Jump to content
Ménemszól.hu

Ableton akció Januar 15-ig (-20%)


madhead

Recommended Posts

November 13-tól január 15-ig minden Ableton szoftver, valamint a Push kontroller -20% kedvezménnyel vásárolható meg. Az akcióban az upgrade-ek is szerepelnek, azonban az oktatási verzióra sajnos nem jár az ünnepi kedvezmény.

 

Ezzel egyidejűleg hamarosan elérhető válik limitált darabszámban a Push + Ableton Live 9 Suite Bundle, így a kontroller regisztrálása után a Suite licenszet is megkapjuk.

 

post-7-0-95615400-1415911021.jpg

 

Az akciós árak az alábbiak szerint alakultak:

  • Live 9 Intro - 26.900Ft
  • Live 9 Standard - 105.900Ft
  • Live 9 Suite - 171.900Ft
  • Push kontroller - 132.900Ft
  • Push + Live 9 Suite Bundle - 264.900Ft
  • Live 9 Lite to Standard - 92.900Ft
  • Live 9 Lite to Suite - 151.900Ft
  • Live 9 Intro to Standard - 85.900Ft
  • Live 9 Intro to Suite - 145.900Ft

 

További információk: www.hitspace.hu/ableton

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jöhetnek a mínuszok, meg a szokásos "értelmiségi" magyarozás, de nemzetközi top előadók sem veszik meg ilyen nevetséges árakon. Ezek olyan pofátlanul irreális árszintek, hogy gyakorlatilag sehol a világon, nincs olyan közösség ahol ciki lenne egy tört szoft, még sajtónyilvánosan sem.

Link to comment
Share on other sites

Jöhetnek a mínuszok, meg a szokásos "értelmiségi" magyarozás, de nemzetközi top előadók sem veszik meg ilyen nevetséges árakon. Ezek olyan pofátlanul irreális árszintek, hogy gyakorlatilag sehol a világon, nincs olyan közösség ahol ciki lenne egy tört szoft, még sajtónyilvánosan sem.

 

Szia,

 

en konkretan azert vettem meg, mert legalabb az alapja az egesznek legyen supportalva, hibajavitva, rendesen frissitve es ne kelljen egyfolytaban azt olvasgatnom, hogy most kinek hogyan viselkedik, kinek szall el kekhalallal, kinek lep ki minden elozetes info nelkul egy projekt kozepen a tort szoftver miatt. 

Link to comment
Share on other sites

Ennél olcsóbban is hozzá lehet jutni, ha az ember türelmes. Elég korrekt akciói szoktak lenni az Abletonnak, és ezeket van olyan, hogy össze is lehet vonni. Én pl. úgy jutottam annó 176 eurós áron Live 8-ashoz, hogy volt egy lite verzióm, amit adtak egy MIDI keyboardhoz, azt beregisztráltam. Pont 10 éves volt az Ableton, karácsonyi akció is is volt, és volt upgrade kedvezményem is. Ezeknek asz összevonásából fél áron jutottam hozzá a programhoz. Később volt félárasított Suite upgrade akció is, az is valami 99 euró környékén megvolt, ha jól emlékszem. A live 9 Suit-ra már valamivel húzosabb volt az upgrade viszont, a Max For Live és a hatalmasra duzzadt minta pakkok miatt még úgy is megérte. Azt is akciós bevezető áron léptem meg, olyan 190 uró körül. Szóval a 2  egymást követő Siute verzió kijött nekem olcsóbbért mint most az akciós Suite ára, és az egészet kb. 4-5 év alatt fizettem ki több részben, ahogy jöttek az akcók, meg az upgradek. Olyan 5-6 éve vagyok elégedett Live felhasználó, azóta nem kell aggódnom a kompatibilitási problémák és törési hibák miatt, szerintem ez nagyon sok bosszúságtól megkímélt már. 

Link to comment
Share on other sites

Jöhetnek a mínuszok, meg a szokásos "értelmiségi" magyarozás, de nemzetközi top előadók sem veszik meg ilyen nevetséges árakon. Ezek olyan pofátlanul irreális árszintek, hogy gyakorlatilag sehol a világon, nincs olyan közösség ahol ciki lenne egy tört szoft, még sajtónyilvánosan sem.

 

Magyarországi fizetésekhez mérten teljesen érthető dolog, de azért ez elég bátor feltételezés, hogy a top előadóknak is túl sok. Érdemes itt szétnézni:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLzRVf2noPwEGHixOn9PLYVrsW--HNQdCy

 

Ott áll mindenkinél sok millió forint olyan szintikben meg studiocuccban, aminek fogadok, hogy a felét sem használják rendszeresen. Nem tudom elképzelni, hogy majd pont az Ableton árai láttán kerekedik ki szemük, hogy "húú, ez már aztán végképp túl sok!".

