Jump to content
Ménemszól.hu

Vegyük komolyan: Nord Electro 3 HP


A/D

Recommended Posts

Ilyet se csináltunk még: tegnap megjött a Nord Electro 3 HP az üzletbe, és azt mondtam Bálintnak, hogy nincs értelme itt nagyon variálni a filmkészítéssel, teszteléssel: elindítom a kamerát, FFT elindít egy Abletont egy Apogee Duettel, és vegyük fel azt, ahogy kipróbáljuk. Így hasonló élményt fog adni, mintha közületek valaki ismeretlenül próbálná ki első alkalommal. (Az utcazajért bocs, legközelebb becsukjuk az ajtót). Ha szükséges persze majd csinálunk egy rendes tesztet...De most, hogy Gábor megvágta a videót, komolyan kérdésessé válik az, hogy ezt a hangszert kell-e tesztelni, a paraméterekkel untatni bárkit is.

Mi ez a hangszer nagyon röviden:

-Kalapácsmechanika, 11 kiló (!!!!) - a mai modern igényeknek megfelelően, pillekönnyű.

-Ultra realisztikus zongora, és elektromos zongora / orgona emuláció

-A hangszínek cserélhetők, a Clavia oldaláról ingyen tölthetünk bele mintákat, de sajátot is fogad.

Mindez azonban érdektelenné válik a hangzás fényében:

Nord Forever.

Link to comment
Share on other sites

Talán az az egy baja van hogy kalapácsmechanikán lehetetlen normálisan hammondozni

Én is bíztatnám a szakmát, hogy el ne kövessék azt az öreg hibát,hogy hammondozásra kalapácsmechanikás billentyűzetet vegyenek, mert azt nem lehet. Tényleg. De akkor téged is ki kell javítsalak: az SK-1 a NE 3 73 ellenfele, nem a HP-é. Ilyen a szakmai baklövés.

A HP-t a Korg SV-1-e ihlette, ami szintén kalapácsos, és a nord hangzásának kedvelői szerettek volna egy ilyen konfigurációt.

(Amúgy érdekelne, hogy a Korg SV-1-el kapcsolatban is megfogalmaztál ilyen kritikát már? Mert ott tényleg nincsen CSAK kalapácsos verzió)

És pont bele is akadtam a HP demóiba itt. Mert ott aztán télleg van bünti! (Főleg az uccsó szekció lepett meg)

(Ui: A Hammond cégnek szakmai szempontból jelenleg pont annyi köze van "ahhoz" a Hammondhoz, mint a Claviának)

Link to comment
Share on other sites

Kiegészíteném, inkább a NE 3 61. Ötoktáv az ötoktáv.

11 kilóval kalapácsos, -gondolom kíválóan játszható zongorabillentyűzet-, szép zongorahangokkal, kíváló teljesítmény. Az orgona itt, ráadás, mint a többi dig. zongoránál.

Link to comment
Share on other sites

" De akkor téged is ki kell javítsalak: az SK-1 a NE 3 73 ellenfele, nem a HP-é. Ilyen a szakmai baklövés.

A HP-t a Korg SV-1-e ihlette, ami szintén kalapácsos, és a nord hangzásának kedvelői szerettek volna egy ilyen konfigurációt.

(Amúgy érdekelne, hogy a Korg SV-1-el kapcsolatban is megfogalmaztál ilyen kritikát már? Mert ott tényleg nincsen CSAK kalapácsos verzió)"

Nem szakmai baklövés, nagyon jól ismerem hogy az E3 először waterfall mechanikával jött ki. Annyi tényleg a különbség, hogy ezt a változatott fönt nem biztos hogy a hammond miatt fogják keresni.

Korg: hasonló koncepció, de eszembe sem jutott felhozni. Szintén nem orgona szempontból releváns és különbenis akkor inkább a Clavia!

"(Ui: A Hammond cégnek szakmai szempontból jelenleg pont annyi köze van "ahhoz" a Hammondhoz, mint a Claviának)"

Hát, nem tudom, ők azért pár éve megépítették az eredetivel még szögre is azonos változatot digitálisan és most újra kezdték gyártani az eredeti elektromechanikus változatokat limitált szériában. Szóval a licenszük, eredeti tervek már rég az ő kezükben van, más nem is hozhat ki ilyen márkanévvel hangszert, a Clavia meg szégyenkezhet hogy C1, C2 kapcsán még a drawbarokat is ilyen nyomorék módon oldották meg. szóval nem kell fikázni a Hammond-Suzukit, és a kis SK-kkal most ők is hasítani fognak a tortából, már csak a név miatt is, meg hogy nem tűzoltópokróctartó színben csillognak a színpadon a cuccaik... :)

