithatoak ha nem digitalisan volnanak, es nem BAJ, hogy digitalisak, de digitalisak teren meg abszolut nem ujdonsag, igaz nem is alapertelmezett. Szoval egyetertunk, hogy tok jo szinti, plane annyi penzert.

Szerintem a DFAM sokkal inkabb innovativ, mert az egy olyan valami, amire meg csak kategoria sincsen. Mert nem dobgep az tuti. Nem szinti, vagy vegulis lehet, de annak igazan kompromisszumos. Modular tulajok drotozgattak/drotozgatnak ilyesmiket maradek modulokbol, hogy legyen valami ami ritmust ad, de ez igy stand-alone-ban szerintem peldatlan. Es ezzel meg azt sem mondom, hogy er annyit, amennyit kernek erte, pedig igazabol vagyok ra, de pl annak a behringer kopijat azert nem vennem meg, mert az a pofatlan masolas iskolapeldaja. 40 eves szinti dizajnt masoljanak csak le, plane ha fejlesztenek is rajta, deplane ha az eredeti gyarto nem hajlando gyartani, de ha hajlando, akkor se akarja mar a vegtelensegig fejni ugyanazt a tehenet... Viszont a DFAM egy zsir uj koncepcio, es azt a kopit tiszta szivvel nem tudnam megvenni meg vagy 25 evig. ;)

Oke, hogy ebbol minden volt mar kulon masik szintetizatorokban, de nem egyben es nagyon nem ebben az arkategoriaban. Hasonlo kepessegekert a boomer szinti gyartoknal (Moog, Sequential, Oberheim) milliokat kell perkalni vagy egyszeruen nincsenek. :) 

Azert boven voltak dob/perka szintik a DFAM elott is. Korg ER-1, Elektron Machinedrum, Elektron Analog Rytm, Dave Smith Tempest, Vermona DRM, Nord Drum ami elso blikkre beugrik. Nekem az, hogy fogtak ket Baby 8 szekvencert, kivezettek par patch pointot es beraktak melle egy Moog voice-ot nem kifejezetten izgalmas, de izles kerdese. Volt amugy es tetszett is a hangja, de a hianyzo MIDI miatt kb hasznalhatatlan volt, ugyhogy biztos az Edge-t vennem, ha amugy nem tudnam ezt egy rakas masik szintimbol kitekerni. :) 

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta cursortoxyz:

 milliokat kell perkalni vagy egyszeruen nincsenek. :)

Es sok esetben nincs is ra szukseg. Biztos van kivetel, de pl egy eredeti juno-106-ra csak azert kellene nagy kepernyot vagy wifit tenni, hogy el lehessen mondani, hogy van rajta. De ugyanez igaz millio mas analog poliszintire is. Meg egy (peldaul) Jupiter-8 tulajt sem hallottam panaszkodni, amiatt, hogy nincsen rajta nagy kepernyo vagy wifi.

Persze a boomer szintikbe nem is lehetett wifi-t tenni, mert wifi akkor meg nem is letezett. Kereskedelmi forgalomban. Sot, akar MIDI se.

1 órával ezelőtt írta cursortoxyz:

Azert boven voltak dob/perka szintik a DFAM elott is. Korg ER-1, Elektron Machinedrum, Elektron Analog Rytm, Dave Smith Tempest, Vermona DRM, Nord Drum ami elso blikkre beugrik.

Meg millio mas dobgep. A DFAM meg nem dobgep. Ismerem a dobgepeket, volt is par, van is par, de azok teljesen mas allatfajtak szerintem. Legalabbis abbol a szempontbol, hogy amit a felsoroltakkal, es egyeb dobgepekkel meg lehet csinalni, azt a DFAM-mal nem, es amit a DFAM-mal meg lehet csinalni, azt a dobgepekkel nem. Talan a Tempest-bol ki lehet szuszakolni kicsit is hasonlo kretensegeket, ki tudja mennyi ido es energia aran.

Mi lett a DFAM-oddal? Miert nem nekem adtad el? :)

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta faceeasyg:

Meg millio mas dobgep. A DFAM meg nem dobgep. Ismerem a dobgepeket, volt is par, van is par, de azok teljesen mas allatfajtak szerintem. Legalabbis abbol a szempontbol, hogy amit a felsoroltakkal, es egyeb dobgepekkel meg lehet csinalni, azt a DFAM-mal nem, es amit a DFAM-mal meg lehet csinalni, azt a dobgepekkel nem. Talan a Tempest-bol ki lehet szuszakolni kicsit is hasonlo kretensegeket, ki tudja mennyi ido es energia aran.

