Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

e-Zongora otthonra


power32

Kérdés

Sziasztok!

Olyan kérdésel fordulok hozzátok, hogy az alábbi hangszerek közül, ki melyiket ismeri és mi az amit ajálana. Csak ide kellene a szobába valami amin lehet játszani, gyakorolni és azért kalapácsmechanikás legyen, illetve a zongora hangja megközelítőleg jó.
Yamaha P125, Roland FP-30, Kawai ES-110, Kurzweil SP-1, Casio PX-160, Korg D1

Tudom, hogy szubjektív minden vélemény, de nagyon kiváncsi vagyok és minnél több érvelést szeretnék.

Köszi: Füzi

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0

Én a Korg LP380-at szoktam mostanság ár/minőség szinten ajánlani. Ua. RH3 kalapácsmechanika van benne mint egy milkós Kronosban!, amit fontosabbnak tartok mint hogy best of zongorahang legyen, amit irreális is elvárni az ilyen belépő hangszerektől. De előre mondom hogy ez úgy is abba a morfondírozásba fog torkollani, hogy többször végigpróbálgat mindent az ember.

Amúgy ha saját hangszóróján is jó minőséget akarunk hallani, az sem ez a kategória. Az FP30 szánalmas, zötyögnek a billentyűi, a Yamahák GHS mechanikája nem egy hajde érzet, Casio vállalhatatlan, Kawai satnya és gar. problémáiról jópár található a neten. Aztán meg el kell dönteni hogy bútor is legyen egyben a lakásban, mert van aki kiakad a vas x-álvány láttán, úgyhogy akkor máris előny egy slim dizájnú LP380. De ha split hangszinek is kellenek, esetleg dobgép, extra funkciók, az megint nem ez a kategória már.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Használt mesterbillentyű és hozzá egy zongoramodulban nem gondolkodsz? Cipelni úgysem akarod, előre beállítva és rendszeresítve lehet, hogy jobb eredményt kapnál mind mechanikában, mind hangban, ha régebbi, de nem belépő szintű eszközöket vásárolsz. Klasszikus kedvenc a Studiologic Sl990xp, amit 60 rongyért szoktak hirdetni, hozzá meg egy Kurzi modul mondjuk 30 rugó, 100 alatt megvagy nívós eszközökkel.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Viccet félretéve digitális zongorákból nekem Yamaha P-90, Yamaha P155B és egy Casio volt a birtokomban.

(A Casio-t beszámítottam a Yamaha P155B-be, ráfizettek, utána rögtön el is adtam, így a típusára már nem is emlékszem.)

Mindkét Yamahának remek billentése és hangja volt szerintem (ezt úgy mondom, hogy nem vagyok zongorista, csak pár évig jártam zongoratanárhoz).

Anyagi okokból adtam el őket, nem elégedetlenség miatt. A becserélt Casio nagyon gagyi volt a Yamahákhoz képest.

Így én (mondhatni elfogultan) a Yamaha P125-öt kultiválom a listádból.

 

A billentésről:
A Yamaháké elég nehéz. A Rolandoké könnyebb (ki tudtam próbálni párat, de sosem volt a birtokomban). Korgokkal nincs semmilyen tapasztalatom.
Nekem a nehezebb jött be, de mégis csak neked kéne kipróbálnod, hogy neked melyik tetszik.

Szerkesztette Aquarius
Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 órája írta bazookabill:

Használt mesterbillentyű és hozzá egy zongoramodulban nem gondolkodsz? Cipelni úgysem akarod, előre beállítva és rendszeresítve lehet, hogy jobb eredményt kapnál mind mechanikában, mind hangban, ha régebbi, de nem belépő szintű eszközöket vásárolsz. Klasszikus kedvenc a Studiologic Sl990xp, amit 60 rongyért szoktak hirdetni, hozzá meg egy Kurzi modul mondjuk 30 rugó, 100 alatt megvagy nívós eszközökkel.

Az sosem lesz olyan, mint egy digitális zongora, szerintem. 

Studiologic SL990 és M-audio Keystation Pro 88 billentyűzeteim is voltak, de meg sem közelítették a Yamahák billentését.

