Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Dark Energy

Kérdés

Sziasztok!

Alapvetően két probléma megoldásában szeretném a segítségeteket kérni. Az egyik az NI kontakt proci használata, illetve annak mértéke. Van egy négymagos 2.5 GHz-es AMD processzorom, egy saffire pro 14 hangkártyám, Studio One-t használok. Vannak olyan könyvtáraim, amelyek egyszerűen zabálják a teljesítményt. Ilyen tipikusan a Cinesamples Cinewinds pro például, de a Berlin Woodwinds-el is hasonló jellegű gondok jelentkeznek. 2048-as Asio buffer mellett is recseg ropog sokszor a gép, a proci használat az egekben, szakadozik a hang. Ez normális lehet egyszerű sample library-k esetében? Nem egy U-He Diva-ről van szó. A kontakt-ban is átnéztem a beállításokat, semmi érdemleges eredményt nem értem el vele. 

 

A másik probléma a hangminták lemezről történő beolvasása. Van, hogy percekig eltart egy hangszert betölteni (értsd 5-10 perc), majd a memóriába való betöltés kp fél perc. 7200 rpm-es Seagate winchesterem van, SATA II-es csatlakozóval, nem tudom miért ennyire időigényes ez a művelet. 

 

Elöljáróban ennyi, ha valaki tud bármit tanácsolni, azt megköszönöm!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

nagyon sokszor ami látszólag CPU probléma igazából a HDD szűk keresztmetszetéből adódó baj Kontakt-ban. ha biztosra akarsz menni kapcsold be a monitorozást (monitor tab a bal-felső sarok felé lévő nagy Kontakt felirat alatt és ott engine al-tab) és figyeld meg, hogy valójában mi akad ki, a CPU vagy a HDD.

 

akármelyik is, szerintem nézd meg a DFD puffered méretét (Options/Memory és hogy override-olod-e a preload-ot vagy default-on van). ha alapbeállításokon van, akkor kapcsold be az override-ot és rakd fel mondjuk 90kB-ra, vagy akár 120-ra. ekkor a hangszerek által fogyasztott memória megnő (minden, patch-hez tartozó hangmintából nagyobb darabot tart a memóriában a rendszer), de cserébe több idő marad a HDD-dnek kiszolgálnia a hanglejátszó engine-t. ha így is recseg, akkor ott valami komolyabb gond lesz. 

 

a Kontakt-os background loading segíthet a betöltésen, ha csak ezzel a két könyvtárral dolgozol - frissíts a legújabb Kontakt-ra és batch resave-eld a BWW és CW Pro összes hangszerét. ugyanígy segíthet a betöltési időn a Kontakt-os hangadatbázis újraépítése (Options/Database update/scan és akár reset).

Link to comment
Share on other sites

szerintem (de ez csak egy tipp) a rosszul megírt vagy túl összetett scriptek is lassíthatják a kontaktot. mivel egy-egy library rengeteg hangmintából állhat, a különböző artikulációk közötti váltás load/unload sebessége is sokat számít, stb.

mi persze nem azt látjuk, hogy mennyi minden megy a háttérben, hanem azt, hogy lassú...

 

emiatt nem csodálkozom, hogy időnként összeakad valami a kontaktban. egyrészt ott az oprendszer, aztán a daw, ezek között az oprendszer egyéb rétegei, aztán a dawban fut a kontakt, a kontaknak meg a saját script engine-je is... túl sok a hibalehetőség :)

Link to comment
Share on other sites

szerintem (de ez csak egy tipp) a rosszul megírt vagy túl összetett scriptek is lassíthatják a kontaktot. mivel egy-egy library rengeteg hangmintából állhat, a különböző artikulációk közötti váltás load/unload sebessége is sokat számít, stb.

mi persze nem azt látjuk, hogy mennyi minden megy a háttérben, hanem azt, hogy lassú...

 

a töltés időre biztosan rossz tipp a script: egy patch betöltése után fordítja csak le a script-eket a Kontakt - emiatt semmilyen szinten sem tudod közvetlenül befolyásolni a scriptből, hogy mi történik betöltés közben. a purge state-ek is instrument szinten vannak tárolva, nem a script határozza meg a betöltendő hangmintákat. 

 

másrészt mindkét hangkönyvtár a profi zeneszerző réteget célozza meg, ilyen teljesítményproblémákat okozó script-hibák nem maradhattak bennük (ha tényleg csak arról van szó, hogy néhány patch szól egyszerre) - de fel kell keresni a support oldalt és letölteni az esetleges elérhető frissítéseket, ha mégis. 

