• 0
KovácsIstván

Kurzweil PC3 Intuitive Info

Kérdés

Üdv!

Frissen beszerzett PC361-embe (Köszönet érte a hs-online-nak! :) ) feltettem a legfrissebb OS-t. (2.03)

A 2.0 kiadásakor nagy hír volt az új "Intuitive Info" funkció,amit a PC3LE-ben mutattak be,mely szerint,ha valamilyen kontrollert használsz,akkor kiírja a hangszer,hogy mit használtál,milyen értékre állítottad,és ez milyen paramétert módosít (ha jól értelmeztem).

Na,ezt a funkciót nem sikerült megtalálnom... :wacko: Valaki tudna valamiféle segítséget nyújtani nekem? Vagy ezt a funkciót én értettem félre? Vagy ez nincs is a PC3-hoz,csak a kistesóhoz?

Előreis köszönök mindenféle segítséget! :bow:

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

  • 0

Megtaláltam a megoldást,ha esetleg valaki másnak is szüksége lenne rá,leírom:

A "Master" módban a "MAIN" részben a "Display"-t kellett átállítani

Először nemtaláltam,ezért bátorkodtam megkérdezni,de jobb lett volna,ha jobban körülnézek. :thumbsu:

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Üdv mindenkinek!

Én is boldog tulajdonosa vagyok a mai naptól egy PC361-nek. Köszönet minden segítségért a Hit Space szakembereinek és azért külön köszönet, hogy feltették nekem az új OS-t a gépre.

Füzi

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok!

Az örület határára kerültem. Van egy jogtiszta Cubase 6 Elements programom és sehogy sem tudom összehangolni rendesen a Kurzweil PC361 szintimmel. Anno amikor még Atarin, vagy sima pc-t használtam, akkor még nem voltak ennyire túlbonyolítva ezek a programok. Most odáig sem jutok el, hogy ha feljátszok egy sávot és átvátok egy másikra, akkor ne mint a kettőn ugyan az szóljon. Egyszerüen zenélni szeretnék és nem buzizini állandóan a programot.

A tippeket előre is köszönöm :-)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok!

Az örület határára kerültem. Van egy jogtiszta Cubase 6 Elements programom és sehogy sem tudom összehangolni rendesen a Kurzweil PC361 szintimmel. Anno amikor még Atarin, vagy sima pc-t használtam, akkor még nem voltak ennyire túlbonyolítva ezek a programok. Most odáig sem jutok el, hogy ha feljátszok egy sávot és átvátok egy másikra, akkor ne mint a kettőn ugyan az szóljon. Egyszerüen zenélni szeretnék és nem buzizini állandóan a programot.

A tippeket előre is köszönöm :-)

Szia!

Csak egy gyors ötlet, mert nekem is volt hasonló problémám (ha jól értem a tiédet). MIDI gomb -> Destination: itt lehet beállítani, hogy a MIDI ill a vezérlés merre menjen. Nekem az volt a gond, hogy a MIDI + LOCAL egyszerre volt bekapcsolva, így a billentyűzet is adta a jelet a hanggenerátornak, meg a Cbase-ből is jött vissza külső MIDI csatlakozáson keresztül. Úgy kapcsold, hogy a LOCAL ne legyen benne (pl. USBMIDI + MIDI ).

Ha nem segített, akkor még próbálok ötletelni.

Üdv: Szteff

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Soft Reset (gép újraindul):

+/-, 0, Clear gomb, nyomvatart 3mp, majd elenged

 

Diagnostic Page:

4, 5, 6  gomb, nyomvatart 3mp, majd elenged

 

LCD screen dump (nálam nem megy sajna 2.21 OS):

The PC3 series has the ability to save what is currently been shown on its LCD screen

to media in the TIF picture format.

To save a picture of the LCD screen, you hold the Piano 1 Category button down for at

least 3 seconds. The Percussion button light will flash a few times indicating the picture

has been saved.

You do not need to name any pictures, the PC3 automatically names and increments

the number of the picture for you.

Szerkesztette Leslie

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nem találtam a témába vágó témát így ide írom:

Van egy érdekes észrevételem (Kurzweil PC3 OS 2.21)

Valószinű kevés embert érint :)

Ha a hangszerre van kötve egy Yamaha BC3 kontroller és ezen a GAIN poti nem 0-án van

NEM INDUL BE A HANGSZER!!!!!!

konkrétan megáll a boot (initializing scanner.....) és annyi

Vagy ki kell húzni a BC3-at vagy 0-ra kell tekerni

Remélem megkimélek valakit a hajtépéstől, elemcserétől, belső csatlakozók ellenörzésétől

1 személy kedveli

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nálam most előadott egy iylet, de nem volt rácsatlakoztatva semmi.