Mi lett a DFAM-oddal? Miert nem nekem adtad el? :)

Egy nem sample alapu dobgep kick/bass voiceja ugyanugy fog felepulni, mint a DFAM. Egy/ket oszcillator, noise, pitch meg amp AR envelope. FM vagy filter nem feltetlenul van mindben, de a Machinedrum, a Rytm es a Syntakt BD voicejai pont igy mukodnek es meg egy brutalis mod matrix is van bennuk. :)

Egyszeruen sok helyet foglalt es nem passzolt a setupba. Ha vegtelen helyem lenne, akkor talan meg tudnam magamnak indokolni, de a 8 step es a MIDI hianya tenyleg no-go volt nalam. :) 

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta djuice:

akkor mi a gond, hogy nem a szomszéd ment át még a csavarokat is meghúzni neked? :) 

A gond, hogy egy évig így kellett használnom, valamint ,hogy ez egyértelműen gyártási hiba, a facebook csoportban jópárszor panaszkodtak, panaszkodnak az új hangszerek tulajai. Elektrotechnikusként nem félek felnyitni egy hangszert egyébként. 

6 órája írta djuice:

Végülis milyen igényeid volnának, ha ez se jó meg az se jó vmiért, ami meg előremutatónak tűnik az sem tetszik?

Félreérted amit írtam. A Deepmindról azt írtam, hogy a hibáival együtt is jó kis szinti.

Az, hogy már 4-5 Korg szintim volt, és egyiknek sem tetszett a hangja, persze, hogy fenntartásokat kelt bennem egy újabb Korg márkájú  hangszer beszerzésénél, de biztos vagyok benne, hoyg vannak olyanok akiknek meg Roland/Kurzweil/Yamaha stb nem jön be. Ezzel nem azt mondom, nem jó hangszerek a Korgok, csak nekem nem tetszik a hangzásuk. Mivel újonnan már nem lehet kapni a Prologue-t, hangszerboltban kipróbálni nem tudom. Youtube-on meg nem lehet igazán megítélni. Szóval a módszer, hogy megveszem, ha nem tetszik eladom. Csak ez macerásabb, mint besétálni valahova, és kipróbálni. De lehet, hogy életem szintije lenne, ki tudja?

Attól meg, hogy innovatív, előremutató valami, még nem kell, hogy mindenkinek tetsszen. Amikor pl a Rhodes helyett a DX7 epiano-ját kezdték el használni, biztos innovatív volt, de az sem tetszett mindenkinek. Van aki a mai napig hurcolja a Rhodest koncertekre.

 

Link to comment
Share on other sites

Az jutott még eszembe, hogy vajon miért a klónozást választotta a Behringer, ha simán kiad egy hasonló hangszert Oberheim dizájn nélkül, egekig dícsérték volna őket, így meg mindig az eredetihez hasonlítgatják majd. Az viszont nagyon magasra tette a lécet.

Szerkesztette ivimano
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta cursortoxyz:

Egy nem sample alapu dobgep kick/bass voiceja ugyanugy fog felepulni, mint a DFAM. Egy/ket oszcillator, noise, pitch meg amp AR envelope. FM vagy filter nem feltetlenul van mindben, de a Machinedrum, a Rytm es a Syntakt BD voicejai pont igy mukodnek es meg egy brutalis mod matrix is van bennuk. :)

Egyszeruen sok helyet foglalt es nem passzolt a setupba. Ha vegtelen helyem lenne, akkor talan meg tudnam magamnak indokolni, de a 8 step es a MIDI hianya tenyleg no-go volt nalam. :) 

Hat, nemtom. Nord Drum-om van, az nem sample alapu, az biztos nem csinal ilyet, a JoMoX-om sem csinalt, meg a klasszik analogok sem, AR-hez meg Syntakt-hoz volt szerencsem, es tulzottan nem melyedtem el bennuk, de ha meg is lehet csinalni ilyesmit, az eleg nagy melo lesz, Tempest-en, amin a legvaloszinubbnek erzem, hogy valoban lehessen ilyesmit tolni, is iszonyat melo lehet. Es ertem, hogy nagy a mod matrix, de a dfam-on sem kicsi, oszt abba belekotheted akar a funyirot is, ha akarod. :)

Nekem tetszik, hogy 8 step, mert igy hatarolja be igazan a felhasznalasi modjat, es a MIDI sem hianyzik; sok cuccom kommunikal CV/Gate-et meg MID2CV is adott.

