Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kérdés

Sziasztok!

Hogy mindjárt az elején behatároljam a topicot: kb 200e Ft-ig gondolkodnék.

Szintikre és nagy ritkán vokálra szeretnék valami effekt procit, de Maksa szófordulattal élve, tanácstalan vagyok, mint egy kisközség. Millió tesztet és véleményt olvastam, kipróbálni viszont nem volt még szerencsém a gépeket, de egyre nagyobb erdőbe keveredem.

Munkakörnyezet: Mac, Focusrite Saffire Pro40 hangkari (tudom,tudom, kapom az oltást, de egyelőre nem tervezem lecserélni) és az analóg szintik. A szintetizátorok és a hangkari közé szeretnék valamit, amivel hardveresen megoldható lenne a delay, esetleg kórus és zengető. Két pedálhoz volt idáig szerencsém: Zoom MS-70CDR és TC Electronic T2, de amikor a Moog-ra tettem őket, úgy éreztem, hogy a Moog egy olcsó digi szintivé törpült össze, jellegtelen, dinamikátlan hangja lett. A Minilogue-on is nagyon gyér volt az eredmény, így aztán eladtam őket és maradtak a szoftver effektek, mert bár jobb nem volt, de ingyen volt. Boltban próbáltam a Big Sky-t, nagyon nem jött be. Nem tudom, hogy mi volt a baj, de valahogy nem volt oké. Videók alapján az Eventide H9 nagyon tetszik, s bár a Shimmer elcsépelt manapság, de úgy kipróbálnám én is.... csak sajna ugye ez csak egy effekt gép, drága, és sok a szinti....  Ilyenkor minden eszköz felvételénél egyesével szúrjam át egyik vasról a másikra? Nem derogál, csak ha lehet, szeretnék rendszerben gondolkodni és nem spagót-spagón keresztül kábeldzsungelben bohóckodni.

Egy szó mint száz: a munkakörnyezetemből adódóan örülnék, ha rack-be szerelhető vasat találnék, de ha ez teljességgel esélytelen, akkor jöhet pedál is. Vasban a Lexicon MX400-at néztem, pusztán csak azért, mert két eszközt lehet ráküldeni, és ha már két analóg vasat realtime tudok effektezni, sokkal közelebb kerülök a boldogsághoz. Ugyanakkor vágyom arra, hogy ne egy presetet toljak mindenre, szeretek kísérletezni, hangszínekkel órákat eljátszani. Szóval szempont volna, hogy szét tudjam tekerni. Lehet ilyet egyáltalán?

Merre érdemes indulni? Egy srác árult itt az aprón egy M2000-est, de infót alig találni róla, ráadásul a TC electronic pedálok nagyon nem tetszettek hangban. Tudtok esetleg irányt mutatni?

Előre is nagyon szépen köszönöm!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
1 órával ezelőtt írta Blank:

Sziasztok!

Hogy mindjárt az elején behatároljam a topicot: kb 200e Ft-ig gondolkodnék.

Szintikre és nagy ritkán vokálra szeretnék valami effekt procit, de Maksa szófordulattal élve, tanácstalan vagyok, mint egy kisközség. Millió tesztet és véleményt olvastam, kipróbálni viszont nem volt még szerencsém a gépeket, de egyre nagyobb erdőbe keveredem.

Munkakörnyezet: Mac, Focusrite Saffire Pro40 hangkari (tudom,tudom, kapom az oltást, de egyelőre nem tervezem lecserélni) és az analóg szintik. A szintetizátorok és a hangkari közé szeretnék valamit, amivel hardveresen megoldható lenne a delay, esetleg kórus és zengető. Két pedálhoz volt idáig szerencsém: Zoom MS-70CDR és TC Electronic T2, de amikor a Moog-ra tettem őket, úgy éreztem, hogy a Moog egy olcsó digi szintivé törpült össze, jellegtelen, dinamikátlan hangja lett. A Minilogue-on is nagyon gyér volt az eredmény, így aztán eladtam őket és maradtak a szoftver effektek, mert bár jobb nem volt, de ingyen volt. Boltban próbáltam a Big Sky-t, nagyon nem jött be. Nem tudom, hogy mi volt a baj, de valahogy nem volt oké. Videók alapján az Eventide H9 nagyon tetszik, s bár a Shimmer elcsépelt manapság, de úgy kipróbálnám én is.... csak sajna ugye ez csak egy effekt gép, drága, és sok a szinti....  Ilyenkor minden eszköz felvételénél egyesével szúrjam át egyik vasról a másikra? Nem derogál, csak ha lehet, szeretnék rendszerben gondolkodni és nem spagót-spagón keresztül kábeldzsungelben bohóckodni.