Háromszor ki-be kapcsoltam. Initializing scanner... Aztán semmi. A program választó gombok felett a 6. és 7. LED világított egy darabig, majd elaludt.

 

Harmadik bekapcsolásra elindult a hangszer. (Már kezdtem "leizzadni"...)

 

Van valakinek ötlete? Lehet, hogy a CR2032-es gombelem merült le? ...

Szerkesztette bendi

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ja, elég érdekes a szitu ezzel a PC3A-val. Igazából szerintem az lenne a nagy dobás ha a PC3K sorozatot fejlesztenék tovább..

  1. Nagyobb teljesítményű DSP (mondjuk 3X 4X)
  2. Gyorsabb flash kezelés,
  3. Több bővítő slot (kore64 mellé még akár az artist is beférjen), vagy akinek kell még több flash memória. Bár szerintem a 128 MB bőven elég..

Ha javasolni lehetne, én ezeket említeném..

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Gyors kérdés: PC3LE sorozatnál miket lehet a pad gombokra programozni? (arpeggio? midi groove? akkord beütések? drum track? drum sounds? esetleg ezek kombinációja egyszerre?)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Gyors kérdés: PC3LE sorozatnál miket lehet a pad gombokra programozni? (arpeggio? midi groove? akkord beütések? drum track? drum sounds? esetleg ezek kombinációja egyszerre?)

 

Üdv DeMarco!

 

Hát, nagyjából ebben a sorrendben :)

A hangszerben a gyári presetekben leggyakrabban alkalmazott megoldás a MIDI Groove-ok indítása, Mute-olása. Ez számomra egy kicsit kaotikus és haszontalan funkciónak tűnt, mert ugye értelemszerűen nem akkord-követőek az elindított patternek és a felprogramozás sem volt valami tiszta ráadásul lehetett úgy kavargászni a dolgokat hogy szétcsússzon a szinkronban futás. De volt olyan preset is, amikor hangszínt változtatott, vagyis A és B változat között váltott a pad, ezt a pad színének megváltozásával is jelezte. Dobolásra, dobhangok kiosztására természetesen szintén használható. Ezen kívül akkordok is felépíthetőek a padok-ra. Sokat nem fejtegettem, mert nem volt rá igényem, de a gyári presetekben leginkább ezekre használták.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

A következőek a topic off ellenében innen http://www.menemszol.hu/topic/2556-yamaha-ig%C3%A9nyfelm%C3%A9r%C3%A9s/#entry31446 folytatódnak alant...

 

Loop B.F.
Szóval, az van, hogy nekem a héten volt szerencsém 1-2 órát elnyomkodgatni egy PC3-at. (A 361 is ua sztem, megjegyzem, zenész baráti köreimben senki nem használ Kurzweilt.)
Én nem tudom, lehet hogy nagyon egyéniek az ízléseim, de olyan mosott zongorahangot még nem hallottam egy hangszerből sem, pedig ugye van benne pár zongora hangszín. A Motifban szóló ac.gitárokhoz képest itt azok is kb. a régi Korg M1 "gitár-szerű" hangzására emlékeztettek, mint valódi ac.gitárra. A dobokra már nem is mondok semmit. Basszusok, úgy ahogy elfogadhatóak voltak még, hasonlóan a stringekkel. Nem akarom persze oltogatni mások szeme fényét és persze szólóban hallgattam, nem zenei körülmények és színpadi körülmények közt a hangszert, egyébként egy Alesis One falon, Samson végfokkal hajtva, tehát nem valami házi tákolt Porkoláb hangrendszeren, de nekem minden fordítva jött le Loop B.F., vagyis hogy kb. ez a hangszer volna amire legutóljára pénzt költenék és azt is 10x meggondolnám előtte. Nekem nagyon elment a kedvem a Kurzweilektől a hallottak alapján, úgyhogy maradok a Korg, Yamaha, Roland vonal mellett.
Fantom G? Nemrég nézegettem, jó lett vna kipróbálni. Ismerem a Roland hangzást, ők is a közismert SRX kártyákból építették ezt a hangszert, mint az Integrát is nagyrészt, amit meg mindenki imád! (???) Szóval érdekes ez a studio díszlet asszociáció, de ha megnézzük, színpadokon is 10-ből 8x-9x mit látni? Tritonok, Motifok, Fantomok, Nord, úgyhogy végképp nem értem mi tetszik annyira a Kurzweilekben nektek. Lehet én tájékozódom rosszul?