Nem hiszem, hogy a Studiologic SL990 XL annyival jobb, mint a sima SL990, emlékleim szerint az XL még könnyebb súlyozású. (De még a sima sem ér fel a Yamahákkal.)

Szerkesztette Aquarius
Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 órája írta bazookabill:

Kurzi modul mondjuk 30 rugó, 100 alatt megvagy nívós eszközökkel.

Hát, hát, hát... annyiért már kb. használt régebbi jobb dig.zong. is fogható olykor és azért 30-ért max a MicroEnsemble jut Kurtizánéktól eszembe, de attól a 90-es évek eleji próbálkozástól ma szvsz bármelyik Casio vagy Hamingway stb. noname kínai ócószág is jobban megszólal!

https://www.thomann.de/hu/digitalis_zongorak1.html?oa=pra

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
37 perccel ezelőtt írta Aquarius:

Nem hiszem, hogy a Studiologic SL990 XL annyival jobb, mint a sima SL990

Ezeknek a 2000-es évek termései Fataroknak a fekete félhangjai kb. fele erővel megütve szólnak egyforma dinamikával mint a fehérek!!! Van egykis CMK49 midi billencsem itthon, annak is ua. az elkefélt dinamikabeállítása van, csak orgonázásra lehetett használni. Rettentő gagyik e szempontból a Fatarok. A 90-es években tudtak egyedül normális masterkeybordokat csinálni, meg esetleg az újabb SL88 jöhet még számításba tőlük, de kontrollerként teljesen minimalisztikusak azok is...

Megjegyzem, nekem a Yamaha MO8-amnak pont az a lomha, lusta Yamahás billentése nem tetszett. A P80-at, P90-et anno én is sokat próbálgattam, azoknak valahogy még másabb volt a GH mechanikájuk. A P140-ben P155-ben is már igazi favágós volt, rendkívül fárasztja a kezet!
Haveromnak Roland RD700NX-e, FP7-ese volt, azokon fél óra után se érezte az ember hogy leszakad a csuklója, nagyon jól eltalált mechanikák. Már RD2000-ese van a srácnak, de az sem olyan mint az előbbiek. Szóval nekem leginkább azok a top Roland keyboardok jöttek be. Ami negatívumuk egyedül, hogy hogy nagyon kopog a kasznijuk a billentyűk leérkezésekor. De játszottam pl. Yamaha CP5 és CP4 zongikon is. Nem rossz az a wood billentyűzet sem, de nekem már nagyon lágyak mégis. A P140-hez képest pl. teljesen lagymatagok már.

rd-700nx_guts_12.JPG

http://forum.pianoworld.com/ubbthreads.php/topics/1815839/NEKID_PICHURES_Roland_RD_700NX.html

yamaha_cp1_nekid_pix_05.jpg

http://forum.pianoworld.com/ubbthreads.php/topics/1830148/CP1 Exposed.html#Post1830148

 

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 perccel ezelőtt írta djuice:

Ezeknek a 2000-es évek termései Fataroknak a fekete félhangjai kb. fele erővel megütve szólnak egyforma dinamikával mint a fehérek!!! Van egykis CMK49 midi billencsem itthon, annak is ua. az elkefélt dinamikabeállítása van, csak orgonázásra lehetett használni. Rettentő gagyik e szempontból a Fatarok. A 90-es években tudtak egyedül normális masterkeybordokat csinálni, meg esetleg az újabb SL88 jöhet még számításba tőlük, de kontrollerként teljesen minimalisztikusak azok is...

Nekem is volt Fatar CMK49-em, ötletelésre imádtam. :)

Meg két Fatar TMK88-am is volt (eladtam - megvettem).

Lényeg, hogy a legtöbb (nem horror árú) MIDI billentyűzet nem fog egy digitális zongorát helyettesíteni, billentésben biztos nem.

Szerkesztette Aquarius
Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 perccel ezelőtt írta Aquarius:

Nekem is volt Fatar CMK49-em, ötletelésre imádtam.

