Kérdés

Gondoltam nyitok már egy külön topikot az Analog Fournak illetve Keysnek, mert ilyen még nincs. Biztos hogy nincs sok embernek ilyen cucca, de persze sohase lehet tudni, lehet hogy ez változik idővel.

 

Szerintem ez az egyik legjobb A4 demo, zseniális hangok jöttek ki ebből a "dobozból":

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

  • 1
28 perccel ezelőtt írta amygdala:

Nem mert gate jel nem jon ki a MIDI out portbol

Akkor marad a cv gate átalakító. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Breaking news A4 tulajoknak!

 

Szerkesztette draco draconis
2 személy kedveli

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tényleg gyerekjáték. Pedig mindenütt azt olvasni hogy nehezebb kezelni az átlagtól. Hát nem. Az átlag a nehezebb ehhez képest. :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Az Octatrack az tényleg eléggé bonyolult, ahhoz képest az A4 jelentősen egyszerübb, eléggé hamar megszólal.

Bár azért gépkönyv meg/vagy előzetes elektron ismeretek nélkül nem adja magát annyira egyszerüen.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Az Octatrack az tényleg eléggé bonyolult, ahhoz képest az A4 jelentősen egyszerübb, eléggé hamar megszólal.

Bár azért gépkönyv meg/vagy előzetes elektron ismeretek nélkül nem adja magát annyira egyszerüen.

Pfúúúú én az A4-től olyan ideges lettem, el nem tudom mondani, egyszerűen nem azt csinálják a gombok, mint ami logikus lenne,:)) nem tudom, hogy képzelték ezt a hangszert gyors reagalású élő játékra. Pedig a benne megbúvó lehetőségek, meg hangok nekem nagyon tetszettek, nagyon inspirálóak voltak, de valahol pont itt olvastam, valaki tollából "hogyha egy hangszert nem tudok megfejteni 10 perc alatt akkor az nem kell" háát én ezt egy óra alatt sem bírtam...

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Szerintem rohadt gyorsan lehet bánni az A4-el. Pl itt a szintézis lehetőségekre egy öt perces példa, a defaultból hogyan lehet zsíros analóg soundokat nagyon egyszerűen és gyorsan csinálni.

 

 

 

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

http://soundcloud.com/electro-music-tests/analog-four-the-magic-friend]https://soundcloud.com/electro-music-tests/analog-four-the-magic-friend
 
Még mindig nem tudok betelni ennek a vasnak a hangjával. Hihetetlen egyszerűen hihetetlen hangokat lehet belőle villámgyorsan csinálni. Még az "asszonynak" is odaadtam, ő is tudott nagyon jó hangokat tekerni vele. :D

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

No ez megoldja akkor az utolsó problémámat is hogy a patch feltöltés nem az igazi. Mondjuk eddig nem nagyon hiányzott, mert van eleve 512 darab, ráadásul ami hang kellett nekem azt élvezettel tekertem ki a default soundból. De azért egy-egy jó dob sounddal vagy jó szőnyeg alappal nincs minden esetben türelmem elszöszölni, szóval ez nagyon hasznos tool lesz.

 

A Virus TI-hez hasonló USB audio integráltság annyira nem hiányzott, viszont tudom hogy másoknak ez nagy királyság lesz.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Helóka,

boldog tulajdonosa lettem egy A4-nak

és most ismerkedem vele, eléggé komplikáltnak tűnik elsőre.

Odáig már eljutottam h editáltam hangokat és mentettem őket is.

Viszont ami kérdésem lenne, hogy hogy a legegyszerűbb behívni preseteket?

Zenekarban vagyok szintis és szeretnék minden számba külön egy patch csomagot bahívni.

Azzal már tök boldog lennék ha számonként egy gombnyomásra bejönne egy kit amiben 4 különböző preset 4 tracken futna.

Viszont azt is szeretném elérni h ne kelljen 3 különböző billentyű kombinációt alkalmazni és menükben, filerendszerekben keresgélni.

Az élő előadásban erre nincs nagyon idő.

