Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen effektprocit vegyek?


Blank

Kérdés

Sziasztok!

Hogy mindjárt az elején behatároljam a topicot: kb 200e Ft-ig gondolkodnék.

Szintikre és nagy ritkán vokálra szeretnék valami effekt procit, de Maksa szófordulattal élve, tanácstalan vagyok, mint egy kisközség. Millió tesztet és véleményt olvastam, kipróbálni viszont nem volt még szerencsém a gépeket, de egyre nagyobb erdőbe keveredem.

Munkakörnyezet: Mac, Focusrite Saffire Pro40 hangkari (tudom,tudom, kapom az oltást, de egyelőre nem tervezem lecserélni) és az analóg szintik. A szintetizátorok és a hangkari közé szeretnék valamit, amivel hardveresen megoldható lenne a delay, esetleg kórus és zengető. Két pedálhoz volt idáig szerencsém: Zoom MS-70CDR és TC Electronic T2, de amikor a Moog-ra tettem őket, úgy éreztem, hogy a Moog egy olcsó digi szintivé törpült össze, jellegtelen, dinamikátlan hangja lett. A Minilogue-on is nagyon gyér volt az eredmény, így aztán eladtam őket és maradtak a szoftver effektek, mert bár jobb nem volt, de ingyen volt. Boltban próbáltam a Big Sky-t, nagyon nem jött be. Nem tudom, hogy mi volt a baj, de valahogy nem volt oké. Videók alapján az Eventide H9 nagyon tetszik, s bár a Shimmer elcsépelt manapság, de úgy kipróbálnám én is.... csak sajna ugye ez csak egy effekt gép, drága, és sok a szinti....  Ilyenkor minden eszköz felvételénél egyesével szúrjam át egyik vasról a másikra? Nem derogál, csak ha lehet, szeretnék rendszerben gondolkodni és nem spagót-spagón keresztül kábeldzsungelben bohóckodni.

Egy szó mint száz: a munkakörnyezetemből adódóan örülnék, ha rack-be szerelhető vasat találnék, de ha ez teljességgel esélytelen, akkor jöhet pedál is. Vasban a Lexicon MX400-at néztem, pusztán csak azért, mert két eszközt lehet ráküldeni, és ha már két analóg vasat realtime tudok effektezni, sokkal közelebb kerülök a boldogsághoz. Ugyanakkor vágyom arra, hogy ne egy presetet toljak mindenre, szeretek kísérletezni, hangszínekkel órákat eljátszani. Szóval szempont volna, hogy szét tudjam tekerni. Lehet ilyet egyáltalán?

Merre érdemes indulni? Egy srác árult itt az aprón egy M2000-est, de infót alig találni róla, ráadásul a TC electronic pedálok nagyon nem tetszettek hangban. Tudtok esetleg irányt mutatni?

Előre is nagyon szépen köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

8 perccel ezelőtt írta Blank:

Sajna szoftban nem tudok ugrálni, nem Rezsót használok, ott meg a külső, jobb minőségű plugin-ek nem játszanak. Anno upgrade-eltem 10-esre, ott már lehetett volna VST-zni, de annyira bugost volt, hogy vissza kellett álljak a 8-asra.

Meg aztán alapvetően szeretnék átszokni a vasakra és a számítógépet leszorítani a sávok felvételére. Idáig bármit próbáltam ami vas, mindig jobb volt mint a szoft, ráadásul van nekem ez az elborult gombok-potik-villogó ledek mániám, ami 4 éves korom óta nehezíti az életem. :D:D Szóval vas-sznob vagyok. :D

Az teljesen normális, én is küzdök ilyen betegséggel, de azt továbbra is tartom, hogy valami jobb minőségű pult, amin van send/return opció, az nem árt ilyen esetben!

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta _cutoff:

Én csak próbálok blanknek egy teljesen felesleges keverő vásárlást megspórolni. 

200 ezer forintos büdzsérõl ír - abba bizony, hogy simán belefér egy jó keverõ - nem kell sok csatornás, lehet kevesebb is, amennyit használ - vannak nagyon jó keveõk, nem is olyan horror árakon, s Te is tudod, hogy az sokminden másra is jó - van benne elõerõsítõ + EQ - ami szintén fontos ha nem szoftverrel szeretnéd tovább javítgatni. Szóval én inkább azt vennék, mint ahogyan van is.  True bypass/dry through témában csak arra tudtam reagálni, amit leírtál.