Link to comment
Share on other sites

doksija:
 


On that note: Please keep in mind that CineWinds is a next generation library and 
uses cutting edge scripting techniques, which can be very CPU intensive. For 
best results you should run this library at a buffer of 256 or higher.
http://assets.cinesamples.com.s3.amazonaws.com/CineWinds_Core_Manual.pdf
 

esetleg másik DAW-al is kilehetne próbálni: a Cubase 7-es verziók kaptak egy előfeldolgozó réteget ASIO elé (ASIO Guard) névvel

saját buffer-el, http://www.steinberg.net/en/products/cubase/trial.html (Cubase Elements próbaverzióhoz nem kell USB kulcs), vagy Reaper : jóval fejlettebb a többmagos támogatása mint S1-nek

Link to comment
Share on other sites

Ha vinyóról próbáljátok lejátszatni a mintákat, akkor az biztosan elakad.

Felesleges vele kínlódni. Mindent a RAM-ba kell belapátolni.

16GB-tal már el lehet lenni, de még jobb a 32. Ott viszont biztos, hogy nem akadhat,

csak ha szar a gép, vagy sok a tört szutyok, stb.

azért az nem olyan egyszerű :) a BWW 70 giga és csak fafúvósok vannak benne - sima sample-öknél szerintem is menjen minden a RAM-ba, de ezeknél a könyvtáraknál szóba se jöhet ez az opció. streamelni egyszerűen kell - a DAW-okkal ellentétben pedig a Kontakt erre való, nem lenne szabad, hogy ez problémát okozzon neki, ha minden rendben van (persze ha közben a rendszer swappel, másolás/letöltés megy a HDD-re jöhet a recsegés).

 

de egyébként is, a BWW patch-cseket memóriába berakni nem triviális, purge-ölt group source-a nem állítható át - ebben a konkrét esetben - DFD-ről (amin minden van alapból) Samplerre (hogy tényleg memóriában legyen), ezért elég lélekölő kézzel, egyesével átállítani mind a 160 patch-ben azt, hogy minden group memóriába töltődjön, mert az UI olyan, hogy mindig van purge-ölt group... ezért is lennék kíváncsi, hogy feka hogyan érti azt, hogy "a kontakt mindent betölt a RAM-ba". a Kontakt alapból csak egy kis részét tölti be minden hangfájlnak a memóriába, hogy amíg az lejátszódik legyen ideje a HDD-nek szállítani a hangfájlok hátralévő részeit. 

Link to comment
Share on other sites

De az a 70GB, vagy 50 preset, ilyen olyan artikulációk stb.

Még a legnagyobb presetek is csak pár GB-osak.

Tehát soha nem fut egyszerre ennyi, csak a töredéke.

Virtuózabb dolgokat szerintem az életben nem fog pontosan lejátszani vinyóról a Kontakt.

Legalábbis régebben nem tudta, úgyhogy nem is próbálkozom vele soha.

Amúgy még nem volt olyan dolog, amit ne tudtam volna 32GB RAM-mal kényelmesen megcsinálni,

pedig van, hogy elég nagy szimfonikus zenekarok futnak real-time.

A mai RAM lehetőséggel szerintem már régen elavult ezt a DFD dolog.

Ezt még akkor találták ki, amikor a 1-2GB RAM is soknak számított.

Link to comment
Share on other sites

A Berlin Woodwinds 50 GB-os. Viszont egy presetre általában olyan 200 mb-ot töltött be a ram-ba. Jó, hát ez nem pontos megfogalmazás, hogy mindent betölt, de azt amit kell azt betölti a közvetlen elérésű memóriába. Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy bármilyen összetett is legyen, mondjuk egy legato script, megegyen egy négy magos 2.5 gHz-es procit még akkor is, ha az ma már nem nagy szám. Amennyiben a winchester olvasási sebességével van a probléma, akkor azt külön jelzi fent jobb oldalon. Viszont az LA Scoring Strings-nél nincs ilyen probléma, pedig annak van a legfejlettebb legato funkciója. Az tud portamentot és glissandot is. Ennyivel jobban lenne összerakva a könyvtár, ennyivel komolyabb teljesítmény optimalizációt hajtottak volna végre ennél. Azért mindegyik nagyon drága könyvtár. 

Link to comment
Share on other sites

De az a 70GB, vagy 50 preset, ilyen olyan artikulációk stb.

Még a legnagyobb presetek is csak pár GB-osak.

Tehát soha nem fut egyszerre ennyi, csak a töredéke.

