Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Audio interface élő koncertre


grantat

Kérdés

Recommended Posts

  • 0
Ekkor: 2019. 08. 04. at 20:20 írta grantat:

Milyen interfészt ajánlanátok színpadra, vst hangszerek megszólaltatására? 4 kimenetre lenne szükség, elsődleges szempont a hangminőség, dinamika. 200 e lenne rá a keret.

A kifejezetten színpadi felhasználásra tervezett iConnectivity PlayAUDIO12 interfészt:

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Miért nem kéred kölcsön próbára ha a közelben vannak esetleg? Vagy a Zenegalériások is odaadnák az Octat szerintem vmi letét fejébe egy próbára. De ha nem kell túlzottan sok i/o, még lehet hogy egy Rubix is elég. Mondjuk állítólag ezek mind vmi 10 éves nagy csúcs digit Roland sok sávos pult reinkarnációi a preampjukkal...

https://www.thomann.de/hu/roland_rubix44.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 0
20 perccel ezelőtt írta djuice:

Milyen szempontból?

Az iConnectAudio4+ nagyon szuper megoldás, ha egyszerre használom 2 eszközről és nagyon szuperül lehet keresztbe-kasul routolgatni a bemeneti jeleket akárhova. Ellenben sokszor fagyott nálam, a dinamikája az ur242-nél szerintem roszabb és kicsit talán zajosabb is.

UR242-t anno a szuper driverek, DSP és alacsony latencia miatt válaszottam. Sajnos IOS-on futó virtuál hangszereknél sokszor nem tudok megfelelő látenciát elérni pattogás nélkül (iConnectél igen). DSP-ket végül sosem használom és ha átküldöm rajt a Triton Extreme saját jelét, elég sokat csökken a dinamika. A füles kimenete sem valami erőteljes.

Ettől függetlenül használom, csak keresek 'jobbat'.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Jelentem, megtörtént a Behringer UMC204HD első éles bevetése. Színpadi környezet, 6 tagú zenekar, beküldtem a Fantom jelét a bemeneteken, hozzá jött néhány vsti, független csatornán tak jel a dobosnak, és ez az egész távozott a L/R kimeneten. Roundtrip latency: 5ms. Meglepő és mulatságos, de nagyon meglepett, hogy dinamikában hazaküldte az elődjeit (Steinberg UR, Audient ID14, M-Audio, Scarlett 2i4) Úgyhogy holnap veszek még egyet, beköltöztetem a rack-be tartalék játékosnak, ha szükség lenne rá. Ennyi pénzért vicc... Ja, és a hangszerboltban az is meglepett a vásárláskor, hogy 2 év garit adnak hozzá :) Nincs is miről beszélni

Szerkesztette grantat
Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta grantat:

dinamikában hazaküldte az elődjeit (Steinberg UR)

Ez meglepő, mert állítólag pont az UR-eket másolták vele! :) 
És ezt vetted vagy a kicsit? https://www.basys.hu/behringer-u-phoria-umc404hd.html
Kár hogy a füles kimenetére azt írják, 50-60% felett már zajos és torzít (a konkurensekhez képest...). :( 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta djuice:

Kár hogy a füles kimenetére azt írják, 50-60% felett már zajos és torzít (a konkurensekhez képest...). :( 

1 órával ezelőtt írta grantat:

A füles kimenettel pedig nem értek egyet. Semmi torzítás, semmi zaj.

 

Erről itt lehet olvasni...

 https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/budget-dac-review-behringer-umc204hd.1658/

Konkrétabban itt:
 https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/behringer-umc-204hd-dac-and-headphone-amplifier-review.2013/

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az övé zajos volt :D Nem tudom..Engem mindig hidegen hagynak ezek a mérések. Az érdekel, mit hallok és hogyan hallom. A keverős kolléga is jelezte, hogy semmi zaj kifelé, a fejes 3/4 álláson volt, és tisztán szólt. Ez az első hangkártya, ahol nem kellett a dobos tak jeléhez + fejh.erősítőt kötni a füles kimenetre. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 perccel ezelőtt írta djuice:

Abban igazad van, hogy talán színpadon nem a phone outját hallgatja az ember. Nekem fontosabb lenne, mert home recording körülményekre használnám...

(A33-al minden OK? :) Akkor egy Fantom is van mellette?)

Igen-igen, nyilván más a szempont felvételkészítésnél . Nekem az a lényeg, hogy a színpadról szép, dinamikus sound jöjjön le. Erre tökéletes! Úgy, mint az A33 :) Imádom!! De a fantom baromira kényelmetlen. Színpadra sajnos az. Úgyhogy keresek szintit helyette

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 12. 05. at 22:39 írta grantat:

Igen-igen, nyilván más a szempont felvételkészítésnél . Nekem az a lényeg, hogy a színpadról szép, dinamikus sound jöjjön le. Erre tökéletes! Úgy, mint az A33 :) Imádom!! De a fantom baromira kényelmetlen. Színpadra sajnos az. Úgyhogy keresek szintit helyette

Régóta foglalkoztat ez a kérdés, és azt gondoltam, mezei színpadi környezetre bőven elég az ur22 mk2. Tényleg ennyit számít a hangkártya?

