Jump to content
Ménemszól.hu
bart42

Behringer MiniMoog...

Recommended Posts

Yeah. Mintha Uli arról beszélne, mint amiről én is Dutchal vitatkoztam. Helyes. Amilyen telefonokat gyártunk és miniatürizálunk kb. a Kronos2x-nek a telefonomból kellene szólnia annak az árnak a feléért mint amiért gyártják.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Ezzel azért van baj. Sorolom:

1) bejelentettek egy terméket ami sehol nincs. Ez azért paraszt. A Deepminddel mennyit csúsztak?

2) Minimoog copy: fail. Valószínűleg nem értik a Minimoog lényegét meg ugye itt elég sok extra dolog van ami nem gyártható olcsón stb. (A Model D esetében pl. a gyártó nem tudta megoldani a modwheel midizhetőségét sem a sound megőrzése érdekében). A méret, az arányok, a játszhatóság minden számít egy ilyen hangszernél. (az AJH minimodot is be lehet állítani, de a Minimoogot sokkal kényelmesebben és gyorsabban és tulképp jobban is).

3) IP fraud. Ugyan azt írja hogy már nem védi szabadalom a technológiát, de arról "becsületesen" hallgat, hogy a Minimoog és a Moog neveket igen. 

Szerintem arra lehet számítani, hogy lesz egy fos Minimoog klón, amit lever a SUB37 (vagy a következő Moog mert istentudja Uliék mikorra készülnek el), vagy a következő Moog szinti. Lesz aki beszopja és ész nélkül süketen vásárol ahol ahogy a KT1176 esetén is láttuk, és lesz aki nem. (A Deepmind esetében egy általános, akármilyen polifón szintit vártunk, de itt most egy egzakt Minimoog klón a kihívás)

Csak mondom, hogy a Minimoog-közeli hangzás már most is elérhető. Úgy hívják hogy Minitaur, és nem is drága.

Azért abban reménykedem, hogy a Behringer fénymásolói nem fognak cégeket tönkretenni, mert nem lesz ki innováljon.

9 órája írta draco draconis:

a Kronos2x-nek a telefonomból kellene szólnia annak az árnak a feléért mint amiért gyártják.

Túl magabiztos kijelentés ez és a hasonlat is rossz. Valójában fogalmad sincs mennyibe kerülhetett az kifejleszteni, se rálátásod, se hozzáértésed nincs meg hozzá.

A Behringer esetén arról van szó, hogy megspórolják az innovációs költséget és gombért gyártják olyan helyen, ahol az emberélet sokat nem ér, ahol nincs környezetvédelmi díj stb. Uli Behringer bátran zsákmányol ki embert, környezetet azért, hogy a fejlett világban nekünk bármink lehessen olcsóért. Hiszen hogyan is lehetne élni Minimoog nélkül, nemigaz? :)

 

  • Like 3

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Nem úgy volt, hogy odyssey klónnal is előrukkol a behringer ? Abból sem lett semmi. 

A sputnik modular-os csávó viszont rackes cs-80 klónt tervez piacra dobni - annak a megvalósulására talán még esély is van.

De egyébként miért is olyan nagy újság egy minimoog klón ? Valamelyik régi studio electronics is az volt, nem ? (nem ugrik be a típusnév)

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

A Minimoogot többen klónozták, de csak inspiráció erejéig. Egyik sem szólt úgy mint a Minimoog, sem az SE-1x, sem a Macbeth M3x, sem más szintik.

Az SE1x-nek multimód szűrője volt, szinkron, ringmodulációja, sokkal szélesebb szónikus palettája, de nem szólt úgy.

A lényeget itt mondtad:

1 perce írta _cutoff:

rackes cs-80 klónt tervez piacra dobni - annak a megvalósulására talán még esély is van.

 

A modular világban tisztelik a szellemi tulajdon sértését. Aki megpróbálja, a community csúnyán meghurcolja. Az Intellijel fizet a Metropolisban alkalmazott ötletét, a Random Source tejel Serge-nek, ésatöbbi. 

A CS-80-at nem gyártják jelelnleg. A Model D bejelentése is azért szuper mert nem lehetett kapni (én mindenképp akartam egyet). Klónozzák épp az OB-X-et.

A Behringert is akkor tapsolnám meg, ha mondjuk VCS3-at klónozna vagy olyasmit, ami nem elérhető. 