Egy szó mint száz: a munkakörnyezetemből adódóan örülnék, ha rack-be szerelhető vasat találnék, de ha ez teljességgel esélytelen, akkor jöhet pedál is. Vasban a Lexicon MX400-at néztem, pusztán csak azért, mert két eszközt lehet ráküldeni, és ha már két analóg vasat realtime tudok effektezni, sokkal közelebb kerülök a boldogsághoz. Ugyanakkor vágyom arra, hogy ne egy presetet toljak mindenre, szeretek kísérletezni, hangszínekkel órákat eljátszani. Szóval szempont volna, hogy szét tudjam tekerni. Lehet ilyet egyáltalán?

Merre érdemes indulni? Egy srác árult itt az aprón egy M2000-est, de infót alig találni róla, ráadásul a TC electronic pedálok nagyon nem tetszettek hangban. Tudtok esetleg irányt mutatni?

Előre is nagyon szépen köszönöm!

Én egy ilyet használok:

Art SGX 2000 Nightbass Studio. Olyan 60 körül beszerezhető, ha valaki hirdet ilyet.

Sztereó, rackes, analóg előfok, (már ez is sokat javíthat a hangon) és elég jó, szerkeszthető effektlánc.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta Blank:

Két pedálhoz volt idáig szerencsém: Zoom MS-70CDR és TC Electronic T2, de amikor a Moog-ra tettem őket, úgy éreztem, hogy a Moog egy olcsó digi szintivé törpült össze, jellegtelen, dinamikátlan hangja lett.

Szerintem nem volt jó a megközelítés. Az effektet nem INSERTÁLNI kellett volna a Moog-ra, hanem SEND-elni, akkor minden ereje megmarad a MOOG-nak és megérkezik fölé a tér.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
27 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Szerintem nem volt jó a megközelítés. Az effektet nem INSERTÁLNI kellett volna a Moog-ra, hanem SEND-elni, akkor minden ereje megmarad a MOOG-nak és megérkezik fölé a tér.

Igazad lehet, látod, erre nem is gondoltam. :(

Ilyetén felállásban, ahogy nekem van, hogyan lehetne send-elni? Ha volna keverőpult, azzal még értem is, de egy Saffire 40-es kártyán mi lehet a megoldás? Ha a kártya egyik kimenetére routolom a Moog-ot és onnan effektre, majd vissza egy bemenetre és azt rákeverni az eredeti bejövő Moog signálra? Nem lesz itt késés?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

A tc t2 egy true bypass pedál, hozzá sem ér a szárazjelhez. Volt nekem is, tényleg elég digis hangja van a preseteknek, viszont a toneprint szoftverrel tök jól személyre szabható. Jól megvagdostam a lecsengések magasait és máris eltűnt a szembeötlő digitalsága.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 perccel ezelőtt írta _cutoff:

A tc t2 egy true bypass pedál, hozzá sem ér a szárazjelhez. Volt nekem is, tényleg elég digis hangja van a preseteknek, viszont a toneprint szoftverrel tök jól személyre szabható. Jól megvagdostam a lecsengések magasait és máris eltűnt a szembeötlő digitalsága.

Lehet, hogy ez megoldás, nekem valahogy nem akart összeállni. Úgy egy jó hétig próbáltam szokni, de végül maradtak a szoftverek. H9-hez volt már szerencséd esetleg? Illetve mit javasolnál egy Moog-ra? Pro/con dolgok?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Am sztem nem feltétlen kell sendelni. Jó az is ha simán ráakasztod a synth végére, legtöbben úgy használják ezeket. True bypass pedáloknál elvileg ugyanaz az eredmény, legalábbis az fx karaktere nem fog megváltozni ill. a szintinek sem szabadna.

Szerkesztette _cutoff

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 perccel ezelőtt írta Blank:

Igazad lehet, látod, erre nem is gondoltam. :(

Ilyetén felállásban, ahogy nekem van, hogyan lehetne send-elni? Ha volna keverőpult, azzal még értem is, de egy Saffire 40-es kártyán mi lehet a megoldás? Ha a kártya egyik kimenetére routolom a Moog-ot és onnan effektre, majd vissza egy bemenetre és azt rákeverni az eredeti bejövő Moog signálra? Nem lesz itt késés?