Csabi, elfogadom a Te véleményed is és tudom hogy nagy Korg fun voltál régtől, de vhogy akkor mégis más lehet az ízlésvilágunk. Az tuti, hogy hangszínben ma a Yamaha a leginnovatívabb fejlesztő, azt belekalkulálva hogy ők is a Motif vonalon haladnak, de mindig duplázva a hangminták számát, méretét. Úgy látszik azonban ez csak az érem egyik oldala, mert az eredmény nem mindenkinek tetszik. Én meg nem tudom mit higgyek, de leginkább a saját fülemnek fogok. :)

Szerkesztette DeMarco

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

A következőek a topic off ellenében innen http://www.menemszol.hu/topic/2556-yamaha-ig%C3%A9nyfelm%C3%A9r%C3%A9s/#entry31446 folytatódnak alant...

 

Loop B.F.

Szóval, az van, hogy nekem a héten volt szerencsém 1-2 órát elnyomkodgatni egy PC3-at. (A 361 is ua sztem, megjegyzem, zenész baráti köreimben senki nem használ Kurzweilt.)

Én nem tudom, lehet hogy nagyon egyéniek az ízléseim, de olyan mosott zongorahangot még nem hallottam egy hangszerből sem, pedig ugye van benne pár zongora hangszín. A Motifban szóló ac.gitárokhoz képest itt azok is kb. a régi Korg M1 "gitár-szerű" hangzására emlékeztettek, mint valódi ac.gitárra. A dobokra már nem is mondok semmit. Basszusok, úgy ahogy elfogadhatóak voltak még, hasonlóan a stringekkel. Nem akarom persze oltogatni mások szeme fényét és persze szólóban hallgattam, nem zenei körülmények és színpadi körülmények közt a hangszert, egyébként egy Alesis One falon, Samson végfokkal hajtva, tehát nem valami házi tákolt Porkoláb hangrendszeren, de nekem minden fordítva jött le Loop B.F., vagyis hogy kb. ez a hangszer volna amire legutóljára pénzt költenék és azt is 10x meggondolnám előtte. Nekem nagyon elment a kedvem a Kurzweilektől a hallottak alapján, úgyhogy maradok a Korg, Yamaha, Roland vonal mellett.

Fantom G? Nemrég nézegettem, jó lett vna kipróbálni. Ismerem a Roland hangzást, ők is a közismert SRX kártyákból építették ezt a hangszert, mint az Integrát is nagyrészt, amit meg mindenki imád! (???) Szóval érdekes ez a studio díszlet asszociáció, de ha megnézzük, színpadokon is 10-ből 8x-9x mit látni? Tritonok, Motifok, Fantomok, Nord, úgyhogy végképp nem értem mi tetszik annyira a Kurzweilekben nektek. Lehet én tájékozódom rosszul?

Csabi, elfogadom a Te véleményed is és tudom hogy nagy Korg fun voltál régtől, de vhogy akkor mégis más lehet az ízlésvilágunk. Az tuti, hogy hangszínben ma a Yamaha a leginnovatívabb fejlesztő, azt belekalkulálva hogy ők is a Motif vonalon haladnak, de mindig duplázva a hangminták számát, méretét. Úgy látszik azonban ez csak az érem egyik oldala, mert az eredmény nem mindenkinek tetszik. Én meg nem tudom mit higgyek, de leginkább a saját fülemnek fogok. :)

 

 

Mindenkinek más tetszik nekem eddig egy olyan akusztikus gitár nem volt billetyűs hangszerben amire azt mondanám hogy mától nem kell a mixbe gitáros elég ez a szinti.

 

A Nord Stage jobb zongorában mint a kurczi de a Nord stage 2,5x annyiba kerül mint egy kis pc361. Megvárom a Stage 3-at és tuti akarok egyet venni mert a 2 hangszer kurva jól kiegészíti egymást...

