Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Liveact készítés


wendelmar

Kérdés

Néztem egy figurát, 8 csatorna van neki bepakolva és úgy van megoldva, hogy egy akai ableton kontrollerrel van izgatva a 8 csatorna, dj keverőre meg 2 csatorna van kivezetve neki.

Ha félremegy és nem csinál semmit, egybe van húzva a dj keverőn a két csatorna akkor automatikusan vált a zene, a váltásokat a szoftver csinálja nem ő...

Mi a trükje? Igaz Ableton-os ő még, nem Bitwiges, de valaki aki fejes ebben a témában tudna-e segíteni?

Csak példának mutatom.

--

Nállam egyébként az a helyzet, hogy live-ra bitwig zenélésre meg minden más vagy néha bitwig.

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

Igen de ez inkább mondom egy playback live act lenne, ahol előre össze vannak rántva a castornák, én meg csak belejátszok a hangerőkkel meg a ki be kapcsolgatásokkal...

 

Ugyan ezt csináltam(om) én is végülis csak nem Bitwing-be hanem Live-ba. 

Nekem úgy nézet ki hogy Korg Zero 8 (Már nincs meg) Novation Launchpad és vas hangszerek. 6 csatorna jöt ki a DAW bol és 2 csati ment a hangszerekből a zero 8-ba.  a DAW 6 csatornájából 2-n voltak a zenék 3 sávon groovok ill dobok voltak 1 sávon meg effekt út ment. A 2 hangszer meg szinti volt. A Warp-nak köszönhetően mindig ütemen voltam és akármit akármivel összedobhattam.

Bár hozzáteszem nekem nem volt automatizátlva én ott álltam azért és csapkotam a Launchpadot ha lusta voltam akkor nem püföltem a virus-t vagy nem tekergettem a tetrát. Szoft hangszert nem próbáltam midi sávot küldtem ki a tetrába. 

Link to comment
Share on other sites

Néhány gondolatot fűznék ehez a liveact dologhoz:

- Számítógépet használni MIDI vezérlésre nem a legjobb ötlet egy fellépésen. Egyrészt a számítógépek órajele korántsem olyan pontos, mint azt gondolnánk, de ami még rosszabb, hogy a sorbakötött MIDI transferen ez a lötyögés felerősödik.

- Arról nem is beszélve, hogy ha a hangszerek hangját visszakötöd a hangkártya bemenetére, a legjobb esetben is 4-5 msec késésed lesz, és akkor még nem akasztottál effekteket a jelútba.

- És ha a MIDI is lötyög, akkor a szintetizátor hangja sem feltétlenül lesz pontos, megakad, esetleg a delay effektek elpattognak az ütemtől stb

 

Persze az is lehet, hogy mindezzel nem szembesülsz, de ha már hangszeres liveact, akkor szerintem feltétlenül valami MIDI szekvenszert válassz a setup meghajtására. (Akai MPC (nem a legújabbak, amik csak controllerek), Roland MC-909/808 vagy MC-8000/8080)

 

Nekem van egy Akai MPC5000-em, aminek van HDRecord üzemmódja. Abba betöltöm a statikus sávokat és egy vagy két sávon meg megy az, amit befolyásolni szeretnék, hogy élő játék legyen. De ezt megtehetem egy számítógéppel is, csak az MPC-n kevesebb az esélye egy bebukásnak a fellépés közepén. Szóval nekem az a véleményem, hogy ha nem emberek játszanak a szintiken élőben, akkor csak abban az esetben kezdj bele ilyesmibe, ha minimum olyan skillekkel rendelkezel, mint Liam Howlett. :)