Én számítógéppel nem dolgozok, de ahogy leírtad, igen, így kéne megoldani. Késés egyrészt nem lehet, másrészt az effektből úgy kell visszahozni, hogy az effektből csak 100% wet hang jöjjön vissza. Ilyen megoldással pedig majdnem mindegy hogy milyen effektet használsz, még a ZOOM MS-70CDR is megfelelhetett volna. Természetesen szerintem, ezt mindig hozzá kell tennünk :) Én ilyen ZOOM-ot használok és imádom.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 perce írta Koródi Csaba:

Én számítógéppel nem dolgozok, de ahogy leírtad, igen, így kéne megoldani. Késés egyrészt nem lehet, másrészt az effektből úgy kell visszahozni, hogy az effektből csak 100% wet hang jöjjön vissza. Ilyen megoldással pedig majdnem mindegy hogy milyen effektet használsz, még a ZOOM MS-70CDR is megfelelhetett volna. Természetesen szerintem, ezt mindig hozzá kell tennünk :) Én ilyen ZOOM-ot használok és imádom.

Köszönöm szépen!

Akkor már csak egy kérdés maradt: Ezekhez a pedálokhoz hasonló szintet tud hozni egy Lexicon MX400? Csak mert lényegesen könnyebb és kényelmesebb lenne rack-be szerelve, patchbay-ezve használnom, mint az asztalon kallódó pedálokat.

Vagy eleve a rack effektek más megközelítés?

@_cutoff

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
9 perccel ezelőtt írta Blank:

Lehet, hogy ez megoldás, nekem valahogy nem akart összeállni. Úgy egy jó hétig próbáltam szokni, de végül maradtak a szoftverek. H9-hez volt már szerencséd esetleg? Illetve mit javasolnál egy Moog-ra? Pro/con dolgok?

Multifxekkel limitált a tapasztalatom és ha jól értem, te azt akarsz. Viszont ha big sky sem adta be az igényeidnek, akkor ezeknek az alsó-középkategóriás lexicon meg tc rekkes cuccoknak a közelébe se menj. Hallottam párat és ordítóan digitálisan szólnak, plusz általában a reverb az rgyetlen használható hangú fx bennük. Spring reverb esetleg? Az tuti nem lesz digit hangú..

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Am sztem nem feltétlen kell sendelni. Jó az is ha simán ráakasztod a synth végére, legtöbben úgy használják ezeket. True bypass pedáloknál elvileg ugyanaz az eredmény, legalábbis az fx karaktere nem fog megváltozni ill. a szintinek sem szabadna. 

Igen, én is így használom. Bár van keverőm is, így meg tudnám oldani a SEND-et is, de nem vagyok annyira igényes és nem MOOG-ra, hanem egy ROLAND FA06 SUB kimenetére használom a ZOOM-ot. De azt simán el tudom fogadni, ha valakinek ez nem jön be és hallja, vagy hallani véli hogy valamit elvesz a hangszerből az effektproci.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bigsky-t a hitspace-ben tudtam kipróbálni, akkor egy Reface DX-et toltak rá és hát na. Az ott nagyon nem. Ettől még lehet, hogy az effekt ordas jó, csak egy fülessel boltban DX-ezni... nem annyira jött át az érzés :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
16 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Am sztem nem feltétlen kell sendelni. Jó az is ha simán ráakasztod a synth végére, legtöbben úgy használják ezeket. True bypass pedáloknál elvileg ugyanaz az eredmény, legalábbis az fx karaktere nem fog megváltozni ill. a szintinek sem szabadna.