Link to comment
Share on other sites

Audity!: Hagyd a specifikációt másra...ezek a cuccok nem műszaki cikkek, hanem hangszerek. ÉLETTÁRSAK. Nem egyek, és nullák, megák, gigák, és gombok. Szerencsére az ember már egy értelmes csimpánz, ha valamit használni akar (értsd: van célja vele, pl. művészet, önmegvalósítás, zenei problémamegoldás, esetleg hivatás, és megélhetés), akkor megtanulja használni, és ki tudja választani az értelmes csimpánz, hogy melyiket kedveli (részint mert van neki füle). Ebben a kontextusban tehát az a nyomorék, aki nem bír alkalmazkodni. Próbálj meg kérlek zenészként gondolkozni, és ne nézd le a Clavia tulajokat, hogy még ilyen nyomorék cuccal is beérik. Amúgy gondolom teljesen mindegy, hogy mit irkálok ide előkapsz a netről még egy videót, ahelyett, hogy tényleg kipróbálnál valamit élesben, színpadon, vagy stúdióban. El sem bírom képzelni, hogy hány gépkönyv van a fejedben (mert biztos sok), de teljes félreértés a gondolkodásmódod (leszámítva azt a számomra hihetetlennek tűnő esetet, hogy fejlesztő vagy valamelyik nagy szinti cégnél).

Szóval szerintem élvezzük ezeket a hangszereket, és tökéletesen szabaduljunk meg a specifikáció fetisizmustól, bevallom én egy Nord-dal a színpadon nehezen tudom dal közben beleélni magam abba, hogy de bitang a konverter, meg a billentés, mert ezek a dolgok csak eszközök (mármint ami a gépben van) nem célok.

Nőjünk már fel....nem jó ez a gyerekülés.... :D

Link to comment
Share on other sites

Brutálisan szól, ez kétségtelen... De számomra ott bukik a dolog, hogy nem multitimbrális. Jam sessionnél még talán oké, de egy jól meghangszerelt popnótánál már halál, hogy 10x kell hangszínt váltani egy számban - pedig a Nord zongorát, hammondot és hangmintatárat egyszerűen bűn nem használni, ha már ott van előtted. :)

Link to comment
Share on other sites

Igen, +300e Ft-ért, amiben van még egy egyoszcillátoros szinti, amit amúgy se nagyon használnék semmire. Jó cuccok a Claviák (mármint a hangmintásak - a VA-ikat nem szeretem), de sztem enyhén felül vannak árazva. Hogy egy kalapácsos Electro 3 többe kerüljön, mint egy Kurzweil PC3X... Amire kikötök még két MIDI-kontrollert, és nem is kell más.

Már a sima Electro 3-nál sem értettem a koncepciót: telerakják jobbnál jobb fícsörökkel, és előjön a "melyik ujjamba harapjak" effektus: ha hammondozok rajta, akkor nem tudok zongorázni és a kiváló minőségű hangmintákat használni, és fordítva. Ez most méginkább érvényes, hiszen kalapácsmechanikán elég nehézkes hammondozni, tehát kéne fölé egy MIDI-billentyű (ha ki akarom használni a jelenlegi talán legjobb orgona-modellezést) - de azt meg már minek, ha egyszerre úgyis csak egyféle hangszínt tudok használni. Akkor meg fölöslegesen fizettem érte, hogy benne legyen.

Link to comment
Share on other sites

SpaceChimp

Nem hinném hogy bárki nyomorék lenne egy hangszer miatt és abban sem hiszek hogy a majmoktól származunk, de mivel mindenki magából indul ki, talán értem te ezt honnét vetted...

Nagyon jó hangszerek a Clavia termékek ezt nem vitatom, de bármennyire is az űberség csúcsának kiáltja a ki a hitspace (csak mert nekik lett először joguk forgalmazni), abból nem következik egyenesen hogy ezek a de facto cuccok! Bocsánat, annak igen, aki egy turné alatt megkeres pár ezer dollárt és nem gond neki ha 1db hangszínre 1db hangszert kell használnia.

Nézd meg wakeman igényeit is: valóban, multitimbrálisan egy tescos casio többet tud nála (ezt én mondom nem ő, mielőtt gond lenne), érthetetlenül drágák (és ehhez kevés hogy jól szól, mert talán pont ti mondjátok, hogy a Kurz leveri a tuti zongoráikat adott esetben)

Másrészt nem tagadás a Clavia az egyetlen aki azonos hangszerét kínálja kalapáccsal és sima mechanikával is, ez tény és jó koncepció! Sajnos viszont képtelenek a zenésztársadalom igényeit alapjaiban meghallani (lásd az ilyen hazai közvetítő dealerek miatt is, akik igyekeznek elfojtani az értelmes kéréseket, bár nem mondom hogy a magyarok fogják ezt megmondani, csak érdekesmód ezek külföldi fórumokon is terjengenek...)

