Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

MIDI orkesztráció (hangszerelés)


xbitz

Kérdés

klasszikus hangszerek MIDI artikulációja







---
kb. az összes artikulációt bemutatja a http://www.groove3.com/str/midi-orchestration-explained.html sorozata (imádom nagyon jó :) )
---
FL Studio alá a beépített MIDI-OUT leváltására kikerült a szabadon tölthető és FL fóruma által is promótált

http://blake.so/articulate/
---

aki tud valami használható további ontopic anyagról dobja/linkelje be ide a közösbe, köszönettel előre is
Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 134
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Nem értem, miért idézted be ehhez a kommenthez a hozzászólásom :(

 

 

Villanyzenében pont a filter adja az akusztikus hangszerekkel szemben a különbséget illetve a paraméterezhetőség, ahhoz,hogy egy Prophet 08-at vagy egy Studio Electronics Omega 8-at visszaadj, kb 10-20 GB-nak kell lennie egyetlen (patch) hangszernek. 44.1-en, 20 round robinnal, max velocity-layer-számmal (127), modwheel-el, specialis effektekkel, alverziókkal.

Link to comment
Share on other sites

Látom jól elszórakoztatott tieteket, amíg én koncertezni voltam. :)

Most már amúgy privátban is írogat vagy ő, vagy a haverjai.

Annyi kiderült, hogy állítólag stúdiója van és neki nincsenek kamu regjei, hanem az egyik kollégája felejtett el kijelentkezni.

No, akkor lássuk végre azt a stúdiót és az ott készült munkákat, mert már mindenki nagyon kíváncsi!

Link to comment
Share on other sites

"Vagy arról, hogy hogyan használjuk a Spitfire library-ket"

 

lol kezd egy 1,5 gigabyte/s-es PCIe SSD-vel, 16 GB Rammal, mert akkor nagyon sok sávra lesz szükséged, a többi koncepciófüggő.

Sokszoros unison, ennyi a titok, így kell használni.

jó reverb(BricastiM7), vagy térszimulátor (yardstick) ( a kis terekre jó, mindent lever), eventide pitchmod-reverb, szoftveres reverbben: ArtsAcoustic, tech: Sonnox Eq, Sonnox Inflator, más nagyon nem kell.

 

 

Sziasztok!

 

Kérem, definiálja valaki, hogy mit jelent az "unison" zenei környezetben..?! Természetesen, az értelmező szótárakat átnéztem, de jelen esetben, nem tudom, hogy mit is takar..

 

Ill, létezik az, hogy a Spitfire vonósoknál nem lehet adsr-t állítani? A Kontakt gyári standardja az összetettebb patcheknél nem működik, de általában a kezelőfelületen állítható...

 

Hozzáteszem, valóban szép a Spitfire(a vonósok biztosan), igaz erőmű kell hozzá és egy jó sdd, hogy ne percekig töltsön egy patch.:)

 

Üdv

Szabolcs 

Link to comment
Share on other sites

Ill, létezik az, hogy a Spitfire vonósoknál nem lehet adsr-t állítani? A Kontakt gyári standardja az összetettebb patcheknél nem működik, de általában a kezelőfelületen állítható...

ez valóban létezhet, sőt, a legtöbb, összetettebb scripteket futtató Kontakt könyvtárnál jó eséllyel azt fogod tapasztalni, hogy nem csak a kezelőfelületen nem tudod a burkolókat állítani, hanem még ha te magad kézzel bele is mászol a patch-be és beraksz újabb envelope-okat, tönkreteszed az egészet néhány görbeparaméter átállításával. már ha egyáltalán megnyithatod a mélyét a patch-nek, mert ma már egyre többen lezáratják azt is az NI-vel. 

 

szerencsére ez nem jelent problémát a gyakorlatban. mert miért is kellene állítanod az ADSR-en? ha egyszerűen arról van szó, hogy crescendo-t vagy decrescendo-t akarsz játszani, akkor játszd azt, azaz rajzold be simán a dinamikagörbét a DAW-odba (a CC1 = modwheel-t automatizálva, vagy játszd föl azt mozgatva a dolgokat). decay ugyanígy, egyszerűen játszd/rajzold be és kész. 

Link to comment
Share on other sites

Ugy ertem,hogy nem ugy vettek fel, hanem idotakarekossagbol utolag batch scripttel hajlitgattak. Eloben jobban szolna, vagy ha igazi tape-pel slide-olgattak volna. (Akkor ugy szolna, ahogy a spitfire audio szol).

Ha megis ez elo pitch,LASS-eknal, akkor szimplan rosszabb a felveteli lancuk dimenziokkal,mint a spitfire feleteli lanca. De ez lehetetlen ennyire rosszul nem lehetnet felvenni egy vonost. 100 ezer alatti diktafon jobban venne fel, ha valami komolyabb testakusztikaju vonossal jatszanak, ami csak mertekkel inharmonikus..

