Jump to content
Ménemszól.hu
  • 1

Access Virus TI Snow


Sarki Róka

Kérdés

Sziasztok!
 
Friss hús vagyok a fórumon, de már régóta olvasgatom és mivel sok jó és hasznos infóra lehet itt szert tenni, kíváncsi vagyok a véleményetekre a címben említett drágasággal kapcsolatban. A konkrét kérdéseim: 
 
Mennyire színpadképes a hangszer?
Mennyire macerás a programozása szoftver nélkül?
 
Elsősorban a kevés poti az, amelyek előhívták bennem a két fentebbi kérdést. Na meg az, hogy tényleg azt hallom, hogy egy olyan "mélységű" hangszernek a programozását mint a Virus nem lehet csak olyan könnyen lerendezni néhány gombbal és még kevesebb tekerővel. Már egy jó ideje tolom különféle stúdióprogikkal és tapasztalatból tudom, hogy azért nem árt, ha van mit csavargatni. :D   
Egyébként minden pro és kontra érvre, TAPASZTALATRA kíváncsi vagyok a Snow-al kapcsolatban, ami eszetekbe jut!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 65
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok!

Volna tippetek,hogy lehet használni a snow vocoderét? A pachek amik vocoder gyanánt vannak megadva nagyon halkan szólnak és ha nem éri jel a bemenetet egy idő után megszólal egy folymatos szintihang. Ha megkocogtatom a miksit vagy belebeszélek elhallgat de pár másodperc elteltével ismét megszólal. 

Köszi a segítséget,

M

Link to comment
Share on other sites

Helló!

 

Tapasztalt Live és Snow felhasználókhoz lenne egy kérdésem!  Hogyan érdemes rögzíteni a megírt midit?  Audio exportnál ugyanis nem lehet usb-n keresztül megoldani egy az egyben. Nem is engedi....

Én a következőt találtam ki: / de így a néha 4 sáv használata miatt esetleges hibák, recsegések benne vannak, ezért egyesével kell/

A négy Snow sávot group-olom, majd insert audio, bemenet a Snow, majd rec és realtime-ban rögzítem. Ha csak loop csavarás nélkül, akkor elég egy kis darab.... persze ha fx elve van vagy autofilterezve akkor végig. Köszi ha van válasz! ;)

Szerintem itt az első videóban megtalálod a választ. (Live-ot használsz, jól emlékszem?)

http://www.youtube.com/watch?v=DrYDQZYrOyc&list=PLa9ASr8n5idC5FKoaf7yaWUvza1Zj71_t

Link to comment
Share on other sites

Helló!

 

Tapasztalt Live és Snow felhasználókhoz lenne egy kérdésem!  Hogyan érdemes rögzíteni a megírt midit?  Audio exportnál ugyanis nem lehet usb-n keresztül megoldani egy az egyben. Nem is engedi....

Én a következőt találtam ki: / de így a néha 4 sáv használata miatt esetleges hibák, recsegések benne vannak, ezért egyesével kell/

A négy Snow sávot group-olom, majd insert audio, bemenet a Snow, majd rec és realtime-ban rögzítem. Ha csak loop csavarás nélkül, akkor elég egy kis darab.... persze ha fx elve van vagy autofilterezve akkor végig. Köszi ha van válasz! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hello! Snow gyári preseteit bővíteném, az oldalon találtam 9 oldalonyi cuccot regisztráció után. Pár kBnyi adatok, ezeket másolni kell valamilyen könyvtárba v letölthető valahonnan egyben? Thx

win / a dokumentumok mappában az access alatt van az összes preset (oda kell másolni)

Link to comment
Share on other sites

Rejtve van. Az engine ugyanaz, a Snow is 3 oszcillátor+sub-ot tud, csak nem raktak neki ki külön menügombot (korlátozott a hely ugye), de úgy emlékszem valamelyik oszcillátor menüben lapozgatva elérhető a 3. is. A szoftverből meg biztos. Annó a Virus B-n is csak menüből lehetett hozzá férni a 3-as oszcillátorhoz..

Link to comment
Share on other sites

Szia!

 

Színpadképes mint állat: ha csak egy midibillentyűzetre akarod kötni+ patcheket váltani és max 4 paramétert változtatni a patcheken potméterekkel. Midiről vezérelve stabil és megbízható a Ti Snow.

 

A programozása: a menürendszerben való lépkedés megöli a kreatív ötleteket, kizárja a gyors megvalósítást, így csak előre kigondolt paraméter megkeresésével tudsz operálni, semmi kalandozás, kísérletezés. Plugin nélkül feleseleges nekiálni sajna.