Nem hiszem hogy hammond klón volna az E3HP, arra ott a C1, C2, de nézzetek meg bármely más klón gyártót! Azért a drawbart senki sem meri nyomógombra váltani, mert úgy funkcionalitását veszíti! Másrészt meg ne vitatkozz olyannal aki nem egy jól fizetett hitspaces, hanem legalább 1x ült már orgona előtt és tudja mit jelent az élő játék, nem csak a gyártóknak hajbókol.

A Clavia termékei jók, de hülyeség azt állítani hogy verhetetlenek és hibátlanok, ill. hogy bárki ne érhessen fel hozzájuk akár később is, mint az említett Hammond az SK-val. Ettől függetlenül sokan meg fogják venni, nem kell aggódni, mint ahogy Korgot, Rolandot stb. is fognak ezután is keresni az emberek... Ez egy soha el nem dőlő verseny!

Link to comment
Share on other sites

SpaceChimp

Sajnos viszont képtelenek a zenésztársadalom igényeit alapjaiban meghallani (lásd az ilyen hazai közvetítő dealerek miatt is, akik igyekeznek elfojtani az értelmes kéréseket, bár nem mondom hogy a magyarok fogják ezt megmondani, csak érdekesmód ezek külföldi fórumokon is terjengenek...)

Itt írhatsz nekik az igényeidet illetően, közvetlenül:

"We are very happy to receive your thoughts and comments. We read every mail that we get and are very grateful for your contribution. Unfortunately we may not always be able to respond at once to questions or requests posted via this form."

http://www.nordkeyboards.com/main.asp?tm=About_Us&clabm=Feedback

Link to comment
Share on other sites

Egy ekkora gyártó ilyen magas minőségű termékével kapcsolatban miért kéne a usernek írnia, hogy a kalapácsos billentyűje fölé tehessen már egy orgonavezérlő billentyűzetet és még meg is hajthassa külön timbrálon a zongorát és az orgonát? Ez szerintem gondolkodás, kitétel és elvektől függetlenül evidenciaként kéne hogy működjön.

És vajon a rengeteg fejlesztőmérnők, programozó, meg istentudja hányszáz ember közül ki lehet az, aki akár csak két percig is komolyan gondolja, hogy a nyomógombos drawbarral ugyanúgy lehet játszani, mint a tolópotissal? Ez totál nem fér a fejembe. Már mióta nézegetem és álmodozok egy ilyen hangszerről, de minden kiállításról úgy jövök el, hogy játszhatatlan.

A hang valóban elsöprő, nem vitás.

Link to comment
Share on other sites

És vajon a rengeteg fejlesztőmérnők, programozó, meg istentudja hányszáz ember közül ki lehet az, aki akár csak két percig is komolyan gondolja, hogy a nyomógombos drawbarral ugyanúgy lehet játszani, mint a tolópotissal?

Én nemtudom,hogy te hogyszoktad,én a billentyűzetet használom általában játék során. :)

Tény,hogy a LED-es,nyomógombos megoldás nem épp autentikus...de általában a "nagy" hammondosok is leggyakrabban a preseteket használják. Ebből a szempontból sokkal praktikusabb,hogy ha minimális állítgatásra van szükséged,akkor láthatod,hogy éppen hogy állnak a drawbarok. Használtam már tolós-drawbaros hangszert is,nekem speciel ez jobban bejön,mert drawbar beállítások tekintetében 4-5-nél többet nemgyakran használok... Persze,ha az a fontos,hogy minél autentikusabb legyen,akkor a Nord a kezelőfelület miatt tényleg nem nekedvaló.

Az Electro multitimbralitását énse értem,pedig amúgy zseniális lenne...

Link to comment
Share on other sites

Én nemtudom,hogy te hogyszoktad,én a billentyűzetet használom általában játék során. :)

Tény,hogy a LED-es,nyomógombos megoldás nem épp autentikus...de általában a "nagy" hammondosok is leggyakrabban a preseteket használják. Ebből a szempontból sokkal praktikusabb,hogy ha minimális állítgatásra van szükséged,akkor láthatod,hogy éppen hogy állnak a drawbarok. Használtam már tolós-drawbaros hangszert is,nekem speciel ez jobban bejön,mert drawbar beállítások tekintetében 4-5-nél többet nemgyakran használok... Persze,ha az a fontos,hogy minél autentikusabb legyen,akkor a Nord a kezelőfelület miatt tényleg nem nekedvaló.