 

Visszatérve mikor megvettem anno 2007-ben 2x annyiért (700.000 forintért) a korg m3-at és megvettem 2013-ban 350ért a PC361-et akkor kurávra nem értettem mi került anno egy sokkal rosszabb hangszerben 700 ezer forintba mikor fele annyiból egy jobb hangszerem van.

Nekem is volt iszonyat sok hangszerem Roland V-synth GT ami pl kibaszott drága darab de olyan müanyag VA hangja volt (legalábbis szerintem) mint egy Novation Xstation-nak ami 150 ezer körül mozgott és minden az egyben VA szinti volt.

Roland Integra 7 nekem nagyon bejön és be is csavaroznék egyet a rack-be ha az ára 400 ezer lenne és nem 520.

 

Előző topicban mikor mondtam első a kurczi második helyen a Stage és utána az összes többi azt mondjuk nem fejtettem ki teljesen.

Azért első a kurczi mert sokkal de sokkal olcsóbb árban. Ha a pénz nem számit a 2 sorrend felcserélődne. Én nem nézem egy hangszerben soha a fúvós, pengetős hangszereket mert arra van réz vagy fa hangszer :)

 

Illetve ha azt nézzük az elmult 5-10 évben melyik hangszerekről mondható el hogy értéketartó, legyen az mondjuk hogy 80%-ban kihasználható és használható akkor szerintem a Nord Stage, A Kurczi PC3 esetleg PC3K a Access Virus Ti tuti köztük lenne.

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Elfogadom a véleményed viszont... Nekem is M3 van, én szeretem hangra és sokoldalúságra is. Nyilván van persze ami jobban szól, de kompromisszumok nélkül ma is azt mondom hogy egy M3 agy + akár egy jó billentésű Fatar midi keyboard mindent lefed és kiszolgál + ott a sampler, Radias bővíthetőség amivel akár Kurzweilül is szólhat ha vki nagyon akarja és nekem ezek a szempontok együttesen jóval többet számítanak. A gitár dologra meg pont ott a Karma GE ami szenzációs játéktechnikákat tud szimulálni az eleve jó gyári mintákon, ezt én így látom. 180-200-ból meg már lehet ebayen M3 modult fogni szóval az ár is relatív. Most néztem hogy az új generációs Kurzweilekből a legolcsóbb Artis SE, Artis 7 is potom fél milla közelében van, amiben már jobb zongoraminták szólnak. Viszont sampler, sequencer nuku és elég korlátozottak a lehetőségek szerkesztésileg pl. az SE-nél annyi pénzért. Így mondjuk egy Korg Krome, Yamaha MOXF ár/szolgáltatás arányban is számomra többet nyújt. A hang meg ugye szubjektív + mindenkinek annyira szól jól a hangszere amennyire játszani tud rajta vagy amennyit kihoz belőle effektezéssel, szerkesztéssel kreativitással, viszont kellenek a jó alap hangminták is ehhez sokszor.

Szerkesztette DeMarco

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Igen sajnos a Kurczi "olcsó" szintije eltünt PC3 széria. A PC3K széria kurva jó de 200e vel drágább szerintem sok egy sampler funcióért pluszba de ha úgy nézik milyen drága volt a 2000 években egy sampler mégsem drága :D
Igazából erről már nem lehet norálisan beszélni mert ahogy írtad kapható M3 modul 180 körül kapható pc3 széria meg szerintem drágább használtan. Igaz itt jön elő az hogy az M3 modul 500ezer volt a pc361 350 és most is eladható mondjuk 250 ért . A bukás 100e és nem 300e mint az m3-nal... (De 230-250e-t kiadnék egy 61 billes változatért érte érzelmi szálak kötnek hozzá a legleső szintim volt a tanuló yamaha psr 400 utan)
Nekem olyan M3-om volt amibe benne volt mind a 3 bővítés ingyen kaptam hozzá egy akcióban. Az hogy a radias kártya és az igazi radias mennyire egyezett nem tudom.

A lényeg nekem nem jött be a radias bővítő ezért soha se vennék igazi radiast sem. Kicsit magas a mérce VA szinten nálam legyen jobb Nord Lead vagy Virus Ti-nél.

Yamahaból ami volt az MO6 igazaból vicces de több hang tetszett benne mint az M3-ban.