Link to comment
Share on other sites

A Virusokkal eddig jó tapasztalataim vannak színpadon (Virus B, meg TI desktop, bár az utóbbival csak a próbákig jutottam, színpadra már nem). Ellenben ilyen szituban a Virus Controlt el lehet felejteni, főleg, ha szekvenszerrel is meg akarod hajtani. A hangszín váltások egyszerűen túl lassúak az oda-vissza sysex kommunikáció miatt, meg kell a dalok elején hagyni 1-2 ütemnyi szünetet, hogy a Virus TI szinkronba kerüljön a dallal. Jobb hagyományos MIDI-vel küldeni neki a szekvenciákat. 

 

Volt egy darabig Snow-m is, de nekem is túl macerás volt a gyengített kezelőfelület, úgyhogy inkább visszaváltottam Virus C desktopra. 

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm szépen a válaszokat! Én is gondolkodtam Virus C-ben,de mire megérdeklődtem már el lett passzolva, pedig alig 2 hónapos volt a hirdetés, szóval nagyon kapós a cucc...

 

Egyébként a konkurens Clavia cég Nord Lead-jeinek a hangját is imádom, gondolkodtam egy NR 2X-ben, de sztem a Snow annyi mindenben többet tud, hogy a 100E Ft különbség ellenére inkább érdemes abba beruházni...Sztem... Ráadásul a NR 4 már simán lepipálja tudásban a 2x-et.

Link to comment
Share on other sites

Még valami eszembe jutott:

http://www.producerdj.hu/2012/02/07/teszt-access-virus-snow/

Biztosan olvastátok már, ha Snow-al volt dolgotok. A kérdésem az lenne, hogy a cikk végén összegzett "Kontra" érvekben felsorolt problémák mennyire lettek azóta orvosolva? Voltak azóta upgrade-ek? (Főleg ez a layerezési probléma fúrja az oldalamat).

 

A Snow-ot különben főleg stúdió célra használnám, csak azért érdekelt, hogy mennyire masszív Live Act közben, hátha egyszer...De a válaszok alapján némi kompromisszummal el lehet vele vinni a show-t. Úgy veszem ki a hozzászólásotokból, hogy MIDI kontroller címzésekkel azért becsülettel lehet csapatni, ugye?

 

Szerintem a linkelt cikkben említett "lebutítások" (pl. polifónia kevesebb) ellenére is még bőven van ereje a cuccnak. A kísérletezés azért hiányozni fog, a plugin programozás kompromissumát is vállalom, szekvenszernek stúdió progit használnék, hangszínváltás problémáját sampler-rel kezelném. 

Link to comment
Share on other sites

A Szoftver stabilitás sokat javult amíg nálam volt (pár hónapja cseréltem C-re), nem is emlékszem fagyásra. Engem egyedül ez a szinkronizálási hülyeség volt ami idegesített. Arra gondolok, hogy előre kell hagyni üresen 1-2 ütemet a dal elején, különben esélyes, hogy csúszkálni fognak a hangok.  Meg az, hogy feljátszáskor, ha nem kapcsolod direkt monitoringra az adott partot, akkor bizony érezhető egy kis késés, még viszonylag alacsony latency beállításokkal is. Ugyanez igaz volt egyébként a TI Desktop verzióra is, tehát ez nem snow specifikus. Ellenben, ha plugin nélkül csak szimplán MIDI-n használod, akkor ugyan olyan stabil mint az A/B/C szériák voltak.

Az, hogy a cikk szerint csak 3 layer-t, (pontosabban part-ot Virus terminológiában) visz rendesen, szerintem félreértés. Igazából ez a hangszín bonyolultságától, és a dallamok által megkívánt polifóniától függ, mivel a Virus dinamikusan terheli a DSP-t. Ha telenyomsz egy hangszínt hipersaw oszcillátorokkal, moog modellező filterekkel, meg az unisono-t is feltolod, akkor simán megeheti egy layer is a DSP-t. Ellenben, ha klasszikus oszcillátorokat használsz, és kerülöd a terhelőbb effektek, esetleg a zengető használatát, akkor lehet spórolni a DSP-vel. (Ez egyébként a korábbi Virus szériáknál is így van.) Azt hiszem a Getting Started guide-ben van egy fejezet, ami azzal foglalkozik, hogy melyek a DSP-t terhelő szintézis elemek, effektek. Azt mondjuk nem is értettem, hogy ha a Snow teljesítménye fele a desktopnak, akkor miért csak 4 partot engednek vele használni, miért nem 8-at? Gondolom ez már marketing, hogy megvedd inkább a nagy tesót.

