Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

MIDI orkesztráció (hangszerelés)


xbitz

Kérdés

klasszikus hangszerek MIDI artikulációja







---
kb. az összes artikulációt bemutatja a http://www.groove3.com/str/midi-orchestration-explained.html sorozata (imádom nagyon jó :) )
---
FL Studio alá a beépített MIDI-OUT leváltására kikerült a szabadon tölthető és FL fóruma által is promótált

http://blake.so/articulate/
---

aki tud valami használható további ontopic anyagról dobja/linkelje be ide a közösbe, köszönettel előre is
Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 134
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Köszi, majd megnézem.

Igazából ritkán programozok, inkább keverésre kapom őket készen.

Elég sok filmeznének szánt dolgot keverek mostanában és abban szoktam kínlódni a brass-szal.

Majd megnézem, hogy mivel csinálták.

Az a baj, hogy sokszor derül ki saját munkáimnál is, hogy újra hangszereléssel, megfelelő minta kiválasztással, sokkal jobban meglehet oldani az adott problémát, mint keveréssel (ezt te is tudod amúgy, mindig hangoztatod, ha szar a felvétel/játék/hangszerelés, akkor lőttek a normális felvételnek).

Én dolgoztam olyan kiadónak ahol elkérték a midit, lehet, hogy neked is el kéne és akkor lehetne bűvészkedni más mintákkal, esetleg bele lehetne nyúlni az arrangementbe (a zeneszerzővel való egyeztetéssel persze).

Link to comment
Share on other sites

Ha netán még mindig nem fogtad volna fel, az nem hiba, ha máshová van valami hangolva,

csak korlátozza a felhasználhatóságát.

Egyébként azt sem zárhatom ki így utólag belegondolva, hogy Kontakt program hiba volt,

mert a Spitfire 48, vagy 96kHz-es, mi meg 44,1-n dolgoztunk.

Lehet, hogy valamiért nem működött megfelelően a konverzió a Kontaktban.

Ilyennel mondjuk még nem találkoztam eddig, de nem is zárhatom ki.

 

 

Korlátozza a felhasználhatóságot?!

Ez logikátlan és értelmezhetetlen!

Ha valami hajlik attacknél, és (random) LFO-mód hajlík vagy esetleg vibrato-mód, és ettől feelinges, inspiráló, akkor mégis hogy lehetne más?

Paradoxon az elvárásod.

Nem lehet egyszerre inspiráló is és 20féleképpen felhasználható.

De ezentúl pedig _NEM_ igaz az az álíltás,hogy a felhasználhatóságot korlátozza. Annyira látom magam előtt, ahogy bemegy egy félprofi vagy amatőr banda hozzád, és tágranyilt szemekkel isszák az efféle parasztvakításokat, és  a végén megköszönik a "szak"tanácsot.

Ez akkora kamu, és bullshit,hogy "korlátozza a felhasználhatóságot", hogy politikusok is megirigyelhetnék.

Egyáltalán nem korlátozza. Ha clean, uninspiratív (fos) vonósok kellenek használd a VSL-t, hidd el az technikailag olyan tökéletesen van felvéve,hogy csak na. És pont ezért szar. Az való neked. Akármilyen zenébe bele lehet rakni, tune-szempontból tökéletes lesz, de a zenében nem lesz egy cseppnyi élvezet sem, csak annyit mondhatsz el,hogy igen a zenében levő vonós tök jól van hangolva és a dallam is jó, nem rossz, elmegy.

Még akkoris ha Hans Zimmer vagy John Williams dallamát játszod le rajta, egy művészietlen amatőr szar lesz.

Használd a Viennát az való az unalmas csávóknak.

A spitfire meg az intelligensebb, progresszívebb, nyitottabb zenészeknek való, akiknek több klikkjük van a youtube-on, és nem csak belehallgatnak a zenéjükbe, hanem végig is hallgatják, és nem csak egyszer, hanem többször is. Mert harmónikusan dús, és elképesztően zenei. Jobban hasonlít az élő soundra, olyan mint egy fractal, van benne "tartalék", nem egy statikus diétás tákolmány,

Te tipikusan az a hang"mérnök" vagy, aki legyint és aztmondja, "jó az úgy" és pont a LEGFONTOSABB részletekkel nem foglalkozol, holott az egész világnak pont az a lényege, a részletek, az apró örömök.

Aki a kicsit nem becsüli.....

Link to comment
Share on other sites

 Egyébként pedig nem csak érzem, amit mondok technikailag is alá tudom támasztani.

Mert nyilván összezavar(hat) téged az,hogyha tökéletesen van felvéve a VSL, akkor hogy lehet rossz?!

Nagyon egyszerű a fizikai magyarázat!