Egyébként ha lehetne olcsóbban kapni Model D-t, annak örülnék, de a Behringerből kiindulva, hogy még a KT-nek sem sikerült megközelítőleg se lemásolnia a 1176-ot, ez inkább egy illúzió értékesítése a tömegeknek. Nézd meg, ott van a KT1176 az eladási listák élén. Ezek a vevők becsapottak, akik elhitték azt a marketinget, hogy a vas minden esetben jobb, a Behringer erre meg kihozott valamit ami nem plugin.

A Model D lemásolása Behringer árkategóriában borítékolja azt, hogy túl sok kanyart fognak levágni. Remélem a Deepmindet is hamarosan meghallgathatom (amúgy vettem egyet pusztán kíváncsiságból, de sajnos egyetlen percig sem működött, rögtön DSP és voice kártya hibát jelzett, tehát visszaküldtem).

Cutoff, neked meg javaslom hogy próbálj ki egy Model D-t: a kérdésedből kiindulva azt gondolom, hogy még nem hallottál szintetizázort :)

 

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
23 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Lehet hogy magadból indulsz ki, viszont elég sokat foglalkozok ezzel. Nem nyák hegesztéssel, hanem ezzel. Már 15 éve vagy inkább több. Igyekeztem megjegyezni 2006-ban azokat az arcokat, akik akkor nagy arccal kiröhögték az önvezető autók, a mesterséges intelligenciát, a rákot nanorobotokkal gyógyító technológiát, a félintelligens szoftvereket amelyek szoftvereket és mesterséges intelligenciát fejlesztenek és még sorolhatnám miket. Most hangosan röhögök rajtuk. Vajon miért? Az akkori absolute fórumról elég sokan vannak.

én arról beszéltem hogy nem tervezel és gyártasz terméket.

amiről te beszélsz az egy teljesen más skill.

24 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Csak annyit mondanék hogy inkább figyeljünk és okuljunk. Technológiai bumm van, csak sokan fel sem fogják, fel sem ismerik. Tarthatatlan az az elefántszerű konzervativizmus ami pölö a szintetizátor gyártóknál is van. A Behringer DM12 csak egy első KÖZEPES fecske, figyeld meg.

ez túl általános hogy érdemben tárgyalni lehessen róla vagy hogy kitaláljam mihez kapcsolódik.

ha pedig technológiai boomról értekezünk, arra nem biztos hogy a DM12 jó példa, tudtommal semmi újdonságot nem hoz azon túl hohy olcsó. Technológiai boom az lenne, ha szoftverben csinálja ezt meg a Behringer, vagy kitalál bármi tökújat. Mint mondjuk a DSI Pro2, a Moog Sub37, vagy a Matrixbrute. Az innováció legjava azonban modularban történik.

 

31 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Nem értek egyet az itt fórumozó emberek 90%-val, akik mind meg vannak győződve arról hogy azért ennyi a HW ára, mert ennyibe került legyártani. Ez már régóta nem igaz.

lehet hogy akkor mégis félreértettelek. én is erről beszélek. szintetizátort akárki nem tud fejleszteni, sok idő, fáradtságos, szűk piac.

 

32 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Szerinted mennyire lesz egy Model-D -nek életképessége akkor?

Ez jó kérdés. Egyrészt ki fog 20 év múlva zenét hallgatni? Mi van akkor, ha valami nagyobb izgalmat jelent vagy kiváltja azt? Vagy rájönnek hogy miért szeretjük a zenét, és akkor már csak az esszenciáját fogják gyártani? 

A másik a közeli jövőre vonatkozik: szerintem az emberek nem veszik észre, hogy a szintetizátorok élményének igencsak jelentős részét az ergonómiájuk adja. mutass egy midi controllert amin olyan távolságra vannak a gombok mint a model d-n. Azt gondolhatnád tirivális dologról beszélek, pedig ez a titok nyitja.