 

http://youtu.be/-yOP2j06Fw0?t=36s

Link to comment
Share on other sites

Nem értek egyet. Én 2007-óta használok Ableton Live-ot MIDI szekvenszernek külső vasakhoz, élőben. Volt hogy egyszerre 4  gép is üzemelt a színpadon, amiket élőben csavargattunk. (Persze akkor egy dedikált MIDISport 4x4-es interfésszel hajtottuk őket.)  Régebben élőben a saját effektjeiket használtam a szintiknek, pont attól félve amit BrianGrassfield írt, de mióta tavaly ősszel Mac-re váltottam már bátrabb vagyok és az effektezést is a Live csinálja a DSI Tetrámnál. Igaz, most csak egy külső szintit hajtok MIDI-n, tehát nincsenek egymás után kötve, de valószínűleg később bővítem majd még a setupot, itt topog ugyanis egy Bass Station II bevetésre készen.
Nem én vagyok az egyetlen aki ilyen hibrid megoldást használ. Ott van pl. Bernáthy Zsiga is, akit azt hiszem nem nagyon kell itt bemutatnom. Valószínűleg az egyik legrégebben live-actező művész az országban. A Mostani setupjában a központ egy Macbook Pro és az Ableton Live, amihez ő is használ egy DSI Tetrát, meg egy TB303-as fut neki MIDI szinkronban.
Persze nem akarom kissebíteni az MPC-k érdemeit, mert azok tényleg etalon gépek, de manapság szerintem praktikusabb megoldás, és egyáltalán nem problémás, ha az ember laptopra bízza a MIDI-t.

Hozzá teszem, hogy azért Windows alatt óvatosabb lennék én is, úgy tapasztaltam, hogy az talán XP stabilabb volt ilyen téren a Win7-nél (egy fellépésem volt Win7-el, de ott se volt amúgy semmi gond), Win 8-al meg már nincsenek ilyen tapasztalataim. 

Link to comment
Share on other sites

Utóbbival értek inkább egyet, mert elcsúszás kb 12 ms-utánn jön elő.

Alábbi képen is virus az abletonal van vezérelve.

 

De láttam oylat is, hogy 2 mac és egy nord micro volt midivel összekötve és működött.

Szerintem a "megbízható megoldás" és a "működött" az két eltérő dolog.

Az ok, hogy van egy példakép, de talán még Ő sem tökéletes. :-D

A helyedben analóg sequencert (magyarul dalszerkesztőt) használnék. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a "megbízható megoldás" és a "működött" az két eltérő dolog.

Az ok, hogy van egy példakép, de talán még Ő sem tökéletes. :-D

A helyedben analóg sequencert (magyarul dalszerkesztőt) használnék. ;-)

Barátilag mondom, nem értek egyet azzal, hogy pc+vas életképtelen megoldás.

Tudom mi az az analóg seq :)

Link to comment
Share on other sites

Tetsuo: Gondolom, ha nem lenne stabil a Laptop + hardver szintik felállás, akkor nem így live-actezne az Orbital vagy a Hardlfoor se. Nekem 2007 óta "megbízható megoldás"-t nyújt.

 

Wendelmar: én konkrétan használtam Virus B-t és Micro Modulart is egyszerre. :)

Link to comment
Share on other sites

Tetsuo: Gondolom, ha nem lenne stabil a Laptop + hardver szintik felállás, akkor nem így live-actezne az Orbital vagy a Hardlfoor se. Nekem 2007 óta "megbízható megoldás"-t nyújt.

 

Wendelmar: én konkrétan használtam Virus B-t és Micro Modulart is egyszerre. :)

 

De személyesen beszéltél vele, és elmondta Neked, hogy az ő live setupját bizony egy számítógép hajtja? Vagy leírta ezt valahol? Mert attól, hogy a stagen van egy laptop, még nem jelenti azt, hogy az hajtja a setupot. Nekem is fent van a noti az MPC mellett, de csak mint egy hangszer, amit az MPC hajt.

Link to comment
Share on other sites

De személyesen beszéltél vele, és elmondta Neked, hogy az ő live setupját bizony egy számítógép hajtja? Vagy leírta ezt valahol? Mert attól, hogy a stagen van egy laptop, még nem jelenti azt, hogy az hajtja a setupot. Nekem is fent van a noti az MPC mellett, de csak mint egy hangszer, amit az MPC hajt.