Ha zenét írsz, stb, azt ma digitális rendszerről hallgatják vissza (ami még nem is baj), a probléma a hangfalnál van, azon halmazon belül pedig a fázisnál van a baj, illetve a tranziensekkel, amit se mikrofon nem vesz fel jól, se hangfal nem ad le jól, mert túl összetett jel, de inkább a fázis a fő probléma.

Mivel a hangfal a térben 2xvégtelen db hangforrás 2 dimenzióban szinte a nagyzenekarba pedig 4 dimenziós mert még a hangforrás pozíciója sem statikus az idő tengelyén, de legyen az egyszerűség kedvéért egy bő nagyterületű 3 dimenziós hangforrás.
Tehát a nagyzenekar végtelenszer * 100 (100 zenész) és vehetjuk a jó akusztikát is még vagy 10* végtelennek legalább.
(Igen,igen ennek matematikailag nem sok értelme van, de mégis igazolja a helyességét az,hogy a 2*végtelen hangforrás kevesebb,mint a 110*végtelen). Szóval bénán de igazolva van a  tétel lehallgatási-tapasztalati úton.

A többit magadtól ki tudod következtetni, írom azt amit már nagy eséllyel nem tudsz, mivel technika-túlbuzgó vagy, a feeling rovására:

Tehát, 2 db hangforrásunk van lehallgatásnál, így hiába minden, meg se közelíti az élő fázist, és az élő formánsokat, köze nincs hozzá.
Cingár lesz, egysíkú, erőtlen, statikus, szar térrel, szar harmóniákkal. Az élőhöz képest.

Ezért találták ki AMS-NEVE-ék is azt,hogy úgy építették fel az áramköröket, hogy ha már lehallgatásnál semmi köze a valósághoz, akkor már úgy ne legyen semmi köze,

hogy az zenei lesz.
Ezért bevittek a soundba (elképesztően zenei) torzítást (ami harmónikusan dúsít, elhajlítja a hangot, és némileg ezek miatt (mind) hangerőt is csinál, illetve egyéb dolgokat, amit most kár részletezni, a lényeg,hogy amit felveszel NEVE pre-vel, az minden lesz csak nem az ami szólt a mikrofon előtt.

Tehát mégegyszer, tökröviden: hogy ne vesszünk már el a részletekbe:
Azért kell mindez, és azért kevés, ha unalmas csávó módjára extra nélkül veszed fel a dolgokat, mert a hangfal egy szar(kevés és rosszfajta hangforrás), a valós nagyzenekari élő sound-hoz képest, ráadásul többnyire sufniban is hallgatják, ahol nem jó az akusztika, és ha minden sáv ilyen AMS-NEVE feeling soundra, akkor nem ütik egymást (annyira) a sávok sem, hiszen az elhangolás miatt a hangnembe nem tartozó  harmónikus tartományokban is van kakaó, vagyis a hangfal is jobban közelíti az élő (ki****ott) telt és vastag hangzást.

Na ezért szar a VSL. A mikrofon előtt biztos egész jó volt, de mire a hangfalból kijön egy sípolós, búgós trágyadomb az esetek 97%-ában, mert akad 1-2 jól felvett hang a VSL-ben is, főleg a cello,double bass hangszereknél és a vibrato, tremolo, tremolo pizzicato, flautando artikulációknál, mert azok "organikusan" eléggé széles spektrumúak.
És igen közelebb állnak a mindenfrekit tartalmazó fehérzajhoz. (o;

Link to comment
Share on other sites

Amúgy vicces, hogy az akar kioktatni zenéből és feelingből, aki valószínűleg soha életében nem szólaltatott meg semmilyen hangszert.

Legalábbis eddig erre nem láttunk semmilyen példát.

Én nem pazarolnám rá az időmet, energiámat a helyedben :)

Egyszerű troll...lehet nem szándékosan, csak így született.

Link to comment
Share on other sites

Az csak engem igazol, ha technikailag nem releváns választ írsz. szóval, amikor leütöd az entert, és nem technikai 90%-ban az érvelésed, akkor vedd úgy,hogy elmosolyodtunk páran itt.

A troll legjobb tudomásom szerint az aki személyeskedik, érvek helyett.
Ezt az érvet követve, mivel én szakmailag szóltam hozzá te meg személyeskedtél, és tartalom nélkül szimplán nyelvtanilag tagadtál, te vagy a troll, nem?

"„mivel technika-túlbuzgó vagy, a feeling rovására:

Nem tudom, honnan veszed ezt a baromságot, de teljesen el vagy tévedve."

Onnan veszem,hogy aztmondtad egy zenei hangszerre (spitfire audio), hogy kiverte nálad a biztosítékot.
Ez nem elég?