Link to comment
Share on other sites

Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de miért akarsz külső effektet használni?  

Nem akarlak feltétlenül lebeszélni róla, én nagyon szeretem a vasakat, a hardver effekteket, de ha nincs legalább egy használható keverőd, amivel sendbe be tudod kötni, addig csak a saját dolgod nehezíted, és közel sem biztos, hogy többet profitálsz vele, mint buksz! Azt a pénzt elköltheted tök jó szoftver effektekre is esetleg, amikkel egyszerűbben meg tudod valósítani, amit szeretnél!

 

Link to comment
Share on other sites

Hát, ti tudjátok ... biztos jobb sendbe kötve bizonyos szempontból, de én személyesen is ismerek nem egy illetőt, akinek vinylen, stb jelennek meg zenéi és nem köti sendbe az effekteket, hanem simán a szinti végére. Pl analóg pedáloknál a színező hatás, amiért gyakorlatilag ilyeneket vásárol valaki, mennyire érvényesül úgy ?

Link to comment
Share on other sites

15 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Hát, ti tudjátok ... biztos jobb sendbe kötve bizonyos szempontból, de én személyesen is ismerek nem egy illetőt, akinek vinylen, stb jelennek meg zenéi és nem köti sendbe az effekteket, hanem simán a szinti végére. Pl analóg pedáloknál a színező hatás, amiért gyakorlatilag ilyeneket vásárol valaki, mennyire érvényesül úgy ?

Egy jó minőségű analóg chorus vagy torzító simán jó direktben, meg sok pedálon van dry/wet funkció, de sokszor keverési fázisban okozhat macerát a dolog, illetve egy olcsóbb külső reverb szerintem sokszor rosszabb eredményt hoz, mintha szoftban rakod rá!

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta _cutoff:

Hát, ti tudjátok ... biztos jobb sendbe kötve bizonyos szempontból, de én személyesen is ismerek nem egy illetőt, akinek vinylen, stb jelennek meg zenéi és nem köti sendbe az effekteket, hanem simán a szinti végére. Pl analóg pedáloknál a színező hatás, amiért gyakorlatilag ilyeneket vásárol valaki, mennyire érvényesül úgy ?

Persze, hogy vannak olyan effektek - a jó analóg delay/chorus pedálok pont arra a legjobbak, hogy egy szárazabb hangot megszinezzenek - kompresszort meg egyenesen a legjobb direkt jelre kötni, szerintem tprzítót is. A keverõvel azoknál csupán annyit nyersz, hogy Te döntöd el milyen arányba legyenek jelen az eredeti és a szinezett jel, s azok frekvenciáit is külön állíthatod - szóval lényegesen több lehetõséged van. Az meg, hogy vannak olyan elõadók akik keverõ nélkül adnak ki vinyl-en nem olyan nagy cucc - vannak zenekarok akik dobozokon, üvegeken játszanak - mégis világhírûek, hiszen a zene a fontos, nem a hordozója - azt meg nem tudhatjuk a vinyl nyomás elõtt mit kell dolgoznia rajta még a studiónak - plusz bárki adhat ki vinylt - a kiadás ma már csak pénzkérdés.

 

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta StephenSteel:

200 ezer forintos büdzsérõl ír - abba bizony, hogy simán belefér egy jó keverõ - nem kell sok csatornás, lehet kevesebb is, amennyit használ - vannak nagyon jó keveõk, nem is olyan horror árakon, s Te is tudod, hogy az sokminden másra is jó - van benne elõerõsítõ + EQ - ami szintén fontos ha nem szoftverrel szeretnéd tovább javítgatni. Szóval én inkább azt vennék, mint ahogyan van is.  True bypass/dry through témában csak arra tudtam reagálni, amit leírtál.

A 200e Ft eleve az effektnek szól, ha kell egy keverő, az már büdzsé, de lehet róla szó. Alapvetően a munkafolyamatban nem találom a keverő helyét. DAW-ban midizgetek, onnan a MOTU 128-ról kimegyek a vasakra, és a Pro40-ekre jönnek be a tyúkbelek, a DAW meg realtime tolja a sávokra az effekteket. Minden hangszer külön audio sávot kap és így szólnak egyszerre, így is veszem fel őket. Nem tudom, hogy a keverőt itt hol tudnám a képbe illeszteni, mert a végcél mindig az, hogy a DAW-ba minden hangszer külön sávon kerüljön. Igaz, ezt fentebb nem említettem, bocsánat. :(

 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta grema:

Egy jó minőségű analóg chorus vagy torzító simán jó direktben, meg sok pedálon van dry/wet funkció, de sokszor keverési fázisban okozhat macerát a dolog, illetve egy olcsóbb külső reverb szerintem sokszor rosszabb eredményt hoz, mintha szoftban rakod rá!