 

Hát Orbitálékat sajnos még nem láttam élőben, csupán a net-en fentlévő videókból gondolom. Ott azért elég egyértelmű, hogy iPad-ről touchable vagy valami hasonló app segítségével indítgatják a clip-eket Live-ban, persze van egy rakat hangszer is körülöttük amiket MIDI-n hajtanak meg (Moog Voyager rack, modoláris cuccok, stb.), szinkronban futó DSI Tempest, meg Novation MIDI kontrollerek.

 

Hardfloor-ékat, ha jól emlékszem 2007-ben tudtam megnézni mikor itt játszottak Bp.-n, szerencsére olyan volt a színpad elhelyezkedése, hogy oldalról teljesen jól láttuk mit is csinálnak. Ott konkrétan az összes dobsáv Live-ból jött, egy talán 8 kimenetes hangkártyából egy keverőre sávonként, a mute-olást EQ-zást azon csinálták. Volt még 2 db TB303-asuk amiket az egyikük tekergetett, a másiknál megy egy Nord Modular volt ilyen célra, azzal időnként billentyűzőtt is élőben, meg talán volt valami Roland SP404 vagy hasonló kis samplerük, amiről játszottak be pár sfx soundot. Arra már nem emlékszem volt-e valami külső effektjük vagy sem.

Bernáthy Zsigát pedig megkérdeztem. :)

Link to comment
Share on other sites

Utóbbival értek inkább egyet, mert elcsúszás kb 12 ms-utánn jön elő.

Alábbi képen is virus az abletonal van vezérelve.

 

De láttam oylat is, hogy 2 mac és egy nord micro volt midivel összekötve és működött.

Nem tudom, miért van ezen 2 mínusz, kompenzálok egyet. :-)

Link to comment
Share on other sites

Barátilag mondom, nem értek egyet azzal, hogy pc+vas életképtelen megoldás.

Tudom mi az az analóg seq :)

Természetesen tudom, hogy tudod; Csak próbálom használni a magyar szavakat. :-)

 

Igen, értem és biztos úgy is van, de... :-) szerintem ha a vas megbízhatóbb, akkor én azt használnám, ugyanis élőben, sok-sok ember előtt -még ha ritkán is- elég ciki lehet, ha lefagy a PC vagy kijön a ritmusból, esetleg megbolondul. :-)  Én nem vállalnám be még Mac Pro-val sem - bár kétségtelen, hogy ha már számítógép, akkor az.

 

Az analógot azért is írtam, mert az más is lenne. Kihat a hangzásra és a látványra is. Ez utóbbi egy live act-en talán nem utolsó.

Szomorú látni és hallani, hogy komoly együttesek is már laptoppal tolják. Hasonlóan, ahogy a DJ-k leszoktak a bakelitről. Mert például -szerintem- a techno szubkultúra része is a hanglemez.

Az analóg dalszerkesztő pedig nagyon szépen illik az analóg dobgépekhez, ha tehetném, azt használnám. ;-)

 

Jah, meg ezt a BitWiget sem értem. Elég bátor dolog egy (nagy jövő előtt álló, de még) kezdetleges DAW-ot élő előadásra használni. :-)

Link to comment
Share on other sites

De személyesen beszéltél vele, és elmondta Neked, hogy az ő live setupját bizony egy számítógép hajtja? Vagy leírta ezt valahol? Mert attól, hogy a stagen van egy laptop, még nem jelenti azt, hogy az hajtja a setupot. Nekem is fent van a noti az MPC mellett, de csak mint egy hangszer, amit az MPC hajt.

Meg fogsz lepődni, nekem is szinkronba fut a yamaha su700 a seq-val.

Amúgy igen, Natus-t bármikor meg lehet kérdezni, ő tuti nem gurít ócskával :)

Részletekből is össze lehet tenni, másik videóban elég nyilvánvalóan látszódik, hogy a macbook air és a powerbook midin van szinkronizálva nekik.