Sok ember, sokfele igeny meg preferencia.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta ivimano:

Az jutott még eszembe, hogy vajon miért a klónozást választotta a Behringer, ha simán kiad egy hasonló hangszert Oberheim dizájn nélkül, egekig dícsérték volna őket, így meg mindig az eredetihez hasonlítgatják majd. Az viszont nagyon magasra tette a lécet.

Szerintem azert, mert az volt a fo huzoereje a fejlesztesnek, mint a tobbi hasonlonak: az eredeti draga es oreg, annak minden hatulutojevel, azok akik azzal jonnek, hogy nem ugy szol, mint az o eredetijuk, es ledemozzak A/B, hogy mennyire mas, azokhoz meg oda lehet vinni egy ugyanolyan idos eredetit, es ugyanugy uvolto lesz a kulonbseg.

Csak aztan az igazi Oberheim kiadott egy uj szintit, ugyhogy van mihez viszonyitani, es szerintem azert is tart(ott?) ez ennyi ideig. Visszaszaladtak a laborba, mert remeltek, hogy olcsobban megusszak a svindlit, de rafaragtak. :)

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2023. 12. 03. at 21:06 írta Lipaz:

Örülök, hogy már most tudja mindenki, hogyan szól. :)

Ha azt feltételezem, hogy beszéled a nyelvet, akkor te bízol benne, hogy egy 1/1 klón, plusz funkciók nélkül is sokkal jobb lesz, mint a hozzászólók számra ma már dögunalmas eredeti?  

Linkeld be a motivációs tréning videóidat! 

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta faceeasyg:

Hat, nemtom. Nord Drum-om van, az nem sample alapu, az biztos nem csinal ilyet, a JoMoX-om sem csinalt, meg a klasszik analogok sem, AR-hez meg Syntakt-hoz volt szerencsem, es tulzottan nem melyedtem el bennuk, de ha meg is lehet csinalni ilyesmit, az eleg nagy melo lesz, Tempest-en, amin a legvaloszinubbnek erzem, hogy valoban lehessen ilyesmit tolni, is iszonyat melo lehet. Es ertem, hogy nagy a mod matrix, de a dfam-on sem kicsi, oszt abba belekotheted akar a funyirot is, ha akarod. :)

Nekem tetszik, hogy 8 step, mert igy hatarolja be igazan a felhasznalasi modjat, es a MIDI sem hianyzik; sok cuccom kommunikal CV/Gate-et meg MID2CV is adott.

Sok ember, sokfele igeny meg preferencia.

Egy Nord Drum voice harom partbol all: tone (oszcillator + filter +filter env + pitch env + amp env), noise (noise osc + filter + filter env + amp env), click (transient + amp env). Az FM, hard sync es a masodik oszcillator hianyzik, de layeringgel megoldhato a masodik oszcillator is ha annyira kellene. Elektronokon nem kell semmit sem mókolni, mert alapból így vannak összedrótozva a bass drum machinek plusz ott a parameter lock és LFO. Ha meg funyirot akarok bekotni akkor meg ott a (CV->)MIDI, eurorack vagy a VCV.  :)

De nem kotozkodes, mindenki azt hasznal amit szeret/kezre esik. En ennek oromere most tekertem ki Ableton Live stock pluginekbol. :)

Link to comment
Share on other sites

Én sem akarok senkivel se kötözködni face :) De

Szóval egy Analog Four/Keys-el simán hozok olyan nyakatekert perkusszív dolgokat mint te a DFAM-ból - legalábbis eddig az összes DFAM demot hallgatva nekem nem tudott újat nyújtani - csak A4-en mellé el tudom menteni, és 4 darab van belőle... Én már kissé unom az A4 soundját, de ez az amiért soha nem adom el az Analog Keysem.

Igaz, nem Moog a sound, hanem Elektron, aminek van egy fura karaktere, de a dinamika totál-brutál, olyan mélyeket szakít, amilyent csak akarsz, etc. És ezzel a paraméter lockos szekvencerrel olyan gyorsan lehet dolgozni, szétroncsolni akár egy teljesen hétköznapinak tűnő dobszekvenciát, hogy egy kábelfektetős félmodulárral te az őskorban maradsz mire én 10 sávot is legyártottam és mellé elmentem a WC-re másféle kábelt fektetni. :)

Az A4-et perkusszív soundokra is kihegyezték, és mivel a mod. matrix több mint "deep", ezért rettenet szekvenciákat lehet belőle kihozni.

