Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Teljesíményprobléma


Caparso

Kérdés

Sziasztok!

Adott egy számítógép, ami egészen pontosan:
i7-860 2,83Ghz
12GB 1333Mhz ddr3
1Tb 7200rpm
Asus nvidia gts450
ESI Maya 44 xTe (asio 2.0 hang)

Adott az FL, ami KB 30 csatornánál kiakad, szaggat és hallgathatatlanná teszi a projektet, nem hogy szerkeszthetővé egy ilyen konfigon úgy, hogy közben a processzor terhelése még a lehetséges felét sem közelíti meg.
Mellékeltem egy képet.
Az elmúlt 2 évben olyan tanácsokat kaptam, hogy vegyek memóriát a szar gépembe, vegyek asio-s kártyát (ami annyit segített, hogy mostmár kisebb a latency), vegyek egy rendes gépet, ne akarjak szir-szarokkal zenélni, hát hova is gondolok... Amikor így tételesen leírtam a konfigot, hirtelen mindenki elcsendesedett, a probléma pedig azóta sem lett megoldva.post-1958-0-19058800-1360163201_thumb.pn

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

Legjobb tudomásom szerint nincs. Ahelyett van a processzorfigyelő, ami lehet, hogy fl-ben inkább asio mérő, ha kiakad harmincakárhány százalékos cpu terhelés mellett.
Isten tudja... Teljesen tanácstalan vagyok. Az a probléma, hogy más daw-okhoz nem értek, hogy esetleg felépítsek benne egy projektet, akkor szűkülne a hibakeresési kör...

Link to comment
Share on other sites

Az asio4all alapból jár az FL-hez. Nem vettem volna rendes asio kártyát, ha jó lenne vele. Kb ugyanaz igazából mindhárom verzió (alap windows-os driver, asio4all, asio2.0), csak a latency változik.
DE hiába tolom fel a buffert maxra bármelyiknél, igazából ugyanúgy megmarad az a bizonyos határ, ahol már akad.

Link to comment
Share on other sites

első lépésben optimalizálni kéne gépet
https://www.steinberg.net/en/support/knowledgebase_new/show_details/kb_show/optimizing-windows-for-daws.html
az előző link alatti 11. pont-ban említett http://www.thesycon.de/eng/latency_check.shtml  mellett http://www.resplendence.com/latencymon is használható, második lépésben elkéne kezdeni freezelni/bounce-olni azokat a sávokat amik tömve vannak plugin-ekkel  http://audio.tutsplus.com/tutorials/production/a-guide-to-freezing-and-bouncing-in-fl-studio/


btw, a windows alatti cpu méter és az fl beli cpu peak meter-nek nem sok köze van egymáshoz 


 

Link to comment
Share on other sites

Nézd meg, hogy melyik plugined mennyit zabál és ügyesen kell bánni a mennyiségekkel.

Zengetők, delayek pl. mehetnek effekt utakon is, nem kell insertbe rakni őket minden sávra.

A helyedben néznék egy vinyó sebességet is valami mérő programmal. Széttöredezett vinyón

nagyon hamar elakad a lejátszás. Legalábbis nem volt egyértelmű nekem így hirtelen, hogy mi is akad el,

mert ugye elakadhat az audio jelfolyam is, ami lényegében csak a vinyón múlik, ha amúgy oké az ASIO driver.

Meg a pluginekkel is ki lehet ütni a gépet, de az viszont nem 30%-os processzor terhelésnél szokott megesni.

Esetleg egy processzor hőmérséklet mérés sem árt.

Ha szarul van rászerelve a hűtőborda, akkor ennyi sávnál pluginekkel simán befürdik.

Aztán a törött cuccok gyakran összeakadnak, ha rossz a törés.

Az UAD rendszerünk full legál, így aztán nem nagyon vágom, hogy mostanában mik a hisztis pluginek,

amiket kerülni kell, de ilyenek mindig is voltak és lesznek is.

Szóval sok dolog okozhatja a problémáidat.