így jott a batch otelte,ami joval koltseghatekonyobb. De ha tevedek, mert Neked van esetleg belso infod, az sem valtoztat azon,hogy a LASS szoloban kozepszeru es nem high end.

Persze ez meg nem azt jelenti,hogy a LASS ne lenne kiralysag, csak annyit jelent,hogy szoloban nem raknam bele egy trailerbe, csak 10szeres unison+polifoniaba

tudom, hogy tiltások, meg minden hasonló miatt lehet okafogyott lesz a válasz (habár úgy látszik visszatértél), de azért: igazából nincs a piacon ebben az árkategóriában olyan termék, ahol nem valódi hangminta lenne az átmenet. azt jelenti a "real legato", hogy  felvették a zenészekkel azt, ahogyan váltanak a különböző hangok között, a LASS sem kivétel ez alól.

 

felvételiidőben egyébként valóban hatalmasat nyernének ha ezt nem kellene megtenni, de a hangszerek felépítése miatt járhatatlan út a pitch-cselés. ugyanígy, a Spitfire hangminták közelében sem járt tape slide. ez van, ezért drága ilyen könyvtárakat csinálni (és még csak a nyers hangfelvételnél járunk, azután jön a fejlesztés).

 

viszont érdekes, hogy külföldi fórumokon is milyen heves (és hamar unalmassá váló...) védelmi reakciókat vált ki bármilyen, SA-t érintő kritika, noha ők maguk is azt írják minden dokumentációjukban (és idézem): "If you are wanting perfectly tuned, normalised or 'dry' samples you have probably come to the wrong place. For here you may find the odd string squeek, a 'fruity' trumpet note, and lots and lots of 'room' but put the whole package together, write some beautiful music and suddenly this library and our approach will make perfect sense". 

 

de míg tényleg előfordulnak ilyen kisebb hibák, amiket javítanak is (ha a fenti filozófiával nem megy szembe), abban szinte biztos vagyok, hogy 440-re vannak hangolva. mondjuk ettől függetlenül is megértem, hogy pop-ban nehezebben talál neki helyet az ember, már csak a nagy felvételi tér miatt is. 

Link to comment
Share on other sites

A "nulla távolságú akkord" számomra egy kicsit fura megfogalmazásnak tűnik, de nem vagyok jártas az efféle tudományokban, így lehet hogy rosszul tudom. Amiben nincs hangköz (hangtávolság), az nem akkord. Két hang között "hangköz" van, két hangnál több egyszerre lejátszva pedig "akkord" vagy hármashangzat, négyeshangzat, stb.

Elméletileg nyilván rámondhatjuk, hogy lefogtuk ugyanazt a hangot 2-3-4-5- ujjal :) De az attól még csak 1db hang lesz amit hallasz és nem akkord.

 

Az unisono pedig leginkább talán úgy szemléltethető, hogy "minden hangszer ugyanazt a dallamot játsza egyszerre". Ezek között meg már akár oktávnyi különbségek is lehetnek, lásd pl hegedű+cselló+bőgő unisono. Ugyanazt játszák, de más oktávokban.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Eszerint, proaduio_c válasza annyit jelentett, hogy több hangszert is szólaltassak meg egyazon hangon? Hát ezzel nincs gond, attól valóban vastagabb lesz a hangzás. (Tapasztalat.:) )

 

Oldbrian, Neked is köszönöm a választ! Valóban nem tragédia az adsr hiánya, s mindent lehet automatizálni, de amikor akkordok szólalnak meg, s a note-ok egymásbaérnek, akkor már nem jó a dinamikaenvelope, mert mindegyik note-ra érvényes lesz - azaz együtt halkulnak, stb. Igaz, ez is megoldható több patch behívásával, külön midisávval - de mégis egyszerűbb lenne egy globális adsr.

 

üdv

Szabolcs

Link to comment
Share on other sites

 

Sziasztok!

Én egy egészen más jellegű kérdést tennék fel!Azért itt,mert úgy látom itt van pörgés!Érdekes volt az eddigi összes írás!

Nos nekem olyan problémám van!

Feltelepítettem a Spectrasonix Omnisphere-t!

Minden OK!Csak hang nem jön ki belőle!

Nem tudok rájönni,hogy mi a baj!

Mac-m van!Logic Pro X-t használok.

Minden pluginem működik.De ebből nem akar hang kijönni!

Nem tudok rájönni,hogy hol lehet a baj.

Emellett a Triliánt és Stylus RMX-t is használom.Azok működnek!

Köszönöm a segítséget!

Jöhet privibe is!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...