 

Jelenleg érdekesebb aspektus lenne tárgyalni azt, amiről szűk körben tartottam előadást, nevesen hogy az analóg szintik popularizálásával a dolog el fogja veszíteni az érdekességét, és még agresszívebben át fogja tolni a kultúrális trendet alakító elitet a modulárok területére. (Popzenében addig lehet eladni valamit amíg az nincs a tömegek birtokában, lásd Cher vs. Autotune). ugyanakkor azt látom egyre gyengébb lemezek készülnek, és a zenélés inkább ilyen homebrew (kézműves) elfoglaltsággá alakul. ahhoz pedig olcsóbb technológia is elég.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
5 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Nekem volt SE1x. Nem értettem a hájpot ami körülvette. 

nem volt hájpolva. a legnagyobb előadóknál játszott és nem díszletként. egészen kitűnő hangszerről van szó mind feature-ben mind soundban. youtubeon bárki megnézheti miért nem kell ehhez sokat hozzátenni.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
18 perccel ezelőtt írta A/D:

 

Cutoff, neked meg javaslom hogy próbálj ki egy Model D-t: a kérdésedből kiindulva azt gondolom, hogy még nem hallottál szintetizázort :)

 

A szövegértelmezés gondolom nem az erős oldalad. Megismétlem a kérdést, nyomatékosítva a lényeget:  "De egyébként miért is olyan nagy újság egy minimoog KLÓN ?" 

A fejlesztések java modularban történik. OK - milyen fejlesztés az, ami egy őskövület kábelezős, bazi nagy, törékeny, praktikátlan, lassú techre épít ?  Ne érts félre, nem vagyok a modularok ellensége, de 4-5 év múlva olyan halott lesz a dolog, hogy öröm lesz nézni, ahogy a sok brüsszeli fogtechnikus dobálja fel majd bayre ötödáron a moduljait.

 

  • Like 3

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
6 perccel ezelőtt írta _cutoff:

A szövegértelmezés gondolom nem az erős oldalad. Megismétlem a kérdést, nyomatékosítva a lényeget:  "De egyébként miért is olyan nagy újság egy minimoog KLÓN ?" 

A fejlesztések java modularban történik. OK - milyen fejlesztés az, ami egy őskövület kábelezős, bazi nagy, törékeny, praktikátlan, lassú techre épít ?  Ne érts félre, nem vagyok a modularok ellensége, de 4-5 év múlva olyan halott lesz a dolog, hogy öröm lesz nézni, ahogy a sok brüsszeli fogtechnikus dobálja fel majd bayre ötödáron a moduljait.

 

ne sértegess, ne csinálj úgy, mintha te sosem olvastál volna félre semmit. döntsd el hogy kíváncsi vagy-e a véleményemre vagy sem.

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
15 perccel ezelőtt írta A/D:

én arról beszéltem hogy nem tervezel és gyártasz terméket.

amiről te beszélsz az egy teljesen más skill.

ez túl általános hogy érdemben tárgyalni lehessen róla vagy hogy kitaláljam mihez kapcsolódik.

ha pedig technológiai boomról értekezünk, arra nem biztos hogy a DM12 jó példa, tudtommal semmi újdonságot nem hoz azon túl hohy olcsó. Technológiai boom az lenne, ha szoftverben csinálja ezt meg a Behringer, vagy kitalál bármi tökújat. Mint mondjuk a DSI Pro2, a Moog Sub37, vagy a Matrixbrute. Az innováció legjava azonban modularban történik.

 

lehet hogy akkor mégis félreértettelek. én is erről beszélek. szintetizátort akárki nem tud fejleszteni, sok idő, fáradtságos, szűk piac.

 

Ez jó kérdés. Egyrészt ki fog 20 év múlva zenét hallgatni? Mi van akkor, ha valami nagyobb izgalmat jelent vagy kiváltja azt? Vagy rájönnek hogy miért szeretjük a zenét, és akkor már csak az esszenciáját fogják gyártani? 

A másik a közeli jövőre vonatkozik: szerintem az emberek nem veszik észre, hogy a szintetizátorok élményének igencsak jelentős részét az ergonómiájuk adja. mutass egy midi controllert amin olyan távolságra vannak a gombok mint a model d-n. Azt gondolhatnád tirivális dologról beszélek, pedig ez a titok nyitja.

 

Jelenleg érdekesebb aspektus lenne tárgyalni azt, amiről szűk körben tartottam előadást, nevesen hogy az analóg szintik popularizálásával a dolog el fogja veszíteni az érdekességét, és még agresszívebben át fogja tolni a kultúrális trendet alakító elitet a modulárok területére. (Popzenében addig lehet eladni valamit amíg az nincs a tömegek birtokában, lásd Cher vs. Autotune). ugyanakkor azt látom egyre gyengébb lemezek készülnek, és a zenélés inkább ilyen homebrew (kézműves) elfoglaltsággá alakul. ahhoz pedig olcsóbb technológia is elég.