Link to comment
Share on other sites

50-60 sáv nekem még a p3-asomon is elfuttott 8-10éve...

nem zenélgetek olyan régóta, milyen cipőben járt az áramkör-szimulátor technológia akkortájt, mert pl. az u-he Diva-ja divine minőségben egy komplexebb preset-el most is kifektet akármely gépet egyetlen hanggal 

ui. najó 2-3 hanggal :)

Link to comment
Share on other sites

Töfivel egyetértve, sok dolog okozhatja a problémádat, nagyjából azok, amiket Ő is felsorolt. Jómagam nagyon régen egy hasonló "erejű", UAD-okkal felszerelt, MAC-PRO-val nyomom, ami a közvélekedés szerint a core-audiója, belső felépítése, stb. miatt egy kicsit stabilabban kezeli a dolgokat, ráadásul egészen másképp van nálam felépítve a rendszer, mivel mindenféle A/D-D/A konverziók külső vasakkal vannak megoldva, a géppel kizárólag egy digitális IO rendszeren keresztül (RME Ray-Dat) kommunikálok, tehát nincs is "hangkártyám", ami problémákat okozhatna, stb, stb ÉS MÉGIS MEG TUD FEKÜDNI, akár 30 sávnál is, (ennyit szinte sosem használok egyébként) tehát nem hiszem, hogy a hardvereddel lenne a probléma.

 

Mindenféle PC-s és FL Studiós tapasztalat nélkül írok, így csak általánosságokat tudok, segítő szándékkal:

 

- Gondold végig, hogy valóban kell-e annyi sáv, úgy általában? Szerintem olyan 10-15 már bőven sok is lehet kompoziciós tekintetben, annyival már bőven lehet "jó számot" csinálni, persze ez zenefüggő. Nekem elég szokott lenni, de ez most mellékes.

- Az FL-t nem tartja a szakmai közvélekedés "professzionális" DAW-nak, aminek az okait most nem fogom tudni megfogalmazni, hogy miért, de lehet, hogy pl a belső erőforrásgazdálkodása (illetve annak a hiányosságai) lehet az egyik ok. De, ha ezt szereted, akkor ezzel kell együtt élni, csak ki kell ismerni a hisztijeit.

- Valóban vannak nagyon "éhes" pluginek, amikből akár 4-5 egyszerre történő használata (ne felejtsük: sztereóban egyből duplázódik minden!) is megfektethet akármit. Ez vagy a plugin jellegéből, vagy a leprogramozás szakszerűségéből, vagy egy esetleges törés bugjaiból fakadhat. (Az esetleges tört verzió az FL-ben is lehet probléma - illetve a tört dolgok hatványozottabban tudnak összeakadni). A plugin "jellege" (funkciója) alapján lehet csak előzetesen kiszűrni a várhatóan problémás plugokat. A megírás szakszerűségi jellemzői, vagy az esetleges törési viselkedés ismerete csak tapasztalati jellegű lehet. Funkció alapján alapból nagyon "éheseknek kell lenniük" a delay, reverb (mintahasználó verziók), multiband compressor jellegű effekteknek. Ezek valamilyen módszertan szerint mintát vesznek az adott jelből, vagy háttérkönyvtárból, és azzal operálnak, ami már csak jellegéből fakadóan sem lehet realtime, tehát cashelés, erőforrás sok kell nekik. Szintén nagyon sok erőforrást köthetnek le szofthangszerek, ami a komplexitástól, jellegtől függhet. Jómagam a Korg, és a GMedia "csapatot" hansználom a Logic saját hardwiredjein kívül (bár főleg vasazok), és pl a Korg Legacy Cell-jéből, vagy a Gmedia Minimonsta-jából jó, ha négy-öt tud egyszerre futni, úgy, hogy semmi más nincs mellette. A plugokat tehát le kell tesztelni, és ha kialakul belőluk a "gyanús" galeri, akkor azokat vagy nem kell használni, vagy ha nélkülözhetetlenek, akkor egy bizonyos darabszám felett mindenképpen freeze lesz a sáv sorsa.