Minden megoldás tippet szívesen veszek! :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Adott sáv TRK gombjára kétszer nyomsz(olyan OKzás szerűen) és bent is vagy a preset menüben, nyilakkal yes/no val választasz/kilépsz belőle.

 

Kit behívása:  Function gomb nyomva tartása közbe nyomod a kit gombot, a menüben load kit(yes) és kiválasztod a kit et VAGY: nyomva tartod a  kiválasztott bank gombját és a kerek step gombokkal választasz másik kitet pl. lejátszás közben.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Adott sáv TRK gombjára kétszer nyomsz(olyan OKzás szerűen) és bent is vagy a preset menüben, nyilakkal yes/no val választasz/kilépsz belőle.

 

Kit behívása:  Function gomb nyomva tartása közbe nyomod a kit gombot, a menüben load kit(yes) és kiválasztod a kit et VAGY: nyomva tartod a  kiválasztott bank gombját és a kerek step gombokkal választasz másik kitet pl. lejátszás közben.

Igen koszi, ez meg van,

De nekem az kellene hogy egyetlen paranccsal hivja be nekem azt a csomagot amit egy song melle mentek:

Magyarán: az adott song soundjait, a 4 különböző tracken és a hozzájuk tartozó seqencer patterneket

Ez megoldható? Mindezt szeretném egy midi pedállal elérni.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Az OS frissítésekben kellene utánanézni, bizonyos MIDI funkciói inaktívnak tűnnek akkor is ha bekapcsolom a menüben pl. külső billentyűzetről vezérelni a patterneket(keyboard cfg int+ext nál) vagy feljátszani patterneket(live rec on trk ch), én ezekre várnék ötleteket.....

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Egy fontos kérdés, amire nem találok egyértelmű igen / nem választ, csak apró, elejtett megjegyzéseket.

Az dokumentált, hogy a CV-out-okon keresztül lehet vezérelni régi analog szintiket, amiken van CV-in.

Viszont nem derül ki egyértelműen, hogy pl. a MIDI-OUT és MIDI-THRU portokon keresztül, amiken ott van a Sync Out A illetve a Sync Out B felirat, lehet-e pl. egy Waldorf Pulse-2-t vezérelni ugyanúgy, mintha a CV-out-on keresztül vezérelnénk. Mert hogy ugye a Pulse 2-nek is csak CV-outja van, "in"-je nincs.

Tehát hogy ama bizonyos CV-track tartalma "kimegy-e" a MIDI-OUT, MIDI-THRU kimeneteken is, és így pl. a Pulse 2 mint egy "plusz track" jelenik meg a "setup"-ban.

Úgy sejtem, hogy ezek "csak" a midi szinkron jeleket küldik ki, ahogy említik is pl. egy külső "ritmus gép" szinkronizálására...(De pl. a Pulse-2 arpeggiatora is "vezérelhető" ezzel, ez így OK, de még mindig fennáll az előző kérdés.) 

 

 

3:55-nél a "fél"információ. 

Szerkesztette bendi

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ezt nagyon sajnálom... Pedig mekkora buli lett volna, ha a külső eszközt meghajtja a C/V-track :D

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Válaszolta (szerkesztve)

Hirdetnek egy Keys-et 300.000 potom forintért. Új és a többi. 

Durva ár. Ha nem vóna már meg is vettem vóna. 

Szerkesztette draco draconis

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tényleg annyira jò?Szinte minden 7en làtok egy eladò példànyt különbözö adok-veszek oldalon. Egyszerűen nem talàlom annyira meggyőzőnek azt a "csodàlatos" hangjàt, mint amiről olyan magasztosan beszélnek... 100x inkàbb egy Virus, mint egy ilyen.Vagy tévedek?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nálam volt virus c egy darabig - egy hét alatt eladtam - olyan hangja volt mintha egy vst szintit átküldtél volna egy közepes minőségű analóg preampon. Szerintem egy nagy kalap túlhypeolt szar a virus, de ez csak az egyéni véleményem. Az elektron is elég megosztó, szerintem egyedül annyi baj van vele, hogy kicsit steril, de én nem emlegetném egy lapon a virussal. 