 

Ami tényleg jó a Korg-nál az a Karma funció volt. Nagyon inspiráló volt ezmiatt az M3. Mégegyszer mondom simán vennék Nord Stage és Kurczi mellé egy Korg Kronost ha az ára nem 1 millió forintot karcolná hanem valahol 500-600e között. Csak az a vicces hogy minőségben a Kurczira rávágok baltával egyben marad a billetyűzete még a korg szilánkosra törik. Tényleg nem értem miért ilyen kurva drága az a hangszer. A benne lévő DA konverter kétlem hogy jobb lenne egy Focusrite 2i2-nél az SSD is kurva olcsó mert talan 32gb talalható benne. A kijelző se amoled vagy retina hogy megdoba az árát. A többi meg mind szoftver. Ha az anyagár+összeszerelés kombót nézzük és szorozzuk meg 3-al hogy a fejlesztés és a profit is meglegyen akkor tényleg valahol 600 körül kéne az árnak lennie.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

...simán vennék Nord Stage és Kurczi mellé egy Korg Kronost ha az ára nem 1 millió forintot karcolná...

Tényleg nem értem miért ilyen kurva drága az a hangszer.

Hát emögött piacgazdaság is van! Az hogy egy érettségiző fiatal hobbista a vonaton elemről tudjon hajtani egy full müa. olcsó Korg Krosst vagy Yamaha MX-et, ahhoz a fejlesztési + fenntartási költségeket a drágán millióért eladott Kronoson meg Motif XF-en kell behozni vhol. Régen ilyen nem volt, pl. a Korg M1 idejében 1990-ben 3-4 ezer német márka volt a hangszer és csak az volt, a lájtosab X3 széria csak 94-95-től jött olcsóbb választékként, de az is 300 ezer körül volt, amikor az átlagfizetés meg kb. 30-40 volt. Mai szinten ez simán olyan mint ha 2 milcsi volna egy Kronos. Szóval ha az azóta történt inflálódást is néznénk, akkor ma egy csúcs szinti mint a Kronos is, min. fél áron van az akkori árakhoz vetten. De ue. igaz a Kurzweilre is, pl. volt K2500XS 95-96 környékén milla felett is az árlistákon! 2 dolgot azonban nem kell elfelejteni, s megint jöhet a piacgazdaság elsőként. Akkoriban meg főleg előtte csak max. a világsztárok engedhettek meg ilyen hangszereket maguknak. Azóta kinyílt viszont a piac és a "csóresz" magyar aki csak kedvtelésből zenélget otthon a szobában, mint akár én is vagy ismerek pl. biztonsági őr gyereket akinek meló után ez a hobbija, már az is össze tud ha nagyon akar kuporgatni pár fillért egy jobb hangszerre. Említetted a Fantom G-t. 1,2 milkó volt a G8 2008-ban mikor megjelent. Tavaly decemberben 400-ért ment el egy a jófogáson! :D

Ezekből jön a 2. nem elfelejtendő dolog is, hogy ezek a piacra hatással lévén ugyanúgy, fokozza a termelést (had legyen mindenkinek vmi zenecucc), szegregálja az árakat és olcsóbbá teszi az előállítást a tömegtermelésben. Persze oké hogy 1 milcsit ma is fáj letenni az asztalra egy szintiért, de a gyáraknál úgy gondolkoznak hogy aki belép a piacra azt is a folyamatos fejlődés fogja hajtani, az első olcsó cuccát lecseréli drágábbra, jobbra, nagyobb tudásúra, elkezdi vele a tevékenységet amivel ki tudja termelni a következő mégújabb, "mégjobb", mégdrágább terméket, esetleg nyit más irányba is, home studiot épít, mikrofonokat, lehallgató rendszert vesz stb. még el nem jut addig hogy 4-5-6 milliót is beletesz az egykori hobbijába és már masszív bevételt termel, hogy újra pénzt költhessen el a piacon. Szóval ez a modell, amihez egy M3 vagy egy PC361 csak eszköz, láncszem a gépezetben, csak nekem meg neked ahogy írod is, érzelmi szál is pont úgy mint az első családi autó amihez a rokonok is ideutaznak megnézni :) aztán mikor már vki a 6. furgont meg 4. kamiont veszi a vállalkozásának, már a kutyát se érdekli, mert nincs hírértéke.

