Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen keverőt vegyek?


attilas90b

Kérdés

Sziasztok!

Éppen keverő vásárlás előtt állok és a választásban kérném a segítségeteket. Otthoni felvételekhez, valamint 2 hangszer egyidejű használatára kellene az eszköz és persze nem hátrány, ha színpadon is lehetne használni. A következő típusokat nézegettem:

Yamaha MG102C

Behringer XENYX Q1204 USB

Alesis MultiMix 8 USB

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv. Attila

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 61
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Ha minőségit akarsz, akkor vagy egy Dynacordot, vagy egy Allen&Hetah Wizard keverőt javaslok! 

A Mackieről jókat nem hallottam! A Soundcraft nem rossz, de nekem a túl nyers, lineáris hangzása nagyon nem jött be. 

A digitális keverőt meg még nem adják olyan olcsón sajnos! 

 

Akkor most tőlem hallasz :) Kicsit sommás vélemény ez így. A Mackie Pro FX tényleg amolyan Behringer kategória.

Viszont a VLZ veri ezeket preampben, EQ-kban és zajban is.

 

Én egy Mackie Onyx 820i-t használok, pont amiatt, mert ez még elfogadható kompromissszum. A kisebb Soundcraftok, Yamaha MG depláne Dynacord nagyon hulladékok ahhoz képest. Az Allen & Heath-ek nem rosszak, de nem is jobbak a VLZ-nél, akkor viszont már Mackie a tartósság miatt.

Hogy ennél vennék-e jobb keverőt a stúdióba? Igen, ha lenne.

 

Summing mixert felejtsétek el most nagyon nagy sebességgel. Ilyen egyszerű konverterekkel, kevés csatornával, rutin nélkül semmi értelme az ilyesminek. Vegyetek egy rendes monitort inkább, sokkal előrébb vagytok.

 

"De azt ne mondjátok nekem, hogy a Cubase keverője felveszi a versenyt egy jobb analóg összegzővel?"

 

Lépjünk ezen túl végre! A digitális összegzés tökéletes. Az analóg meg nem. Mi a verseny tárgya? Melyik pontosabb, transzparensebb? Digitális. No question. Melyik fazonabb, melyik torzít analógabbul? Az analóg. A kérdés az, hogy az összesítéskor akarsz torzítani, vagy jó máshol, pl. a masteren. Ennyi. A big label sound nem innen jön. Jó kompik, EQ-k, hangszerek, preampek, ízlés, és jó a hangmérnök és kurvára hallja hogy mit csinál, mert a big labelek bizony bőven mila fölött költenek monitoringre és nem passzióból. End of story.

 

A TC zengetők nem annyira nagy trúvájok, az UAD sem. De az UAD Plate-ek és a 224-es zengetői szerintem korrektek, nem érzem, hogy kellene mellé költeni egy egyértelműen középszerű TC zengetőre. Itt mondok sokkal okosabbat: 30-60k között ebayen tessék venni Lexicon MPX1-et vagy Kurzweil Rumourt használtan. Ahogy mondom.

 

A Strymonokat is meg fogom nézni hogy muzsikálnak zenében.

Link to comment
Share on other sites

A TC lehet hogy bizonyos műfajokra teljesen megfelelő, de rock-metal dolgokra biztosan kutyarossz.

Nincs egy használható EQ-juk, sem kompresszoruk.

A master cuccaik kifejezetten rosszak voltak a fenti műfajokhoz. 

A zengetői sem nagy durranások. Talán a VSS3-mal már lehetne mit kezdeni,

de abba már nem volt alkalmam jobban belefolyni.

Elektronikus zenében, vagy klasszikus zenére lehet, hogy jók a TC pluginek.

Ezekből én kevesebbet csinálok.

Az én dolgaimra viszont nagyon nem vált be.

Nálam az UAD csúnyán megveri minden területen.

Nem véletlenül buktak bele amúgy.

Az UAD teljesen kisöpörte őket a piacról.

 

Pár dolgot amúgy használnék belőle, ha hagyták volna, de nem hagyták,

úgyhogy ment a kukába az egész, amióta 64 biten vagyunk.

A restoration cuccaikat nem ismerem, de azokat valóban dicsérik.

Bár ha jól tudom, az nem TC, hanem Sony, de lehet, hogy rosszul emlékszem..

 

Summing mixer ügyben teljesen igaza van AD-nek. Inkább rendes monitort vegyetek előbb.

Amúgy érdekes módon mindig csak az vitázik a summing mixeren, akinek nincs. :)

Nekünk egy megváltás volt és amint lesz pénzem felbővítem 32 sávra.