Az Electro multitimbralitását énse értem,pedig amúgy zseniális lenne...

Sajna hogy hogy szoktam, az nem fedi teljesen az eddig elhangzottakat... inkább hogy hogy szeretném. Sajna nekem is nyomkódós megoldásom van bár korántsem ennyire profi és minőségi cucc, mert "csak" egy Technics WSA1-em van, amiben fizikai modellezésű drawbar orgona van, csak ledek helyett a kijelzőn egy drawbar-sor látható és ugyanígy kell nyomkodni. Természetesen én is preseteket használok, csak a keyklickeket szoktam váltogatni. De egyszer kipróbáltam egy Roland VR700-at és azóta az nekem az etalon... Pillanatok alatt lehetett mindent állítani és nem ritkán fordul elő, hogy koncerten is hasonlóan járnék el, mert a gitáros új hangszínt csavart ki és jó lenne igazodni hozzá, esetleg engem sem úgy kevertek ki, ahogy a preseteim be vannak lőve, mint pl. Berlinben, ahol az állvány letétele után 5 perccel kellett beütnie a dobosnak... szóval beállásról szó nem volt.

Nyomkodósom van rohadtóccsón, ilyen magas árat soha nem adnék egy újabb nyomkodós drawbarért. Persze ha neked ez jön be, az totál ízlés dolga és elfogadom. Ettől még kevésbé szerencsésebb és a valódi kezelhetőséghez képest rosszabbul hasznosíthatónak tartom ezt a megoldást.

A mondókám lényege, hogy egy ilyen drága eszköznél már nem szabadna ilyen kompromisszumokat kötni a felhasználónak... Orgona-modellnél a potis drawbar és a hangszínenkénti 1-1 timbrál, vagyis egy ilyen hangszernél 3db nyamvadt timbrál lenne szerintem az evidens alap, minden további (pl. ledes drawbar) meg a plusz.

Link to comment
Share on other sites

Natessék! Akkor mégsem vagyok itt sem egyedül drawbar ügyben. De semmit nem kell tenni, csak átmenni az indexre és rákeresni a hammond orgona fórumra. Ott azt hiszem tőlem nagyobb guruk is elsírják aggájaikat a svéd vörössel szemben ilyen téren és egyébként ott nem egy ember büszkélkedhet vele, hogy 1-2 jókorára hízott eredeti elektromechanikussal lakik egy fedél alatt.

Ettől eltekintve az E3HP nagyon jó lesz zongorázásra...

Mellesleg ez a 4-5 orgona preset használat tényleg igaz, de azért pl. Jimmy Smith is igazgatta néha a draw pipákat menet közben, főleg átkeverés, hangulatfokozás gyanánt, pedig róla aztán igazán elmondható volt hogy 888+3rd perc. állással nyomott sok mindent, mégis az élő játékot reprezentáló drawbarozások fűszerezték izgalmassá a pillanatokat.

Amúgy örömmel veszem hogy a Claviának már lehet írni! Régebben is megtettem, de akkor azt írták, forduljak kérésemmel a dealeremhez, ott rögzítik a kívánságokat... Változnak az idők ezek szerint. :)

Link to comment
Share on other sites

SpaceChimp:

felteszem a NP88 és Stage-ek után ebbe sem raknak szar mechanikát, és azokat már próbáltam. Gondolom ez sem fog semmiben különbözni, csak oktávszámban, de nyilván már a Stage-nél is voltak nem zongora terjedelmű verziók, ezt ti is jól tudjátok!

Hinni meg nem ebben hiszek...

Attól hogy vannak jó vonásaik a Nordoknak nem feltétlen jelenti hogy mindenre használhatók amit belepakoltak, pl ilyen az orgona a kalapácsokon. De még 1x jó ötlet hogy egyazon típusból csinálnak ilyen és olyan mechanikás változatot is. (Ezt amúgy régen a Wersi oldotta meg jobban a Z-one masterkeyboardjánál, ahol mechanikailag leoldható volt a billentyűsúlyozás...)

Ettől eltekintve egyrészt a Hammond név jobban cseng zenész körökben, nekem szimpatikusabb is (merthogy nem vörös és normális kezelőfelülete van) és csak jeleztem hogy van ellenfele hőn magasztalt Claviátoknak (sőt egyre inkább mostanában) ettől még nem azt jelenti hogy szar a dolog, csak van ami esetleg mások összetett igényeit jobban kielégíti...

ui. egyébként ott a Roland is a VR szériával, asszem hasonló időben jöttek ki az Elektro 1-el és azt is sokan szeretik mai napig, még ha nem is tölthetők bele saját minták, de hát pont te mondtad, nem minden a tech.spec. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...