Link to comment
Share on other sites

Engem egyedül ez a szinkronizálási hülyeség volt ami idegesített. Arra gondolok, hogy előre kell hagyni üresen 1-2 ütemet a dal elején, különben esélyes, hogy csúszkálni fognak a hangok.  Meg az, hogy feljátszáskor, ha nem kapcsolod direkt monitoringra az adott partot, akkor bizony érezhető egy kis késés, még viszonylag alacsony latency beállításokkal is. 

ez nekem LIve9 alatt megszünt, mintha VSTi lenne (nagyon zsír), meg mondjuk pöttyet zavaró hogy nem írja ki mennyi polifónia ment el, csak az lcd-n látni a kis ikonon mennyire terheli a cuccot az adott patch... 

Link to comment
Share on other sites

Az, hogy a cikk szerint csak 3 layer-t, (pontosabban part-ot Virus terminológiában) visz rendesen, szerintem félreértés. Igazából ez a hangszín bonyolultságától, és a dallamok által megkívánt polifóniától függ, mivel a Virus dinamikusan terheli a DSP-t. Ha telenyomsz egy hangszínt hipersaw oszcillátorokkal, moog modellező filterekkel, meg az unisono-t is feltolod, akkor simán megeheti egy layer is a DSP-t. Ellenben, ha klasszikus oszcillátorokat használsz, és kerülöd a terhelőbb effektek, esetleg a zengető használatát, akkor lehet spórolni a DSP-vel. (Ez egyébként a korábbi Virus szériáknál is így van.)

És hogyan kezeli a Virus a DSP overload-ot? Lefogsz egy akkordot egy "határon táncoló" patch-en és beszaggat az egész? Vagy random lebutítja a hangszínt, hogy elbírja a dsp?

Link to comment
Share on other sites

Nem szólaltatja meg azokat a hangokat amelyekhez már kevés a szufla. Beállítástól függ, hogy az utoljára játszott hang a fontosabb vagy a korábban lefogott. Ha több parton szólalnak meg dallamok, akkor meg lehet adni, hogy melyik partok magas prioritásúak, melyek alacsonyak, és, ha kifut a dsp-ből akkor elcsen note-okat az alacsonyabb prioritású hangokat játszó partokról. Recsegés nincs, csak annyit érzékelsz, hogy bizonyos hangok nem szólalnak meg, vagy idő előtt elhallgatnak. Ezt egyébként note stealingnek hívják, és a legtöbb hardver szintiben alkalmazzák, a polifónia korlátok elérésekor.

Link to comment
Share on other sites

valószínűleg belefutottál már mindenesetre berakom a linket ide is :

virus_ti_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

 

The Access Virus has grown to become one of the most influential synthesizers in the production of dance music.
For this sessions tutorial we decipher the often bewildering array of parameters on offer and show how you can use the Virus Ti to its full potential.

http://www.dancemusicproduction.com/session-05-virus-ti/

közel 5órás örömködés a Virus-al(csak VST integrációs részével) Virus tulajoknak kötelező darab

Link to comment
Share on other sites

Nem szólaltatja meg azokat a hangokat amelyekhez már kevés a szufla. Beállítástól függ, hogy az utoljára játszott hang a fontosabb vagy a korábban lefogott. Ha több parton szólalnak meg dallamok, akkor meg lehet adni, hogy melyik partok magas prioritásúak, melyek alacsonyak, és, ha kifut a dsp-ből akkor elcsen note-okat az alacsonyabb prioritású hangokat játszó partokról. Recsegés nincs, csak annyit érzékelsz, hogy bizonyos hangok nem szólalnak meg, vagy idő előtt elhallgatnak. Ezt egyébként note stealingnek hívják, és a legtöbb hardver szintiben alkalmazzák, a polifónia korlátok elérésekor.

Értem. Sejtettem, hogy a recsegés azért elég gáz lenne :)

Link to comment
Share on other sites

nézegettem mennyit visz egy patch-el, de nem bírtam eljutni csak a harmadik csíkig vele (a terhetlség-o-méteren)

http://soundcloud.com/xbitz/virus-reverb-full-damping

pedig raktam rá, hypersaw-ból : 7-et , unsion-ból : 6-ot ,meg kórust is, és delay-t , és meg is zengetettem, de  jól bírja

Köszi szépen a linket (igen,már hallottam a tutorialról) és a klasszz demót, szóval akkor csak 3part-ig jutottál vele a "rétegezésnél", ha jól értem. Érdekes, mert én is ezt olvastam, de G.t. erre a kérdésemre adott egy abszolút logikus és ebből kifolyólag hihető választ (lásd középen):

 

A Szoftver stabilitás sokat javult amíg nálam volt (pár hónapja cseréltem C-re), nem is emlékszem fagyásra. Engem egyedül ez a szinkronizálási hülyeség volt ami idegesített. Arra gondolok, hogy előre kell hagyni üresen 1-2 ütemet a dal elején, különben esélyes, hogy csúszkálni fognak a hangok.  Meg az, hogy feljátszáskor, ha nem kapcsolod direkt monitoringra az adott partot, akkor bizony érezhető egy kis késés, még viszonylag alacsony latency beállításokkal is. Ugyanez igaz volt egyébként a TI Desktop verzióra is, tehát ez nem snow specifikus. Ellenben, ha plugin nélkül csak szimplán MIDI-n használod, akkor ugyan olyan stabil mint az A/B/C szériák voltak.