A Kronost tekintve meg most mondjam azt hogy egy mezei Intel konfig sima PC alaplap ketyeg bennük? Még az LPT portok, onboard audio kimenetek is ott virítanak belül! Szóval simán VST player az egész némi tuninggal. :D

Szerkesztette DeMarco

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

LoopBF

Most nézem, hogy a PC3-61-esed mai változata a PC3A6 (csak az Artis nagyzongora mintájával több!) 665.900 Ft alap hangon, tehát veri az M3 újkori árszintjét szintén, tehát nem is olyan olcsó a Kurzweil. :)

Egyébként ha meggyőzött vna a hangzás, ma nagyon tanácstalan lennék hogy mit vegyek közülük. Artis SE-t megfelelő zongora mechanikával 460 körül és akkor búcsú a sequencertől, 110-el többért rendes Artist nagyobb kijelzővel, szerkeszthetőbb beltartalommal, esetleg a kinézetre is tetszetősebb Artis 7-et az SE ára alatt, vagy feláldozva az új zongora hangzást egy kifutó PC3LE8-at 450-ért de már sequencerrel, viszont még mindig sampler nélkül? Talány és merő kompromisszum! Eközben egy MOXF8 Yamaha all in one 480-ért alig fáj többe, ami ennél az összegnél 5-6% elenyésző +különbség ami még alkudható is. Oké, aláírom egy gagyibb mechanikát kap vele az ember, viszont én next keyboardként csak kalapácsmechanikásban gondolkodom amiben minden együtt van full workstationként vagy az említett Fatar masterben az M3 modul mellé.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

LoopBF

Most nézem, hogy a PC3-61-esed mai változata a PC3A6 (csak az Artis nagyzongora mintájával több!) 665.900 Ft alap hangon, tehát veri az M3 újkori árszintjét szintén, tehát nem is olyan olcsó a Kurzweil. :)

Egyébként ha meggyőzött vna a hangzás, ma nagyon tanácstalan lennék hogy mit vegyek közülük. Artis SE-t megfelelő zongora mechanikával 460 körül és akkor búcsú a sequencertől, 110-el többért rendes Artist nagyobb kijelzővel, szerkeszthetőbb beltartalommal, esetleg a kinézetre is tetszetősebb Artis 7-et az SE ára alatt, vagy feláldozva az új zongora hangzást egy kifutó PC3LE8-at 450-ért de már sequencerrel, viszont még mindig sampler nélkül? Talány és merő kompromisszum! Eközben egy MOXF8 Yamaha all in one 480-ért alig fáj többe, ami ennél az összegnél 5-6% elenyésző +különbség ami még alkudható is. Oké, aláírom egy gagyibb mechanikát kap vele az ember, viszont én next keyboardként csak kalapácsmechanikásban gondolkodom amiben minden együtt van full workstationként vagy az említett Fatar masterben az M3 modul mellé.

 

Ja ez a vita mar a multba nyúlik vissza mikor az M3 ára még 650 körül volt és a kurczi 350 körül mozgot...

Mai viszonylatban nézve szinte egy árban van a kurczi,  nord, korg, yamaha, roland

Azon kívül hogy neked a korg tetszik nekem a kurczi mármint hangba 1 dolgon lehet vitatkozni az pedig a kezelhetőség.

Ebben szerintem a Nord Stage verhetetlen igaz nincs seq benne. (Ami nekem egyátalán nem kell egy hangszerbe)

Viszont kezelhetőségben kb az utolsó helyen áll a kurczi ha bele akarsz mászni hetekig tart mire kitanulod. Nem úgy mint más gyártó hangszerért hogy hazaviszed és mindent 1 nap alatt profin tudsz..

 

 

A Kronost tekintve meg most mondjam azt hogy egy mezei Intel konfig sima PC alaplap ketyeg bennük? Még az LPT portok, onboard audio kimenetek is ott virítanak belül! Szóval simán VST player az egész némi tuninggal. :D

 

 

Erre most leírtam a véleményem. Mi szól jobban Zongorában Orgonában ill bármi másban? Egy HW szinti vagy egy Kontak pár gigás mintával :)?

Vagy én izlésem rossz de vannak a kontaktnak 20-30 gigás hangkönyvtárai amik szerintem vernek mindent.

Mai napig gondolkozom építek egy LIONSTRACS szintit. Midi bill használtan 20 ért kapható 61 billes. A benne lévő PC konfig kb 40 ezer forint a vezérlők mind midi alapúak a kijelző egyedül ami ? de megveszem a legkisebb érintős LCD-t belepakolom egy házba és kész a LIONSTRACS.