Prüntyögni valóban jó volt nekem is (főleg hogy haverom nekem adta grátisz, mert már ki akarta tenni lomtalanításkor) :) Pc-n vst-ket vmivel megszólaltatni használtam, mert kicsi, nem sok helyet foglalt, nem kellett kábelezgetni, más szintit pakolgatni és még külön rugós felfüggesztésű, kellemesebb érzetű billentyűi voltak. Nem mint a mai, egybe kiöntött vackok itt ni... 

K26W-Lg.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
40 perccel ezelőtt írta djuice:

Megjegyzem, nekem a Yamaha MO8-amnak pont az a lomha, lusta Yamahás billentése nem tetszett. A P80-at, P90-et anno én is sokat próbálgattam, azoknak valahogy még másabb volt a GH mechanikájuk. A P140-ben P155-ben is már igazi favágós volt, rendkívül fárasztja a kezet!
Haveromnak Roland RD700NX-e, FP7-ese volt, azokon fél óra után se érezte az ember hogy leszakad a csuklója, nagyon jól eltalált mechanikák. Már RD2000-ese van a srácnak, de az sem olyan mint az előbbiek. Szóval nekem leginkább azok a top Roland keyboardok jöttek be. Ami negatívumuk egyedül, hogy hogy nagyon kopog a kasznijuk a billentyűk leérkezésekor. De játszottam pl. Yamaha CP5 és CP4 zongikon is. Nem rossz az a wood billentyűzet sem, de nekem már nagyon lágyak mégis. A P140-hez képest pl. teljesen lagymatagok már.

Én amúgy simán meg tudom érteni, ha valakinek a Yamaha P155 túl favágós (szerintem akkor a P90 is, de a P125 is), és a Roland vagy Korg jobban bejön.

Ezért mondom, hogy ez nem attól függ, hogy ki mit ír, hanem ki kell próbálni.

 

Szerkesztette Aquarius
Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 perccel ezelőtt írta djuice:

Prüntyögni valóban jó volt nekem is (főleg hogy haverom nekem adta grátisz, mert már ki akarta tenni lomtalanításkor) :) Pc-n vst-ket vmivel megszólaltatni használtam, mert kicsi, nem sok helyet foglalt, nem kellett kábelezgetni, más szintit pakolgatni és még külön rugós felfüggesztésű, kellemesebb érzetű billentyűi voltak. Nem mint a mai, egybe kiöntött vackok itt ni... 

 

Kis helyet foglaló cuccra szerintem manapság jobb a Korg microkey. Tök jók a billentyűi prüntyögni. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 perccel ezelőtt írta Aquarius:

Kis helyet foglaló cuccra szerintem manapság jobb a Korg microkey. Tök jók a billentyűi prüntyögni.

Nem vicc, de én se hittem sokáig, mégnem egy microStation Korg bejött próbából a lakásba pár éve. Pesti haverom már régen mondta, hogy próbáljam meg a mini billencseket, nem megszokhatatlan. Nem hittem neki sokáig előítéletként, hogy az ember mindig a jobb, prémium billentyűzeteket hajkurássza egyre inkább. Aztán jól leesett az állam, hogy azok a picurka kis kocka billentyűk pontosan olyan jól ki vannak találva, hogy 1 óra gyakorlás után már totál élveztem rajtuk a kavarást és a normál billentyűkre volt fura később visszaállni! :startle:
Egy zongoristától hallottam: "tök mindegy min kell játszani amúgy adott szint felett, ha megvan ehhez a szinthez a jó technikád és így tudsz alkalmazkodni".

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Visszatérve ide:

Nekem tök új feature, amit betettek a yamaha p125/121-be is és felkeltette az érdeklődésemet:

Usb csatolója nemcsak midi, hanem audio interface is, odavissza audio jellel. Azaz külső hangkártya nélkül laptopot, ipadet rákötve a saját kimenetein, illetve belső hangszórójára utazik a hang. Ez nagyon praktikusnak tűnik, ha cipelésben, zenekarban gondolkodom, mert nem kell 80 kábelt 3 eszköz között kötögetni, a rákötött eszköz hangmodulként kiterjeszti a hangszer tudását. Ami viszont kérdés nekem ebben, hogy a yamaha/steinberg melyik interfésze került bele? Erre infót nem találtam, de gondolom az alap ur22-t használják, amit én annyira nem csipázok, de lehet, hogy a kimeneteket optimalizálták a szofthangszerek normális megszólaltatásához.