A True Bypass csak azt jelenti, hogy ha kikapcsolod a pedált - akkor az input jel közvetlenül megy az outputra, amint bekapcsolod minden átmegy a pedál áramkörein - ott meg vagy megvalósítják, hogy az analóg inputhoz keverik az effekt jelet vagy sem, s minden átmegy a digit részen. Ezért valóban jobb megoldás, keverõn intézni ezt a dolgot, s az effektre az FX senden át megy ki a jel, mert úgy az eredeti jel biztosan nem sérül. Vannak olyan pedálok amelyek valóban megoldják, hogy a bemenõ jelet analóg módon viszik a kimenetre, de azt a leírásukba be is szokták írni. Más dolog ami miatt jobb send-elni a jelet - nem minden pedál szereti a magas jelszintet (mivel gitárra vannak tervezve), s ha csak rádugod egy szintetizátorra direkbe totál máshogy viselkedik - vacak, színtelen, torz lehet a kimenete.

https://www.gyakorikerdesek.hu/szorakozas__zene__224819-mit-jelent-az-hogy-true-bypass-a-gitar-effekteknel-es-milyen-a-nem-true-bypasso

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Stephen: A tc pedálok analog dry through elven működnek. Nem nyúlnak a szárazjelhez és jól bírják a line level jeleket.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Én csak próbálok blanknek egy teljesen felesleges keverő vásárlást megspórolni. 

Olyan fxet kell venni ami bírja a synth jeleket, ugye mindketten tudjuk h ez a gitárra kifejlesztett pedáloknak sokszor nem erős oldala.

Szerkesztette _cutoff

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Blank, az mx400 biztosan lesz olyan, mint a zoom vagy a tc pedál, a reverb kicsit melegebb is talán. Egy személyes próbát azért megejtenék a helyedben, ha van rá mód.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
9 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Blank, az mx400 biztosan lesz olyan, mint a zoom vagy a tc pedál, a reverb kicsit melegebb is talán. Egy személyes próbát azért megejtenék a helyedben, ha van rá mód.

Sajna nincsen, HS valamiért nem forgalmazza, máshol meg nemigen találni, csak webshop-okban. Muziker-nél van, de onnan berendelem, megjön, kipróbálom és örülök, vagy egy hét múlva lesz egy eladó MX400 itt a fórumon. :D Ehhez meg azért drága... 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 órája írta _cutoff:

Én csak próbálok blanknek egy teljesen felesleges keverő vásárlást megspórolni. 

200 ezer forintos büdzsérõl ír - abba bizony, hogy simán belefér egy jó keverõ - nem kell sok csatornás, lehet kevesebb is, amennyit használ - vannak nagyon jó keveõk, nem is olyan horror árakon, s Te is tudod, hogy az sokminden másra is jó - van benne elõerõsítõ + EQ - ami szintén fontos ha nem szoftverrel szeretnéd tovább javítgatni. Szóval én inkább azt vennék, mint ahogyan van is.  True bypass/dry through témában csak arra tudtam reagálni, amit leírtál.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de miért akarsz külső effektet használni?  

Nem akarlak feltétlenül lebeszélni róla, én nagyon szeretem a vasakat, a hardver effekteket, de ha nincs legalább egy használható keverőd, amivel sendbe be tudod kötni, addig csak a saját dolgod nehezíted, és közel sem biztos, hogy többet profitálsz vele, mint buksz! Azt a pénzt elköltheted tök jó szoftver effektekre is esetleg, amikkel egyszerűbben meg tudod valósítani, amit szeretnél!

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hát, ti tudjátok ... biztos jobb sendbe kötve bizonyos szempontból, de én személyesen is ismerek nem egy illetőt, akinek vinylen, stb jelennek meg zenéi és nem köti sendbe az effekteket, hanem simán a szinti végére. Pl analóg pedáloknál a színező hatás, amiért gyakorlatilag ilyeneket vásárol valaki, mennyire érvényesül úgy ?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
15 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Hát, ti tudjátok ... biztos jobb sendbe kötve bizonyos szempontból, de én személyesen is ismerek nem egy illetőt, akinek vinylen, stb jelennek meg zenéi és nem köti sendbe az effekteket, hanem simán a szinti végére. Pl analóg pedáloknál a színező hatás, amiért gyakorlatilag ilyeneket vásárol valaki, mennyire érvényesül úgy ?

Egy jó minőségű analóg chorus vagy torzító simán jó direktben, meg sok pedálon van dry/wet funkció, de sokszor keverési fázisban okozhat macerát a dolog, illetve egy olcsóbb külső reverb szerintem sokszor rosszabb eredményt hoz, mintha szoftban rakod rá!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta _cutoff:

Hát, ti tudjátok ... biztos jobb sendbe kötve bizonyos szempontból, de én személyesen is ismerek nem egy illetőt, akinek vinylen, stb jelennek meg zenéi és nem köti sendbe az effekteket, hanem simán a szinti végére. Pl analóg pedáloknál a színező hatás, amiért gyakorlatilag ilyeneket vásárol valaki, mennyire érvényesül úgy ?