- Esetleges hardverkulcsok, perifériák, egyebek is nagyon lelassíthatnak egy nagyon erős gépet is, még akár úgy is, hogy nem is az éppen futó alkalmazás igényli azokat. Csak példaként: egyszer zenélés közben rajta maradt véletlenül egy fényképezőgép USB-n a gépen. Állandóan kommunikálni akart annak az SD kártyájával is, ha keresett valamit... És az a a"valami" lehetett éppen egy sampling minta is. Olyan 80%-os sebességesés volt. Ugyanez igaz lehet háttérben futó alkalmazásokra is, vagy netkapcsolatra. Akár egy túl nagy méretű desktop fotó is lehet probléma. Néha nem árt ránézni, hogy mi mindent futtat egyszerre a gép.

- Megpróbálhatod legalább a D/A konverziót levenni a gép válláról, akár csak próbaképpen is, ha a hangkártyád digitális kijáratára (gondolom van), irányítod a kimenetet, és bármilyen háztartási digitális bemenetű (majd minden mai hificuccnak van ilyenje) erősítőn hallgatod. De ha nincs ilyen a közelben, akkor is "némán" ki lehet próbálni azt, hogy ugyanúgy megfekszik-e, ha kiiktatod a D/A konverziót.

- Azt nem írtad, hogy milyen felbontásban dolgozol, de tök felesleges 44.1/24 fölé menni, bárki bármit is mond.

 

Hirtelen ennyi.

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm, írtok egy csomó hasznos dolgot!

Azóta ami történt:
-Végigcsináltam a steinberg-es gépoptimalizációt
-A latency checker 120 microsec fölé semmikor sehogyan sem megy. (bár ezt nem tudom egészen pontosan mit jelent, zöld színű -> biztos jó :D)
-egy húzosapp projektben freezeltem néhány csatornát

A freeze-től nyilván jobb lett, de egy ilyen vassal a projekt alatt, nehezemre esik free-zelgetni, (a k***a anyját inkább).

Gyakoriságot tekintve (ahol az első a leggyakoribb), a következő hangkeltőket használom:
-Sylenth1
-Nexus2
-Omnisphere

Arányaiban kb: ahol van 6-8 sylenth, ott van 1-2 omnisphere, de a 30 sávból pl csak 10-13 a szinti.

Effektekből ami feltűnően sokat eszik, az az izitope egy master csatornán.
Gyakran használt effektek hasonlóan rangsorolva:
-Fruity Parametric EQ 2 (messze a leggyakoribb, elvileg szinte minden csatornán)
-Bionic Delay  --->ingyenes plug
-Gross Beat
-The Glue (compressor)
-Aether (Algorithmic Reverb)
-Analogic Delay --->ingyenes plug
-Fruity Reverb 2
-Sonitus fx reverb



Mindent összevetve egy ilyen szaggatós-pattogós hallgathatatlan 30 csatornás projektben körülbelül 70 plugin található(VST-VSTI pluginok egyaránt, kb az imént felvázoltak szerint).

Link to comment
Share on other sites

iZotope-ból melyik, majd okos emberek kijavítanak ha nem így van, de tudtommal Ozone-t mixdown/mastering-nél kell használni (tehát nem az alkotói fázisban) ennek megfelelően nagyon magas a CPU igénye ( http://www.izotope.com/products/audio/ozone/help/iZotope_Ozone5_Help.pdf 135. oldal ), míg az Alloy-t channelstrip-ként alacsony CPU igény, nincs késleltetés

egyébként a TuneUp Utilities 2013 turbo módja http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/features/turbo-mode/ még tud adni 10%-ot de lényegében mindent lekapcsol ...

Link to comment
Share on other sites

A Glue is meg tudja zabálni a procit, pláne akkor, ha a realtime oversampling az egekbe van küldve. 
Állítani itt tudod: 197752d1287050782-cytomic-glue-bus-compr

Bár úgy emlékszem, ha én nem állítok rajta, akkor alapból nincs magas értéken. Ki tudja, hátha ez segít. 
Minden esetre részvétem, igen bosszantó lehet egy alig használható erőgép fölött csücsülni. 
 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...