Van bármelyik másik gyártónak ilyen hangszere, amiben helyet kapott egy belső usb audio interfész ios kompatibilitással?

Ezzel a feature-el kapcsolatban van valakinek tapasztalata a yamahákkal?

Köszi!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én az alapján választottam 200-250.000,- HUF között e.zongorát, hogy rákerestem, kiderítettem neten és egyéb forrásokból hogy a kalapács mechanika milyen anyagból van? Műanyag vs. fém ?

Ebben az ár kategóriában ha jól tudom a Korg D1 -RH3 mechanika a legtartósabb. Korg M1-re emlékeztető laprugók, full fém kalapácsok, full fa burkolat, stb. :)

 

Ez azért fontos nekem mert régen volt egy Roland RD600 zongim. Sajnos típus hiba, hatalmas hiba volt a Roland-tol hogy a full műanyag kalapácsok elkezdtek repedezni, szét törni... Az RD600 21-22 kg volt azt hiszem, ha full vaslemez kalapácsokkal gyártották volna mint az RD700 at akkor nyomott volna vagy 34-38 kg-t ami szerintem nem lett volna baj...

 

Szinti billentyűben is mai napig a korg M1, Triton, ill.Yamaha DX7-ben használt lemez laprugós full fém mechanika a kedvenc. Azért mert elnyűhetetlen, mintha az örökkévalóságnak készítették volna régen... :) Ezt a tartósságot találtam meg a Korg D1-ben is.

 

Pl: Korg-ban több fémet, míg a Roland-ban annál több műanyagot használtak. Az alábbi két amatőr videóból ez kiderül:

Korg D1 szétszerelés

Roland FP30 szétszerelés

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta bazookabill:

viszont kérdés nekem ebben, hogy a yamaha/steinberg melyik interfésze került bele? Erre infót nem találtam, de gondolom az alap ur22-t használják, amit én annyira nem csipázok, de lehet, hogy a kimeneteket optimalizálták a szofthangszerek normális megszólaltatásához.

Van bármelyik másik gyártónak ilyen hangszere, amiben helyet kapott egy belső usb audio interfész ios kompatibilitással?

Elég általános ez az audio/midi usb dolog már pl. 2011 óta a Yamaha MOX-októl, majd utána az MX szériától is...

https://www.syncopa.hu/forum/viewtopic.php?f=3&t=346

A Roland is csinálja (pl. Juno DS széria).

Zongoráikban meg már a bluetooth vagy wifi funkció is megy régóta, pl. egy wireless ipad kapcsolatot megoldani.

Az UR22 kérdést én nem tudom, gondolom hogy ua. a chip, cpu kerül beléjük, mert minek fejlesztenének mást? :unsure:

ill. az MX-ekben (á la MX88 is mondjuk, ami stage szinti/zongora) már papíron is szerepelt a minőségibb DAC említése és ezt magam is hallottam, jó dinamikusan szóltak főleg trance/EDM hangokban, csak hát a más hangminták oldalán (pl. zongora) kicsit vérszegényebb a kidolgozás. Egy Juno DS88 viszont ugyanilyen alapokon, sokkal brutálabb egy ac.  zongorában is és egyben egy XV5080 legbelül +extrákkal! :blink: Nálam, az olcsóbb, kalapácsos cuccokban, ami zongora meg minden is, eléggé pipálós tétel volna (már használtan is kifigható!), szóval bizti nem Yamaha P zongit vennék 12 hangszínnel akkor már. :D Bár nem tudom ipad class compilant-e a DS úgy mint egy Yamaha, azt sose próbáltam, de viszont ebben @Koródi Csaba tudna nyilatkozni... :)

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta djuice:

Bár nem tudom ipad class compilant-e a DS úgy mint egy Yamaha, azt sose próbáltam, de viszont ebben @Koródi Csaba tudna nyilatkozni... :)

Úgy érzem, mintha meg lettem volna idézve egy szeánszban :)

A ROLAND Juno DS-nek két üzemmódja van. Az egyik a GENERIC, akkor kompatibilis az iPad-el, de csak MIDI-ben, úgy nem viszi át az AUDIO-t hangkártyaként. A másik üzemmódjában (VENDOR) alkalmas hangkártya és MIDI jel átvitelére, de ehhez számítógép szükséges, rá telepített driverrel. Tehát a Juno DS nem Class Compilant teljesen az iPad-el, csak MIDI-ben.

A Yamahák ebben már a MOX óta élen járnak. Bár arról gőzöm nincs, hogy milyen Steinberg hardver elem van bennük... ez sosem volt pro vagy kontra felhasználás közben. Viszont a Yamahák USB hangkártyaként nálam sosem búgtak. Ha bármilyen hangkártyát bekötök a laptopba és rádugok egy USB-vel meghajtott szintit, akkor kegyetlen USB brummot kapok. Tehát nekem a Yamaha-át használva ebben mindig megoldotta az összes bajomat.

Amit még jelenleg használok, és szintén Class Compilant az iPad-el, az a KORG KROSS2. Ez a kis KROSS2 egyébként is igen sok feature-el rendelkezik, ide értve az AUX bemenetet, a mikrofon bemenetet, a vocodert és a saját audio felvevőt... meg nyilván a workstation jelleg miatt sok szoftverszintit meg is tud hajtani az iPad-ről, amik az AUDIO hangkártya funkciónak köszönhetően szintén a KROSS2-ben hallatszanak vissza. Szóval iPad mellé manapság az egyik legsokoldalúbb kis svájcibicska. Nyilván a 88-as méretű, kalapácsmechanikás KROSS2 billentyűzetben sem hagy maga után hiányérzetet... bár az nyilvánvaló, hogy nem egy laprugós DX7 mechanika lapul benne.

Azt zárójelben megjegyzem, hogy bár én most a KROSS2-őt csipázom a szolgáltatásai miatt, én másnak inkább Yamaha MOXF-et javasolnék a korrektebb AUDIO interface, a korrektebb felépítés és a korrektebb hang miatt. Viszont azt is meg kell jegyeznem, hogy akár MOX, MOXF, vagy MOXD-ből választ valaki 88-as, kalapácsmechanikás billentyűzetet, mindegyikben ugyanazt a pálcikán hajlós mechanikát kapja, ami engem nem nagyon győzne meg.

Azt nem tudom, hogy a KROSS2 88-ban milyen mechanika lehet, de ez a szétszedett D1 RH3-as több mint korrekt a mai felhozatalban... ez már csak akkor lehetne jobb, ha a gumiharangok helyett fém érintkezők lennének, mint az eredeti DX7-ben, vagy a Yamaha KX-88-ban, amit volt szerencsém birtokolni és látni is belülről... na az volt 35 kiló, és nem volt kalapácsos, csak súlyozott!

A Juno DS-ről azért nem tettem több említést, mert az iPad-el nem használható Class Compilant audio interface-ként. Egyébként "bread and butter" hangszernek én a Juno DS-t használom... De talán a kérdező inkább a mechanika felől közelíti meg a kérdést és nem a hangi adottságok felől.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Koródi Csaba:

Azt nem tudom, hogy a KROSS2 88-ban milyen mechanika lehet

Asszem ott is a saját anyagán rugózó verzió, mint az SP280 zongorájukban. 