Persze, hogy vannak olyan effektek - a jó analóg delay/chorus pedálok pont arra a legjobbak, hogy egy szárazabb hangot megszinezzenek - kompresszort meg egyenesen a legjobb direkt jelre kötni, szerintem tprzítót is. A keverõvel azoknál csupán annyit nyersz, hogy Te döntöd el milyen arányba legyenek jelen az eredeti és a szinezett jel, s azok frekvenciáit is külön állíthatod - szóval lényegesen több lehetõséged van. Az meg, hogy vannak olyan elõadók akik keverõ nélkül adnak ki vinyl-en nem olyan nagy cucc - vannak zenekarok akik dobozokon, üvegeken játszanak - mégis világhírûek, hiszen a zene a fontos, nem a hordozója - azt meg nem tudhatjuk a vinyl nyomás elõtt mit kell dolgoznia rajta még a studiónak - plusz bárki adhat ki vinylt - a kiadás ma már csak pénzkérdés.

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
11 órája írta StephenSteel:

200 ezer forintos büdzsérõl ír - abba bizony, hogy simán belefér egy jó keverõ - nem kell sok csatornás, lehet kevesebb is, amennyit használ - vannak nagyon jó keveõk, nem is olyan horror árakon, s Te is tudod, hogy az sokminden másra is jó - van benne elõerõsítõ + EQ - ami szintén fontos ha nem szoftverrel szeretnéd tovább javítgatni. Szóval én inkább azt vennék, mint ahogyan van is.  True bypass/dry through témában csak arra tudtam reagálni, amit leírtál.

A 200e Ft eleve az effektnek szól, ha kell egy keverő, az már büdzsé, de lehet róla szó. Alapvetően a munkafolyamatban nem találom a keverő helyét. DAW-ban midizgetek, onnan a MOTU 128-ról kimegyek a vasakra, és a Pro40-ekre jönnek be a tyúkbelek, a DAW meg realtime tolja a sávokra az effekteket. Minden hangszer külön audio sávot kap és így szólnak egyszerre, így is veszem fel őket. Nem tudom, hogy a keverőt itt hol tudnám a képbe illeszteni, mert a végcél mindig az, hogy a DAW-ba minden hangszer külön sávon kerüljön. Igaz, ezt fentebb nem említettem, bocsánat. :(

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta grema:

Egy jó minőségű analóg chorus vagy torzító simán jó direktben, meg sok pedálon van dry/wet funkció, de sokszor keverési fázisban okozhat macerát a dolog, illetve egy olcsóbb külső reverb szerintem sokszor rosszabb eredményt hoz, mintha szoftban rakod rá!

Sajna szoftban nem tudok ugrálni, nem Rezsót használok, ott meg a külső, jobb minőségű plugin-ek nem játszanak. Anno upgrade-eltem 10-esre, ott már lehetett volna VST-zni, de annyira bugost volt, hogy vissza kellett álljak a 8-asra.

Meg aztán alapvetően szeretnék átszokni a vasakra és a számítógépet leszorítani a sávok felvételére. Idáig bármit próbáltam ami vas, mindig jobb volt mint a szoft, ráadásul van nekem ez az elborult gombok-potik-villogó ledek mániám, ami 4 éves korom óta nehezíti az életem. :D:D Szóval vas-sznob vagyok. :D

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 perccel ezelőtt írta Blank:

Sajna szoftban nem tudok ugrálni, nem Rezsót használok, ott meg a külső, jobb minőségű plugin-ek nem játszanak. Anno upgrade-eltem 10-esre, ott már lehetett volna VST-zni, de annyira bugost volt, hogy vissza kellett álljak a 8-asra.

Meg aztán alapvetően szeretnék átszokni a vasakra és a számítógépet leszorítani a sávok felvételére. Idáig bármit próbáltam ami vas, mindig jobb volt mint a szoft, ráadásul van nekem ez az elborult gombok-potik-villogó ledek mániám, ami 4 éves korom óta nehezíti az életem. :D:D Szóval vas-sznob vagyok. :D

Az teljesen normális, én is küzdök ilyen betegséggel, de azt továbbra is tartom, hogy valami jobb minőségű pult, amin van send/return opció, az nem árt ilyen esetben!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...