Link to comment
Share on other sites

Magyarországi fizetésekhez mérten teljesen érthető dolog, de azért ez elég bátor feltételezés, hogy a top előadóknak is túl sok. Érdemes itt szétnézni:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLzRVf2noPwEGHixOn9PLYVrsW--HNQdCy

 

Ott áll mindenkinél sok millió forint olyan szintikben meg studiocuccban, aminek fogadok, hogy a felét sem használják rendszeresen. Nem tudom elképzelni, hogy majd pont az Ableton árai láttán kerekedik ki szemük, hogy "húú, ez már aztán végképp túl sok!".

 

Ne legyen igazam (valószínűleg nincs), de ennek ellentmond az iPhone / iPad árak vs. jailbreak+"lopott" szoftverek.

Sokan (a fejlettebb világban is) megveszik az iPhone-t sokszáz dollárért, de 0.99-et sajnálnak egy alkalmazásra.

 

Annak idején volt egy jó mondat a szoftver-másolás kapcsán: ha traktort lehetne másolni, az emberek traktort (is) másolnának.

 

A 3D-s nyomtatás kapcsán talán így módosul a mondat:

 

Ha traktort lehetne (olcsóbban) másolni, az emberek traktort (is) másolnának.

Link to comment
Share on other sites

^Nekem azért megvan pár dolog eredetibe, (a daw (reaper na...) meg néhány vst) de ha olyan egyszerű lenne kézzel fogható tárgyakat is elcsórni mint szoftvert, belefulladnék a sok cuccba. :)

 

Kilobeat: A top előadóknak szerintem pár nagyobb daw+pluginok, meg egy rakat cucc ott figyel a gépükön eredetibe. Nekik ez semmi. Nyalóka vagy csoki ár. Én is összeszednék minden szart ha megtehetném.

Link to comment
Share on other sites

A 350k Hufnak megfelelő minmálbérhez mérten sem egy akkora gigantikus összeg az a $150-200 amibe a plugin kerül.

Ebből kiindulva én mondjuk nem bánnám, ha régiókra külön beárazva adnák a pluginokat, csináltak már mással is ilyesmit.

 

 

Egyébként elég jó dealek vannak most mindenfelé.

Link to comment
Share on other sites

Tudtam, hogy nem bírjátok ki a magyarozást. 
Most így hirtelen Avici és Martin Garrix jutnak eszembe, mindketten büszkén mutogatták a "Team Air-nak licenszelt" plugin-jaikat, háttérben a platinalemezükkel, + utóbbinak még van pofája egy fizetős preset csomagot is reklámozni :D

https://www.youtube.com/watch?v=CfCmoEixxro#t=9m50s

Direkt írtam előadót, mielőtt még lényegtelen vitákba kezdenénk. Ha jól tudom ők nem a sarki spár csemegeultjában tolják.

Link to comment
Share on other sites

Akkor pontosítok: A top ÉS komoly zenészekre értettem.

 

Ami meg a tört verzió+stabilitás témáját illeti: Egyetértek. Meg amúgy is, több user, több bugra derül fény, illetve jobban feltudják mérni hogy milyen újításokra van igény a progikkal kapcsolatban.

 

Egyébként nekem a Live 9 Intro szúrja a szemem. Asszem a Studio One nál a free hasonló tudású. (nem tuti, nem mostanában néztem) Bár más a 2 progi vevőköre.

Meg amúgy is, nem ezt a verziót szokták mindenféle hardveres cucchoz osztogatni ingyen?

Link to comment
Share on other sites

 
Tudtam, hogy nem bírjátok ki a magyarozást. 

 

Releváns, hiba lenne kihagyni. De félre ne érts, nem arra gondoltam, hogy ez csak hazai jelenség, de tény hogy ahol mindenre több pénz van, ott pluginra is több pénz van, nem azt jelenti, hogy ott senki, vagy itt mindenki.

 

A Martin Garrix most került bele az egészbe, gyakorlatilag monitorhangfalból van elfogadható a studiojában (bár tudom, hogy sokan ezt nem ismernék el a KRKról), és ennyi. Tim Bergtől már elvárható lenne, ő szégyellheti magát.

 

Én sem így csinálnám ezt az egészet, egy kezdő zenésznek egyszerűen értelmetlen ennyi pénzt beledobnia, pedig ha rossz pluginekkel dolgozik, akkor még lassabban tud normális szintre felfejlődni. Ezt azzal orvosolnám, hogy amíg nem csinálsz pénzt a zenélésből, addig legyen valamilyen csökkentet ár a szoftverre (vagy akár legyen ingyen), amit aztán upgradelhetsz később a kereskedelmi licenszre. Játékfejlesztéshez szükséges toolok közül rengetegnél van hasonló modell. Sőt talán a Reapernél konkrétan ez van. Lehetne így máshol is.