https://www.syntaur.com/keyboard.php?keyboard=1635

K84U-Lg.jpg

SP280 van egy zongorista ismerősömnek, játszottam már többször rajta. Nem mondanám rossz mechanikának én sem, ahogy az ismerősöm is megkedvelte pl., de van aki ezt a nem annyira reszponzív visszahatást nem díjazza túlságosan. Szóval vannak fürgébben visszarúgó billentyűk ettől, a repetíciós képessége viszont a végponton is megfelelő mégis. Hamar éled az újabb hang, nem kell teljesen vissza felengedni hozzá a billentyűt.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Azt mindig elmondom, hogy magának a mechanikának a fizikai érzete az teljesen lehet más is, hogyha nem megfelelően hozzá hangolt hangszínekkel és dinamikavezérléssel párosul a hanggenerátor oldalán. De ez nyilván inkább a szinti-zongoráknál érvényes, ahol másként állnak a sound design-hoz, mint egy eleve zongorázásra kifejlesztett eszköz esetén. Viszont ezzel együtt nyilván ott a legnagyobb lehetőség magunk számára finomhangolni is a szintéziseszközökkel, amit egy fix zongorában nem igazán lehet megtenni.

Ha csak kizárólag a mechanikai minőség és játékérzet lenne a lényeg + a zongora hangzás természetesen, én még mindig jobban voksolnék egy prémium minőségű billentyűzettel ellátott Roland RD700sx, gx hangszerre, amit 220-280 ezerig olykor látni a hirdetésekben szép, megkímélt állapotút is akár. Egykori csúcsmodellként, még ma is szinte legkiválóbbak a hasonló árú belépő kategóriás hangszerekkel szemben. Nyilván itt nincs usb midi/audio, ha csak ez a fő kérdés, de az első számú szempont szerint, professzionálisabb hangszerhez máshogy nemigen lehet még egyenlőre jutni.

Rengeteg dig. zongorát kipróbáltam az évek során boltokban és hosszabb időket eltöltve ismerősök drága hangszerei előtt is, a Yamaha CP5-től a Roland RD2000-ig (végig az RD szérián), a Kurzweil dolgaitól a Yamaha P szériáin át (pl. az első P80-tól a mai P512-ig), a Kawai modellekig és bár vannak kuriózumok, mint a Nord Pianok is stb., számomra nem a laprugók meg ilyesmi jelentik a minőséget, hanem egy olyan plusz tény, amit eddig csak a Roland prémium mechanikái tudtak képviselni. Ez pedig érdekes mód a játékérzethez párosuló időbeli élmény!

http://forum.pianoworld.com/ubbthreads.php/topics/1760698/nekid-pichures-roland-rd-700nx.html#Post1760698

 1254338912_kp_2021-11-06_223434.thumb.png.3f24cc9d74a894f69db13b09616bbd45.png

Sok mechanika első érzetre nagyon eltaláltnak tűnik, de fél órát folyamatosan játszva már kifárad rajta a kéz és lomhábbá válik minden, amit az ember megszeretne valósítani (Yamaha GH, BHE mech. pl.) A Roland RD mechanikákon viszont (pont az RD700 szériánál leginkább), azt tapasztalja az ember, hogy első érzetre talán furcsán bicsaklanak picit az ujjak a billentyűkön (ha nincs napi zongorázáshoz szokva valaki), viszont az emelőerő és a mechanika lengése olyan jól összehangolt a billentyűkön, hogy nagyon tudják segíteni a játékot és minél tovább játszik rajtuk az ember, annál frissebbnek érzi a kezét és nem fárad ki az izomzata.

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ezek nekem új dolgok. A Juno ds88 is és a kross 2 88 is nagyon tetszik, de dögök és 300 e felett vannak. A p121 azért tetszett meg, mert kalapács, 73 billentyű, 10 kiló, és ipad csatolós külső interfész szükségessége nélkül. Azaz itthoni gyakorlásra is tök jó a saját kis hangszóróival, cipelni is lehet, és 200 ezer alatt van. Ár érték arányban szerintem rendben van, csak ki kellene próbálni, hogy boldogulnék ezzel az usb audio vonallal. Nagyon szeretem az electro-mat, de úgy érzem, kezd eljárni felette az idő, és egyre jobban kellene az a kalapács akció! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
28 perccel ezelőtt írta bazookabill:

Ezek nekem új dolgok. A Juno ds88 is és a kross 2 88 is nagyon tetszik, de dögök és 300 e felett vannak. A p121 azért tetszett meg, mert kalapács, 73 billentyű, 10 kiló, és ipad csatolós külső interfész szükségessége nélkül. Azaz itthoni gyakorlásra is tök jó a saját kis hangszóróival, cipelni is lehet, és 200 ezer alatt van. Ár érték arányban szerintem rendben van, csak ki kellene próbálni, hogy boldogulnék ezzel az usb audio vonallal. Nagyon szeretem az electro-mat, de úgy érzem, kezd eljárni felette az idő, és egyre jobban kellene az a kalapács akció! :)

Ja még annyi nyivákolás hozzá, hogy attól félek, ha lecserélném a nordot, akármi lenne helyette hiányozna. Nagyon bejön a Yami Cp73, de majd 600 ezer, hammond nélkül, és a kettőt (nord+cp73) együtt nem engedhetem meg magamnak. Ebbe az eddig üres szűk metszetbe pofátlankodott bele a yamaha p121 gondolati szinten.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 perccel ezelőtt írta bazookabill:

Ebbe az eddig üres szűk metszetbe pofátlankodott bele a yamaha p121 gondolati szinten.

Az úgy helytálló és ne feledd, hogy a legújabb Nordokba is az a hang van ill. rakható, ami már az Electro 3-tól jelen van. Ettől nem lennél beljebb semmivel. 73 vagy 76 billencsben meg nincs sok kalapácsos (esetleg az Electro HP verziói).

Viszont az Electro sem ipad kompatibilis, távolról sem :) így a P121 mellett ahhoz még mindig kell egy hangkártya is. De végülis csak a Yamaha magában is jó lehet, ha arról van szó. Ide tartozóan, 2-3 éve egy szabadtéri koncerten volt szerencsém hallgatni Cseke Gábort és @igatos-t. Gábor egy Yamaha P35 alap zongorán játszott, Iván pedig egy Nord Stagen asszem. Hát nyilván Rhodesokban, szintikben nem volt kérdés ki győzött, de ac.pianoban a kis Yankó is teljesen hozta egy nagyzongora feelingjét a színpadon! :blink: Jó volt a hangosítás is és nem veszett el a hangja zenekari környezetben sem. A P121 attól meg még újabb és egy lépcsővel feljebbi modell. Annyi pénzért simán lehet jó neked. Ki kell próbálni! Anélkül nem megy.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta djuice:

Az úgy helytálló és ne feledd, hogy a legújabb Nordokba is az a hang van ill. rakható, ami már az Electro 3-tól jelen van. Ettől nem lennél beljebb semmivel. 73 vagy 76 billencsben meg nincs sok kalapácsos (esetleg az Electro HP verziói).

Viszont az Electro sem ipad kompatibilis, távolról sem :) így a P121 mellett ahhoz még mindig kell egy hangkártya is. De végülis csak a Yamaha magában is jó lehet, ha arról van szó. Ide tartozóan, 2-3 éve egy szabadtéri koncerten volt szerencsém hallgatni Cseke Gábort és @igatos-t. Gábor egy Yamaha P35 alap zongorán játszott, Iván pedig egy Nord Stagen asszem. Hát nyilván Rhodesokban, szintikben nem volt kérdés ki győzött, de ac.pianoban a kis Yankó is teljesen hozta egy nagyzongora feelingjét a színpadon! :blink: Jó volt a hangosítás is és nem veszett el a hangja zenekari környezetben sem. A P121 attól meg még újabb és egy lépcsővel feljebbi modell. Annyi pénzért simán lehet jó neked. Ki kell próbálni! Anélkül nem megy.

Pontosan ezek a dimenziói érdekelnek a kérdések. A nordomat azért szeretem, mert zenekari környezetben szépen megtalálja a helyét bármilyen beállítással, bármilyen hangosítással, a Yamaháknak pedig az eddigi kutakodásaim alapján épp ez a gyengeségük, hogy elvesznek. Ilyen szempontból a szoftverhangszerekkel sem jártam sikerrel eddig, igaz, a beállításaikkal sem sokat bíbelődtem. Mivel nem is szeretnék, ezért lett nord anno. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...