 

1 személy kedveli

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Mai napig gondolkozom építek egy LIONSTRACS szintit. Midi bill használtan 20 ért kapható 61 billes. A benne lévő PC konfig kb 40 ezer forint a vezérlők mind midi alapúak a kijelző egyedül ami ? de megveszem a legkisebb érintős LCD-t belepakolom egy házba és kész a LIONSTRACS.

 

 

Már létezik ilyen :) Egy kollégám épített ilyent igaz az modul változat, de legyalázza a legtöbb vasat hangzásban! Jó irányba gondolkodsz!! Ha össze tudsz dobni egy stabil rendszert (jó hardverekből persze), az alap már adott is a remek eredményhez. A mai sound library könyvtárak messze a legjobbak minőségben, ráadásul "nyitott" is lesz a rendszered, vagyis azt teszel fel rá, amit akarsz, legyen az bármilyen szintézisen alapuló szoft. Így hangzásban is univerzálisabb tudsz lenni bármelyik vasnál..! Az akusztikus könyvtárakról már nem is beszélve.

Amúgy is ez a jövő, ezt persze a legtöbb hardver szinti gyártó is tudja de egyenlőre még várnak egy ilyen hangszer kiadásával.

A Liontracs jó irány volt, még ha elsősorban az arranger kategóriát is célozta meg, viszont messze meg is előzte a korát de linux alapra volt ültetve, az meg akkortájt nem volt "nyerő ötlet".. :)

Szóval hajrá, ha ilyenben gondolkodsz, tud(ok)unk segíteni!!

Szerkesztette Pityu

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Már létezik ilyen :) Egy kollégám épített ilyent igaz az modul változat, de legyalázza a legtöbb vasat hangzásban! Jó irányba gondolkodsz!! Ha össze tudsz dobni egy stabil rendszert (jó hardverekből persze), az alap már adott is a remek eredményhez. A mai sound library könyvtárak messze a legjobbak minőségben, ráadásul "nyitott" is lesz a rendszered, vagyis azt teszel fel rá, amit akarsz, legyen az bármilyen szintézisen alapuló szoft. Így hangzásban is univerzálisabb tudsz lenni bármelyik vasnál..! Az akusztikus könyvtárakról már nem is beszélve.

Amúgy is ez a jövő, ezt persze a legtöbb hardver szinti gyártó is tudja de egyenlőre még várnak egy ilyen hangszer kiadásával.

A Liontracs jó irány volt, még ha elsősorban az arranger kategóriát is célozta meg, viszont messze meg is előzte a korát de linux alapra volt ültetve, az meg akkortájt nem volt "nyerő ötlet".. :)

Szóval hajrá, ha ilyenben gondolkodsz, tud(ok)unk segíteni!!

 

Mennyi volt a vége a szerkezetnek?

 

Én mondjuk egy az egyben a LIONSTRACS copy-n gondolkoztam.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

De ilyet házilag hogyan?

Openlabs Neko, Receptor legalább gyárilag készen vannak de magunknak otthon összetákolni?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Én a "Creamware Noah Ex"-emet már szedtem szét, na az kicsit sem PC :)
Viszont a Korg OASYS az Aopen alaplapjával nem semmi :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

No ez a Creamware is jól eltűnt a piacról, pedig ígéretesnek tűnt akkoriban!

Korg: ők meg rájöttek hogy minek drágán DSP-t fejleszteni, mikor a PC komponenseknek eleve nagy a fejlesztési húzóágazata, és tálcán kínálják mindenkinek. Ráadásul így csökkennek a költségek tömegtermelésileg. Viszont az Oasys ehhez képest kibbbb@szott dága volt!

Amúgy nem lepődnék meg mivel már Legacy is van iOS-re, hogy a Korg dobná elsőként a nagyot és a Kronos után kijönnének egy full VST támogatott vas szintivel. :)

Szerkesztette DeMarco

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Majd kidob a Native Instrument egy szintit kontakt playerként és mindenkit lenyom a piacról....

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Szólj hozzá! Ehhez regisztrálj, vagy jelentkezz be!

Regisztrált tagság szükséges a fórumon való részvételhez.

Tagság szerzése

Igényelj tagságot a közösségünkben! Mindez pofonegyszerű!


Regisztráció

Jelentkezz be!

Már regisztrált tagunk vagy? Itt jelentkezhetsz be!


Bejelentkezés