Általában nem tudom megfogalmazni mi a bajom a szoftveres hangszerekkel való élő munkának (nemcsak a dinamikát érzem rossznak, hanem a teljes hangképet idegennek minden mástól). Most a Neo-Soul Studio 2 appal próbáltam próbán értelmezhető hangot tekerni (igaz egy alesis micron-t használva kontrollernek :)), és ugyanabba a problémába ütköztem, mint korábban windows laptop + ur22-vel -> vagy torzan ordít a hangszín, vagy eltűnik a többi hangszer mögött. Nincs középút, nincs szép akkordozás és búgás, nincs meghatározható pozíció és karakter, illetve bizonyos velocity layer lecsengése tök műanyag. Ettől függetlenül látom a lehetőséget benne, ha hozzáértő valaki tudná hogy mit és hova tekerjen konkrétan abban a környezetben (ipad + ur22 -> keverő -> stereo aktív hangfal). Összevetve a Nord Electro 3-mal úgy fogalmazható meg, hogy a Nordot bekötöm simán a keverőbe, és szépen ott szól halkan is hangosan is, ahol kell. Megjelenik, karaktere van, szerethető, az ipadből kijövő neo-soul rhodesának meg sokkal több információ van a hangjában, mégsem tud összeállni egy egésszé, amivel játszani lehet.

Lehet ki kéne próbálnom egy behringert?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
20 órája írta wolf:

Próbáld ki, ha tudsz szerezni kölcsön. Nálam zaj, torzítás nincs. A füles sem torzít cseppet sem, 50% gain nálam már nagyon sok egy SRH440-el.

Egy baj van, a Behringer nem IOS kompatibilis, én pedig most arra rendezkedem be (legalábbis részben). Néztem további lehetőségeket azt feltételezve, hogy valóban a hangkártyámon vérzik el a dolog. Ha nem Behringer, akkor RME vagy iConnectivity, Apogee, vagy egyéb olyan eszköz érhető el, ami árban minimum a duplája a Steinbergnek. Egyelőre inkább megpróbálok tekergetni appon belül, hátha sikerül valamit. Meg talán segítene a dolgon, ha értelmezhető kontrolleren játszanék.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
26 perccel ezelőtt írta bazookabill:

Egy baj van, a Behringer nem IOS kompatibilis, én pedig most arra rendezkedem be (legalábbis részben). Néztem további lehetőségeket azt feltételezve, hogy valóban a hangkártyámon vérzik el a dolog. Ha nem Behringer, akkor RME vagy iConnectivity, Apogee, vagy egyéb olyan eszköz érhető el, ami árban minimum a duplája a Steinbergnek. Egyelőre inkább megpróbálok tekergetni appon belül, hátha sikerül valamit. Meg talán segítene a dolgon, ha értelmezhető kontrolleren játszanék.

Motu M4 még érdekes lehet. iConnectivity szerintem nem lenne előrelépés Steinbergről.

Szerkesztette brucezly
Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta bazookabill:

Behringer nem IOS kompatibilis

Berinek van ipad dokkolós hangkártyája is ám! ;)

https://www.basys.hu/behringer-istudio-is202-ipad-audio-interface.html?gclid=CjwKCAiAob3vBRAUEiwAIbs5TrWAvwcz5OfdUlcMBd-TVNaP__1b5c_AQ4vM5nbmzxu5NDz6E8kdERoCPvoQAvD_BwE

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta djuice:

Kérdés, hogy ez ugyanazokkal a konverterekkel dolgozik-e, mint az umc. Önmagában a márkanév nem biztos, hogy garancia a sikerre. De különben egy dokkoló lehet, hogy kényelmesebb is lenne, mint a steinberg.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta bazookabill:

ugyanazokkal a konverterekkel dolgozik-e, mint az umc?

Basysék biztos megmondják. Azt tudom viszont hogy csak ipadekkel megy, pl pc-vel már nem használható mint hangkártya.

Amúgy múltkorában egy elektromérnök mesélte, hogy ez a konverter hájp is valójában semmit mondó, mert van 3-4 cég a világon aki DAC-okat gyárt nagy számban, profi minőségben és nagyrészt mindenki azokat építi be a DVD lejátszóktól a több százezres hangkártyákig. Ma már ui. tökéletes minőség állítható elő olcsón az elmúlt évtizedekhez képest (amit csak a mobil telefon piac is tükröz, hogy mondjuk érintő kijelzőt se nagy kunszt ma gyártani, meg valóban penge vékonyságú készüléket). Így azok a jó minőségű DAC-ok is filléres dolgok (amiért ma már van 30000-ért is hangkari, 15 éve meg 100 alatt semmi se volt!). Viszont hogy hogyan vannak tervezve, illesztve egymáshoz a komponensek áramkörileg, az jóval többet befolyásol, mint hogy kinek a DAC-ja került bele. Én ezeket hallottam.

Szóval pl. egy erősítőt se lehet annyiból megmondani jól szól-e, hogy abban is toroid trafó van, meg mondjuk e.csöves, mert olyanból is van ezer, aztán egyik se szól egyformán...

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...