Sajna szoftban nem tudok ugrálni, nem Rezsót használok, ott meg a külső, jobb minőségű plugin-ek nem játszanak. Anno upgrade-eltem 10-esre, ott már lehetett volna VST-zni, de annyira bugost volt, hogy vissza kellett álljak a 8-asra.

Meg aztán alapvetően szeretnék átszokni a vasakra és a számítógépet leszorítani a sávok felvételére. Idáig bármit próbáltam ami vas, mindig jobb volt mint a szoft, ráadásul van nekem ez az elborult gombok-potik-villogó ledek mániám, ami 4 éves korom óta nehezíti az életem. :D:D Szóval vas-sznob vagyok. :D

Link to comment
Share on other sites

13 perccel ezelőtt írta grema:

Az teljesen normális, én is küzdök ilyen betegséggel, de azt továbbra is tartom, hogy valami jobb minőségű pult, amin van send/return opció, az nem árt ilyen esetben!

És mi számít jobb minőségnek? Mennyire érdemes itt beruházni? Digit vagy analóg? Esetleg olyan, ami kiváltja a Pro40-et? Alapvető gondom, hogy a Pro40 8 sávja kevés, tehát egyébként is terveztem kibővíteni (pl: octopre), de mindenhonnan kapom, hogy ezekben az A/D gyenge. Én magam sajna nem hallom, hogy mi a rossz vele, mert nincs viszonyítási alapom. Viszont ha érdemes és van értelme, szívesen lecserélem másra, de UAD-ban nem gondolkozom, mert 1) drága, 2) plugineket nem akarok használni

Link to comment
Share on other sites

23 órája írta Blank:

Sziasztok!

Hogy mindjárt az elején behatároljam a topicot: kb 200e Ft-ig gondolkodnék.

Szintikre és nagy ritkán vokálra szeretnék valami effekt procit, de Maksa szófordulattal élve, tanácstalan vagyok, mint egy kisközség. Millió tesztet és véleményt olvastam, kipróbálni viszont nem volt még szerencsém a gépeket, de egyre nagyobb erdőbe keveredem.

Munkakörnyezet: Mac, Focusrite Saffire Pro40 hangkari (tudom,tudom, kapom az oltást, de egyelőre nem tervezem lecserélni) és az analóg szintik. A szintetizátorok és a hangkari közé szeretnék valamit, amivel hardveresen megoldható lenne a delay, esetleg kórus és zengető. Két pedálhoz volt idáig szerencsém: Zoom MS-70CDR és TC Electronic T2, de amikor a Moog-ra tettem őket, úgy éreztem, hogy a Moog egy olcsó digi szintivé törpült össze, jellegtelen, dinamikátlan hangja lett. A Minilogue-on is nagyon gyér volt az eredmény, így aztán eladtam őket és maradtak a szoftver effektek, mert bár jobb nem volt, de ingyen volt. Boltban próbáltam a Big Sky-t, nagyon nem jött be. Nem tudom, hogy mi volt a baj, de valahogy nem volt oké. Videók alapján az Eventide H9 nagyon tetszik, s bár a Shimmer elcsépelt manapság, de úgy kipróbálnám én is.... csak sajna ugye ez csak egy effekt gép, drága, és sok a szinti....  Ilyenkor minden eszköz felvételénél egyesével szúrjam át egyik vasról a másikra? Nem derogál, csak ha lehet, szeretnék rendszerben gondolkodni és nem spagót-spagón keresztül kábeldzsungelben bohóckodni.

Egy szó mint száz: a munkakörnyezetemből adódóan örülnék, ha rack-be szerelhető vasat találnék, de ha ez teljességgel esélytelen, akkor jöhet pedál is. Vasban a Lexicon MX400-at néztem, pusztán csak azért, mert két eszközt lehet ráküldeni, és ha már két analóg vasat realtime tudok effektezni, sokkal közelebb kerülök a boldogsághoz. Ugyanakkor vágyom arra, hogy ne egy presetet toljak mindenre, szeretek kísérletezni, hangszínekkel órákat eljátszani. Szóval szempont volna, hogy szét tudjam tekerni. Lehet ilyet egyáltalán?