CSAK ERRE VALAMIÉRT SENKI NEM JÖTT RÁ, SENKI SEM HASZNÁLJA ERRE, holott. (néha jobb dob sávot lehet vele csinálni mint egy Rytm-el, legalábbis sokkal érdekesebbet, de nem kevésbé dinamikusat és jó minőségűt.)


 

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

14 órája írta draco draconis:

Én sem akarok senkivel se kötözködni face :) De

Szóval egy Analog Four/Keys-el simán hozok olyan nyakatekert perkusszív dolgokat mint te a DFAM-ból - legalábbis eddig az összes DFAM demot hallgatva nekem nem tudott újat nyújtani - csak A4-en mellé el tudom menteni, és 4 darab van belőle... Én már kissé unom az A4 soundját, de ez az amiért soha nem adom el az Analog Keysem.

Igaz, nem Moog a sound, hanem Elektron, aminek van egy fura karaktere, de a dinamika totál-brutál, olyan mélyeket szakít, amilyent csak akarsz, etc. És ezzel a paraméter lockos szekvencerrel olyan gyorsan lehet dolgozni, szétroncsolni akár egy teljesen hétköznapinak tűnő dobszekvenciát, hogy egy kábelfektetős félmodulárral te az őskorban maradsz mire én 10 sávot is legyártottam és mellé elmentem a WC-re másféle kábelt fektetni. :)

Az A4-et perkusszív soundokra is kihegyezték, és mivel a mod. matrix több mint "deep", ezért rettenet szekvenciákat lehet belőle kihozni.

CSAK ERRE VALAMIÉRT SENKI NEM JÖTT RÁ, SENKI SEM HASZNÁLJA ERRE, holott. (néha jobb dob sávot lehet vele csinálni mint egy Rytm-el, legalábbis sokkal érdekesebbet, de nem kevésbé dinamikusat és jó minőségűt.)

En sem kotozkodok (remelem nem ugy jon at), szerintem teljesen kulturaltan diskuralunk, vitatkozunk.

Van Analog Keys-em, nagyjabol tudom mirol beszelsz, azzal, hogy sok esetben jobb dob/perka hangokat lehet vele csinalni, mint pl az AR-rel, is maximalisan egyetertek. En mondjuk ruhellem az elektronok "felhasznaloi elmenyet", de attol meg jo hangszerek. Viszont, akarmi hangot akarok kitekerni, azt sokkal hamarabb megcsinalom pl a nagymamimon, sokkal kezenfekvobb (nekem), mint az AK. Szegyen vagy sem, de AK-n szinte csak preseteket hasznalok, aztan abban modositgatok aprosagokat, ha kell, es tiszta szegyen, de a szekvenszeret soha nem hasznalom. Igazabol (szinten az en szegyenem) foleg poliszintikent hasznalom kulso szekvenszerrel (DAW vagy MPC). Nekem (!) mono cuccokra a moog, de meg a behringer SH klon is sokkal kezenfekvobb. De ez, mint korabban megallapodtunk igazabol habitus es preferencia.

Azert egy olyan versenyt, hogy egy DFAM szeru kreten szekvenciat DFAM-on vagy elektronon rak ossze az ember hamarabb, az egy erdekes verseny lenne. ;)

Az alabbi video-bol idevagolag a Jam1-et ajanlom figyelmedbe (5:04-tol kezodik es max 30 masodperc)

Szerintem a DFAM egy kiserletezesre, mintazasra, elo kretenkedesre kitalalt kutyu, es mintazasra vegulis van jobb/mas/stb. Az ara az, ami egy kicsit tulzo egy ennyire "korlatolt" kutyuert, deplane a volca potikert.

Lehet, hogy van az elektron okoszisztema ismeretenek olyan melysege, hogy elvezettel csak kiserletezget vele az ember, ahogy irod szempillantas alatt, csak en olyat meg nem lattam. De nagyon sokmindent nem lattam meg, szal nem zarom ki.

Ekkor: 2023. 12. 06. at 9:03 írta cursortoxyz:

Egy Nord Drum voice harom partbol all: tone (oszcillator + filter +filter env + pitch env + amp env), noise (noise osc + filter + filter env + amp env), click (transient + amp env). Az FM, hard sync es a masodik oszcillator hianyzik, de layeringgel megoldhato a masodik oszcillator is ha annyira kellene. 