Link to comment
Share on other sites

Természetesen tudom, hogy tudod; Csak próbálom használni a magyar szavakat. :-)

 

Igen, értem és biztos úgy is van, de... :-) szerintem ha a vas megbízhatóbb, akkor én azt használnám, ugyanis élőben, sok-sok ember előtt -még ha ritkán is- elég ciki lehet, ha lefagy a PC vagy kijön a ritmusból, esetleg megbolondul. :-)  Én nem vállalnám be még Mac Pro-val sem - bár kétségtelen, hogy ha már számítógép, akkor az.

 

Az analógot azért is írtam, mert az más is lenne. Kihat a hangzásra és a látványra is. Ez utóbbi egy live act-en talán nem utolsó.

Szomorú látni és hallani, hogy komoly együttesek is már laptoppal tolják. Hasonlóan, ahogy a DJ-k leszoktak a bakelitről. Mert például -szerintem- a techno szubkultúra része is a hanglemez.

Az analóg dalszerkesztő pedig nagyon szépen illik az analóg dobgépekhez, ha tehetném, azt használnám. ;-)

 

Jah, meg ezt a BitWiget sem értem. Elég bátor dolog egy (nagy jövő előtt álló, de még) kezdetleges DAW-ot élő előadásra használni. :-)

Le van tesztelve, ami linuxon fut stabilan na az fut :D Volt hogy egész délután játszottam vele és érdekes mód 6 óra alatt 2 ugrás volt.

Tudom miről beszélsz, én se mondtam le a pc mentes live actomról, szimplán közeltávon ha fellépek akkor muszáj lesz megoldást találnom.

Link to comment
Share on other sites

Megnéztem az Orbital videót most, a legutolsót. Szerintem a timeingot egy masterclockról kapja az összes gép, ami az asztalon van. Az egy dolog, hogy a Live szekvenszere engedi el a klipeket, de a Live is külső jelhez igazodik. Csak nézzétek meg a vezetékelést, a notik valami közös kábelen kapják a szinkronjelet.

 

Nekem az a bajom, hogy közelebbről ismerem a számítógépek működését, EZÉRT nem bízok a szoftverekben. Az alap gond az Intel processzor, és onnan fölfelé már csak a szar dagasztása megy, hogy minél kevesebb legyen a probléma. A Windows fejlesztői nem gyúrtak rá a szinkronkiesés problémáira, helyettük dolgoznak a hangkártya gyártói, hogy az ASIO driverekkel megfelelően el tudják fedni a bajt. Az Apple nem szarozott, egy komplett céget vett erre a feladatra, akik kifejlesztették a Core Audiot. Mindegy, melyik irányból nézzük, mert eleve olcsó, rossz minőségű jelgenerátor adja a szinkronjelet a processzorokban, ami miatt valósidejű timecodera nem alkalmasak. Ezért vannak a clock generatorok, amikben egy komolyabb ketyegő - csak maga az alaktrész úgy összerakva - többezer dollárba is kerülhet, és nem azért, mert menő.

 

Szóval igen, lehet, hogy eddig még soha nem történt baj a fellépések közben, de ne feledjétek el, hogy amíg egy analóg szekvenszer vagy akár egy direkt erre a célra összeállított digitális géppel biztos, hogy a jövőben sem veszíti majd el a szinkront, nem ugrik meg a jel, nem történnek előre nem látható, "feature"-ből adódó kellemetlen meglepetések, addig a számítógépek birodalmában ennek az esélye jelentős, mondhatni, szinte biztos! Csakis a szerencsében bízhattok, hogy továbbra is mellétek áll minden fellépésen.

 

Egyébként no offense részemről, maximálisan tisztelek minden előadót, aki bármilyen módon élő hangszeres előadásokat tart, és azok nem csak rendben lemennek, de izgalom nélküli, örömzenélésben is része lehet az illetőnek. Én ezt csak azóta tudom megtenni, amióta nincs számítógép a live setupban, vagy ha van, akkor csak az van.

Link to comment
Share on other sites

Le van tesztelve, ami linuxon fut stabilan na az fut :D Volt hogy egész délután játszottam vele és érdekes mód 6 óra alatt 2 ugrás volt.

Tudom miről beszélsz, én se mondtam le a pc mentes live actomról, szimplán közeltávon ha fellépek akkor muszáj lesz megoldást találnom.