Link to comment
Share on other sites

Amúgy mutathatnátok TC zengetővel készített mixeket, ha tudtok.
Szeretném hallani, hogy milyen szituációkban szól jól,

mert amúgy valóban szokták dicsérni, csak soha nem bírok rájönni, hogy miért.

Meg hát igazából amit bárki is dicsért régebben, az az M5000-nél kezdődött, de a plugineknek

ahhoz semmi közük sincs, hiába hazudták azt a forgalmazók, amikor kijött a Powercore.

Szóval TC zengető ügyben mindig egy kicsit tanácstalan vagyok, hogy akkor most mi is van velük.

Link to comment
Share on other sites

Summing mixert felejtsétek el most nagyon nagy sebességgel. Ilyen egyszerű konverterekkel, kevés csatornával, rutin nélkül semmi értelme az ilyesminek. Vegyetek egy rendes monitort inkább, sokkal előrébb vagytok.

 

"De azt ne mondjátok nekem, hogy a Cubase keverője felveszi a versenyt egy jobb analóg összegzővel?"

 

Lépjünk ezen túl végre! A digitális összegzés tökéletes. Az analóg meg nem. Mi a verseny tárgya? Melyik pontosabb, transzparensebb? Digitális. No question. Melyik fazonabb, melyik torzít analógabbul? Az analóg. A kérdés az, hogy az összesítéskor akarsz torzítani, vagy jó máshol, pl. a masteren. Ennyi. A big label sound nem innen jön. Jó kompik, EQ-k, hangszerek, preampek, ízlés, és jó a hangmérnök és kurvára hallja hogy mit csinál, mert a big labelek bizony bőven mila fölött költenek monitoringre és nem passzióból. End of story.

 

Hát pont ez az, hogy a digitálisban tökéletes az összegzés, és én pont ezt a sterilitást kívánom száműzni bizonyos projektekben. Ahogy fentebb is írtam, hogy az analóg összegzőt rockosabb, és metál témák összerántására használnám, mert nekem ez adja meg azt a plusz karaktert, amit a digitál nem tud. Szóval itt abszolút egyetértünk! ;) A big label sound-dal kapcsolatban is oké, amit írsz. De hát  ennek komoly anyagi vonzata van, így a kérdés csak az, hogy low-budget lehetőségekkel van-e alternatíva az UAD-on kívül. A válasz: NINCS. Egy kérdés AD... Itt most jól kiveséztük, hogy nekem miért nincs szükségem keverőre, de az kifejezetten érdekelne, hogy nálad mi indokolja a VLZ-t?

 

 

A TC lehet hogy bizonyos műfajokra teljesen megfelelő, de rock-metal dolgokra biztosan kutyarossz.

Nincs egy használható EQ-juk, sem kompresszoruk.

A master cuccaik kifejezetten rosszak voltak a fenti műfajokhoz. 

A zengetői sem nagy durranások. Talán a VSS3-mal már lehetne mit kezdeni,

de abba már nem volt alkalmam jobban belefolyni.

Elektronikus zenében, vagy klasszikus zenére lehet, hogy jók a TC pluginek.

Ezekből én kevesebbet csinálok.

Az én dolgaimra viszont nagyon nem vált be.

Nálam az UAD csúnyán megveri minden területen.

Nem véletlenül buktak bele amúgy.

Az UAD teljesen kisöpörte őket a piacról.

 

Pár dolgot amúgy használnék belőle, ha hagyták volna, de nem hagyták,

úgyhogy ment a kukába az egész, amióta 64 biten vagyunk.

A restoration cuccaikat nem ismerem, de azokat valóban dicsérik.

Bár ha jól tudom, az nem TC, hanem Sony, de lehet, hogy rosszul emlékszem..

 

Summing mixer ügyben teljesen igaza van AD-nek. Inkább rendes monitort vegyetek előbb.

Amúgy érdekes módon mindig csak az vitázik a summing mixeren, akinek nincs. :)

Nekünk egy megváltás volt és amint lesz pénzem felbővítem 32 sávra.

