Szevasztok! A hét elején összeraktam a dobom a klubban ahol szezonban hangosítok és felraktam rá a környezetemben elérhető mikrofonokat amikkel felvételt készítettem, majd összevágtam olyan formába hogy jól össze lehessen hasonlítani azokat. A mikrofonok egy Yamaha 01V96 keverőpultba lettek dugva, ami ADAT-on csatlakozott az Apollo Twin-be, amibe egy Neumann KM184 pár volt bekötve A/B pozicionálású lábdobközép/pergőközép tengellyel, pergőhöz mért távolsággal. A sávokon a lejjebb és a fájlnévben is felsorolt sorrendben szólalnak meg a mikrofonok először nyersen, majd még egyszer ugyanez lemegy némileg hangszínelve, ahol az overheadek is alá vannak tolva.
1. pergődob: A hangszer egy Premier 2000 szériás, 14" x 5.5" méretű, öntött kávás "vintage" fémpergő melyet a 60-as évek közepétől-végétől gyártottak. A tesztelt mikrofonok sorban:
- Shure SM57
- Shure Beta 57A
- Sennheiser e609 Silver
- DPA 4099 (Hi Sens)
A mikrofonok természetesen felső-alsó párok ahol az alsó mikrofon csatornáján fázis van fordítva, valamint az alsó mikrofon 10 dB-el halkabb. A második körben egy Sonimus Burnley 73 (Neve 1073) EQ van használva 5 dB 110/7.2/12k emeléssel, 80 Hz HPF-el, megtekert preamp szaturációval.
2. tamok: A dob egy Gustavito névre hallgató custom magyar hangszer, 6 réteg nyírfából, 12" x 7" illetve 16" x 14" méretű tamokkal. A tesztelt mikrofonok sorban:
- Sennheiser e604
- Audix D2/D4 (12"/16")
- Shure SM57
- DPA 4099 (Hi Sens)
A második körben egy UAD Pultec Pro Legacy EQ van használva, 500/6-ös vágással, 5k/6 emeléssel a felső, 300/6-os vágással és 4k/6-os emeléssel az álló tamnál.
3. állótam lábdob mikrofonokkal, a tesztelt mikrofonok sorban:
- AKG D112
- Audix D4
- Audix D6
- Shure Beta 52A
A második körben szintén az UAD Pultec Pro Legacy EQ dolgozik, 300/6 illetve 5k/6 vágás/emelés paraméterekkel.
4. lábdob: 22" x 18" méretű, belső tompítás nélkül, a mikrofonok hangosítási standard szerint a lyukba pozicionáltak, melyek sorban:
- Shure Beta 52A
- AKG D112
- Audix D6
- Audix D4
A második körben a Logic saját EQ-ja lett használva 50/10dB/0.60, 200/-10dB/0.30 illetve 4k/10dB/0.20 paraméterekkel, itt overhead nem volt használva
Kérdés
rootkiller
Szevasztok! A hét elején összeraktam a dobom a klubban ahol szezonban hangosítok és felraktam rá a környezetemben elérhető mikrofonokat amikkel felvételt készítettem, majd összevágtam olyan formába hogy jól össze lehessen hasonlítani azokat. A mikrofonok egy Yamaha 01V96 keverőpultba lettek dugva, ami ADAT-on csatlakozott az Apollo Twin-be, amibe egy Neumann KM184 pár volt bekötve A/B pozicionálású lábdobközép/pergőközép tengellyel, pergőhöz mért távolsággal. A sávokon a lejjebb és a fájlnévben is felsorolt sorrendben szólalnak meg a mikrofonok először nyersen, majd még egyszer ugyanez lemegy némileg hangszínelve, ahol az overheadek is alá vannak tolva.
1. pergődob: A hangszer egy Premier 2000 szériás, 14" x 5.5" méretű, öntött kávás "vintage" fémpergő melyet a 60-as évek közepétől-végétől gyártottak. A tesztelt mikrofonok sorban:
- Shure SM57
- Shure Beta 57A
- Sennheiser e609 Silver
- DPA 4099 (Hi Sens)
A mikrofonok természetesen felső-alsó párok ahol az alsó mikrofon csatornáján fázis van fordítva, valamint az alsó mikrofon 10 dB-el halkabb. A második körben egy Sonimus Burnley 73 (Neve 1073) EQ van használva 5 dB 110/7.2/12k emeléssel, 80 Hz HPF-el, megtekert preamp szaturációval.
https://drive.google.com/open?id=0B11TjlRx2er6eGpjamJBanJfNWc
2. tamok: A dob egy Gustavito névre hallgató custom magyar hangszer, 6 réteg nyírfából, 12" x 7" illetve 16" x 14" méretű tamokkal. A tesztelt mikrofonok sorban:
- Sennheiser e604
- Audix D2/D4 (12"/16")
- Shure SM57
- DPA 4099 (Hi Sens)
A második körben egy UAD Pultec Pro Legacy EQ van használva, 500/6-ös vágással, 5k/6 emeléssel a felső, 300/6-os vágással és 4k/6-os emeléssel az álló tamnál.
https://drive.google.com/open?id=0B11TjlRx2er6d092dWZMaGFnOUk
3. állótam lábdob mikrofonokkal, a tesztelt mikrofonok sorban:
- AKG D112
- Audix D4
- Audix D6
- Shure Beta 52A
A második körben szintén az UAD Pultec Pro Legacy EQ dolgozik, 300/6 illetve 5k/6 vágás/emelés paraméterekkel.
https://drive.google.com/open?id=0B11TjlRx2er6Q3lhWEtodXBfLWc
4. lábdob: 22" x 18" méretű, belső tompítás nélkül, a mikrofonok hangosítási standard szerint a lyukba pozicionáltak, melyek sorban:
- Shure Beta 52A
- AKG D112
- Audix D6
- Audix D4
A második körben a Logic saját EQ-ja lett használva 50/10dB/0.60, 200/-10dB/0.30 illetve 4k/10dB/0.20 paraméterekkel, itt overhead nem volt használva
https://drive.google.com/open?id=0B11TjlRx2er6ZGloRWFoT3N3ZjQ
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.