 

Na én is azt tapasztaltam, hogy nem túl gyakran, de van ugrás. Nekem az nem mentség, hogy "csak" óránként 0.1-szer ugrik meg, de ha az esemény pont a fellépés közben történik, az baj. Tehát ha van rá esély, akkor részemről felejtős.

Link to comment
Share on other sites

Na én is azt tapasztaltam, hogy nem túl gyakran, de van ugrás. Nekem az nem mentség, hogy "csak" óránként 0.1-szer ugrik meg, de ha az esemény pont a fellépés közben történik, az baj. Tehát ha van rá esély, akkor részemről felejtős.

Lehet itt feszíteni, windows alatt nem volt ilyen alacson latency-m ezzel a kártyával, nem tudom, hogy mennyi volt ott az ugrás az alaplapival (ami fényévekkel jobb), de ott is volt ugrás tudtommal. Még ha nem is hallottam, de ezt kár tagadni, tuti, hogy még az osx is ugrik.

Link to comment
Share on other sites

Megnéztem az Orbital videót most, a legutolsót. Szerintem a timeingot egy masterclockról kapja az összes gép, ami az asztalon van. Az egy dolog, hogy a Live szekvenszere engedi el a klipeket, de a Live is külső jelhez igazodik. Csak nézzétek meg a vezetékelést, a notik valami közös kábelen kapják a szinkronjelet.

 

Nekem az a bajom, hogy közelebbről ismerem a számítógépek működését, EZÉRT nem bízok a szoftverekben. Az alap gond az Intel processzor, és onnan fölfelé már csak a szar dagasztása megy, hogy minél kevesebb legyen a probléma. A Windows fejlesztői nem gyúrtak rá a szinkronkiesés problémáira, helyettük dolgoznak a hangkártya gyártói, hogy az ASIO driverekkel megfelelően el tudják fedni a bajt. Az Apple nem szarozott, egy komplett céget vett erre a feladatra, akik kifejlesztették a Core Audiot. Mindegy, melyik irányból nézzük, mert eleve olcsó, rossz minőségű jelgenerátor adja a szinkronjelet a processzorokban, ami miatt valósidejű timecodera nem alkalmasak. Ezért vannak a clock generatorok, amikben egy komolyabb ketyegő - csak maga az alaktrész úgy összerakva - többezer dollárba is kerülhet, és nem azért, mert menő.

 

Szóval igen, lehet, hogy eddig még soha nem történt baj a fellépések közben, de ne feledjétek el, hogy amíg egy analóg szekvenszer vagy akár egy direkt erre a célra összeállított digitális géppel biztos, hogy a jövőben sem veszíti majd el a szinkront, nem ugrik meg a jel, nem történnek előre nem látható, "feature"-ből adódó kellemetlen meglepetések, addig a számítógépek birodalmában ennek az esélye jelentős, mondhatni, szinte biztos! Csakis a szerencsében bízhattok, hogy továbbra is mellétek áll minden fellépésen.

 

Egyébként no offense részemről, maximálisan tisztelek minden előadót, aki bármilyen módon élő hangszeres előadásokat tart, és azok nem csak rendben lemennek, de izgalom nélküli, örömzenélésben is része lehet az illetőnek. Én ezt csak azóta tudom megtenni, amióta nincs számítógép a live setupban, vagy ha van, akkor csak az van.

Intel procin lehetne vitatkozni, tény, hogy $z@r, de használható egyenlőre.. Apple nagy mellélövése a power pc kihajítása volt.

Windows használatával nekem az volt a baj, xp-s korszakban sehogy nem akart működni normálisan a dolog laptopon windows 7 alatt jó volt, csak én pont a külső hangkártyámat láttam úgy hogy hibásan kezeli, normális hang szerver egyáltalán nincs asio-t nem mondanám annak.

Linuxék se szaroztak ugyanis Molnár Iringónak köszönhetően van real time patchünk. Alsa a Redhat jóvoltából elég jól teljesít, Jack meg olyan amilyen, ha megfelelően van összegyúrva a rendszerrel akkor tökéletes.