Link to comment
Share on other sites

A troll legjobb tudomásom szerint az aki személyeskedik, érvek helyett.

Ezt az érvet követve, mivel én szakmailag szóltam hozzá te meg személyeskedtél, és tartalom nélkül szimplán nyelvtanilag tagadtál, te vagy a troll, nem?

 

Nem jól tudod sajnos, bár a személyeskedés része lehet a trollkodásnak, nem alapfeltétele :D

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

In Internet slang, a troll (/ˈtrl//ˈtrɒl/) is a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people, by posting inflammatory,[1] extraneous, or off-topic messages in an online community (such as a newsgroup, forum, chat room, or blog) with the deliberate intent of provoking readers into an emotional response[2] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion.[3]"

 

Na pont ezt csinálod. A több user használata is elég jellemző. Ha te nem tudod megvédeni magad, majd a többi "éned" megvéd és helyesel.

Mosdtanában eléggé elszaporodtak az ilyen arcok mindenfelé sajnos. 

Amúgy a vitával semmi baj, de nyílvánvalóan csak össza-vissza beszélsz.

Egyébként bocsánat, nem akartam belefolyni, csak már nem bírtam szó nélkül. Ez is mutatja, hogy remekül teszed a dolgod:D

No kiszáltam.

Sziasztok

Link to comment
Share on other sites

Már elővettük a popcornt Töfi, parádé amit csinálsz, így tovább. Rugózz csak a pontjaidon, amit okosan apránként felhuztál kamuregekkel.
Aztán ha meguntad, és kijöttél a homokozóból, fejtsd már ki légyszíves, miért verte ki nálad a biztosítékot a spitfireaudio, mert még mindig nem sikerült szakmailag megindokolnod, csak mellébeszélés volt, amit ideírkáltál, meg személyeskedés.

Link to comment
Share on other sites

:))) Nincs kamu reg, csak a studioban többen beregeltunk, és az előttem levő nem jelentkezett ki, ahogy azt te is tetted a multkor, pár haverod lepontozott,  igazságtalanul, személyeskedésből,ez teljesen legális, ráadásul te szakmailag megérdemled, csak bevásároltad magad a szakmába, mert a tudásod teljesen átlagos.
Az, hogy többen lepontozunk, szintén jogos, ahogy a külfoldi ismerősömé is, Bulgáriából. (igen megkértem őt, hogy nézzen rád, mert én betartom az ígéretem, mondtam, pár napja, hogyha tovább folytatod a személyeskedést, és a szakmai irreleváns spitfire audio fikázást, akkor megkérek több embert, hogy áljon mellém.Ahogy ezt te is tetted ellenem. Jogom van hozzá.)

Hajrá,

A szánalmas "kamureges" Töfi Ellenes Team. :gym:  :goodjob:  :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

Legutóbb a egy rádió csetjét zilálta szét egy ilyen félkegyelmű. Stílúsából és módszereiből ítélve nem lepne meg, ha ugyanaz az arc lenne. Te vagy az, Zsoltikám? :D

Egy az egyben ugyanez a sztori.

Lelőhetetlen okoskodás, majd amikor már mindenki ellene volt, jött több felhasználóval és egymással csevegtek. Eljátszotta, hogy csak kollégák...vagy még azok sem, csak véletlenül pont ugyanaz a véleményük. Sajnos gyakran összekeverte, hogy melyik userrel van belépve, ezért folyamatosan lebukott :)

Ekkor, a morzsák alapján, amiket elszórt magáról, google barátunk segítségével megkerestük és kiraktuk a facebook profilját, hogy akinek kedve van, barátkozhasson vele. Mellesleg egy csomó fórumon megtaláltuk hasonló jellegű munkásságát.

Erre berágott és elkezdett a személyiségi jogaival, meg internet etikettel jönni. Perrel fenyegetett mindenkit és közben hangsúlyozta, hogy amit ő csinál teljesen jogos. Az új felhasználói, folyamatosan ontották magukból, hogy a cset megfigyelés alatt van tartva, mert bejelentést kaptak, hogy jogsértő magatartás tényállása forog fenn :D

Majd amikor ezután sem szerettük, robotokkal folyamatos flood alatt tartotta a sajnos nem túl hatékonyan (egyáltalán nem) védett csetet, TOR klienssel mindíg más IP-ről, külföldről bejelentkezve, nicket váltogatva ontotta magából a szart privátban és a publikus cseten is.

Szerencsére ezen a fórumon ez kicsit macerásabb (legalább regisztrálnia kell, hogy írhasson), de semmi kétségem, hogy energiát nem sajnálva minket is oszt majd rendesen egy darabig.

Szóval jó szórakozást mindenkinek. Hajrá Zsolti! Tiéd a világ! Örülök, hogy itt is összefutottunk :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...