Virtuózabb dolgokat szerintem az életben nem fog pontosan lejátszani vinyóról a Kontakt.

Legalábbis régebben nem tudta, úgyhogy nem is próbálkozom vele soha.

Amúgy még nem volt olyan dolog, amit ne tudtam volna 32GB RAM-mal kényelmesen megcsinálni,

pedig van, hogy elég nagy szimfonikus zenekarok futnak real-time.

A mai RAM lehetőséggel szerintem már régen elavult ezt a DFD dolog.

Ezt még akkor találták ki, amikor a 1-2GB RAM is soknak számított.

az egy dolog, hogy esetleg ezt belepakolod válogatás után, de most csak fafúvósokról beszéltünk. ha tényleg nagy szimfonikus dolgot csinálsz, akkor kell fa, réz, ütős, vonós, kórus (utóbbi kettő SATB-ben) és erre még általában zongora és kiegészítő hangszerek. ha valamelyiket ki is hagyjuk, mert épp nem kell, ez így is hat különböző kategória, ami bele kellene, hogy férjen a RAM-ba, tehát kategóriánként legfeljebb 5 gigád van - én nem látom, hogy ez hogyan tudnád megcsinálni. de valószínűleg abban, hogy ennyire markánsan másképp látjuk ezt, az is benne van, hogy mást értünk szimfonikus zenekarra épülő zenén. 

 

azt egyébként hogy érted, hogy nem volt pontos? el tudok képzelni bizonyos problémákat a Kontakt 2-ben az élő módban, de 3.5-ben újraírták teljesen a stream engine-t, offline render pedig pontos kellett legyen előtte is, amennyire a sample-ök azok. mondjuk elsősorban zeneírói szemmel (és neki való >128-as pufferméretekkel), nem hangmérnökivel :)

Link to comment
Share on other sites

A Berlin Woodwinds 50 GB-os. Viszont egy presetre általában olyan 200 mb-ot töltött be a ram-ba. Jó, hát ez nem pontos megfogalmazás, hogy mindent betölt, de azt amit kell azt betölti a közvetlen elérésű memóriába. Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy bármilyen összetett is legyen, mondjuk egy legato script, megegyen egy négy magos 2.5 gHz-es procit még akkor is, ha az ma már nem nagy szám. Amennyiben a winchester olvasási sebességével van a probléma, akkor azt külön jelzi fent jobb oldalon. Viszont az LA Scoring Strings-nél nincs ilyen probléma, pedig annak van a legfejlettebb legato funkciója. Az tud portamentot és glissandot is. Ennyivel jobban lenne összerakva a könyvtár, ennyivel komolyabb teljesítmény optimalizációt hajtottak volna végre ennél. Azért mindegyik nagyon drága könyvtár. 

hidd el, nagy különbség tud lenni stream-nyi adat és a teljes adat betöltése között visszajátszásnál terhelés szempontjából. szerintem próbáld ki, amik a korábbi postomban vannak (ha biztosra akarsz menni, hogy nem kavar be a DAW, akkor a Kontakt-ot standalone módban indítsd). egyébként jelenleg a BWW közelebb van a 70-hez (1.5 vagy 1.6 update-tel jöttek új hangminták is), szóval ha még nem update-eltél volna, az is megér egy próbát. a LASS-t csiszolgatni volt 4 évünk (plusz az Audiobro-nál mindenki OCD szinten optimalizálás mániás :) ), a BWW viszonylag friss, de így is valószínűtlen, hogy ilyen szintű hiba maradt volna benne (tele lenne a vi-control ebben az esetben ilyen postokkal).

Link to comment
Share on other sites

hidd el, nagy különbség tud lenni stream-nyi adat és a teljes adat betöltése között visszajátszásnál terhelés szempontjából. szerintem próbáld ki, amik a korábbi postomban vannak (ha biztosra akarsz menni, hogy nem kavar be a DAW, akkor a Kontakt-ot standalone módban indítsd). egyébként jelenleg a BWW közelebb van a 70-hez (1.5 vagy 1.6 update-tel jöttek új hangminták is), szóval ha még nem update-eltél volna, az is megér egy próbát. a LASS-t csiszolgatni volt 4 évünk (plusz az Audiobro-nál mindenki OCD szinten optimalizálás mániás :) ), a BWW viszonylag friss, de így is valószínűtlen, hogy ilyen szintű hiba maradt volna benne (tele lenne a vi-control ebben az esetben ilyen postokkal).