 

Abszolút egyetértek veled Töfi, hogy rockosabb dolgokra a TC cuccai nem nyerőek. De a summing mixer ügyében picit félreértettek. Nem azt mondom, hogy csodafegyver, ami azonnal kell, hanem azt hogy meglepet, hogy ennyire "elutasítóak" a szakma vele szemben, pedig azt gondolom, hogy a rockosabb, metálosabb dolgokban kell az analóg jelút, mert az adja meg a zamatát a hangzásnak (legalábbis nekem). Ezért vetettem fel, hogy az UAD mellé jól jöhetne egy ilyen is, de ez inkább kérdés volt, mintsem kijelentés. De, ha azt mondjátok, hogy az UAD olyan über faszán utánozza a komoly cuccok karakterisztikáját, hogy nem kell mellé summing, akkor elhiszem, hisz Ti már dolgoztok ezzel.

Link to comment
Share on other sites

Summing mixer ügyben teljesen igaza van AD-nek. Inkább rendes monitort vegyetek előbb.

Amúgy érdekes módon mindig csak az vitázik a summing mixeren, akinek nincs. :)

Nekünk egy megváltás volt és amint lesz pénzem felbővítem 32 sávra.

Nyílván nagyon hasznos, ha értő kezekbe kerül, de egyből eszembe jutott két helyzet, amikor biztosan felesleges. Az egyik, mikor az ember mondjuk eleve egy neve pulton dolgozik, a másik, amikor az ember felteszi a kérdést, hogy mackie profx vagy presonus studiolive keverővel érje el a vastag analóg hangzást :)

Link to comment
Share on other sites

"Nyílván nagyon hasznos, ha értő kezekbe kerül, de egyből eszembe jutott két helyzet, amikor biztosan felesleges. Az egyik, mikor az ember mondjuk eleve egy neve pulton dolgozik, a másik, amikor az ember felteszi a kérdést, hogy mackie profx vagy presonus studiolive keverővel érje el a vastag analóg hangzást :) "

 

Ezzel nem tudok vitába szállni, teljesen igazad van. :)

Link to comment
Share on other sites

"De a summing mixer ügyében picit félreértettek. Nem azt mondom, hogy csodafegyver, ami azonnal kell, hanem azt hogy meglepet, hogy ennyire "elutasítóak" a szakma vele szemben..."

 

Biztosan nagy segítségedre lenne egy jó summing mixer is, csak a gatyád rámegy a konverterekkel együtt.

Kevesebb pénzből tudsz venni pl. egy profi monitort, ami viszont létszükséglet, ha komoly dolgokat akar összerakni az ember.

Erre gondolt szerintem AD.

Link to comment
Share on other sites

Azzal viszont abszolút nem értek egyet, hogy mindegy hogy azt a bizonyos "analóg" hangot

a felvételnél, a keverésnél, vagy a masteringnél teszed bele. Nagyon nem mindegy

és egyik sem tudja pótolni a másikat, maximum csak részben.

 

Ugyanakkor persze erősen műfaj és feladatfüggő a dolog.

Van ami nem igényli az analóg mixert, van ami meg nagyon.

Film hangot pl. eszembe nem jutna analóg mixeren csinálni, metalt

meg eszembe nem jutna digitálban.

Nem lesz torzabb tőle a metal, meg ilyenek, hanem egyszerűen azon szól jól,

mert azt szoktuk meg az elmúlt 30-40 évben.

Link to comment
Share on other sites

Azzal viszont abszolút nem értek egyet, hogy mindegy hogy azt a bizonyos "analóg" hangot

a felvételnél, a keverésnél, vagy a masteringnél teszed bele. Nagyon nem mindegy

és egyik sem tudja pótolni a másikat, maximum csak részben.

 

Ugyanakkor persze erősen műfaj és feladatfüggő a dolog.

Van ami nem igényli az analóg mixert, van ami meg nagyon.

Film hangot pl. eszembe nem jutna analóg mixeren csinálni, metalt

meg eszembe nem jutna digitálban.

Nem lesz torzabb tőle a metal, meg ilyenek, hanem egyszerűen azon szól jól,

mert azt szoktuk meg az elmúlt 30-40 évben.

Én a komoly, kísérleti elektronikus zenét is csak analógon pulton szeretem.

Bűn lenne a moog PRODIGY, KORG MS-10, Roland SH-1000, stb. analóg szintiket digit pultra kötni!És én a számítógépet is kihagyom...MINDEN VAS!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Teljesen igazad van.

Elektronikus zenékből is vannak tök igényes dolgok, amiket nagyon komoly cuccokon csinálnak.

Szoktam kapni keverésre néha olyan elektronikus dolgokat, ahol minden sáv vasakból jött

és hát össze sem lehet hasonlítani a szoftveres megfejtésekkel.

Ezeket kiküldve a Neve összegzőre, nagyon jó soundok hozhatók össze.

Egy nagy pulton meg persze még jobbak.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...