Hat, ringmodhoz, sync-hez meg FM-hez kellene a masodik oszci es nem layerbol. Az egy kicsit furcsa, hogy egy Nord Drum tulajnak probalod elmondani, hogy mire kepes a cucca, plane, hogy pont nem kepes arra, amirol beszelunk. ;) A fenti video Jam1-et neked is ajanlom.

Szerkesztette faceeasyg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta faceeasyg:

En sem kotozkodok (remelem nem ugy jon at), szerintem teljesen kulturaltan diskuralunk, vitatkozunk.

Van Analog Keys-em, nagyjabol tudom mirol beszelsz, azzal, hogy sok esetben jobb dob/perka hangokat lehet vele csinalni, mint pl az AR-rel, is maximalisan egyetertek. En mondjuk ruhellem az elektronok "felhasznaloi elmenyet", de attol meg jo hangszerek. Viszont, akarmi hangot akarok kitekerni, azt sokkal hamarabb megcsinalom pl a nagymamimon, sokkal kezenfekvobb (nekem), mint az AK. Szegyen vagy sem, de AK-n szinte csak preseteket hasznalok, aztan abban modositgatok aprosagokat, ha kell, es tiszta szegyen, de a szekvenszeret soha nem hasznalom. Igazabol (szinten az en szegyenem) foleg poliszintikent hasznalom kulso szekvenszerrel (DAW vagy MPC). Nekem (!) mono cuccokra a moog, de meg a behringer SH klon is sokkal kezenfekvobb. De ez, mint korabban megallapodtunk igazabol habitus es preferencia.

Azert egy olyan versenyt, hogy egy DFAM szeru kreten szekvenciat DFAM-on vagy elektronon rak ossze az ember hamarabb, az egy erdekes verseny lenne. ;)

Az alabbi video-bol idevagolag a Jam1-et ajanlom figyelmedbe (5:04-tol kezodik es max 30 masodperc)

Szerintem a DFAM egy kiserletezesre, mintazasra, elo kretenkedesre kitalalt kutyu, es mintazasra vegulis van jobb/mas/stb. Az ara az, ami egy kicsit tulzo egy ennyire "korlatolt" kutyuert, deplane a volca potikert.

Lehet, hogy van az elektron okoszisztema ismeretenek olyan melysege, hogy elvezettel csak kiserletezget vele az ember, ahogy irod szempillantas alatt, csak en olyat meg nem lattam. De nagyon sokmindent nem lattam meg, szal nem zarom ki.

Hat, ringmodhoz, sync-hez meg FM-hez kellene a masodik oszci es nem layerbol. Az egy kicsit furcsa, hogy egy Nord Drum tulajnak probalod elmondani, hogy mire kepes a cucca, plane, hogy pont nem kepes arra, amirol beszelunk. ;) A fenti video Jam1-et neked is ajanlom.

Nem azt mondtam, hogy a Nord Drum (vagy barmelyik masik) drop-in replacement, hanem csak azt illusztraltam, hogy strukturalisan ugyanugy epulnek fel, mint a DFAM hangkelto resze es ezert szerintem a DFAM nem annyira innovativ, mint amennyire te annak tartod. :)

 

Link to comment
Share on other sites

16 perccel ezelőtt írta cursortoxyz:

Nem azt mondtam, hogy a Nord Drum (vagy barmelyik masik) drop-in replacement, hanem csak azt illusztraltam, hogy strukturalisan ugyanugy epulnek fel, mint a DFAM hangkelto resze ...

A Nord Drum viszont pont nem ugyanugy epul fel, ami nem baj, sot kimondottan jo, mert igy kreten marhasagok helyett hasznalhato dob(szeru) hangok jonnek ki belole, es ha belegebed az ember, akkor sem csinal DFAM szeru gllitchy zajokat. Mondom, van, es szeretem, es nem is tervezem az eladasat.

Kompromisszumnkent megegyezhetunk akkor, hogy sem a DFAM sem a DM nem innovativ? :) Mert vegulis a DFAM-ban tenyleg nincs semmi, ami ne lett volna alapertelmezett kvazi minden 70-es evekbeli modularis (Roland, Moog, Emu) cuccban, ez igaz.