A standalone jó ötlet, ki fogom próbálni. Viszont, ha a DAW kavar be, hát nem tudom mit tegyek. Nagyon szeretem az S1-et, főleg a gyorsasága és a könnyű kezelhetősége miatt. Nekem a pl. Cubase mindig is nehézks és bonyolult volt, felépítés és a funkciók elérhetőségének szempontjából szerintem az S1 viszi a prímet. 

Köszi az eddigi válaszokat!

 

"hogy ennyire markánsan másképp látjuk ezt, az is benne van, hogy mást értünk szimfonikus zenekarra épülő zenén."

 

Szerintem ugyan azt értünk alatta. Az én zenéimnél szimfonikusabbat elég nehéz lenne elképzelni, alapból minimum 12-féle hangszert használok. A lényeg az, hogy mindenképpen kell egy hardver frissítés, mert ez így nagyon vékony, sajnos nem fogom megúszni. 

Link to comment
Share on other sites

"hogy ennyire markánsan másképp látjuk ezt, az is benne van, hogy mást értünk szimfonikus zenekarra épülő zenén."

 

Szerintem ugyan azt értünk alatta. Az én zenéimnél szimfonikusabbat elég nehéz lenne elképzelni, alapból minimum 12-féle hangszert használok. A lényeg az, hogy mindenképpen kell egy hardver frissítés, mert ez így nagyon vékony, sajnos nem fogom megúszni. 

azt Töfinek írtam :) de a hw frissítés ha van rá keret mindenképp jó ötlet, első körben akár csak egy SSD is segíthet (itt is megoszlanak a vélemények, hogy mire, szerintem sample-öknek, de van aki rendszernek szereti). 

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok ! Talán van ötletetek a problémámra.

A cucc -pc win7 - cubase5 - yamaha ex5 - midiman 4x4 usb midisport..

A pc hátuljából véletlenül kihúzódott a midiman usb. Visszadugtam, ( de talán nem ugyanoda ),látszólag helyreállt, de később feltűnt, hogy néhány vst patchnél , mintha lefeleződne a polyfónia.

A kontakt5-el teszteltem , - behívtam egy " üres " new instruments-t, beszippantottam egy sample-t, és tényleg,..1 billentyű lenyomására a kontakt kijelzője 2 voicest jelez. Ez mitől lehet,?

Eddigi ötleteim

- kipróbálni midi usb kábellel

-kibróbálni másik keyboard-al

-esetleg újratelepíteni a midimant...

szívesen vennék minden ötletet.....köszönettel  Zs

-

Link to comment
Share on other sites

Hát... de én pont azon agyalok, hogy vajon az ingyenes elég lenne e nekem vagy sem, mert azért mindenért nem lehet fizetni. Annyi pénz a földön nincsen. 

Ez a kontakt alapvetően egy sampler és sample lejátszó, nem? Ha én nem akarok saját hangmintákat létrehozni szerkeszteni, hanem csak sample cd-k hangmitáit akarom megszólaltatni, akkor az ingyenes képes ugyan azokat a formátumokat megszólaltatni mint a 400euro-s? Ezek a szűrők és effektek, amik a 400euro-sban vannak jobbak mint amik mondjuk a Logicban megtalálhatók, tehát fog az nekem nagyon hiányozni?

 

 

Árban sokkal jobban megéri az egész komplete csomagot megvenni. Én annó olyan 100 körül beszereztem a Komplete7-et, idén meg talán 40-et fizettem a Komplete9 upgrade-re.

Link to comment
Share on other sites

az még a különbség, hogy a kontakt playerben 15 percig működnek a 3rd party által készített csomagok (akik nem fizetik ki a licenszdíjakat NI-nek - ami nem kötelező, csak egy "lehetőség" :) ), míg a teljes kontaktban nincs limit semmilyen library-ra.

Link to comment
Share on other sites

köszi ezt a Kontakt összehasonlító táblázatot. Sajnos nem minden világos benne.

Az a kérdés ügye, hogy vajon az ingyenes elég lenne e nekem vagy sem. 

 

Ez a kontakt alapvetően egy sampler és sample lejátszó ha jól értem.

 

- Ha én nem akarok saját hangmintákat létrehozni, szerkeszteni, hanem csak kész, gyári sample cd-k hangmintáit akarom megszólaltatni, akkor az ingyenes képes ugyan azokat a file formátumokat megszólaltatni, mint a 400euro-s? Sajnos ez nem 100%-ig világos a táblázatból, mert pl. nem értem hogy mi ez: "Universal Import of virtually any sample format*"

 

- Ezek a szűrők és effektek, amik a 400euro-sban  benne vannak, jobbak mint amik mondjuk a Logicban vannak, tehát fog az nekem hiányozni sample lejátszáshoz?

