Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Warm Audio Mikrofonok


Csuzlee

Kérdés

Sziasztok!

Kicsiny hobbi stúdióm legszűkebb keresztmetszete sajnos (vagy hála Istennek) a mai napra a mikronom lett, ami egy jó öreg AT2020. Így tervezem, hogy ezen a tájékon is lesznek kisebb fejlesztések. Tudom, ami a legfontosabb az az érték határ, ami nálam olyan 300k körül van erre a célra. Főleg ének felvételhez kellene. Ennek kapcsán érdeklődnék, hogy valakinek van-e valamilyen tapasztalata Warm Audio mikrofonokkal (WA-47, WA-87, WA-47Jr). Neten elég sok teszt van, de elég eltérő véleményekkel, bár többségüknek az a konklúziója, hogy ezért az árért nagyon megéri. Esetleg tudtok-e olyan helyet, ahol ezeket ki lehetne próbálni esetleg próba felvételre elhozni, ilyesmi, én sajnos nem találtam sehol magyar vonatkozást.

Egyébként a másik esélyes nálam még a Shure SM7B, sokak szerint ezzel nehéz mellé lőni és könnyű kezelni ITB, valamint amin még elgondolkoztam az a Slate Digital VMS rendszere, kb. ez is 300k körl van és van is ismerős, aki használja és szereti.

Köszi a helpet!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Hali, Csuzlee. 

Nem régen kollégámék csináltak egy mikrofon összehasonlítást. Nem csak tipikusan stúdiómikrofonok voltak betéve a láncba, volt ott Shure Beta 58 (EREDETI) , a Neumann-nak a KMS105-ös kondis mikrofonja is. 
Persze ami érdekes, és ezért is írok, volt még:
- AKG P820 (TELEFUNKEN ECC83 csővel)
- Neumann U47 FET
- Warm Audio WA87

Nos én nem voltam jelen ezen az alkalmon, viszont kaptam mintaanyagot, melyben mindegyikkel egy rövid részlet volt felvéve, nagyon fontos kihangsúlyozni nyersen. Se EQ, se Compi, se Limiter.
Így most újból elővettem őket, mindegyikről mondok véleményt.
- AKG p820
Alapjába véve egy nagyon jó ár/érték arányú mikrofon, és ezzel a kis "moddingolással" kifejezetten tetszik a hangja. Persze a cső nem egy olcsó darab. Mire minden megvan, akkor már érdemesebb egy WA87-et venni. De ha csak énekhangot szeretnél vele rögzíteni, de nem akarsz sokat csavargatni, akkor azt kell mondjam, hogy a legjobb választás. 
Akár mondhatnám azt is, hogy konyhakész hangja van. Kollégám nagyon sokáig szerette használni, egy Presonus ADL700-al megtámogatva, és nagyon bitang hangja volt.
- Shure Beta 58
Nem fűztem hozzá nagy reményeket mikor megnyitottam ennek a mintáját, elvégre mégsem egy nagymembrános mikrofon. Szerintem felesleges ragozni.
- Neumann KMS105
Igazából árkategóriájában ez a high end kategória, ha élőben szeretnéd használni, ennek a hangja semmihez sem hasonlítható. 
Viszont bebizonyította, hogy stúdiózásban van helye a nagy mikrofonok mellett. És a WA87-hez képest árban sem horror. Picit emeli a magasakat Ő is, de nem vészes.
- U47 Fet
Ha az árkategóriáját nézem, akkor ez a mikrofon most nem a te pénztárcádhoz van mérve, így Őt felesleges megemlítenem, maximum jobban elvenném a kedved az egésztől. De jó hír, hogy van alternatíva. 
- Warm Audio WA87
Szerintem ez az a mikrofon, amiben a legjobban ráismertem az énekes hölgy hangjára. 
A leglineárisabb mikrofon a felhozatalban az U47 után, szóval ha sokoldalú felhasználásról lenne szó, akkor Ő a nyertes. Sőt ha lenne rá pénzem, és lenne annyi melóm, hogy megérné egy ilyen mikrofonra beruházni, szó nélkül Ő lenne az, akit leemelnék a polcról.