Bocs ha rövid leszek.

Gondoltad volna hogy a MI-nek köze van a vacak minőségű selfi képeket gyártó felszínes buta emberek tömegéhez? Meg az önvezető autóknak? Meg az altavista keresőhöz? A Facebookhoz? Stb?

A Deepmind elég fura is lett volna ha a legcsúcsabb cucc lenne ... az ára az innováció leginkább. Mert tömegek veszik.

 

 

 

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
4 perccel ezelőtt írta A/D:

ne sértegess, ne csinálj úgy, mintha te sosem olvastál volna félre semmit. döntsd el hogy kíváncsi vagy-e a véleményemre vagy sem.

Megvárjuk mi sül ki ebből a minimoog klónból és utána minden bizonnyal visszatérünk a topik témájához. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
1 perce írta draco draconis:

Bocs ha rövid leszek.

Gondoltad volna hogy a MI-nek köze van a vacak minőségű selfi képeket gyártó felszínes buta emberek tömegéhez? Meg az önvezető autóknak? Meg az altavista keresőhöz? A Facebookhoz? Stb?

A Deepmind elég fura is lett volna ha a legcsúcsabb cucc lenne ... az ára az innováció leginkább. Mert tömegek veszik.

 

 

 

nekem is megvannak a technológia fejlődéséhez kapcsolódó elméleteim, tulajdonképp ebből élek.

de nem tudom ez hogy kapcsolódik ide.

a Deepmind ára nem innováció. már amennyiben a globalizációt nem értelmezzük innovációként. akkor beszélnénk innovációról, ha ugyanazt a funkciót kevesebb alkatrészekből vagy egyszerűbb összerakással, vagy technológiai újítás révén érné el, de nem ez történt.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Az ár is innováció. Kurzweil szerint is ez az egyik legfontosabb tényező mennyiért lehet adott komplexitású elektronikai terméket legyártani.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Nem érted mire gondolt Kurzweil. Kurzweil az ASIC-ról és a félvezetőkről fejlődéséről mondta ezt. Innováció egy chipre felintegrálni egy egész hangszert, de nem innováció távolkeletre tenni a gyártást, ahol ki lehet zsákmányolni a környezetet és a munkaerőt, viszont nem eredményez komplexebb elektronikai terméket. Lényeges különbség hogy az előbbinek direkt következménye a technológiai fejlődés, ami nem igaz az utóbbira, amit Uli is csinál, vagyis nem innovál. Vagy kb annyira innováció mint amennyire a karaoke az.

Elfelejtettem mondani, hogy egyetértek azzal, hogy a verseny innováció segítő tényező, feltételezve hogy a Behringer nem gondolja az épp friss ötletek lenyúlását is megjátszhatónak.

Én Uli Behringer kijelentéseiből kritizáltam néhányat etikai szempontból (plusz a bejelentünk valamit ami még sehol nincs).

 

 

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
33 perccel ezelőtt írta A/D:

Nem érted mire gondolt Kurzweil. Kurzweil az ASIC-ról és a félvezetőkről fejlődéséről mondta ezt. Innováció egy chipre felintegrálni egy egész hangszert, de nem innováció távolkeletre tenni a gyártást, ahol ki lehet zsákmányolni a környezetet és a munkaerőt, viszont nem eredményez komplexebb elektronikai terméket. Lényeges különbség hogy az előbbinek direkt következménye a technológiai fejlődés, ami nem igaz az utóbbira, amit Uli is csinál, vagyis nem innovál. Vagy kb annyira innováció mint amennyire a karaoke az.

Elfelejtettem mondani, hogy egyetértek azzal, hogy a verseny innováció segítő tényező, feltételezve hogy a Behringer nem gondolja az épp friss ötletek lenyúlását is megjátszhatónak.

Én Uli Behringer kijelentéseiből kritizáltam néhányat etikai szempontból (plusz a bejelentünk valamit ami még sehol nincs).

Azért ne felejtsük el, hogy Uli bácsi abból gazdagodott meg, hogy másolt és eladta a hulladékot. Ilyen volt az alsó-középkategóriás dbx compressor, a Genelec monitor, meg ezek. Aztán megvette a Midas-Klark Teknik -et, a TC Electronic-ot, a Turbosoundot, a Lab Gruppent meg a Lake-t. Az a baj, hogy a koppintósdi eztán is működni fog.