Merre érdemes indulni? Egy srác árult itt az aprón egy M2000-est, de infót alig találni róla, ráadásul a TC electronic pedálok nagyon nem tetszettek hangban. Tudtok esetleg irányt mutatni?

Előre is nagyon szépen köszönöm!

Nyilván a behringer 2024-emre van szükséged, amire kell neked, arra jó. Előnyei: Max 2szer volt bekapcsolva így újnak számít, valamint az árképzésben a kettes után csak 4 db nulla van! ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 perccel ezelőtt írta Blank:

És mi számít jobb minőségnek? Mennyire érdemes itt beruházni? Digit vagy analóg? Esetleg olyan, ami kiváltja a Pro40-et? Alapvető gondom, hogy a Pro40 8 sávja kevés, tehát egyébként is terveztem kibővíteni (pl: octopre), de mindenhonnan kapom, hogy ezekben az A/D gyenge. Én magam sajna nem hallom, hogy mi a rossz vele, mert nincs viszonyítási alapom. Viszont ha érdemes és van értelme, szívesen lecserélem másra, de UAD-ban nem gondolkozom, mert 1) drága, 2) plugineket nem akarok használni

Elérhető áron én régebbi Soundcraft pultot vennék (200b), esetleg Sony mxp, kisebb broadcast pultok, de pl az apró rovatban van most Roland rack mixer, ami nem rossz cucc. 

A pro 40 se nem jó, se nem rossz, ha komolyabb minőségbeli ugrást akar az ember az már többszázezres difi szerintem.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta StephenSteel:

Az meg, hogy vannak olyan elõadók akik keverõ nélkül adnak ki vinyl-en nem olyan nagy cucc - vannak zenekarok akik dobozokon, üvegeken játszanak - mégis világhírûek, hiszen a zene a fontos, nem a hordozója - azt meg nem tudhatjuk a vinyl nyomás elõtt mit kell dolgoznia rajta még a studiónak - plusz bárki adhat ki vinylt - a kiadás ma már csak pénzkérdés.

 

Senki nem mondta hogy nagy cucc, de egész műfajok és alműfajok épülnek arra hogy kurvára nem küldünk jelet a sendbe, hanem ráakasztunk egy rakás pedált a szinti végére és hadd szóljon. Nagyon sok féle munkamódszer van, plusz igen, bárhogy lehet zenélni, őgy is ha összecsapkodod a tenyeredet ritmusra, de most itt nem ez volt a kérdés.

Abban megegyezhetünk ezek szerint, hogy _néha_indokolt sendelni, néha pedig jobb direktben használni bizonyos effekteket.

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Blank:

Nem tudom, hogy a keverőt itt hol tudnám a képbe illeszteni, mert a végcél mindig az, hogy a DAW-ba minden hangszer külön sávon kerüljön. Igaz, ezt fentebb nem említettem, bocsánat. :(

 

Nyilván csak kellemetlenség és felesleges a keverő ebben a konstellációban. Hidd el, hogy egy normálisan megcsinált effekttel mindegy, hogy direktben van rákötve vagy sem. Vegyél egy használt Eventide H9 maxet inkább, mint egy fos keverőt meg egy közepes fxet. Szerintem.

Azért tartom furának ezt a problémakört, mert azzal senkinek nincs baja, hogy a már a/d konverzión keresztül a számítógépbe vezetett jelet vst vagy egyéb pluginekkel effektezzünk. Ott is van send nyilván, de fizikailag nincs értelme, virtuális az egész, csak annyi értelme van, hogy ne kelljen ugyanazt a reverb plugint 20 sávra külön ráakasztani.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 02. 02. at 11:23 írta 3o3:

Nyilván a behringer 2024-emre van szükséged, amire kell neked, arra jó. Előnyei: Max 2szer volt bekapcsolva így újnak számít, valamint az árképzésben a kettes után csak 4 db nulla van! ;)

 

 

Én is Behringer 2024-et használok másodlagos effektnek a RADIAS Indiv.Out-jara kötve :) ebben az fx-ben az is jó amúgy hogy atkapcsolhato a két üzemmód között: send/return fx-kent használod e avagy direkt fx-kent ez utóbbi esetben magán az fx-en állíthatom a wet/dry arányt...

Link to comment
Share on other sites

9 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Blank, az mx400 biztosan lesz olyan, mint a zoom vagy a tc pedál, a reverb kicsit melegebb is talán. Egy személyes próbát azért megejtenék a helyedben, ha van rá mód.