 

"Mindegy, melyik irányból nézzük, mert eleve olcsó, rossz minőségű jelgenerátor adja a szinkronjelet a processzorokban, ami miatt valósidejű timecodera nem alkalmasak."

Tök mindegy uyganis szoftveresen van uralva a jelgenerálás mármint nállunk egy így működik, tök mindegy mennyi az anyi vas szinten. Meg szerintem nincs az több ezer dolláros, főleg nem egy órajel generátor. Hálózati 50 hz-n is gondolkoztam, hogy abból csinálni órajelet, csak az sem fix 50 hz még ha annak is kéne lenni ugyanis ott is .1 hz-t váltakozik és ha ezt felszorozzuk akkor csak a hiba fog nőlni.

Link to comment
Share on other sites

Tök mindegy uyganis szoftveresen van uralva a jelgenerálás mármint nállunk egy így működik, tök mindegy mennyi az anyi vas szinten. 

 

Ezt nem értem, hogy gondolod. A szoftver (ami a hardveren működik), befolyásolja az órajelet? (amit egy hardver generál mindentől függetlenül?)

 

 

 

Meg szerintem nincs az több ezer dolláros, főleg nem egy órajel generátor. 

 

Nem-e? 

 

http://www.apogeedigital.com/products/big-ben

 

Ez egy alapgép, és hidd el, hogy a doboz, meg a generátor köré épített elektronika nem tesz ki 200 dollárnál többet. Ennél vannak sokkal pontosabb, sokkal drágábbak is.

Link to comment
Share on other sites

Ezt nem értem, hogy gondolod. A szoftver (ami a hardveren működik), befolyásolja az órajelet? (amit egy hardver generál mindentől függetlenül?)

 

 

Nem-e? 

 

http://www.apogeedigital.com/products/big-ben

 

Ez egy alapgép, és hidd el, hogy a doboz, meg a generátor köré épített elektronika nem tesz ki 200 dollárnál többet. Ennél vannak sokkal pontosabb, sokkal drágábbak is.

Én 100-1300 között találtam.

De amit te belinkeltél annak mi köze a midihez? Mert én egy din csatlakozót nem látok rajta.

Amúgy igen realtime rendszerek tudják a pontos órajelet. Ennyi erővel csinálhatnék egy uC-s sequencert és csak az órajelét használnám, ugyanis egy uC baromi pontos.(méréssel is igazolható)

Link to comment
Share on other sites

Minden tiszteletem az ORBITALnak, de ez a címben is ott van: performance.

A Hardfloor-t is láttam 2012ben az Akváriumban, ami szintén csalódás volt kicsit...........

Számomra ha valaki laptop képernyő nézegetésével és áj-lapok simogatásával  csinálgat zenét az inkább tartozik a Live-Set-be.

Ezenkívül rengetegen tolnak Dj-Set-et! Úgyszintén laptop előtt valami "traktor-ba" lejátszva saját számaikat /és ezt gyakran eladják Live Act-nek! kétszer annyiért/ egy az egyben. Legalább valami más verziót adna le. A legsúlyosabb amikor még ez is "lefagy" /volt rá példa!/.

 

Tényleg rengeteg "live actet" megnéztem itthon és külhonban is.

Nagyon sok "lefagyást" hallgattam meg, hol csak 50 emberrel együtt, hol pedig vagy 1000 emberrel együtt. Tényleg ciki!

Főleg mikor az egyik kedvencedből ábrándulsz ki.

Ha lehet mellőzétek a laptopot. Live Act -nél.

Link to comment
Share on other sites

Na majd várható lesz tőllem, egy egyszerűbb bitwig öszefoglaló, vst kezelés live act készítés pluginek stb.

+egy elkészült schranz mellékelve lesz majd :)

Ha megtalálnám az egyik régi projektemet amit ardour 3 alatt dobtam össze akkor azt is átírnám bitwig alá+ majd a félkész cuccaimat is importálom bitwig alá, ugyanis fl studióból már elegem lett :D

Amit hiányolok az a drumazon és a sytrus. (winvst)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...