 

 

A DRM meg tényleg a legnagyobb szemétség a vásárlókkal szemben (nem, nem azokkal szemben, akik nem fizetnek a programért, mert nekik elég csak egyszer feltenni a törést, és több bajuk nem lesz), ráadásul a hatékonysága egy szesztilalmat is felülmúló 0%.

Saját tapasztalatból, az Arturia vstivel pl állandóan gond van betöltésnél, és az egész hülye DRMnek tudható be, amit állítólag orvosolnak majd... egyszer... valamikor. Én a szerencsésebbek között vagyok, mert nálam legalább már viszonylag jól működnek a DAW-om aktuális verziójában.

Az iLokkal viszont még eddig nem volt nagy problémám, viszonylag kényelmes, hogy lehet küldözgetni a licenszt a gépek között, stb. De már volt olyan hogy az iLok szervere fosta össze magát, és emiatt a plugin nem volt hajlandó betöltődni a projectbe sem, mert csak. (Egyszer még tudom, hogy fel fogom burítani emiatt az asztalt.)

 

Érdekes módon mióta a Steam elkezdett olcsón játékokat árulni, hirtelen idehaza is divat lett a játékvásárlás, mert kényelmes és megfizethető lett. Szokássá vált, és már az új dolgokat is megveszik sokan. Pluginokkal az van, hogy 1.) aránytalanul drágák 2.) nem szokás megvenni őket.

Ezen pedig lehetne változtatni, ha a fejlesztő cégek úgy gondolnák, hogy megéri nekik... ha megéri.

Link to comment
Share on other sites

tazi, biztos vagy benne, hogy megeri szotyiert arulni az idonkent evekig fejlesztett plugineket?

 

a "fizess kevesebbet, ha diak/kezdo/stb vagy" modell mukodokepes lehet, de ahhoz meg az emberek joindulatara es lelkiismeretere is szukseg van.

vannak, akik a 0.99usd-s appot is warezoljak, ok nem fognak megvenni semmit.

Link to comment
Share on other sites

tazi, biztos vagy benne, hogy megeri szotyiert arulni az idonkent evekig fejlesztett plugineket?

Ööö, ezt írtam? Ha a régiónként beállított árakra gondolsz, szerintem akár az ellenkezőjét is elérhetik, tehát, hogy mégjobban megérje nekik. Szóval ha megveszi a plugint 5 ember $50ért, az jobb, mintha 1 ember venné $200-ért. Svédországban meg USAban ettől még lehet ugyanúgy $200 az ára, de Azerbajdzsánban szerintem kevesen fogják ennyiért megvenni.

Nyilván lenne aki visszaélne vele, de azért nem lenne olyan könnyű, ha a bankkártyát kibocsájtó országhoz tudnák kötni az eladott product összegét.

 

 

a "fizess kevesebbet, ha diak/kezdo/stb vagy" modell mukodokepes lehet, de ahhoz meg az emberek joindulatara es lelkiismeretere is szukseg van.

vannak, akik a 0.99usd-s appot is warezoljak, ok nem fognak megvenni semmit.

Ez sajnos így van, vannak akik csak azért viszik el a cuccot, mert nem bukhatnak le vele, de akik azért mert szükségük van rá, és nem tudják megvenni, azokat talán meg lehetne győzni. (lásd Steames példa)

Link to comment
Share on other sites

Lehet párhuzamos dimenziókról beszélni, de ezek senkinek sem reális árak. A hangszereknél is megindult az olcsósodás, de nem a namíbiai vásárlók igényei miatt.
És akkor még nem beszéltünk úgy általában a zenészek bevételeiről. A külfödi félprofik, (pl az elektronikus zene népszerű másodvonala) igenis számolgat és meggondolja...

Ne csináljunk már úgy, mintha nem alakult volna át az egész stúdió ipar, és emiatt ne duzzadt volna hatalmasra a DAW-ok piaca!
(Azt nem tudom elfogadni, hogy házi stúdiózásra ott vannak a butított, olcsó verziók, azok ugyanis használhatatlanok.)

 

Amúgy az újaknak muszáj drágán adni, mert különben legagyizzák őket az újságírók :)
Ha valaki beválallja az árnormalizálást, az szerintem a Propellerhead lesz.
Ők mostanában már hallgatnak az igényekre, alapból sokkal olcsóbbak, megoldották a másolásvédelmet és csak nekik van széles bázist megcélzó marketingjük.
Link to comment
Share on other sites

 

A külfödi félprofik, (pl az elektronikus zene népszerű másodvonala) igenis számolgat és meggondolja...

Ki számít másodvonal-belinek?

 

A hangszereknél milyen olcsósodásra gondolsz, a pluginok a vasakkal szemben, vagy a vasak a korábbiakhoz képest?

 

 

Vannak persze árak, amiket előtt már én is kicsit értetlenül állok, pl hogy a NI FM8 annyiba kerül mint egy Yamaha TX7 használtan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...