Nagyon fontos kiemelnem, hogy mind ez amit leírtam, csak a saját véleményemet tükrözi.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta yackall:

Sziasztok,

Csuzlee kolléga, szerintem nem Wunder Audio-t akartál írni, hanem Warm-ot. :) Én egyébként osztom azok véleményét, akik szerint az SM7B remek választás. A WA mikrofonokkal nincs tapasztalatom. 

Ahh, ahogy Teal'c mondaná Indeed :D Bocsi ez nagyon kocka volt :D

Link to comment
Share on other sites

Jelenleg a teljes Aston garnitúránk a HS-ben állomásozik (Aston Origin, Spirit, Starlight Stereo Set, Halo, Rycote Custom Shock Mount).

A budapesti érdeklődőknek kíváló alkalom arra, hogy közelebbről megismerkedjenek az angol mikrofon-újdonságokkal!

Az AudioWorks nyári ajánlata pedig:

Vásárolj Aston Origin vagy Spirit nagymembrános kondenzátormikrofont gyári mikrofonkosárral és Pop Audio Pop Filter-t adunk ajándékba mellé.

Az ajánlat a 2018-08-21-ig beérkezett és visszaigazolt rendelésekre vonatkozik. További információkkal az adatlapon található elérhetőségeken tudok szolgálni.

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta wolf:

Bocs a buta kérdésért, de azok a mintaanyagok hogyan lettek felvéve preamp nélkül?

Bocsi ... Ezt én is rosszul fogalmaztam meg. 

A hangforrásokat rögzítő keverőnek volt egy saját preampja szóval így tényleg nem igaz ez a kijelentésem.
(A mikrofonok jele egy Allen&Heath Qu16 keverőben lett sávonként rögzítve a Qu-Drive segítségével.)
Hanem azt akartam mondani, hogy a szóban forgó keverő előfokja szerintem nem olyan jó, mint amilyet általában stúdiózásra használnak jobb helyeken. Na igen, ezt így kellett volna leírni. 
Elnézést kérek a hülyeségem miatt ;)
 

Link to comment
Share on other sites

Semmi gond, csak kötözködtem. Értettem én, mit akartál mondani...  :-)

A felsorolt mikikből van nálad valamelyik, vagy csak a teszteket kaptad meg? Már csak azért is, mert nekem is 2020 van, és vennem kell valamit. A Neumann KMS 105-ről jót írtál, ezért érdekel. Bár be kell vallanom, fél szemmel az AEA környékén szemezgetek. (Plusz AEA interfészt is. Mert én sztereó-ban gondolkodom. Nálam nincs mono...)   :-)

Link to comment
Share on other sites

48 perccel ezelőtt írta wolf:

Semmi gond, csak kötözködtem. Értettem én, mit akartál mondani...  :-)

A felsorolt mikikből van nálad valamelyik, vagy csak a teszteket kaptad meg? Már csak azért is, mert nekem is 2020 van, és vennem kell valamit. A Neumann KMS 105-ről jót írtál, ezért érdekel. Bár be kell vallanom, fél szemmel az AEA környékén szemezgetek. (Plusz AEA interfészt is. Mert én sztereó-ban gondolkodom. Nálam nincs mono...)   :-)

At 2020-ról KMS 105-re? nagy membránosról kicsire és ráadásul színpadira? Értem én, hogy Neumann, de miért? Mire szeretnéd használni, mit veszel fel főleg?

Link to comment
Share on other sites

Amíg nem vettem shure sm7b-t addig at4050-et használtam.  Azóta énekre egyszer sem használtam az at-t. Főleg a magasak miatt.