Sajna nincsen, HS valamiért nem forgalmazza, máshol meg nemigen találni, csak webshop-okban. Muziker-nél van, de onnan berendelem, megjön, kipróbálom és örülök, vagy egy hét múlva lesz egy eladó MX400 itt a fórumon. :D Ehhez meg azért drága... 

Link to comment
Share on other sites

16 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Am sztem nem feltétlen kell sendelni. Jó az is ha simán ráakasztod a synth végére, legtöbben úgy használják ezeket. True bypass pedáloknál elvileg ugyanaz az eredmény, legalábbis az fx karaktere nem fog megváltozni ill. a szintinek sem szabadna.

A True Bypass csak azt jelenti, hogy ha kikapcsolod a pedált - akkor az input jel közvetlenül megy az outputra, amint bekapcsolod minden átmegy a pedál áramkörein - ott meg vagy megvalósítják, hogy az analóg inputhoz keverik az effekt jelet vagy sem, s minden átmegy a digit részen. Ezért valóban jobb megoldás, keverõn intézni ezt a dolgot, s az effektre az FX senden át megy ki a jel, mert úgy az eredeti jel biztosan nem sérül. Vannak olyan pedálok amelyek valóban megoldják, hogy a bemenõ jelet analóg módon viszik a kimenetre, de azt a leírásukba be is szokták írni. Más dolog ami miatt jobb send-elni a jelet - nem minden pedál szereti a magas jelszintet (mivel gitárra vannak tervezve), s ha csak rádugod egy szintetizátorra direkbe totál máshogy viselkedik - vacak, színtelen, torz lehet a kimenete.

https://www.gyakorikerdesek.hu/szorakozas__zene__224819-mit-jelent-az-hogy-true-bypass-a-gitar-effekteknel-es-milyen-a-nem-true-bypasso

Link to comment
Share on other sites

7 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Am sztem nem feltétlen kell sendelni. Jó az is ha simán ráakasztod a synth végére, legtöbben úgy használják ezeket. True bypass pedáloknál elvileg ugyanaz az eredmény, legalábbis az fx karaktere nem fog megváltozni ill. a szintinek sem szabadna. 

Igen, én is így használom. Bár van keverőm is, így meg tudnám oldani a SEND-et is, de nem vagyok annyira igényes és nem MOOG-ra, hanem egy ROLAND FA06 SUB kimenetére használom a ZOOM-ot. De azt simán el tudom fogadni, ha valakinek ez nem jön be és hallja, vagy hallani véli hogy valamit elvesz a hangszerből az effektproci.

Link to comment
Share on other sites

9 perccel ezelőtt írta Blank:

Lehet, hogy ez megoldás, nekem valahogy nem akart összeállni. Úgy egy jó hétig próbáltam szokni, de végül maradtak a szoftverek. H9-hez volt már szerencséd esetleg? Illetve mit javasolnál egy Moog-ra? Pro/con dolgok?

Multifxekkel limitált a tapasztalatom és ha jól értem, te azt akarsz. Viszont ha big sky sem adta be az igényeidnek, akkor ezeknek az alsó-középkategóriás lexicon meg tc rekkes cuccoknak a közelébe se menj. Hallottam párat és ordítóan digitálisan szólnak, plusz általában a reverb az rgyetlen használható hangú fx bennük. Spring reverb esetleg? Az tuti nem lesz digit hangú..

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta Koródi Csaba:

Én számítógéppel nem dolgozok, de ahogy leírtad, igen, így kéne megoldani. Késés egyrészt nem lehet, másrészt az effektből úgy kell visszahozni, hogy az effektből csak 100% wet hang jöjjön vissza. Ilyen megoldással pedig majdnem mindegy hogy milyen effektet használsz, még a ZOOM MS-70CDR is megfelelhetett volna. Természetesen szerintem, ezt mindig hozzá kell tennünk :) Én ilyen ZOOM-ot használok és imádom.

Köszönöm szépen!

Akkor már csak egy kérdés maradt: Ezekhez a pedálokhoz hasonló szintet tud hozni egy Lexicon MX400? Csak mert lényegesen könnyebb és kényelmesebb lenne rack-be szerelve, patchbay-ezve használnom, mint az asztalon kallódó pedálokat.

Vagy eleve a rack effektek más megközelítés?

@_cutoff

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...