21 perccel ezelőtt írta cursortoxyz:

 a DFAM nem annyira innovativ, mint amennyire te annak tartod. :)

Hat, a DFAM-ot Te hoztad fel a DM kapcsan, hogy az mennyire innovativ, es szerintem ebben az osszahasonlitasban a DFAM az innovativabb. Alapbol eszembe sem jutott (volna) a DFAM-ot hude innovativ cucckent prezentalni, de gondoltam beszelgethetunk az innovaciorol ennek apropojan.

Link to comment
Share on other sites

36 perccel ezelőtt írta faceeasyg:

A Nord Drum viszont pont nem ugyanugy epul fel, ami nem baj, sot kimondottan jo, mert igy kreten marhasagok helyett hasznalhato dob(szeru) hangok jonnek ki belole, es ha belegebed az ember, akkor sem csinal DFAM szeru gllitchy zajokat. Mondom, van, es szeretem, es nem is tervezem az eladasat.

Pedig maga a synth engine alkalmas rá csak ki kell hajtani egy külsö sequencerrel. ;)

37 perccel ezelőtt írta faceeasyg:

Kompromisszumnkent megegyezhetunk akkor, hogy sem a DFAM sem a DM nem innovativ? :) Mert vegulis a DFAM-ban tenyleg nincs semmi, ami ne lett volna alapertelmezett kvazi minden 70-es evekbeli modularis (Roland, Moog, Emu) cuccban, ez igaz.

Ha mutatsz még pár a Deepmind 12-höz hasonló analóg polyt amihez alapértelmezett jár gyári editor PC-re, Mac-re és mobil platformokra (meg mondjuk wifi támogatás), akkor természetesen megegyezhetünk benne. Mert ezek nemhogy a 70-es években nem voltak alapértelmezettek, hanem még most se tudok más hasonlót. :)

 

Link to comment
Share on other sites

54 perccel ezelőtt írta cursortoxyz:

Pedig maga a synth engine alkalmas rá csak ki kell hajtani egy külsö sequencerrel. ;)

Azt hittem komolyan beszelgetunk,de ugy latom most mar csak szorakozunk. :) 

Ez a MadMax setup tokeletesen peldazza azt, hogy ilyesmire az ND nem kepes/alkalmas. Persze, ertem, mindent tonkre lehet b@szni, osszes CC-n menjen random, aztan majd lesz valami...

De, meg ha ezt el is fogadjuk zenei alkalmazasnak, amit en vitatnek, akkor is: ez megis miert es hogyan egyszerubb, kezenfekvobb, hasznalhatobb? Tegyuk fel, hogy a Nord Drum tenyleg kepes olyan hangok eloallitasara, mint a DFAM (pedig nem), akkor is statikus hangokrol beszelunk, mire megerkezel arra a szintre, hogy azzal eloben szorakozz, addigra szetprogramozod az agyad es kell melle jonehany masik eszkoz is.

Vegtere is meg lehet rajzolni az egeszet Audacity-ben vagy WaveLab-ben is... Komplett masterelt zeneket is meg lehet rajzolni wav-ban, a sok hangszer, kevero, outboard teljesen idejetmult, nem beszelve a kabel-dzsungelrol, kell egy Audacity (csak hogy ingyen legyen) es akkor nem kell semmi mas, csak egy kis turelem meg rajztehettseg. :D 

1 órával ezelőtt írta cursortoxyz:

Ha mutatsz még pár a Deepmind 12-höz hasonló analóg polyt amihez alapértelmezett jár gyári editor PC-re, Mac-re és mobil platformokra (meg mondjuk wifi támogatás), akkor természetesen megegyezhetünk benne. Mert ezek nemhogy a 70-es években nem voltak alapértelmezettek, hanem még most se tudok más hasonlót. :)

A DSI Tetr4-mhoz anno volt ingyenes gyarilag tamogatott editor az elso naptol kezdve. Latom, azota mar nincs ingyenes verzio. Amugy mar a 80-as evek szintijeihez is voltak editorok, meg ha nem is gyarilag, ugyhogy ne hivjuk mar ezt innovacionak.

Tok jo, hogy a DM-hez jar alapbol, biztos azert tudjak olyan olcson adni a hangszert, mert a sok editor app install altal kikemkedett adatokat jopenzert eladjak a kinai kommunista partnak. :D

(aki csak most csatlakozna, azok kedveert: szerintem jo hangszer a DeepMind, es tenyleg fasza komplett csomag, az araban szinte verhetetlen poliszinti, analogok teren meg plane, mi itt mostmar csak "szorakozunk")

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...