 

 

Link to comment
Share on other sites

az még a különbség, hogy a kontakt playerben 15 percig működnek a 3rd party által készített csomagok (akik nem fizetik ki a licenszdíjakat NI-nek - ami nem kötelező, csak egy "lehetőség" :) ), míg a teljes kontaktban nincs limit semmilyen library-ra.

normális felhasználás esetén ez a legfontosabb különbség. gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a fejlesztők által készített olcsóbb könyvtárak (néhány száz dolláros szintig) nem fognak működni a KP-ben az időhatáron túl (praktikusan ez azt jelenti, hogy zeneírásra használhatatlanok - igaz, kipróbálásra jók ezek az időhosszak is). ez nagyon kellemetlen, mert iszonyat jó hangok vannak forgalomban a gyártóktól. 

 

azokhoz a könyvtárakhoz, amikhez jár a Kontakt Player csak annyiban ad pluszt a teljes Kontakt, hogy a hangszerek mélyére tudsz menni, átcserélni csoportokat, ha hamis egy hang, akkor lecserélni egy szomszédos, jól intonált mintára, kiegészítő kontrollokat felvenni a hangszerhez és minden más, amit akarsz (vagy nem :) ). persze mindez csak akkor lehetséges, hogy ha a fejlesztők nem tiltatták le a hozzáférést a hangszerek belsejéhez (viszonylag kevesen csinálják). ezek egy része voodoo már, de másik részét átlagos felhasználás során is tudja hasznosítani az ember, szóval egyéni ízléstől függ, hogy ezek mennyire fontosak neked.

 

a Kontakthoz járó effektek és hangok is jók (a kórus hangmintáik kifejezetten jók), de ár szempontjából a kisebbik Komplete-tel járnál a legjobban valamilyen sale-nél (ami azért már tényleg messzire tud vinni, nézd meg például mit hozott ki a Komplete7-ből DJ: 

).
Link to comment
Share on other sites

Tehát akkor a sample cd gyártók közül az a cég amelyik nem fizet a NI-nek licensz díjat, aznnak a cd-jének a lejátszását 15 perc utána letíltja a Kontakt, jól értem? és mi a helyzet az "1000" éve megjelent régi EMU meg AKAI hangminta cd-kkel, azokat sem játszaná le 15 utána?

 

normális felhasználás esetén ez a legfontosabb különbség. gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a fejlesztők által készített olcsóbb könyvtárak (néhány száz dolláros szintig) nem fognak működni a KP-ben az időhatáron túl (praktikusan ez azt jelenti, hogy zeneírásra használhatatlanok - igaz, kipróbálásra jók ezek az időhosszak is). ez nagyon kellemetlen, mert iszonyat jó hangok vannak forgalomban a gyártóktól. 

 

azokhoz a könyvtárakhoz, amikhez jár a Kontakt Player csak annyiban ad pluszt a teljes Kontakt, hogy a hangszerek mélyére tudsz menni, átcserélni csoportokat, ha hamis egy hang, akkor lecserélni egy szomszédos, jól intonált mintára, kiegészítő kontrollokat felvenni a hangszerhez és minden más, amit akarsz (vagy nem :) ). persze mindez csak akkor lehetséges, hogy ha a fejlesztők nem tiltatták le a hozzáférést a hangszerek belsejéhez (viszonylag kevesen csinálják). ezek egy része voodoo már, de másik részét átlagos felhasználás során is tudja hasznosítani az ember, szóval egyéni ízléstől függ, hogy ezek mennyire fontosak neked.

 

a Kontakthoz járó effektek és hangok is jók (a kórus hangmintáik kifejezetten jók), de ár szempontjából a kisebbik Komplete-tel járnál a legjobban valamilyen sale-nél (ami azért már tényleg messzire tud vinni, nézd meg például mit hozott ki a Komplete7-ből DJ: 

).
Link to comment
Share on other sites

Tehát akkor a sample cd gyártók közül az a cég amelyik nem fizet a NI-nek licensz díjat, aznnak a cd-jének a lejátszását 15 perc utána letíltja a Kontakt, jól értem? és mi a helyzet az "1000" éve megjelent régi EMU meg AKAI hangminta cd-kkel, azokat sem játszaná le 15 utána?

pontosan, aki nem licenszeli a Kontakt Player-t, annak az anyagai csak a teljes Kontakt-ban mennek korlátozások nélkül. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...