Az, hogy a cikk szerint csak 3 layer-t, (pontosabban part-ot Virus terminológiában) visz rendesen, szerintem félreértés. Igazából ez a hangszín bonyolultságától, és a dallamok által megkívánt polifóniától függ, mivel a Virus dinamikusan terheli a DSP-t. Ha telenyomsz egy hangszínt hipersaw oszcillátorokkal, moog modellező filterekkel, meg az unisono-t is feltolod, akkor simán megeheti egy layer is a DSP-t. Ellenben, ha klasszikus oszcillátorokat használsz, és kerülöd a terhelőbb effektek, esetleg a zengető használatát, akkor lehet spórolni a DSP-vel. (Ez egyébként a korábbi Virus szériáknál is így van.) Azt hiszem a Getting Started guide-ben van egy fejezet, ami azzal foglalkozik, hogy melyek a DSP-t terhelő szintézis elemek, effektek. Azt mondjuk nem is értettem, hogy ha a Snow teljesítménye fele a desktopnak, akkor miért csak 4 partot engednek vele használni, miért nem 8-at? Gondolom ez már marketing, hogy megvedd inkább a nagy tesót.

 

Link to comment
Share on other sites

Köszi szépen a linket (igen,már hallottam a tutorialról) és a klasszz demót, szóval akkor csak 3part-ig jutottál vele a "rétegezésnél", ha jól értem. Érdekes, mert én is ezt olvastam, de G.t. erre a kérdésemre adott egy abszolút logikus és ebből kifolyólag hihető választ (lásd középen):

nem rétegezésnél, amit beszúrtam ez egy patch-egy layer, a netről lőtt képen

img1568tw.jpg

 

 

a SEQ MODE CAT:Arpeggiator mellett van egy ikon, amiben a képen egy vonás van - ez jelzi hogy egy patch mennyire terheli a Virus-t - na abba került három vonás a fenti mintában (ránézésre 6 vagy 5 fér bele), magyarán szerintem kb. 2 olyan patch amit feljebb beszúrtam már kiüti a Snow-t (kb.)

Link to comment
Share on other sites

Ma kipróbáltam a Virus TI Polar-t (Snow nem volt kirakva Hitspace-ben) és nagyon bejön, viszont újabb kérdések merültek felbennem:

A Soft Knob-ok címezhetőek-e? Azaz Snow-on lehetséges-e az automatikusan felkínált értékek helyett mást "berakni"? Mondjuk burkológörbe egyes fázisait, bár éppen az szerencsétlenül jönne ki, mivel csak három soft knob van a kijelző alatt...

 

A másik: úgy látom, hogy a Snow-nak csak 2 oszcija van, szemben a Polar 3 oszcijával. Ezekhez jön mindkettőnél a szuboszci. Csak azért, mert nem tudtam, hogy a subot beleszámolva van összesen három v azon felül... 

 

http://www.hitspace.hu/access-virus-ti2-polar.html

 

http://www.hitspace.hu/access-virus-ti-snow.html

 

Ha rázoomoltok az oszcillátor szekcióra, akkor a Polarnál 3 van, Snow-nál csak 2. Azt mondták bent a srácok, hogy zsír ua. az engine van mindkét hangszerben, tehát a snow-ban is 3+sub-nak kell lennie (Rejtve van?!??   :startle: )

 

Ezért csöppet elbizonytalanodtam és inkább hajlok a Nord Rack 2x felé (egyébként ez a másik álomszintim, de csak egyet tudnék beszerezni jelenleg a kettő közül). Írtam is egy kérdést a Nord-os részlegre, esetleg sasoljátok meg azt is, ha van időtök. Köszi :D

Link to comment
Share on other sites

Érdeklődni szeretnék?

Nekem van Virus Ti Desctop!Eladó sorba került!

Mi az ára manapság egy ilyen hangszernek?

Netán priát írna valaki: feszojssik@gmail.com

Kösz!

 

Én olyan 300 ezer jó magyar forint környékén látom őket már évek óta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...