De amúgy tök egyet értek, mert feláll a szőr a hátamon amikor kiadják Midas néven az iPad kontrollált kezelőfelület nélküli digitális keverőjük. Teljesen anti-midas az egész, pedig a PRO szériás keverőiket imádjuk, főleg hogy hangban mondjuk top3 ami a live érát illeti.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Ekkor: 2017. 03. 05. at 21:14 írta A/D:

nekem is megvannak a technológia fejlődéséhez kapcsolódó elméleteim, tulajdonképp ebből élek.

de nem tudom ez hogy kapcsolódik ide.

a Deepmind ára nem innováció. már amennyiben a globalizációt nem értelmezzük innovációként. akkor beszélnénk innovációról, ha ugyanazt a funkciót kevesebb alkatrészekből vagy egyszerűbb összerakással, vagy technológiai újítás révén érné el, de nem ez történt.

Megkerestem már a könyv vonatkozó részét, mert nem igazán értem mit nem értesz, de hátha így átmegy. AZ ÁR IS INNOVÁCIÓ.

"Az evolúciós folyamat nem zárt rendszerekben működik, az
evolúció egy nagyobb rendszer káoszából merít, onnan veszi a
diverzitásra való lehetőségeit. Mivel az evolúció a saját egyre
növekvő rendjére is épít, az evolúciós folyamatokban a rend
exponenciálisan növekszik.
• A fenti megállapítás folyományaként az evolúciós folyamatok
„megtérülései” (például a gyorsaság, a hatékonyság, a
költséghatékonyság vagy egy folyamat általában vett „ereje”) az
idő múlásával szintén legalább exponenciálisan növekednek. Ezt
láthatjuk Moore törvényében, mely szerint a mikrochipek minden
új nemzedéke (melyek jelenleg hozzávetőlegesen kétévente
bukkannak fel) ugyanakkora területen kétszer annyi alkatrészt
tartalmaz, s ezek lényegesen gyorsabban működnek (mivel az
elektronoknak kisebb távolságokat kell megtenniük az alkatrészek
között és azokon belül, illetve további tényezők miatt). Ahogyan
azt lentebb illusztrálni fogom, az információalapú technológiák
teljesítményének és ár–teljesítmény-arányának ez az
exponenciális javulása nem korlátozódik a számítógépekre,
hanem lényegében minden információtechnológiára igaz, és
magában foglalja a sokféle módon mért emberi tudást is. Azt is
fontos megjegyezni, hogy az „információtechnológia” kifejezés a
jelenségek egyre szélesebb körét öleli fel, és végső soron
tartalmazni fog minden gazdasági és kulturális tevékenységet.

• Egy másik pozitív visszacsatolás, hogy minél hatékonyabbá
válik egy evolúciós folyamat – például minél nagyobb
teljesítményt és költséghatékonyságot ér el a számítás –, annál
több erőforrás fordítható a folyamat további fejlesztésére. Ennek
eredményeképpen létrejön az exponenciális növekedés második
szintje; azaz maga az exponenciális növekedés rátája sem állandó
ütemű – az exponenciális függvényben szereplő kitevő maga is
egy exponenciális kifejezés. Például ahogy később, a Moore
törvénye: az ötödik paradigma című ábrán láthatjuk, a XX.
század elején három év kellett a számítás ár–teljesítményarányának
kétszeres javulásához, a század közepén viszont csak
kettő. Jelenleg körülbelül évente feleződik meg. Nemcsak a
chipek teljesítménye duplázódik meg évente, hanem a gyártott
chipek száma is exponenciálisan nő, így a számítástechnikai
kutatási ráfordítások drámaian megnőttek az évtizedek során."
 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Ha csak közel lesz olyan jó, mint egy igazi Minimoog, szerintem bőven megéri.

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Másfél milla alatt nincs szinti ! Aki másképp gondolja, az egyrészt totál dilettáns (a.k.a. hülye), másrészt nem hallott még szintit. :)

Viccet félretéve ha nem minimoog klón lenne, hanem egy ugyanilyen feature készlettel rendelkező "sima" monoszinti, szerintem senkit nem érdekelne. Tizensokezer ilyesmi monó van a piacon, árban is hasonlóak. Ez legfeljebb akkor lesz nagy bumm, ha tényleg 90-95%ban ugyanúgy fog szólni mint a minimoog ÉS nem maradnak a kezedben a potik, kapcsolók két hét után.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

×