Octratrackem volt nem rég, na attól alig vártam, hogy szabaduljak, de az A4 jó cucc, Rytm-öt is tesztelném szívesen.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Szerintem egyrészt, sokaknak bonyolult a kezelése másrészt pedig nem a klasszikus szerepet tölti be. Sokkal inkább egy élõ zenélésre optimalizált cucc mint egy otthoni prüntyögésre, ami sokakat eltántorít a megismerésétõl. 100x elõbb lépek a szipnadra egy A4-ral mint egy Virussal.

1 személy kedveli

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Válaszolta (szerkesztve)

A legtöbben akik eladják, vagy modulárt vesznek az árán, vagy lusták kiismerni és ráfogják, hogy szar. Ezzel a két típussal találkoztam eddig.

Valaki úgy fogalmazta meg -nagyon helyesen- az Analog Four/Keys titkát, hogy a mágia nem a részekben rejlik, mert egy bass peccs ezen is csak egy bass peccs, hanem a végtermékben, mikor folyamatosan animálódnak a szekvenciák egymáson, vagy százalékos arányban megadod, milyen valószínűséggel szólaljon meg 1-1 hang, vagy lépésenként változtathatod a hang szinte minden paraméterét egy potitekeréssel, beleértve az effektekét is, vagy a performansz makrókkal szintén egy tekeréssel technóból ambientet csinálsz, stb - szóval ha ki vannak aknázva a lehetőségei, akkor komplex világokat lehet vele teremteni, de arra tényleg felesleges, hogy az ember rákössön egy midibillt és akkordozgasson rajta - egyszerűen nem erre van kitalálva.

Olyan szempontból jogos a kritika, hogy egy moogon nagyobb a bass, egy juno-60 melegebb hangú, egy ms20 agresszívebb, egy komoly modulár meg még összetettebb, de az elektron énszerintem kivált egy kisebb setupnyi analóg hardvert, kb 3-4 fix szintit meg egy dobgépet, egy komoly szekvenszert, plusz mondjuk 3 pedált, vagy egy multieffektet és ilyen szempontból még az ára sem túlzó, főleg használtan.

Szerkesztette _cutoff
1 személy kedveli

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
55 perccel ezelőtt írta _cutoff:

A legtöbben akik eladják, vagy modulárt vesznek az árán, vagy lusták kiismerni és ráfogják, hogy szar. Ezzel a két típussal találkoztam eddig.

Valaki úgy fogalmazta meg -nagyon helyesen- az Analog Four/Keys titkát, hogy a mágia nem a részekben rejlik, mert egy bass peccs ezen is csak egy bass peccs, hanem a végtermékben, mikor folyamatosan animálódnak a szekvenciák egymáson, vagy százalékos arányban megadod, milyen valószínűséggel szólaljon meg 1-1 hang, vagy lépésenként változtathatod a hang szinte minden paraméterét egy potitekeréssel, beleértve az effektekét is, vagy a performansz makrókkal szintén egy tekeréssel technóból ambientet csinálsz, stb - szóval ha ki vannak aknázva a lehetőségei, akkor komplex világokat lehet vele teremteni, de arra tényleg felesleges, hogy az ember rákössön egy midibillt és akkordozgasson rajta - egyszerűen nem erre van kitalálva.

Olyan szempontból jogos a kritika, hogy egy moogon nagyobb a bass, egy juno-60 melegebb hangú, egy ms20 agresszívebb, egy komoly modulár meg még összetettebb, de az elektron énszerintem kivált egy kisebb setupnyi analóg hardvert, kb 3-4 fix szintit meg egy dobgépet, egy komoly szekvenszert, plusz mondjuk 3 pedált, vagy egy multieffektet és ilyen szempontból még az ára sem túlzó, főleg használtan.

Egyetértek. Ennek a cuccnak a LÉNYEGE az élõzés.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Szólj hozzá! Ehhez regisztrálj, vagy jelentkezz be!

Regisztrált tagság szükséges a fórumon való részvételhez.

Tagság szerzése

Igényelj tagságot a közösségünkben! Mindez pofonegyszerű!


Regisztráció

Jelentkezz be!

Már regisztrált tagunk vagy? Itt jelentkezhetsz be!


Bejelentkezés