Egy "baja" a Shurenak, hogy nagyon tolni kell a gaint, így ha valaki halkan énekel akkor túl sok a zaj, legalább is uad4710d-vel, vagy apolló preampal.

Sokan írták már itt, én is beállok a sorba: tényleg sm7b-t érdemes venni otthonra, kis költségvetéshez.

Link to comment
Share on other sites

Értem, köszönöm. Sok ilyen vélemény van itt... Valójában csak a 2020 karakterének lecserélése az, ami miatt ez felmerült bennem (és talán másnál is). A gain problémát egy AEA TRP2-vel kívánom megoldani. Nincs Apollóm, sem UAD-om.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2018. 08. 17. at 20:14 írta wolf:

Semmi gond, csak kötözködtem. Értettem én, mit akartál mondani...  ?

A felsorolt mikikből van nálad valamelyik, vagy csak a teszteket kaptad meg? Már csak azért is, mert nekem is 2020 van, és vennem kell valamit. A Neumann KMS 105-ről jót írtál, ezért érdekel. Bár be kell vallanom, fél szemmel az AEA környékén szemezgetek. (Plusz AEA interfészt is. Mert én sztereó-ban gondolkodom. Nálam nincs mono...)  ?

Hali. A felsorolt mikrofonokból egy se az enyém ... A nyers sávokat kaptam meg, ami az Allen-ről lett rögzítve. 
Viszont ha számít valamit, többször volt szerencsém hallani a KMS105-öt illetve a Beta 58-t is a kolléga cuccán élőben. 

Nekem egy AT2010-es mikrofonom van, ami a 2020-nak a kismembrános verziója.
Az sem egy rossz koncepció. 
Sőt, nagybátyám hangjához ez a mikrofon passzol a legjobban. De szeret is ebbe énekelni, mert viszonylag kevés gain mellett is iszonyat dögös hangja van a mikrofonnak, nem mellesleg mióta megvan neki, nem fárad el buli közben a hangja. 

Nos én még nem hallottam a 2020-at. Viszont, ha mondhatok valamit, ami tuti meggyőz. Kollégám az AT4040-es mikrofont dobta el a Neumann KMS105-ért. 
A választásának okai:
- egyrészt élő felhasználásban kevés olyan mikrofon volt akkoriban a piacon, ami az Ő igényeinek megfelelt. Ugye dinamikus kilőve, mivel azok közül mára kevesebb az olyan példány, ami igazán tartós(Lásd Jeffe AVL2600, ami sok veterán zenésznek a kedvenc mikrofonja volt ... 10-12 évvel ezelőtt még jót kaptál a pénzedért, és az még ma is működik. Ami meg most kapható, jó, ha 3 hónapot kibír) , na és ha valami, akkor ez a fajta mikrofon fajta van a legjobban agyonkolorizálva, emiatt elég egy rosszul elhelyezett monitor láda, vagy még pár darab rosszabb karakterisztikájú, gerjedékenyebb mikrofon, és kész a káosz.
- Kondis mikrofonnál igazából a legfőbb probléma, hogy 100 ezer ft alatt tök mindegy mit veszel, mert mind színezi a hangot. Ő ezt akarta kiküszöbölni, ami stúdiózásnál különösen előnyös, persze élő felhasználásban sem hátrány ha nincs kolorizálva egy mikrofon. Élőben annál könnyebb meglelni a problémás frekvenciát. Persze ebben sokat segít az Allen beépített RTA-ja. Általában az ott kiszűrt frekvenciákat szokta szűk Q értéken vágni a Neumannál, ha gerjedne. Amúgy alap helyzetben csak 100Hz alatt, és 1Khz-nél van vágva a mikrofonja. 
- És persze fejlődni is szeretett volna. Igen kedvező feltételek mellett jutott hozzá, szóval már megérte Őt választani. Annak idején még nem voltak képbe a fent nevezett mikrofonok. 
 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...